Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

(2WD) Çift tekerlekten çekişli Yamaha R1

    REKLAM ALANI
  1. #1
    aytskal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2006
    Şehir
    İzmir/Basmane-Üçyol Hatay Adana Ceyhan
     
    Güvenli yada değil tartışmaları altında geliştirilen (2WD) Çift tekerlekten çekişli Yamaha R1 ilk yol testini MCN dergisi editörü Trevor Franklin İsveç Karlskoga gerçekleştirdi...Videodan edinilen izlenim R1 üzerinde uygulanan çift tekerlekten çekiş sisteminin başarılı olduğunu kanıtlar nitelikte. Motosiklette Öhlins tabanlı hidrolik bir çekiş sistemi kullanıldığından bahsedilmiş...En basit anlatımıyla hidrolik pompaları ve dişliler yardımıyla tekerleğe güç aktarımı prensibine dayalı sistem Motorcycle Usa.Com yayınlanan makaleye göre oldukça kapsamlı...


    2WD Yamaha R1 yol testi video...

    http://www.motorcyclenews.com/MCN/Ne...aha-r1-ridden/


    Sistemin çalışma prensibi...

    http://www.motorcycle-usa.com/269/42...WD-Review.aspx


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    fireblade1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Haziran 2008
    Şehir
    İzmir/Buca
    yani 2 çekişli 2 kat daha fazla güç demek mi?yoksa var olan gücü 2 tekere mi bölüyo??
    Here I'm,on the road again.... ultrAslan

  3. #3
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    21 Temmuz 2009
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    CBF250 , GT250r'den sonra tekrar CBF150
    Ne gerek vardı ki?

  4. #4
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2008
    Şehir
    ANKARA - ANTALYA
    Motosikleti
    XV535s Oldskool Bobber Project,Arabası:JDM stp CRX
    Benim aklıma gelmişti bu, ve bir çok kişinin de aklına gelmiştir zaten. Benim mühendislere göre sınırlı, sadece tasarıma yönelik bilgilerim ve çizip tasarımlarını yaptığım önden çekişli motosiklet tasarımlarımda bu işin ancak önde, maşaya sabit bir motor olursa mümkün olabileceği görünüyordu ki bunuda zaten 1940-50-60 larda da yaptılar... Diğer bir ihtimalde geleneksel zincir, kayış gibi aktarma sistemleri idi tabiki, beni ve bir çoğumuzu düşündüren tek şey gidonun dönüşlerde aktarmayı nasıl engelleyemeyecek şekilde tasarlanabilir olduğudur. Motosikletlerde bu devrim niteliğindeki olay arabalarda sileceklerin tasarımlarının bir türlü degıstırılememesı ıle benzestırılebılır. Muhendisler ve tasarımcılar buna da cok kafa yoruyor ek bılgı olarak soylemek ıstedım. Böyle bir makinanın bir gün test edileceğini, gözlerimizle göreceğimizden emindim ama Yamaha'dan değil Honda'dan bekliyordum tek şaşırdığım bu oldu.

    Uzun yıllar sonra çoğu motorun iki tekerden güç aktarımı yapabilmesi ve araçların sileceklerinin farklı şekillerde üretilmesi belki çok sıradan şeyler olacak, beni düşündüren bunları görebilecek kadar yaşayacak mıyız.

  5. #5
    azgurbuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Eylül 2007
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Bianchi 21 Vites
    Doğrudan Ohlins sitesinden okuyun, konu çok daha açıklayıcı.

  6. #6

    Üyelik
    11 Temmuz 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    r6
    videoyu izleyip çift çekerin farkını anlayamadım,yorum yapamıyorum herhalde iyi birşeydir

  7. #7

    Üyelik
    19 Mayıs 2009
    Şehir
    şimdi mi az sonra mı?
    Motosikleti
    potansiyel r1 :(
    virajda ve kalkışta avantaj sağlayacağı görüşünde değilim
    çünki kalkışta ön tekerlerdeki ağırlık en az seviyeye iniyor dolayısıyla sürtünme dolayısıla çekiş olarak kayda değer bir özellik olmayacak
    4x4 arabaların yokuş yukarı öntekere pati çektirmesi gibi
    bir diğer dezavantajda sürtünme
    bu şekilde öntekere taşınan güç aktarma sırasında kayba uğrayacaktır
    ama cross motorlarda işe yaraya bilir ama sadece crosslarda
    :pl: [COLOR="Red"]Gimme fuel[/COLOR] !!! [COLOR="Blue"]Gimme fire[/COLOR]!!! [COLOR="Red"]Gimme that which I desire[/COLOR]!!! :pl:
    adı üstünde u[B][COLOR="Blue"]M[/COLOR][/B]u[B][COLOR="Blue"]T[/COLOR][/B] :queen:
    [COLOR="Red"]makine mühendisliği 4 sene kaldı[/COLOR]

  8. #8
    Volkan Serezli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Şubat 2009
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda CBR 250R
    sistem bozuldumu yaptrmak biraz masraflı olablr ayrıca fazla güç tüketimi

  9. #9
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    yani artık çamurda batıp kalmak yok R1 ile,,,
    arazi taşıtı R1
    bundan sonra arka kısıma çekme halatı montesi yapılacak,
    dier çamurda batan motorlar için...
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86

  10. #10
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Sistem ilk degil arkadaslar.
    Yani yeni bir bulus degil.
    Yeni ve haber niteliginde olan sey R1 de kullanilmis olmasi.
    Yoksa neredeyse, motosiklet tarihi kadar eski bir olay bu çift çekis meselesi.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  11. #11
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2008
    Şehir
    ANKARA - ANTALYA
    Motosikleti
    XV535s Oldskool Bobber Project,Arabası:JDM stp CRX
    Alıntı coq adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sistem ilk degil arkadaslar.
    Yani yeni bir bulus degil.
    Yeni ve haber niteliginde olan sey R1 de kullanilmis olmasi.
    Yoksa neredeyse, motosiklet tarihi kadar eski bir olay bu çift çekis meselesi.
    Kesinlikle...

    Bende üstteki yazımda onu belirtmek istemiştim, hatta aktarma prensibi olarak benzemese de sonuç olarak aynı şekilde ön tekerden güç sağlayan motorlardan Türkiye'de bile var.40-50-60 lı yıllarda bahsettiğim sistemin benzerini İngiliz ,Fransız, İtalyan firmalar kullanıyordu.

  12. #12
    ufuk-*- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Kasım 2007
    peki sonuçta neye yarıyor çift çeker motosiklet?
    virajlarda desem zaten dönme işi başlı başına bir sorun ön tekerlek için bir de üstüne fazladan iş vermiş oluyor gibi geldi nedenseçok meşgul olacak bundan sonra ön tekerlekler çooookk.
    başka bir şey düşünüp onu desem ona yetecek sürüş deneyimim yok...

    komple teorim;
    (bence lastik firmalarının icadı olup,ön tekerleklerin daha kolay aşınmasını sağlayarak satış hacmini genişletmek üzerine kurulu bir cinlik projesi bu)

  13. #13

    Üyelik
    02 Ağustos 2009
    Alıntı ufuk-*- adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    kompl(o) teorim;
    (bence lastik firmalarının icadı olup,ön tekerleklerin daha kolay aşınmasını sağlayarak satış hacmini genişletmek üzerine kurulu bir cinlik projesi bu)
    ar-ge çalışması ve diğer masraflarla kaç lastik alınabileceğini tahmin edemeyiz, böyle cinlikleri genelde(ne yazık ki) türk firmalar yapıyor. japon geçireceği varsa anahtarı teslim etmeden geçiriyor.

  14. #14
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2008
    Şehir
    ANKARA - ANTALYA
    Motosikleti
    XV535s Oldskool Bobber Project,Arabası:JDM stp CRX
    Alıntı kutaydemirel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ar-ge çalışması ve diğer masraflarla kaç lastik alınabileceğini tahmin edemeyiz, böyle cinlikleri genelde(ne yazık ki) türk firmalar yapıyor. japon geçireceği varsa anahtarı teslim etmeden geçiriyor.
    Aynen öyle

    Mesela ben GOODYEAR lastikleri bayisiyim, dişleri bitmeyen bir lastik icad etti bu firma, sonra baktılar bunu alan bir daha lastik mastik değiştirmiyor, hemen kaldırdılar

  15. #15
    Özer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mayıs 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    V STROM DL 650 Esmeralda
    Alıntı whendark adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    videoyu izleyip çift çekerin farkını anlayamadım,yorum yapamıyorum herhalde iyi birşeydir
    Sadece arkadan ya da önden çekişli araçlar 4 tekerden çekişlilere göre her zaman dezavantajdadır.
    Motosikletler genelde arka teker tahrikli olduğundan ön teker sadece gütme işine yarıyor. Fakat ön tekerleğinde arka tekerle eş güçte devir yaparak
    a) Motosikleti daha kısa sürede max hıza ulaştırıyor.
    b) ıslak zeminde daha iyi bir kontrol sağlıyor.
    c) virajlarda standart motosikletlere göre çok daha güvenli olduğu kesin.

    Bence çok yakında bu tip geliştirmeler standartları belirleyecek ama biraz daha pişmeleri gerekir sanırım.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:52 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:44 AM ----------

    Alıntı ufuk-*- adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    peki sonuçta neye yarıyor çift çeker motosiklet?
    virajlarda desem zaten dönme işi başlı başına bir sorun ön tekerlek için bir de üstüne fazladan iş vermiş oluyor gibi geldi nedenseçok meşgul olacak bundan sonra ön tekerlekler çooookk.
    başka bir şey düşünüp onu desem ona yetecek sürüş deneyimim yok...

    komple teorim;
    (bence lastik firmalarının icadı olup,ön tekerleklerin daha kolay aşınmasını sağlayarak satış hacmini genişletmek üzerine kurulu bir cinlik projesi bu)
    Klasik Türk zekası çalışıyor sende hemen her şeye tereddüt,şaibe ve CİNlikle bakıyorsun.
    Biraz daha bilimsel bakarsan bu çalışmanın ancak daha güvenli bir sürüş amaçladığını anlarsın
    Bu sistemle ön tekerleğin daha da uzun ömürlü olacağını savunuyorum bende...
    Klasik ön teker sadece güder ve virajlarda aşırı yatma durumlarında '' drift '' eder ve gereğinden fazla aşınır.. ön tekerden çekişli sistemde ise asfaltı kavraması sağlandığından drift etmesi çok daha az seviyelere düşer..bu da ön lastiğin zamansız aşınmasını önler
    Tarzım çok basittir.....
    Her zaman en kalitelisi ile memnun olurum

  16. #16
    ufuk-*- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Kasım 2007
    orası işin şakası yaw.ön tekerlekten duman ata ata kalkacak hali yok herhalde henüz.

    aslında otomobillerde esp nin çalışmasını gösteren videolar gibi pistte hem bu sistem hem de normal versiyon denense belki anlaşılabilirdi aradaki fark.

  17. #17
    aytskal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2006
    Şehir
    İzmir/Basmane-Üçyol Hatay Adana Ceyhan
    Haberde Çift tekerlekten çekiş sisteminin ilk olduğunu idda edilmedi...Sadece mevcut konu aktarımı var...Sistemin senkron çalışması bakımından yüksek süratlerdeki kullanılabilirliği genel anlamda irdelenmekte...Günümüzde KTM Adventure modellerinden birinde zincir ve şaft aktarımıyla (Özel tasarım) sistemin uygulanışı...

    http://www.mxresultz.com/racerprofile.php?id=13400











  18. #18
    ceyhun__22 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2008
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    CBF150
    Alıntı aytskal adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Haberde Çift tekerlekten çekiş sisteminin ilk olduğunu idda edilmedi...Sadece mevcut konu aktarımı var...Sistemin senkron çalışması bakımından yüksek süratlerdeki kullanılabilirliği genel anlamda irdelenmekte...Günümüzde KTM Adventure modellerinden birinde zincir ve şaft aktarımıyla (Özel tasarım) sistemin uygulanışı...

    http://www.mxresultz.com/racerprofile.php?id=13400










    nası yani yaa direksiyonun içinde şaft mı dönüyo yok artık..!

  19. #19
    Moderatör Lucas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Yalova
    Uçan motosiklet yapsınlar. Bizde paraşütsüz binmeyin diye uyarmaya başlayalım insanları
    Legends may sLeep.. But they never diE..!

  20. #20
    < iLk@yy > - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    '01 CBR600F4i(2011-?) / '07 Burgman400(2018-?)
    bence normaline göre kalkış ve ara hızlanmaları o kadar etkili olmayacaktır

    sonuç olarak motorda ekstra bir ağırlık var ekstra motor hareketiyle hareket eden eylemsizlik kurallarına uyan parçalar ve hidrolik yağının sürtünme katsayıları olan bir engeller dizisi meydana çıkacak en iyi güç için aktarımı en hafif ve dayanıklı metaryalle yapan parçalardan alırsın.
    dolayısıyla arkadan çeker halen daha etkin bir çözüm...

    tabi arka tekerin drift özelliğinide ortadan kaldırmada daha başarılı bir sistem olabileceği kesin
    Hayat çok küçük bir olasılık ile gerçektir...
    Bunu size kanıtlayabilirim !


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler