Kawasaki nin özellikle Amerika kıtasında oldukça tutulan Dualpurporse modeli KLX 250 S 2009 yılı için tamamen yenilendi...Motor için Kawasaki kompakt yapılı,yağ soğutmalı dört zamanlı,tek silindirli ve Dijital CDI ateşlemeli Keihin CVK34 karbüratör beslemeli 4 valfli hafifletilmiş ağırlıkta zor koşulların amaçlandığı dayanıklılığın ön plana çıktığı geniş tork aralığı veren bir motor tanımlamasını yapmış.Motor üretiminde aliminyum silindirler ve daha hafif yapıda piston ve bağlantı elemanları kullanılarak mukavemet ve daha fazla beygir gücü sağlandığı ifade edilmiş.34 mm çapında tek beslemeli yeni bir karbüratör seti ile daha yüksek devir aralıkları benzin ekonomisi ve güç alındığı ; Kawasakinin geliştirdiği otomatik kompresyon tahliye sistemi (KACR) revize edilerek daha etkin bir egzoz performansı sağlandığı ifade edilmiş... Motosiklette asıl kullanım amacı olan off road özellikler açısından oldukça kritik olan süspansiyon sisteminde bağlantı noktaları yenilenmiş UNİ-TRAK süspansiyonlar ve çift korumalı radyatörler kullanılmış.Motosikletin fren sistemindeyse önlerde 250 mm çapında çift piston disk ; arkada ise kontrolün dahada arttırıldığı oranların (parametrelerin) revize edildiği yeni nesil pedal ve pad materyallerin kullanıldığı 240 mm çapında disk frenler tercih edilmiş.Yeni tasarım dijital gösterge panelinden Devir hız motor basıncı takometre bilgileri ve saate ulaşılabiliyor...Motosiklet üzerinde kullanılan lastiklerde yenilenmiş...4mm çapında tellerin kullanıldığı lastikler sayesinde Off road kabiliyeti ve dayanıklılık arttırılmaya çalışılmış.Ayrıca lastik yüzeyindeki küçük bloklar uzatılarak daha uzun bir lastik ömrü ve arttırılmış asfalt performansı Kawasakinin resmi lansmanında belirtilen ifadeler arasında yer alıyor...Motosiklet A.B.D pazarında 4899 $ üzerinden satışa sunuldu...