Arkadaşlar gerri geri giderken ani fren yaparsanız ABS tekeri kilitler, düşersiniz! Demedi demeyin!
Bu arada @fazerr'in söylediği ABS bu ABS değil, Asya Motor'larda falan olan ""mekanik ABS""
Arkadaşlar gerri geri giderken ani fren yaparsanız ABS tekeri kilitler, düşersiniz! Demedi demeyin!
Bu arada @fazerr'in söylediği ABS bu ABS değil, Asya Motor'larda falan olan ""mekanik ABS""
Bence bu kadar ön yargılı olma ABS eğer arabalarda olduğu gibiyse tekerin kitlemesini önlüyor, bu şu demek oluyor frene bastınız teker kilitemeye başladığında frenler bırakıyor ve teker dönmeye başlar başlamaz tekrar fren tutmaya başlıyor ve bu o kadar seri bir şekilde oluyorki saniyenin bilmem kaçta kaçında.... ancak şöyle bir durum var zemin kaykan ise teker kilitlemye başladığında ve ABS sisteme devreye girer, teker kaymasın diye frenler sıkıp bıraktığında durma mesafesi o kadar uzar yani diğer bir deyişle geç duracaksınız ve Allah korusun iş işten geçmiş olabilir. Bu arabalarda işe yarıyor, çünkü direksiyon hakimetini kaybetmiyorsunuz ve ani manavralar yapabilirsiniz ama motorda açıkcası bilmem
Denildiği kadar okumayan bir toplum değiliz. ErkekIer bildiğini okuyor, kadınlar da canına okuyor
OO İlkay abi ağları yaymış bekleyişe geçmiş Yorum yapmıyorum balıklar kaçmasın
★★ ----- Decaying organic matter ----- ★★
ben bir şey anLamdım.. Her şeyin bir zamanı var bekleyelim görelim..
Islak zemin'e kadar herşey doğru. Abs'li ve Abs'siz motosikletler arasında 3mm. kadar bir fark oluşuyor. Ayrıca Abs'siz motosikletle ıslak zeminde dip fren de yere düşme olasılığı %100 daha fazla
Suzuki'nin bir videosu vardı ıslak ve kuru zeminde Abs duruş mesafesi ve etkisini gösterir, ben bulmaya çalışayım. Bulursam eklerim benden önce bulan olursa o eklesin.
Ayrıca Fazerr, başka bir şey demek istedi herhalde, ben öyle görmek istiyorum en azından...
www.youtube.com/watch?v=-Zv3Sacl7JQ
Olay budur V-tunnel beatfilter vs. kullanarak izleyebilirsiniz.
"Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana
ABS motorun öne doğru mu yoksa arkaya doğru mu gittiğini anlayamaz, bu biir...
ABS kesinlikle sürüş güvenliğini arttırıyor. Bunu ABS'li motosikleti olan arkadaşlar defalarca anlattılar burada. Tekrar bir ABS mevzusu açmaya gerek yok.
Bence Honda'nın çabası çok iyi yönde bir gelişme. Çıkan ilk ABS'li spor motosikleti alacağımı daha önceden söylemiştim. Hayabusa'ya ABS uygularlarsa Kocaeli merkez Suzuki ilk gelen motoru bana ayıracak. Şu an beni Hayabusa almaktan alıkoyan tek unsur ABS'nin olmaması.
Üç boyoz bir kola
Video:
http://link.brightcove.com/services/...ctid1600111068
İlk mesajada eklendi.
çok güzelmiş simsiyah....
Sonucta Bu aracları sadece sokakata kullananlarda oldugu için bence honda böyle bir işe girmiş bulunmakta.
Bu Yarış canavarlarını sokak tipine göre ayarladıkları için biraz daha güven için yapmış olabilirler diye düşünüyorum
[B]My life Starts after 12.500Rpm :bounce:[/B]
motorun renginin mat siyah olması abs den daha güsel bence :D
bence ss,da abs sistemi sorun olabilir.
neden derseniz,abs sistemi devreye girdiği zaman kesık kesık fren yapıcağı için motorun dengesını veya gıdonun hakımıyetını kaybedebiliriz.artı olarak bu durumda fren mesafesıde uzayacaktır.
şimdi ben kendi açımdan yazacağım.
bır keresınde hafıf rampa ınerken yolun kaygan oluşu ve sert fren yapmam ile
ön teker kitledi ve yaklaşık 1 metre düz şekilde kaydım ve hakımıyet kaybolmaya başladığı an bıraktım freni toparladım.
bu durumda abs devreye gırmış olsaydı benım için daha kötü olurdu buna eminim.
şimdi abs sistemi bıldığım kadarıyla ön ve arka tekerlerdeki frezeleri okuyon bir sensör var.bu sensörler teker döndükce frezeleri tek tek sayar.yanı 1,2,3,4 diye.
abs ne zaman devreye girer?
abs,sensörler okuma yaparken beyın aracılığı ile bır bırlerıne parelel çalısırlar.
mesela ön frenı sıktık kıtledı ve kaymaya başladı.öndeki okuyucu sensör okuma durduğu için veya azaldığı için arka tekere sınyal yollar ben durdum sende dur dıye.yanı bırı ne yaparsa öbürüde onu yapacaktır.çünki iki tekerinde eşit dönmesi gerekli.abs nin amacı bu ıkı tekerıde eşit döndürmek.
bu durum diyelimki virajda oldu.ön teker hafıf kayma yaptı ve arka tekerde abs yardımı ile fren yaptığı zaman hakımıyet kaybolması an meselesi olabilir.bence abs sistemi dört tekerli araçlar için mükemmel bir sistem ama iki teker için sakıncalı.mutlaka artısı vardır ama benım için artısından çok eksisi olucaktır..
şu konuda aklıma gelmedı değil yani..
belki honda yenılık yaptık test sonuçlarımız mukemmel deyıp motor satışlarını hızlandıracaktır.
Başkalarının kusurlarından bahsetmek istediğin vakit, kendi kusurlarını hatırla. O zaman başkalarının kusurlarıyla alakadar olmaya hakkın olmadığını hatırlarsın.
Mat olması harika harika harika..
Devre dışı bırakılabiliyor ABS değil mi?
Öyleyse bence güzel bir seçim..
[B]Bahar geri gelir biz olsak da olmasak da....[/B]::melek02:
Apti mi kim o:cherry:,kımılcan:silent:
::fool::
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)