Metalback Biyodizel Motosiklet Konsepti
Reklamlar
-
Metalback bu konseptlerden biri. Biyodizel ile çalışmak üzere üretilen bu V4 konsept, Jordan Meadows tarafından dizayn edilmiş.
Daha evvel Volkswagen, Chrysler, Jeep ve Ford firmalarında çalışan Meadows şu an Mazda Kuzey Amerika tasarım merkezinde tasarım şefi olarak görev yapıyor.
Dizel motosikletler son dönemlerde çokca dillendirilen bir proje. Amerikan ordusunun özel üretim dizele çevrilmiş Kawasaki KLR modelleri kullandığını bildiren kaynaklar bu teknolojinin gelişerek ve etkileyici bir tasarımla beraber nasıl olabileceğine dikkat çekiyor.
Moto Aktüel
Online Motosiklet Bilgi Kaynagı
Reklamlar
-
Klr dizellerden haberim var ancak enduro bir motor,fazla güce ihtiyaç duymaz. Tarzından dolayı bu model imal edilemez,gücü ve ağırlık mevzusu yetersiz kalacaktır.
-
[B]Bir tutkudur içimizdeki özlemi yollara vuran..[/B]:bestmt:
-
valla ben hic benegmedim motor haric herseye benzio şaka maka cidden cok çirkin duruo insani epeyi yorar diye düşünüorm
AMMA VELAKİN, HER ŞEY NASİP
-
Teknoloji güzel, ama dizayn ilerki yıllarda daha iyi olabilir Dizel motorlar benzinliler gibi kolayca motora yerleştirilemiyor herhalde. Biraz tipsiz duruyorlar.
-
Motorun genel görünümüne hayran kaldım. Ne varki hem haberde hem tasarımda bazı saçmalıklar var. Tasarımdaki saçmalık o gidonu o kadar grenaja gömersen çeviremessin, bu motor dümdüz mü gidecek? Haberdeki saçmalıkta biyodizelle çalışmak üzere dizayn edilmiş motor olması. Zaten dizel araçlarda biyodizel de kullanabiliyosun özel bir motora ihtiyaç yok. Sadece biyodizelin elde edilme yöntemleri ve kaynakları farklı. Dizel motosiklet dersin olay biter. Dünyanın içine ettiler, şimdi de herşeye bio, green, environment friendly diye isim takıp bir 10-15 yılda öyle iteleyecekler. O kadar çevrecilerse shell düşürsün bakalım güneş pillerinin fiyatlarını ne oluyo? Birileri milyar dolarlık fosil yakıt temin ünitelerine kıyamıyor galiba. Bu tasarımlar görsel anlamda bir anlam ifade etse de yakın gelecekte çöpten başka birşey olmayacak. Buraya yazıyorum 15 yıl sonra elektrikli, çeşitli yakıt hücrelerine sahip, rejenerasyonlu üniteleri bulunan, fosil yakıt üniteleri bulunmayan ya da son rezervleri tüketmek üzere hybrid olarak eklenmiş bulunan araçlar kullanacağız. Yazılı olarak böyle bir ortamda bulundurayım da sonra ben demiştim deyince gösterecek ispat olsun
---------- Mesaj ekleme zamanı: 03:42 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 03:36 ----------
Silverwing sizin sorunuza da cevap olması açısından: Dizel motorların sıkıştırma oranları yüksek olduğundan daha fazla mukavemete ihtiyaç duyulur. Bunun içinde daha fazla malzeme kullanılır. Yani et kalınlığı daha fazla olur. Böylece motorun boyutu da büyür ve ağırlığı da artar. Dolayısıyla kısıtlı alanda yerleşimi daha zor olur. Hatta dizellerle bazı parçaların daha pahalı olmasının sebebi de budur.
-
bio dizel dedikleri fosil yakıttan elde edilmeyen doğal yollarla elde edilen yağ..
fritözdeki yağlar filanda buna dahil zaten bu konudada çok belgeseller var bio dizele özel bir motor yokdur normal dizel motoru çalıştırır ayrıca biodizel de özel bir yakıt değildir nette araştırırsanız görürsünüz bir çok belgesellerde var adamlar restaurant cafelerden kullanılmış yağı alıp süzüp arabaya kullanıyorlar ek olarak hiç bir şey eklemeden arabada gayet güzel gidiyor..
amerikan ordusunun klr projesi zaten çok eski bir proje ynei bir proje değil deniz piyadelerine üretim yapılıyor ama arkadaşında dediği gibi bu motorlar orduya rüetiliyor ve amacı sürat değil..
son olarakda bu motor için yorumum çirkin tasarımıda 1980 lilerin japon race kasaları sanki alınıp ufak bir rütuj edilmiş gibi duruyor kütürk gibi dümdüz bir şase tasarımda iki şey dikkatimi çekdi zaten eskriz bunlar herhalde çünkü aerodinamik ve kullanım açısından saçma olan şeyler var biri gidon biride arka egzos gidonu arkadaş yazmış arka egzosuda ben yazıyım egzos pilotla resmen bitişik yolda giderken o egzosun ısısı pilotu çok rahatsız eder heleki yazları hani dalgınlıkla pilot durduğunda elini arkaya atsa hemen bitişi egzos elini yakar.. onuda geçdim bir yan yatma düşme olsa egzos direk pilotun üstünde..
yani kat edilmesi gereken çok yol var bence firmalara yarıycak dizel motrosiklette kesinlikle böyle havalı şeyler değil ticari ekonomik az yakan masrafıda az olan motorsikletler olmalı o kadar caf caflı kasaları olmasada olur satış yapar gene.. mesela güzel bir 400cc lik mazotlu motor bir 250cc benzinli motorun performansını verse menzil olarakda onun iki mislini yapsa fiyatıda makul tutulsa peynir ekmek gibi satar..
-
oyunlardan çıkmış gibi : )
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler