(2WD) Çift tekerlekten çekişli Yamaha R1
Reklamlar
-
08 Ağustos 2009, 23:44
#1
Güvenli yada değil tartışmaları altında geliştirilen (2WD) Çift tekerlekten çekişli Yamaha R1 ilk yol testini MCN dergisi editörü Trevor Franklin İsveç Karlskoga gerçekleştirdi...Videodan edinilen izlenim R1 üzerinde uygulanan çift tekerlekten çekiş sisteminin başarılı olduğunu kanıtlar nitelikte. Motosiklette Öhlins tabanlı hidrolik bir çekiş sistemi kullanıldığından bahsedilmiş...En basit anlatımıyla hidrolik pompaları ve dişliler yardımıyla tekerleğe güç aktarımı prensibine dayalı sistem Motorcycle Usa.Com yayınlanan makaleye göre oldukça kapsamlı...
2WD Yamaha R1 yol testi video...
http://www.motorcyclenews.com/MCN/Ne...aha-r1-ridden/
Sistemin çalışma prensibi...
http://www.motorcycle-usa.com/269/42...WD-Review.aspx
Reklamlar
-
09 Ağustos 2009, 23:13
#2
-
09 Ağustos 2009, 23:15
#3
-
09 Ağustos 2009, 23:40
#4
Benim aklıma gelmişti bu, ve bir çok kişinin de aklına gelmiştir zaten. Benim mühendislere göre sınırlı, sadece tasarıma yönelik bilgilerim ve çizip tasarımlarını yaptığım önden çekişli motosiklet tasarımlarımda bu işin ancak önde, maşaya sabit bir motor olursa mümkün olabileceği görünüyordu ki bunuda zaten 1940-50-60 larda da yaptılar... Diğer bir ihtimalde geleneksel zincir, kayış gibi aktarma sistemleri idi tabiki, beni ve bir çoğumuzu düşündüren tek şey gidonun dönüşlerde aktarmayı nasıl engelleyemeyecek şekilde tasarlanabilir olduğudur. Motosikletlerde bu devrim niteliğindeki olay arabalarda sileceklerin tasarımlarının bir türlü degıstırılememesı ıle benzestırılebılır. Muhendisler ve tasarımcılar buna da cok kafa yoruyor ek bılgı olarak soylemek ıstedım. Böyle bir makinanın bir gün test edileceğini, gözlerimizle göreceğimizden emindim ama Yamaha'dan değil Honda'dan bekliyordum tek şaşırdığım bu oldu.
Uzun yıllar sonra çoğu motorun iki tekerden güç aktarımı yapabilmesi ve araçların sileceklerinin farklı şekillerde üretilmesi belki çok sıradan şeyler olacak, beni düşündüren bunları görebilecek kadar yaşayacak mıyız.
-
09 Ağustos 2009, 23:43
#5
Doğrudan Ohlins sitesinden okuyun, konu çok daha açıklayıcı.
-
09 Ağustos 2009, 23:51
#6
videoyu izleyip çift çekerin farkını anlayamadım,yorum yapamıyorum herhalde iyi birşeydir
-
10 Ağustos 2009, 00:37
#7
virajda ve kalkışta avantaj sağlayacağı görüşünde değilim
çünki kalkışta ön tekerlerdeki ağırlık en az seviyeye iniyor dolayısıyla sürtünme dolayısıla çekiş olarak kayda değer bir özellik olmayacak
4x4 arabaların yokuş yukarı öntekere pati çektirmesi gibi
bir diğer dezavantajda sürtünme
bu şekilde öntekere taşınan güç aktarma sırasında kayba uğrayacaktır
ama cross motorlarda işe yaraya bilir ama sadece crosslarda
:pl: [COLOR="Red"]Gimme fuel[/COLOR] !!! [COLOR="Blue"]Gimme fire[/COLOR]!!! [COLOR="Red"]Gimme that which I desire[/COLOR]!!! :pl:
adı üstünde u[B][COLOR="Blue"]M[/COLOR][/B]u[B][COLOR="Blue"]T[/COLOR][/B] :queen:
[COLOR="Red"]makine mühendisliği 4 sene kaldı[/COLOR]
-
10 Ağustos 2009, 01:05
#8
sistem bozuldumu yaptrmak biraz masraflı olablr ayrıca fazla güç tüketimi
-
10 Ağustos 2009, 01:16
#9
yani artık çamurda batıp kalmak yok R1 ile,,,
arazi taşıtı R1
bundan sonra arka kısıma çekme halatı montesi yapılacak,
dier çamurda batan motorlar için...
BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
''Gürcan Moto Garaj''
0 535 939 20 86
-
10 Ağustos 2009, 01:17
#10
Motosiklet Eğitmeni
Sistem ilk degil arkadaslar.
Yani yeni bir bulus degil.
Yeni ve haber niteliginde olan sey R1 de kullanilmis olmasi.
Yoksa neredeyse, motosiklet tarihi kadar eski bir olay bu çift çekis meselesi.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
10 Ağustos 2009, 01:23
#11
coq adlı üyeden alıntı
Sistem ilk degil arkadaslar.
Yani yeni bir bulus degil.
Yeni ve haber niteliginde olan sey R1 de kullanilmis olmasi.
Yoksa neredeyse, motosiklet tarihi kadar eski bir olay bu çift çekis meselesi.
Kesinlikle...
Bende üstteki yazımda onu belirtmek istemiştim, hatta aktarma prensibi olarak benzemese de sonuç olarak aynı şekilde ön tekerden güç sağlayan motorlardan Türkiye'de bile var.40-50-60 lı yıllarda bahsettiğim sistemin benzerini İngiliz ,Fransız, İtalyan firmalar kullanıyordu.
-
10 Ağustos 2009, 01:24
#12
peki sonuçta neye yarıyor çift çeker motosiklet?
virajlarda desem zaten dönme işi başlı başına bir sorun ön tekerlek için bir de üstüne fazladan iş vermiş oluyor gibi geldi nedenseçok meşgul olacak bundan sonra ön tekerlekler çooookk.
başka bir şey düşünüp onu desem ona yetecek sürüş deneyimim yok...
komple teorim;
(bence lastik firmalarının icadı olup,ön tekerleklerin daha kolay aşınmasını sağlayarak satış hacmini genişletmek üzerine kurulu bir cinlik projesi bu)
-
10 Ağustos 2009, 01:34
#13
ufuk-*- adlı üyeden alıntı
kompl(o) teorim;
(bence lastik firmalarının icadı olup,ön tekerleklerin daha kolay aşınmasını sağlayarak satış hacmini genişletmek üzerine kurulu bir cinlik projesi bu)
ar-ge çalışması ve diğer masraflarla kaç lastik alınabileceğini tahmin edemeyiz, böyle cinlikleri genelde(ne yazık ki) türk firmalar yapıyor. japon geçireceği varsa anahtarı teslim etmeden geçiriyor.
-
10 Ağustos 2009, 01:41
#14
kutaydemirel adlı üyeden alıntı
ar-ge çalışması ve diğer masraflarla kaç lastik alınabileceğini tahmin edemeyiz, böyle cinlikleri genelde(ne yazık ki) türk firmalar yapıyor. japon geçireceği varsa anahtarı teslim etmeden geçiriyor.
Aynen öyle
Mesela ben GOODYEAR lastikleri bayisiyim, dişleri bitmeyen bir lastik icad etti bu firma, sonra baktılar bunu alan bir daha lastik mastik değiştirmiyor, hemen kaldırdılar
-
10 Ağustos 2009, 01:52
#15
whendark adlı üyeden alıntı
videoyu izleyip çift çekerin farkını anlayamadım,yorum yapamıyorum herhalde iyi birşeydir
Sadece arkadan ya da önden çekişli araçlar 4 tekerden çekişlilere göre her zaman dezavantajdadır.
Motosikletler genelde arka teker tahrikli olduğundan ön teker sadece gütme işine yarıyor. Fakat ön tekerleğinde arka tekerle eş güçte devir yaparak
a) Motosikleti daha kısa sürede max hıza ulaştırıyor.
b) ıslak zeminde daha iyi bir kontrol sağlıyor.
c) virajlarda standart motosikletlere göre çok daha güvenli olduğu kesin.
Bence çok yakında bu tip geliştirmeler standartları belirleyecek ama biraz daha pişmeleri gerekir sanırım.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:52 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:44 AM ----------
ufuk-*- adlı üyeden alıntı
peki sonuçta neye yarıyor çift çeker motosiklet?
virajlarda desem zaten dönme işi başlı başına bir sorun ön tekerlek için bir de üstüne fazladan iş vermiş oluyor gibi geldi nedense
çok meşgul olacak bundan sonra ön tekerlekler çooookk.
başka bir şey düşünüp onu desem ona yetecek sürüş deneyimim yok...
komple teorim;
(bence lastik firmalarının icadı olup,ön tekerleklerin daha kolay aşınmasını sağlayarak satış hacmini genişletmek üzerine kurulu bir cinlik projesi bu)
Klasik Türk zekası çalışıyor sende hemen her şeye tereddüt,şaibe ve CİNlikle bakıyorsun.
Biraz daha bilimsel bakarsan bu çalışmanın ancak daha güvenli bir sürüş amaçladığını anlarsın
Bu sistemle ön tekerleğin daha da uzun ömürlü olacağını savunuyorum bende...
Klasik ön teker sadece güder ve virajlarda aşırı yatma durumlarında '' drift '' eder ve gereğinden fazla aşınır.. ön tekerden çekişli sistemde ise asfaltı kavraması sağlandığından drift etmesi çok daha az seviyelere düşer..bu da ön lastiğin zamansız aşınmasını önler
Tarzım çok basittir.....
Her zaman en kalitelisi ile memnun olurum
-
10 Ağustos 2009, 01:57
#16
orası işin şakası yaw.ön tekerlekten duman ata ata kalkacak hali yok herhalde henüz.
aslında otomobillerde esp nin çalışmasını gösteren videolar gibi pistte hem bu sistem hem de normal versiyon denense belki anlaşılabilirdi aradaki fark.
-
10 Ağustos 2009, 16:52
#17
-
10 Ağustos 2009, 17:00
#18
aytskal adlı üyeden alıntı
nası yani yaa direksiyonun içinde şaft mı dönüyo yok artık..!
-
10 Ağustos 2009, 17:00
#19
Moderatör
Uçan motosiklet yapsınlar. Bizde paraşütsüz binmeyin diye uyarmaya başlayalım insanları
Legends may sLeep.. But they never diE..!
-
10 Ağustos 2009, 19:32
#20
bence normaline göre kalkış ve ara hızlanmaları o kadar etkili olmayacaktır
sonuç olarak motorda ekstra bir ağırlık var ekstra motor hareketiyle hareket eden eylemsizlik kurallarına uyan parçalar ve hidrolik yağının sürtünme katsayıları olan bir engeller dizisi meydana çıkacak en iyi güç için aktarımı en hafif ve dayanıklı metaryalle yapan parçalardan alırsın.
dolayısıyla arkadan çeker halen daha etkin bir çözüm...
tabi arka tekerin drift özelliğinide ortadan kaldırmada daha başarılı bir sistem olabileceği kesin
Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
Bunu size kanıtlayabilirim !
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler