BMW S1000RR World Superbike
Reklamlar
-
Motosiklet Eğitmeni
azgurbuz adlı üyeden alıntı
Dikkatimi çektide 1000RR cadde versiyonu olması gerekmiyor mu? Yarış versiyonu da RR diye isimlendirilir mi (replica meselesi yani)?
Hocam zaten SBK ve benzeri sınıflarda bayii de satılan motosikletler yarışır.
Yani BMW bu motosikleti yarıştırmak için satıyor olmak zorunda.
Prototip motosikletler MotoGp de yarışır.
Bu prototip değil.
SBK için üretilmiş.
Yani RR olması normal.
Örnek verecek olursak,
SBK da yarışan diğer motosikletlerden (örneğin Kenan Sofuoğlu'nun kullandığı motosiklette) CBR 1000 RR
Her ne kadar yazıda 2009 yılında yarışacak denilse de SBK kuralları gereği bu yaz sezonunun sonuna kadar bayiilerde göremezsek ben 2010 yılına sarkabileceğini düşünüyorum.
Bekleyip göreceğiz...
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Reklamlar
-
Japonlar için şimdiden üzüldüm.
::139:: [I][B][COLOR="DarkRed"]Burak Murat[/COLOR][/B][/I]
-
çok güzel motor ama farı yok gibi
-
Bende bir tercumeyle katkida bulunayim...
BMW den yillardir beklenen atak S 1000 RR!
"K Bike" - "K serisi" diye bilinen cok silindirli motosikletlerinin 25. yilinda BMW tamami karbon lifi "ultra-light" -cok hafif- govdeli, guclu kuvvetli yepyeni bir motosikleti duyurdu.
Bu motosiklet BMW da yeni bir harflendirmeyle aniliyor "S" -Superbike- ve "RR" -Racer- yada sivil versiyon icin "Race Replika-.
BMW Motorrad genel muduru Hendrik von Künheim "BMW yu daha dinamik ve daha da sprotif hale getiriryoruz, bu demek oluyor ki motosikletlerimiz simdiye kadar BMW nun girmedigi bir segmente ayak basiyor.
Bu anlamda ilk adimlarimizi F, S ve HP2 serileriyle kendi dallarinda attik artik sira daha ileri adimlar atmaya geldi ve son derece yaratici, yepyeni tasarimi, detaylari ve ozellikleriyle uluslararasi motosiklet yarislarina dogru uzaniyoruz"
Almanyada seckin bir gazeteci grubuina yapilan lansmanda prototip S1000RR T]m karbon-fiber govde, ozel monoblok Brembo frenler ve Oehlins suspansiyon sistemiyle podyuma cikti.
Von Kuelheim soyle devam etmis... "Gayet tabii ki buyuk bir mucadleye girdigimizin farkindayiz. Ozellikle Japonlar bu dalda bizden 20 yil ilerde ve buyuk tecrubeleri var, fakat buna ragmen yarisma ruhu bizi calismalarimizda guclendiriyor, cesaretlendiriyor, motive ediyor. Seneye uluslararasi superbike yarisina girme konusunda kendimize son derece guveniyoruz.
Su ana kadar katettigimiz yol sgayet guven verici ve basarili. Hem sunacagimiz teknoloji ve hemde piyasaya yansiyacak olan fiyat olarak kendimizden eminiz. SS makinemiz rahatlikla pisyasa ile rekabet edecek gucte ve fiyatta olacaktir.
Henuz bu motosikletin ne zaman piyasaya cikabilecegi hakkinda kesin bir bilgi bulunmuyor.
"BMW bulteninden tercume, DD"
-
süper yaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
-
coq adlı üyeden alıntı
.......Öyle en kral motor bizim motordur diye atıp tutmakla olmuyor bu işler.
Motoruna güveniyorsan, Arena'ya çıkacaksın.
BMW bu cesareti gösterdi.
Bravo...
Burada biraz durup yaris tarihine bakmak lazim. 2. DS dan sonra BMW fabrikalari sokulup muhendis ve iscileri esir olarak Rusyaya tasinmadan, muttefiklerce insafsizca bombalanmadan once defalarca ve ardarda dunya sampiyonu olmus bir marka. Bugunku motosiklet teknolojisinin temeli o donem Alman muhendisliginde (sadece BMW degil tabii) yatiyor.
Daha sonra savasta edinilen col ve arazi sartlarinda kullanilan motosikletlerden yola cikarak BMW ilk "Enduro" motosiklet kavramini ortaya cikradi ve "o cesareti gostererek" "Arenaya" (*) cikti, Paris - Dakar yarislarinda yenilmez bir marka oldu.
Daha sonra organizasyonun degisen sartlari isine gelmemis olacak ki Dakar yarislarindan cekildi, o alani KTM ye birakti. Sanirim ta ki 2009 a kadar bu boyle surecek, cunku G450X ile oldukca iddiali gorunuyorlar.
BMW bu motorla benim bildigim 5 yildir ugrasiyor, umarim ortaya Japon ve Italyanlarla rekabet edebilecek bir makine cikar. Tabii bu arada surucu de cok onemli. Sonucta motosikleti surucu kullanacak.
(*) Arena "kum" demektir. Belki de bilmeyerek guzel bir kelime kullanmissin. Eskiden gladyatorlerin carpistigi yere "arena" denmesinin sebebi zeminin -kani emsin diye- kum kapli olmasiydi
------------------
"BMW nun pek ovundugu sistemleri terketmesi"nden bahsediliyor yukarda. Sebebi aciktir. Bu markanin esas hedefi daima konfor, guvenlik, uzun omur, dusuk bakim, finis kalitesi gibi noktalar olmustur. Yaris dunyasinda bu kavramlar ikinci ucuncu planda kalir.
Yaris bitince motoru cope de atsaniz da olur. Herkes sonuca bakar. Dolayisiyla buyuk HP kaybina sebep olabilecek saft yerine surucuyu yolda birakabilecek, surekli bakim gerektiren ama guc kaybi minimum olan zincir en dogal secimdir.
Konfor hic bir sekilde gerekmedigi icin telelever-paralever sistemlerine de gerek olmaz.
Oturup bekleyelim bakalim ne cikacak ortaya. Bence su ana kadar bildiklerimiz buz daginin ucu gibi bir sey.
---------------
Her ne kadar yazıda 2009 yılında yarışacak denilse de SBK kuralları gereği bu yaz sezonunun sonuna kadar bayiilerde göremezsek ben 2010 yılına sarkabileceğini düşünüyorum.
Bekleyip göreceğiz...
Evet bu cok dogru.Bende buna katiliyorum.
-
Orgazma Dudak Büktürür
-
Motosiklet Eğitmeni
-
05 Haziran 2008, 17:43
#49
Motosiklet Eğitmeni
Bugün haberim oldu, hemen size yetiştireyim dedim.
Bizim çok dedikoducu bir arkadaşımızın söylediğine göre BMW bu modeli 2009 yılında piyasaya sürmeyi planlıyormuş.
Avrupa satış fiyatı da 17-18 bin euro aralığında olacakmış.
Bu fiyat aralığının bana düşündürdüğü şey ise şu.
BMW seneye çok sağlam bir rekabete girmeye hazırlanıyor bence.
Bu motosiklette yüksek satış rakamları hedefledikleri de anlaşılıyor.
Vatana millete hayırlı olsun....
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
05 Haziran 2008, 18:38
#50
biraz sacma olucak ama su mercedes neden motor uretmez anlamam.. ama dusunseneze mercedes SS 0-100 geride kalir arkasi herkezi supurur :D
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Yeni bir foto buldum;
Bir iki ufak detay çarpıyor gözüme, önceki fotolarda sağ arka ayaklığa bağlı egsos değişmiş sanırım, çünkü sağ arka ayaklık boşta ve sağ kısmın fotosu yok, burdan bir süpriz gelebilir.
Bakınca gördüğüm eksiklerden biride sinyallerin aynalara alınmış olmaması, demode bir uygulama.
Cadde versiyonu için ABS konusunda napacaklar bilmiyorum ama olup olmadığına dair ne yazı ne de resimlerde bir ipucu yok.
-
İlk defa BMW şık bir motor yapmış..
-
30 Aralık 2009, 13:08
#53
-
Kullananda motosiklette sağlam baya.Far kısmı hariç güzel motosiklet.
http://www.facebook.com/video/video....6319507&ref=nf
yes, i'm falling... how much longer till i hit the ground? i can't tell you why i'm breaking down.do you wonder why i prefer to be alone? have i really lost control? i'm coming to an end.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler