Naked Modelin farları üzerinde biraz daha çalışılabilirdi diye düşünüyorum..
Naked Modelin farları üzerinde biraz daha çalışılabilirdi diye düşünüyorum..
Egsoz ve özellikle kuyruğu hiç beğenmedim; kütük gibi.
Bunun haricinde tip olarak fena değil.
Ama Erhan Z750 ile alt alta getirince birkez daha Z750'nin tasarımına hayran oldum; Z750'de göze hitap eden estetik ve yakışıklılık kesinlikle Yamaha'nın yanına bile uğramamış.
Nacizane fikrim.
Motor performansının başarılı olduğunu da es geçmeyelim.
Ben de yürüyüp yürümediğinden bahsetmiyorum elbette silindir sayısının çok büyük etkisi var ancak, Fazer gibi çok satan ve rüştünü ispat etmiş bir motosikletin yıllar sonra yeni modelini çıkartıyorsunuz ama Kawasaki Z750'nin kaç senelik motosikletinden 50cc fazla(küsüratlarına bakmadım) ancak 4 Nm fazla tork üreten bir makine yapıyorsunuz. Bana saçma geldi hem de çok saçma bence 90 Nm'ye daha yakın bir motor üretebilmeleri gerekirdi.
Muhtemelen Super tenere 1200'ün piyasaya çıkması ile TDM'in üretimini keseceklerdir. TDM yerine buyurun siz Fazer kullanın ya da bütçenizi büyütün Super Tenere alın diyeceklerdir. En azından pazarlama stratejisinin (olmayan ya da bir şekilde lanse edilemeyen) bu yönde olduğunu düşünüyorum. Bekleyip göreceğiz.
Igrenc bi egzos tasarimi.
Paint te touchpad mouse la cizsem daha guzel bisey cikardi.
We are many...
olmamis....bence vfr gibi 800cc bu segmente bide saft koysalardi tamamen yeni bir fazer olurdu hemde tadindan yenmezdi...biliyorum touring degil bu diceksiniz ama ...bu beygir gucune boylesi saftli tasarim lokum olur lokummmm...
Ben Felegin Tekerine Comak Sokariiiiim
Kirli Dunyadaki Kirlenmemis Duygular Adina...
Listen To Your Heart/Roxette/19.10.1988
Tork direk motor hacmi ile ilgilidir (bkz Super Tenere 1200 cc). Hacmi büyük olanın torku da büyüktür (turbolar ayrı bir kategoridedir). Yeni motor diye torku yüksek olacak diye birşey yok. Güç ile tork da ilişkilidir ama torkun yüksekliği ile gücün büyüklüğü arasında ilişki yoktur. Güç deyince işin içine devir de girer.
Tork öncelikli olarak Serka nın da dediği gibi motor hacmiyle alakalıdır. Ama aynı zamanda silindir sayısı ve silindirlerin tasarımlarıyla da alakalıdır.
Bir pistonda üretilen güç, pistonun üst ölü noktasındayken yapılan patlamanın şiddetine bağlıdır. Bu patlama ne kadar güçlü olursa tork da o kadar artar. Patlamanın şiddeti silindirin hacmine ve çapına bağlıdır. Cruiser tarzı motosikletlerde amaç tork olduğu için silindir sayısı ikiyi geçmez ve bu silindirlerin çapları daha geniş olur. Böylece patlama daha şiddetli olur ve üretilen tork artar. Supersport tarzında ise amaç yüksek güç olduğu için silindir sayısı 4tür fakat silindirlerin çapları daha küçüktür. Maksimum torkları daha fazla olabilr fakat "aynı devirdeki" torkları cruiserlara göre düşüktür.
İşin beygir kısmına gelirsek, beygir= tork x o torkun verildiği devir / sabit sayı
Bİr cruiserla bir ss i 5000 devirde kıyaslarsak, cruiser ın torku 5000 devirde maksimum civarındadır fakat ss inki cruiser a göre yerlerde sürünüyordur diyebiliriz. Bu durumda cruiser daha fazla beygir üretir. Ama ss in devir bandı 14.000 lere ulaştığından maksimum beygiri çok daha yüksektir.
Yine incelersek görürürüz ki maksimum tork devri maksimum beygir devrinden daha düşüktür. Max tork=5000 rpm Max bg= 6000 rpm olduğunu varsayalım. 5000 devire kadar hem tork hem beygir artar. 5000 devirden sonra belli bir ivmeyle düşmeye başlar fakat devir hala yükseldiği için çarpım artacağından beygir de artmaya devam eder. 6000 devirden sonra ise tork çok hızlı bir şekilde düştüğü için devir sayısı artsa bile gerçekleşen düşüşü karşılayamaz ve üretilen beygir de düşmeye başlar.
Turbo ise motora giren hava basıncını arttırdığı için tamamen farkı bir teknoloji. Atmosferik basınçlı motorlarda beygirin artış oranı devir arttıkça artar. Turboda ise, turbonun açık olduğu devirlerde beygir doğrusal bir şekilde artar.
Yanlış yazdığım bir şey varsa uyarın lütfen
Tork beygir ilişkileri buna benzer bi şey işte
Bence naked kategorisinde z750nin üstüne bir şey yapamadılar daha. Ben alana kadar yaparlar heralde
Turboyu çıkartmamın sebebi, tork hacimle ilgilidir dediğimde birilerinini çıkıp küçük motorlu ancak yüksek torklu VW TSI 1.4 motorları örnek vermemeleri içindi yoksa konu ile ilgisi yok tabi.
eric_cartman,
Silindirin yapısı önem taşır ancak sayısı teorik olarak doğrudan etki etmez. Burada farkı yaratan şey kocaman tek silindirde elde edilecek hava yakıt karışımının daha küçük silindirdeki kadar ideal olmamasıdır. Tabi bu silindirler ne kadar küçük ve adedi fazlaysa o kadar iyi olur anlamına da gelmez.
Bu işler biraz karışık ve genelleme yapmak pek mümkün değil aslında.
tork konusunda cb 900 hornet (98nm) ilr bariz üstünlügü açıkça elinde bulunduruyor.
kawasaki z750 78nm
fazer 800 82 nm
cb 900 98 nm.
bu model büyük ihtimalle Türkiyeye gelmeyecektir. zaten rakip olarak z750 ve z1000 varken piyasada kendine yer bulması oldukça güç.
kötü demek bile iltifat sayılır...
nerden baksan taklit kokuyor.
daha önce belirtmiş bir arkadaş, B-KING in çakması:(
İNSANOĞLUNUN İCAT ETTİĞİ EN GÜZEL ŞEY MOTORSİKLETTİR...........
merhaba,
öncelikle kazasız keyifli sürüşler, iyi günlerde kullanmanızı dilerim. Bende iki aydır bu motorun peşindeyim. Forum sitelerinde yorum yapanların hepsi kullanmaksızın yorum yapmış. Neler söyleyebilisiniz. İstanbuldan yazıyorum bu arada. Şimdiden teşekkürler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:50 ----------
merhaba,
öncelikle kazasız keyifli sürüşler, iyi günlerde kullanmanızı dilerim. Bende iki aydır bu motorun peşindeyim. Forum sitelerinde yorum yapanların hepsi kullanmaksızın yorum yapmış. Neler söyleyebilisiniz. İstanbuldan yazıyorum bu arada. Şimdiden teşekkürler
ben zaten naked motor sevmem ne bileyim dal t.sak diyesim geliyor temizligi de ayri bir dert zaten isterse 900 beygir yapsinlar torkuda ne yaparlarsa yapsinlar banane yaa..
ÇARPIK PABUÇ ÇARPIK AYAĞA UYAR
silindir hacminden çok kolun uzunluguyla alakalıdır tork lokomatif gibi düşünün yanlış bilgiler veriyorsunuz.
#sürenadam
bu motoru oto yolda ve şehir içinde sürme fırsatım oldu gerçekten bir canavar çok eğlenceli ve çok torklu bir motor. ani gaz açışlarta tatlı tatlı yanlıyor ama düzgün kullanırsan bisiklet kadar güvenli sürüş sağlıyor. yanlız yüksek sürratlerde sanki birisi kafandan seni eliyle geri itiyor gibi oluyor insanın boynu yoruluyor
Tavuk döner ben yolumdan dönmem Az çene, çok sürüş
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)