Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Yamaha FZ8 Fazer dan ilk görüntüler.

    REKLAM ALANI
  1. #21
    aytskal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2006
    Şehir
    İzmir/Basmane-Üçyol Hatay Adana Ceyhan
    Naked Modelin farları üzerinde biraz daha çalışılabilirdi diye düşünüyorum..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    strangerRTR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Kasım 2008
    Alıntı aras1925 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    güzele benziyorlar ama bence sele altı egzoz daha şık duruyordu
    +1 kesinlikle katılıyorum

  3. #23
    Admin Erhan Erdil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2003
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-09 Tracer



  4. #24
    dreamdark - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2006
    Şehir
    İstanbul/Anadolu
    Egsoz ve özellikle kuyruğu hiç beğenmedim; kütük gibi.
    Bunun haricinde tip olarak fena değil.
    Ama Erhan Z750 ile alt alta getirince birkez daha Z750'nin tasarımına hayran oldum; Z750'de göze hitap eden estetik ve yakışıklılık kesinlikle Yamaha'nın yanına bile uğramamış.
    Nacizane fikrim.
    Motor performansının başarılı olduğunu da es geçmeyelim.

  5. #25
    Forumdan Uzaklaştırıldı UmARsIZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Haziran 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    TDM900
    Alıntı rman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    siindir sayisi, devir tork iliskisini okumani tavsiye ederim sevili umarsiz kardesim.
    4 silindirli bi motorla 2 silindiri kiyaslamaya gerek olmadigini düsünüyorum. yani en azindan senin bilmen lazim böyle seyleri bak 2 silindirli motorun var.
    hem ona kalacak olursan benim 4 silindirli fazer im ile tek silindirli xt 660 torklarida hemen hemen ayni. ama bu onun yürümedigi anlamina gelmiyor tabi. yani farkli tip motorlardan, farkli amaclara hitap eden motorlardan bahsediyoruz.
    Ben de yürüyüp yürümediğinden bahsetmiyorum elbette silindir sayısının çok büyük etkisi var ancak, Fazer gibi çok satan ve rüştünü ispat etmiş bir motosikletin yıllar sonra yeni modelini çıkartıyorsunuz ama Kawasaki Z750'nin kaç senelik motosikletinden 50cc fazla(küsüratlarına bakmadım) ancak 4 Nm fazla tork üreten bir makine yapıyorsunuz. Bana saçma geldi hem de çok saçma bence 90 Nm'ye daha yakın bir motor üretebilmeleri gerekirdi.
    Muhtemelen Super tenere 1200'ün piyasaya çıkması ile TDM'in üretimini keseceklerdir. TDM yerine buyurun siz Fazer kullanın ya da bütçenizi büyütün Super Tenere alın diyeceklerdir. En azından pazarlama stratejisinin (olmayan ya da bir şekilde lanse edilemeyen) bu yönde olduğunu düşünüyorum. Bekleyip göreceğiz.

  6. #26

    Üyelik
    22 Ağustos 2009
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Kawasaki ER6-F
    naked da tasarım olarak kawasaki Z750 ve Z1000 1. numara Yeni Z1000 çok güzel olmuş.



  7. #27
    Jubaa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2008
    Şehir
    Amerika,CA
    Igrenc bi egzos tasarimi.

    Paint te touchpad mouse la cizsem daha guzel bisey cikardi.
    We are many...

  8. #28
    deli_mavi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Eylül 2007
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    velespit(Bianchi-Apache 941d)
    olmamis....bence vfr gibi 800cc bu segmente bide saft koysalardi tamamen yeni bir fazer olurdu hemde tadindan yenmezdi...biliyorum touring degil bu diceksiniz ama ...bu beygir gucune boylesi saftli tasarim lokum olur lokummmm...
    Ben Felegin Tekerine Comak Sokariiiiim
    Kirli Dunyadaki Kirlenmemis Duygular Adina...
    Listen To Your Heart/Roxette/19.10.1988

  9. #29

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Alıntı UmARsIZ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Az tabi 106 bg 82nm tork... Yeni Super Tenere'ye bak 120bg 114 NM ikisi de yeni motor. Bwenim motosikletim çooook daha eski teknoloji 86 bg 88nm torku var. Çok daha başarılı bir performans beklerdim.
    Tork direk motor hacmi ile ilgilidir (bkz Super Tenere 1200 cc). Hacmi büyük olanın torku da büyüktür (turbolar ayrı bir kategoridedir). Yeni motor diye torku yüksek olacak diye birşey yok. Güç ile tork da ilişkilidir ama torkun yüksekliği ile gücün büyüklüğü arasında ilişki yoktur. Güç deyince işin içine devir de girer.

  10. #30
    MEGAN66 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2005
    Şehir
    İSTANBUL/Esenyurt
    Motosikleti
    WR250R Gelincik
    Alıntı aras1925 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    güzele benziyorlar ama bence sele altı egzoz daha şık duruyordu
    Çok haklısın, şu koyduklarına bak dev gibi iğrenç. Çıksın kuyrukdan. Hem öle daha seksi.
    Kimse emin degil ki şafaktan tekrar,
    İste gelsin gül renkli şaraptan tekrar,
    Sen altınmısın hey! aptal herif, Gömüpte çıkarsınlar topraktan tekrar.Ömer Hayyam

  11. #31
    Forumdan Uzaklaştırıldı UmARsIZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Haziran 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    TDM900
    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tork direk motor hacmi ile ilgilidir (bkz Super Tenere 1200 cc). Hacmi büyük olanın torku da büyüktür (turbolar ayrı bir kategoridedir). Yeni motor diye torku yüksek olacak diye birşey yok. Güç ile tork da ilişkilidir ama torkun yüksekliği ile gücün büyüklüğü arasında ilişki yoktur. Güç deyince işin içine devir de girer.
    Turboyu nereden çıkarttın? Önce ne demek tediğimi bir anlamaya çalışmanı tavsiye ederim.

  12. #32
    eric_cartman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    bi gün benim de olacak
    Tork öncelikli olarak Serka nın da dediği gibi motor hacmiyle alakalıdır. Ama aynı zamanda silindir sayısı ve silindirlerin tasarımlarıyla da alakalıdır.
    Bir pistonda üretilen güç, pistonun üst ölü noktasındayken yapılan patlamanın şiddetine bağlıdır. Bu patlama ne kadar güçlü olursa tork da o kadar artar. Patlamanın şiddeti silindirin hacmine ve çapına bağlıdır. Cruiser tarzı motosikletlerde amaç tork olduğu için silindir sayısı ikiyi geçmez ve bu silindirlerin çapları daha geniş olur. Böylece patlama daha şiddetli olur ve üretilen tork artar. Supersport tarzında ise amaç yüksek güç olduğu için silindir sayısı 4tür fakat silindirlerin çapları daha küçüktür. Maksimum torkları daha fazla olabilr fakat "aynı devirdeki" torkları cruiserlara göre düşüktür.
    İşin beygir kısmına gelirsek, beygir= tork x o torkun verildiği devir / sabit sayı
    Bİr cruiserla bir ss i 5000 devirde kıyaslarsak, cruiser ın torku 5000 devirde maksimum civarındadır fakat ss inki cruiser a göre yerlerde sürünüyordur diyebiliriz. Bu durumda cruiser daha fazla beygir üretir. Ama ss in devir bandı 14.000 lere ulaştığından maksimum beygiri çok daha yüksektir.
    Yine incelersek görürürüz ki maksimum tork devri maksimum beygir devrinden daha düşüktür. Max tork=5000 rpm Max bg= 6000 rpm olduğunu varsayalım. 5000 devire kadar hem tork hem beygir artar. 5000 devirden sonra belli bir ivmeyle düşmeye başlar fakat devir hala yükseldiği için çarpım artacağından beygir de artmaya devam eder. 6000 devirden sonra ise tork çok hızlı bir şekilde düştüğü için devir sayısı artsa bile gerçekleşen düşüşü karşılayamaz ve üretilen beygir de düşmeye başlar.
    Turbo ise motora giren hava basıncını arttırdığı için tamamen farkı bir teknoloji. Atmosferik basınçlı motorlarda beygirin artış oranı devir arttıkça artar. Turboda ise, turbonun açık olduğu devirlerde beygir doğrusal bir şekilde artar.

    Yanlış yazdığım bir şey varsa uyarın lütfen


    Tork beygir ilişkileri buna benzer bi şey işte
    Bence naked kategorisinde z750nin üstüne bir şey yapamadılar daha. Ben alana kadar yaparlar heralde

  13. #33

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Alıntı UmARsIZ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Turboyu nereden çıkarttın? Önce ne demek tediğimi bir anlamaya çalışmanı tavsiye ederim.
    Turboyu çıkartmamın sebebi, tork hacimle ilgilidir dediğimde birilerinini çıkıp küçük motorlu ancak yüksek torklu VW TSI 1.4 motorları örnek vermemeleri içindi yoksa konu ile ilgisi yok tabi.

    eric_cartman,

    Silindirin yapısı önem taşır ancak sayısı teorik olarak doğrudan etki etmez. Burada farkı yaratan şey kocaman tek silindirde elde edilecek hava yakıt karışımının daha küçük silindirdeki kadar ideal olmamasıdır. Tabi bu silindirler ne kadar küçük ve adedi fazlaysa o kadar iyi olur anlamına da gelmez.

    Bu işler biraz karışık ve genelleme yapmak pek mümkün değil aslında.

  14. #34
    asivezor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Nisan 2006
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    altımda scooter hayalimde 600 f
    tork konusunda cb 900 hornet (98nm) ilr bariz üstünlügü açıkça elinde bulunduruyor.
    kawasaki z750 78nm
    fazer 800 82 nm
    cb 900 98 nm.

    bu model büyük ihtimalle Türkiyeye gelmeyecektir. zaten rakip olarak z750 ve z1000 varken piyasada kendine yer bulması oldukça güç.

  15. #35
    Serpico - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2006
    Şehir
    07
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250
    kötü demek bile iltifat sayılır...
    nerden baksan taklit kokuyor.
    daha önce belirtmiş bir arkadaş, B-KING in çakması:(
    İNSANOĞLUNUN İCAT ETTİĞİ EN GÜZEL ŞEY MOTORSİKLETTİR...........

  16. #36

    Üyelik
    04 Mart 2007
    Şehir
    istanbul-şile
    Motosikleti
    fazer 8
    merhaba,
    öncelikle kazasız keyifli sürüşler, iyi günlerde kullanmanızı dilerim. Bende iki aydır bu motorun peşindeyim. Forum sitelerinde yorum yapanların hepsi kullanmaksızın yorum yapmış. Neler söyleyebilisiniz. İstanbuldan yazıyorum bu arada. Şimdiden teşekkürler.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:50 ----------

    Alıntı VaScO1925 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aldım bitane
    merhaba,
    öncelikle kazasız keyifli sürüşler, iyi günlerde kullanmanızı dilerim. Bende iki aydır bu motorun peşindeyim. Forum sitelerinde yorum yapanların hepsi kullanmaksızın yorum yapmış. Neler söyleyebilisiniz. İstanbuldan yazıyorum bu arada. Şimdiden teşekkürler

  17. #37
    sapo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2010
    Şehir
    ŞİLİ CUMHURİYETİ
    Motosikleti
    250 LIK BISEY
    ben zaten naked motor sevmem ne bileyim dal t.sak diyesim geliyor temizligi de ayri bir dert zaten isterse 900 beygir yapsinlar torkuda ne yaparlarsa yapsinlar banane yaa..
    ÇARPIK PABUÇ ÇARPIK AYAĞA UYAR

  18. #38
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Kasım 2011
    silindir hacminden çok kolun uzunluguyla alakalıdır tork lokomatif gibi düşünün yanlış bilgiler veriyorsunuz.

  19. #39
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Alıntı Erhan Erdil adlı üyeden alıntı Mesajı göster


    Aslında bu resim bir Japonya'ya 4 büyüğün yada bu dünyaya 4 Japon'un fazla olduğunun en basit göstergesi... Daha bunların yanına Suzuki ve Honda'nın resimlerini de koysam durum iyice içinden çıkılmaz bir hal alıyor...

    Bir laf vardır, "4 Japon 1 gemiyi batırır" diye
    #sürenadam

  20. #40
    Onur Y. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2011
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    SUZUKİ GSX-R 1300 HAYABUSA
    bu motoru oto yolda ve şehir içinde sürme fırsatım oldu gerçekten bir canavar çok eğlenceli ve çok torklu bir motor. ani gaz açışlarta tatlı tatlı yanlıyor ama düzgün kullanırsan bisiklet kadar güvenli sürüş sağlıyor. yanlız yüksek sürratlerde sanki birisi kafandan seni eliyle geri itiyor gibi oluyor insanın boynu yoruluyor
    Tavuk döner ben yolumdan dönmem Az çene, çok sürüş


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler