gerçekten güzel motosiklet olmuşş.....
bunların tasarımcılarıı Tehlike yaracak bişey yapacaklarını zannetmiyorum aksine güvenlik için uğrasıyorlar birçok testten OK aldığını biliyorumm
En İYİ motorcu ÖLMEYENDİR :wiinkk:
buzamana kadar abs yoktu şimdi niye çıkıyo anlamamki abs arabada bile az bi suya girince kayıyo motorda en ufak kayması zaten yere yapıştıgının kanıtıdır ben ıslak zemindede kuru zemindede abs den daha iyi durdururum motoru eskiden ABS mi varmış
Arkadaşım sen bana şu abs'nin dogru düzgün bir tanımını yap ben bu yazdıklarının hepsine cevap vericem.
Söylediklerinden yola çıkarak senin abs'nin ne oldugunu bildiginden şüpheliyim.
Biz Türkler gerçekten ilginç bir milletiz . Adamlar yememiş içmemiş motorlu araçlar dünyasında devrim denilebilecek bir sistem yapmışlar ve bu dünyanın birçok yerinde test edilip gerçekten faydalı bir sistem oldugu kabul edilmiş hatta birçok araçta bu sistem standart olarak sunulmaya başlamış ama gel görki bizim Türkler hala o sistemi begenmiyor hatta begenmemeklede kalmıyor zararlı buluyor
Dedimya ilginç bir milletiz
Sevgili Elint ve konuyu takip eden diğer arkadaşlar... Bu ss ve abs çıktığından beri aklıma takılan bir soruyu sorayım. Bilmiyor olabilirsiniz tabiyatıyla fakat ben yine de sorayım.
Diyelim ki, ABS'siz model bir cbr600rr aldınız (diyelim ki 2007-2008 model) sonradan bu abs kiti (eğer racing için kullanışlı bir model çıkarsa) ekletmek mümkün olabilir mi? Yani parasını verdikten sonra eklenebilir bir sistemidir? Başka model ve markalarda böyle uygulamalar var mı? Mesela abs'siz fazer'ını abs'li ye çeviren oldu mu? Yoksa böyle bir uygulama mümkün değil mi? Teşekkürler...
dgrmr kardeşim,
Eğer bir motosiklet modelinin ABS'li ve ABS'siz iki tipi varsa, ama bunlar ABS dışında mekanik olarak aynı olacak (örneğin Suzuki GSR600 ve GSR600A, veya Fazer ve Fazer ABS), o zaman bu herhalde mümkün. Ama o kadar çok parça değiştirmen gerekiyor ki sanırım rantabl olmaz. Aklıma gelenler fren diskleri, yeni kaliperler, fren hidrolik hazneleri ve boruları (bunlar artık ön arka tamamen bağımsız değil), sensorlar, muhtemelen yeni sigorta kutusu, yeni ABS merkezi ve bunun pompası... Ayrıca, ABS pompası oldukça büyük ve karmaşık yapıda bir parça, biçimsiz bir şey. Bunu yerleştirmek için GSR600A'da bazı parçaların konumu değiştirilmiş. Bunu becermek te çok zor olur herhalde.
Eğer ABS'li tipi olmayan bir model sözkonusu ise işin daha da zor. Bunları adapte etmek oldukça zor olur. Ayrıca ABS bilgisayarının da yeniden programlanması gerekecektir.
Bu yüzden ABS eklemek zor olurdu herhalde. Bu konularda internette yabancı sitelerde de oldukça yazı okudum ama ABS adapte edebilen birisine rastlamadım.
Üç boyoz bir kola
ABS li motor kullanacaksınız, daha iyi fren sistemlerine sahip spor bir motora kim binmek istemez?
ABS ("Anti brake bloke system" idi adı yanlış bilmiyorsam) ,motorlarda tehlikedir gibi garip bir anlayış var. Kuru zeminde kızaklayarak stabil şekilde durunca fren mesafesi ABS'li araçtan daha kısa oluyor olabilir ama her zaman kuru ve düz bir yolda gittiğimizi kim söylemiş?
Atın iyisi alayda,kabın iyisi kalayda belli olur.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)