Birçok Dünya ülkesinde olduğu gibi Türkiyedede hatrısayılır bir müdavim kitlesine sahip olan GPR 2009 yılı için yenilendi...İtalyan üretici Derbi üretimi GPR modelinin teknik verileri şekillendi...Motosiklette yapılan en büyük yenilik 2 zamanlı motorun yerini yeni 4 zamanlı motora bırakmış olması ; tek silindir 125 cc 4 zamanlı 4 V. Euro 3 egzoz normlarını karşılayan Ø30 karbratör beslemeli bir motor öngörülmüş.Sıvı soğutmalı motorda mekanik yağ pompası Multi-plate kavrama elektrik ateşleme arkada Monoshock süspansiyonlar önde 300 arkada 218 mm disk frenler tercih edilmiş...6 vitesli motosiklet 120 kg ağırlığa sahip...Motosiklette döküm aliminyum şasi LCD dijital göstergeler önlerde halojen farlar arkada led tipi stoplar kullanılmış...2 zamanlı motorlarıyla motor hacmi baz alındığında fırtına gibi esen Derbi 125 Racing yıllardır süregelen 2 zamanlı motor geleneğinin yerini alan 4 zamanlı motorlarıyla ; firmanın lansman tabiriyle 15 aktüel beygir gücüyle ve oldukça modernlize edilmiş aksam ve dış görünümüyle bakalım neler yapabilecek kendi adıma çok merak ediyorum...