Pumarex Türkiye Pazarına Giriyor...
Reklamlar
-
16 Haziran 2010, 13:12
#1
Admin
11 yıldır Almanya’da faaliyet gösteren racing ATV ve ekonomik ulaşım araçları üreten Pumarex Türkiye pazarına giriyor. Tasarımı Alman Pumarex mühendisleri tarafından yapılan yeni jenerasyon araçlar farklı konsept ve dizayn ile üretiliyor. ‘’New age racing ATV’’ olarak isimlendirilen modelleri İstanbul, Ankara ve Antalya gibi illerde mayıs ayından itibaren satışa sunuldu. Firmanın iki Türk ortağı hybrid, elektrik, benzin motorlu iki, üç, dört tekerlekli fantastik ve ekonomik ulaşım araçlarını Türkiye pazarı ile tanıştırmayı hedefliyor.
Otomobil ve motosikletin yaygın olarak kullanıldığı ülkemizde ulaşım araçları anlamında da teknolojinin son yenilikleri ile tanışmaya başlıyoruz. Birçok otomobil ve motosiklet firması petrole alternatif araçları pazara sunmaya hazırlanırken, mevzuatlardaki sınıflandırmayı bekliyor. Bu süreç devam ederken Türkiye’nin genç nüfusu ve ulaşım araçlarındaki pazar potansiyeli yerli olduğu kadar yabancı firmaların da dikkatini çekiyor. Alman Pumarex Türkiye pazarına giren alışık olmadığımız araçlar konseptlerini pazara sunan son firmalardan biri.
HEDEF 22 ŞEHİR
Almanya’da faaliyet gösteren Pumarex‘in Türk ortakları geçen yıl Türkiye pazarını fizibilite etmeye başladı ve 2010’da Türkiye’deki faaliyetine başladı. Firmanın en çok dikkatini çeken konu ise dünyanın en pahalı petrolünün Türkiye’de satılıyor olması. Markanın hedefi şimdilik 22 büyük ilde sınırlı sayıda bayilik oluşturarak Pumarex ürünlerini kullanıcılar ile buluşturmak. İstanbul, Ankara ve Antalya’da illerinde satışlar başladı. Elektrik, benzin ve hybrid motorları iki, üç ve dört tekerlekli gövdeler üzerinde modelleyerek hobby ve ekonomik ulaşım araçları üreten Pumarex’in aynı zamanda Çin’deki bir fabrikaya ortaklığı bulunuyor. Fabrikada dünyanın birçok ülkesindeki farklı markalara fason üretim yapılıyor. Hem üretici hem de ithalatçı konumundaki firma 2011 yılında pazara yeni modeller de sunacak.
PETROLE BAĞIMLILIK AZALACAK
Ülkemiz litresi 4 TL’ye yaklaşan petrol fiyatları ile dünyanın en pahalı yakıtını kullandığı için petrole alternatif enerji ile çalışan araçlar ilgi görüyor. Bütçelerde en çok göze batan gider yakıt giderleri. Avrupa’da önümüzdeki 3 yıl içinde elektrik motorla çalışan araçların pazar payı en az % 10 olması bekleniyor. Hybrid motorlu araçlar için ülkemizde de birçok marka hazırlık yapıyor. Bununla birlikte alternatif enerjili araçların altyapı hazırlığı için özel sektörle birlikte belediye ve kamu sektörü de hazırlıklar içinde.
ÇİFT MOTORLU ARAÇLAR GELİYOR
Pumarex modelleri hobby ve ekonomik gurup olmak üzere 2 sınıftan oluşuyor. Elektrik ve hybrid motorlu olanlar şarj edilerek kullanılıyor. Hybrid Spider 1200, 60 km hıza kadar elektrik motor ile çalışırken, 60 km süratin üzerine çıkıldığında benzin motor devreye giriyor. İskeleti ve kaportası karbon fiberden imal edilen araç 600 kilogram ağırlığında. Aracın 2 motoru var, biri 6.000 watt’lık elektrik motor ve 170 hp gücündeki benzin motor. Maksimum hızı ise 250 km/saat. Benzin motor devrede iken aynı zamanda elektrik motor kendiliğinden şarj oluyor. Bu model 2011 yılında Türkiye pazarına sunulacak. Satış fiyatı henüz belli değil.
Elektrikli bisiklet ve scooter modelleri ise 5 saatte şarj olurken maksimum 100 km yol alabiliyor. Bunun maliyeti ise 1 TL’yi geçmiyor. Electro compact modeli katlanıp el çantası gibi taşınabiliyor. Bisikletin ağırlığı 17 Kg, sürati ise 24 km/saat. Daha çok yat ve tekne hobisi olanlara hitap eden bu modelin satış fiyatı 1.400 TL.
Benzin motorlu racing ATV araçlar ise motosiklet keyfini dört tekerlek üzerinde yaşamak isteyenler için ideal. Bu modeller büyük şehirlerde otomobil yerine tercih ediliyor ve motosiklet ehliyeti ile kullanılabiliyor. 250 cc’lik bu araçlar 3 veya 4 tekerlekli olarak satışa sunuluyor. Cadde ve arazi tipi olmak üzere 2 farklı versiyonu olan ATV’ler profesyonel kullanıcıları hedefliyor. Fiyatları ise 7.900 TL.
www.pumarex.com
Reklamlar
-
16 Haziran 2010, 13:14
#2
görünüm olarak cok güzel yapmışlar
-
16 Haziran 2010, 13:31
#3
Fiyatlarının ne olacagı cok onemli mesela spyder 32bin euro olarak piyasaya suruldu. Fiyatı daha dusuk olsaydı bence tutardı ama tutmadı...
-
16 Haziran 2010, 13:34
#4
geldikleri gibi giderler
senede 5 araç satmaya pazara girdi denmez!
"laubalilikten hoşlanmam, ciddiyeti severim, disipline hayranım!.."
-
16 Haziran 2010, 13:52
#5
İlk fotoğraftaki yatarak kullanılan atv ye Türkiyede izin vereceklerini sanmıyorum.
-
16 Haziran 2010, 14:07
#6
bu pumarex zaten satılıyordu türkiye'de. uzun zamandır sahibinden'de ilanları vardı, fiyatlarıyla ve her şeyiyle. onlar pumarex idiyse bunlar ne? yok bu gelecekler pumarex ise onlar neydi?
bahsettikleri fizibilite çalışmasını sahibinden üzerinden mi yaptılar yani?
-
16 Haziran 2010, 17:37
#7
Antalyada ki bayi hayli yakinimda. Ilk bakista "Bu ne ya boyle" oluyor insan. Her seyi ile farkli geliyor, her adim atim motora biraz daha yaklastiginizda Cin den gelen buram buram soya sosonun kokusu daha da agir basiyor. Motora iyice yaklastiginizda ise, Skygo, Mondial , Kanuni gibi motorlardan tanidigimiz motor blogunun 3. sinif plastik grenajlar ile bezenmis, garip bir kirmizilik icindeki egzozlari ile bezenmis bir motor oldugunu hemen fark ediyorsunuz. Test surusu yapmadigimizdan ne desek bos tabi. Belkide uzun yolda cok rahat ve ilginc bir surus deneyemi olan bir motor.Ama benim ilk aklima takilan lastikleri olmustu. Lastik te alternatifiniz yok. Boyle kucuk capli ve duz tabali bir lastik bulmak imkansiz gibi bir sey. Biraz kisir bir motor sanki.
[COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti
-
16 Haziran 2010, 17:41
#8
Yahu cehaletimi bagislayinda bunlarin ruhsatında ne yazıcak?
Motosikletmi? atv mi?
İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..
-
16 Haziran 2010, 22:55
#9
Pendik' te bir benzin istasyonunda rastladım kendilerine. Görevli bayana kaç bg olduğunu sordum. Aldığım cevap şöyleydi: "Bunlarda beygir gücü olmuyor, bunlar benzinli"
Aslında o cevabı alınca kafamda birden bir sürü ampül yandı bayanı kafalamak için, ama uzaklaşma isteği ağır bastı. İkinci olarak da motorlarının kawasaki olduğunu söylemişti.
yersen..
-
16 Haziran 2010, 22:58
#10
bobber adlı üyeden alıntı
Pendik' te bir benzin istasyonunda rastladım kendilerine. Görevli bayana kaç bg olduğunu sordum. Aldığım cevap şöyleydi: "Bunlarda beygir gücü olmuyor, bunlar benzinli"
Aslında o cevabı alınca kafamda birden bir sürü ampül yandı bayanı kafalamak için, ama uzaklaşma isteği ağır bastı.
O görevli bayan daha önce pazarda sebze satıyordu anlaşılan.
İç sesim dışardan duyulsa beni kurşuna dizersiniz..
-
17 Haziran 2010, 10:50
#11
bunlardan bostancı saneyide ve bağdat caddesinde görmüştüm ilk başta çin malı atv'ye jant takmışlar vay be dedim
sonrasında bi kaç farklı görünce komple o şekilde satıldını ayrı bir marka olduğunu anladım hoş makina zevk için alınabilir...
Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
Bunu size kanıtlayabilirim !
-
17 Haziran 2010, 16:53
#12
bobber adlı üyeden alıntı
Pendik' te bir benzin istasyonunda rastladım kendilerine. Görevli bayana kaç bg olduğunu sordum. Aldığım cevap şöyleydi: "Bunlarda beygir gücü olmuyor, bunlar benzinli"
Aslında o cevabı alınca kafamda birden bir sürü ampül yandı bayanı kafalamak için, ama uzaklaşma isteği ağır bastı. İkinci olarak da motorlarının kawasaki olduğunu söylemişti.
yersen..
süpermiş
bi gaza bassam googlede arasan bulamazsın
-
17 Haziran 2010, 17:33
#13
Şu işlere sinir oluyorum!!!
Sanayide amcanın biri böyle bir çalışma yapsa "bu ne lan" triplerine girecek herkes...
Fakat afili çantlar, ss vari egzost, yarım kalmış atv tipiyle bence çok itici!!!
-
18 Haziran 2010, 22:12
#14
Aynı modellerin daha ucuzları için buyrun burdan yakın;
http://www.bu-moto.com/
Bunları inceledim hatta 3 tekerlekli bir scooter modeli babama düşünmüştük ama fiyatları çok yüksek. ÜStelik buram buram Çin kokuyor . Satıcı ise ısrarla Japon tasarımı diye bastırıyor, neymiş firma Japonmuş ama üretimi Çin'de yaptırıyormuş. Grenajları falan dokunsan kırılacak gibi. Üstelik lastikleri çok ilginç. Ondan bile çalmışlar o kadar ince ki. Toplu iğne batırsan zırt diye girer balon gibi.
2-3 arası olsalar çatır çatır satılır bunlar ama bu fiyatlara piyasa yapabileceğini sanmıyorum.
Motosiklet bir ULAŞIM aracı değil bir İSYAN aracıdır!
Her şeyin Aslı Güzeldir!
Ömürüm boyunca hatırlanacaksın aYe...
-
18 Haziran 2010, 23:32
#15
-
18 Haziran 2010, 23:44
#16
-
18 Haziran 2010, 23:50
#17
logaritma adlı üyeden alıntı
buram buram çin değil bu motorların hepsi zaten çin alibaba ya girin bakın zaten yıllardır hepsi vardı biz bu modelleri biliyorduk sadece kimse getirtmiyordu şimdi birileri getirtmeye başlamış olay bundan ibaret ama şekilli boyalı üçüncü sınıf plastiğe afilli bir janta 10 bin tl istemek de çok fazla bu piyasaya girmek demek değildir... yılda o fiyata 10 tane satamazlar... böyle onlarca marka piyasaya geldi sabun köpüğü gibi yok oldu gitti..
içinde kullanılan motorun çindeki maliyeti belli türkiye girişi belli..
ben 3 wheel konusunu bu forumda konu açmışdım.. bunların esas adı 3 wheel motor cycle yada kısaca tricycle diye geçer.. aslında yük taşımada sucular tüpçüler esnaf için kısa mesafe yük taşıyıcıları için kasalı ticari modelleri türkiyede iyi fiyata sunulsa hem az yakması hem vergiyi az ödemeleri trafikde parkda normal bir kamyonete göre daha az yer kaplamaları gibi çok artıları var..
bu arada pumarexdeki elektrikli scooter çok hoşuma gitti adamlar pegeout satalisin kasasını kopyalamışlar resmen ve elektrikli şimdiye kadar gördüğüm tek elektrikli maksi scooter.. fiyatı biraz yüksek sadece birde kardeşim o selenin altındaki ev sigortası nedir yaww
insan biraz tasarım biraz şık bir sigorta koyar özenir
sanki adam garajında yapmış öyle elinin altında bulduğu ne varsa koymuş gibi duruyor 1900 tl istiyorsan insan biraz daha özenir bezenir bizim sokakdaki elektrikçi mustafa abinin sattığı sigorta o motora takılmazki şık durmuyor çok kalitesizleştirmiş motoru ordan bakdınmı bile zaten motorda kullanılan geri kalan parçalarını tahmin edebiliyorsun oraya onu kullanan görünmeyen kısımlara allah bilir neler kullanmışdır..
Koltuğun altındaki seledeki sigorta ekobıslerdede var butun elektırıgı kesıyor
-
19 Haziran 2010, 00:43
#18
mogli adlı üyeden alıntı
Üstelik lastikleri çok ilginç. Ondan bile çalmışlar o kadar ince ki. Toplu iğne batırsan zırt diye girer balon gibi.
lastiklerin dıştan içe kalınlıklarını bakarak nasıl anladınız yahu? lastik bu, kafaya göre üretilmez. dünya standartlarında ölçüsü vardır. diş kalınlığı, lastiğin içindeki çelik kuşakların ve örgüleri kalınlığı, hamurun birbirine tutunabilmesi için gerekli kalınlık vs. gibi bir sürü teknik kriter var. yani bu dediğiniz "ince" lastik kavramı diye bir şey olamaz, kaldı ki siz bunu bir de çıplak gözle tespit ettiğinizi söylüyorsunuz???????
-
19 Haziran 2010, 13:28
#19
Slm
Değerli arkadaşlarımız. Pumarex olarak biz bu ürünleri Avrupa pazarında 1999 yılından beri zaten pazarlıyoruz. Üretimimizin Çin olduğu doğrudur. Fakat fason olarak üretim yaptırmıyoruz. Çin' de ortak olduğumuz fabrikada tamamıyla Pumarex kontrolünde üretim yapılıyor. Zaten araçların tasarımı Almanya' da gene firma bünyesinde yapılıyor.
Elektrikli bisikletlerin hepsini incelerseniz o sigorta kutusu hepsinde mevcuttur.
-
19 Haziran 2010, 19:39
#20
Ruhsata oturgaçlı götürgeç yazıp ortayı bulcaklarmış güzel araç ama fiyat meselesi lüks spor araba mantığında üretilmiş 10 tane satsak yeter gibi bir fiyatla girerlerse zor.
da ben spyder in en cok kocaman bir bagajı olan bir motosiklet oluşunu seviyorum.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler