HYBRID Yamaha 2010'a Hazır...
Reklamlar
-
Reklamlar
-
woov müthiş olmuş. Tipinden ziyade çalışma mantığına hayran kaldım. Keşke mevcut tüm yamaha modelleride bu sisteme birşekilde geçebilse
"Özgür yaşayanların bakış açısı" Motojektif
-
üf ne saçma bişe bu
-
heralde tüm mevcut yamahalarda bu sistem kaynaklı olunsa heralde yamahaya binemeyiz bir daha
(K)aza (A)nında (S)eni (K)orur
Lastiği Yak Ruhunu Değil...!
-
O nasıl bir tasarımdır ya.
-
-
01 Ağustos 2009, 01:15
#7
Tasarımını hiç beğenmedim ama teknolojisi çok üst seviyede..
-
01 Ağustos 2009, 01:37
#8
-
01 Ağustos 2009, 14:05
#9
Bu teknoloji aslında yeni bişey değil.Dizel denizaltıların asıl haraket kaynağı elektrik motorlarıdır.Dizel motorlar aslında birer jeneratördür.Zaten en büyük handikapıda aküleri doldurabilmeleri için deniz yüzeyine çıkıp dizel motorları çalıştırmaları gerektiği için yaşamışlardır.
Yamaha bu prensibi daha komplike teknolojilerle mtosiklete uygulayarak bence akılcı bir strateji uygulamış.Bide tipi sandal'a benzemeseymiş güzel olacakmış.
Tek koruyucumuz var,O'da bizi çok sevdiği için birer birer yanına alıyor.
Oğuz
-
01 Ağustos 2009, 15:08
#10
tasarım az biraz gotham city araçlarına benzemiş ama mantık gerçekten harika.
-
01 Ağustos 2009, 16:19
#11
Fizikte bi kural vardır : Hiçbir enerji kaybolmaz ve yoktan varolmaz.Enerjiler sadece birbirine dönüşür.Motorun oluşturduğu hareket enerjisini Jenaratöre vererek hareket enerjisini elektrik enerjisine dönüştürdükten sonra tekrar o elektrik enerjisini hareket enerjisine dönüştürür.Esas sorun enerjiler birbirine dönüşürken mutlaka bir kayıp olur.Bu da tasarruf yerine zarar etmek demektir.Peki nasıl oluyoda tasarruf sağlanıyo.Benim kendi görüşüme göre tasarruf şu şekilde oluyo.Biz normal benzinli bir motoru kullanırken sürekli gaz açıp kapayarak motorun devrinin hep değişmesine sebep oluruz.Ancak böyle hybrid bir motorda jeneratörü besleyen benzinli motorun sabit bir devirde çalışmasını sağlarsak benzin tasarrufu ancak böyle mümkün olur.Yani motorun en az benzin yaktığı devirde çalışması sağlanarak , hızlanma için gerekli enerji elektrikli motordan sağlanmalı.Tabi bu durumda biraz fazla gaz açarsak benzinli motorda harekete katkı sağlayarak , gücün yetersiz kalmasının önüne geçilmiş olur.Yani sakin kullanımda baya bi benzin tasarrufu sağlanırken , agresif kullanırken de benzin sarfiyatı artarak motorun güçsüz kalmasının önüne geçilmiş.
Bence tasarruf ancak bu şekilde olur.Başka türlü tasarruf sağlayabilmek için motora benzin aldıktan sonra geceleri de sabaha kadar şarja takmak gerekir.
-
03 Ağustos 2009, 00:55
#12
Yakında da en pahalı elektriği biz kullanırız bişey değişmez bu teknoloji bize yarar etmez.
-
05 Ağustos 2009, 17:29
#13
34 ZK 9442 ER6-F 2006 AKA "Sonic" & 34 RB 1940 Kia Carnival 2002 Nam-ı diğer "Nigga"
Kartal/İstanbul
-
05 Ağustos 2009, 19:02
#14
bu japonlar da ne zeka var arkadaş hiç boş durmuyorlar.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler