Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

İlk Türk malı Enduroyla Karaburun’da kum savaşı

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Admin Erhan Erdil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Nisan 2003
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT-09 Tracer
    Kanuni firmasının, geçtiğimiz yıl Temmuz ayında Ömerli’de düzenlediği ATV testine katılmış ve burada Kanuni Pazarlama Müdürü Sait Orhan ile motosikletler hakkında bir süre sohbet etmiştim. Sektörün sorunlarıyla başlayan konuşma bir süre sonra motosiklet kullanıcılarının isteklerine geldi.

    Sait Orhan’a bir Enduro kullanıcısı olarak piyasada kaliteli, ucuz ve düşük hacimli motosiklet bulamadığımızı, var olan motosikletlerin de başlangıç seviyesi olarak çok maliyetli olduğunu anlattım. Sait Orhan’ın cevabı kısa ve net oldu: "Bekle. Yakında bunlara yerli markayla kavuşacaksınız."

    Bekleyişin ne kadar süreceğini bilmiyordum, ama 2007 yılının Ocak ayına kadar süreceğini tahmin edebiliyordum. Beklediğim gibi de oldu. Kanuni Ömerli’de kurduğu dev fabrikasında ürettiği yeni modellerini Ocak ayında piyasaya sürdü. Sait Orhan da sözünü tutmuştu. Yeni modeller arasında 200 cc’lik Enduro ve 250 cc’lik Cross tarzlarında iki motosiklet bulunuyordu. İlk hedefim Enduro 200 oldu. Tek silindirli ve hava soğutmalı motosiklet, 7500 devirde yaklaşık 15 beygir güç üretiyordu.

    İLK TANIŞMA, İLK BAKIŞ

    Firmayı aradım ve yeni motosikletleriyle test sürüşü yapmak istediğimi ilettim. Bir gün sonra kararlaştırdığımız bayiden motosikleti teslim almaya gittim. Enduro 200, boyu, posu ve masmavi rengiyle bir tay gibi kapıda bekliyordu. Anahtarlarını aldıktan sonra usulca yanına sokuldum. Etrafında bir tur attıktan sonra 70 santimetre yüksekliğindeki selesine oturup marşa bastım. Maskemi, kaskımı, eldivenlerimi yumuşak süngerle kaplanmış selenin üzerinde giyip hemen yola koyuldum. Rodajda bir motosiklet olduğu için gaz kolunu fazla çevirmemeye dikkat ettiysem de, trafiğin akışına kapılarak kendimi bir anda 105 kilometre ile seyrederken buldum. Küçük hacimli motosikletlerde alıştığımız vibrasyondan eser yoktu. Gaz kolunu biraz çevirdiğimde, tok bir ses duyuyor, hemen ardından da ivmeleniyordum. Her Enduro’daki olduğu gibi bol rüzgar yiyerek geçen 60 kilometrenin ardından ilk gün asfalt testim son buldu.

    Geniş gidon açıklığı sayesindeki kıvrak hareketleriyle beni cezbeden Enduro 200, arazi testine kadar dinlenmeye çekildi. Ertesi gün artçımla birlikte arazi testi için Çatalca’nın yollarını tuttuk. Yaklaşık 1 saat sonra ilk bulduğum ormanlık alana daldım. Bu arada bulduğum çamurlu bir alana da girmeyi ihmal etmedim. Enduro 200 asfaltta olduğu kadar toprak ve bozuk zeminde de kendini gösteriyordu. Ormanda yaklaşık 1 saat süren testi de tamamladıktan sonra, Karaburun’a doğru yola çıktık. Uzun salınımlı amortisörlerin rahatlığında şoselerdeki çukurlardan atlaya atlaya ilerledik. Kumsala vardığımızda artçım yine fotoğraf çekmek için indi. Bense hiç düşünmeden kumlara dalıverdim. Yaklaşık 30 metre kadar ilerledikten sonra ise arka tekerleğimin zincir de dahil tamamen kuma gömülmesiyle olduğum yerde kalakaldım. Neyse ki motosikletin ağırlığı sadece 124 kilogramdı.

    Arka tekerleği kurtardıktan sonra bir daha gazlayarak denize ulaştım. Ön tekerleğin bir kısmını suya soktuğum sırada yediğim bir dalgayla motor bloğu ve benim botlar suyla buluştu. Ayaklarım su içinde yüzerken motosikleti çekerek sudan kurtardım. Açıkçası stop edeceğini ve bujileri ıslandığı için bir daha çalışmayacağını düşündüğüm motosiklet halen çalışıyordu. O yılmadıysa ben hiç yılmam diyerek kumla savaşmaya devam ettim. Yaklaşık 1 saat sonra hem motosiklet hem de ben kum içinde kalmıştık. Kumsaldan çıkınca uzun süre botlarımdaki ve ceplerimdeki kumları temizlemeye çalıştım. Kumla savaştan galip çıkmanın gururuyla evin yolunu tuttuk. Enduro 200 ile birlikteliğimiz tam 290 kilometre boyunca devam etti.

    ASFALTTA ENDURO 200, ARAZİDE CROSS 250

    Sonuç olarak, Enduro 200 asfalt ağırlıklı yol alması için üretilmiş bir model. Eğer "Asfalt ağırlıklı biniyorum. Arada bir şoseye de girip gazlarım. Kaldırımlara çıkmak benim için sorun olmasın" diyorsanız sizin için biçilmiş kaftan. Ancak "Arazide zorlamak istiyorum. Benim için yol hiç önemli değil. Nerede olursa giderim" diyorsanız kesinlikle Cross 250’yi seçmelisiniz. Unutmadan, Enduro 200 3 bin 761 YTL, Cross 250 ise 3 bin 895 YTL’ye satılıyor.

    Motor: Tek silindir 4 zamanlı
    Silindir Hacmi: 193,3 cm3
    Yakıt Tankı Kapasitesi: 12 Lt
    Max. Güç: 12,74 HP / 7065 d/d
    Soğutma Sist: Hava
    Boyutlar: 2116x735x1035
    Ağırlık 124 kg
    Ön Fren: Disk
    Arka Fren: Disk





    Kaynak: Hürriyet


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Luxor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ekim 2005
    Şehir
    İstanbul/Göztepe
    Motosikleti
    2007 Honda CBF150
    bu haberi yazan kimmiş acaba?
    hürriyet diyo, rüzgarın kızı mı acaba diicem ama resimde hiç benzemiyo
    Seni çok seviyorum Babacığım.Sen her zaman benim kalbimde yaşayacaksın...

  3. #3
    maitan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2006
    Şehir
    BANDIRMA
    Motosikleti
    125 KT
    enduro 200 ün test edilmesi çok iyi olmuş.merak ediyordum bu modeli.sanırım yavaş yavaş kaliteye geçeceğiz.

  4. #4

    Üyelik
    14 Kasım 2006
    Şehir
    Antalya
    12,74 hp.
    Hala anlamış değilim
    [FONT="Arial Black"][COLOR="SeaGreen"]CROSS[/COLOR][/FONT]

  5. #5

    Üyelik
    03 Aralık 2006
    Şehir
    adana - ceyhan
    Motosikleti
    Dorado Akida 125 cc Scooter
    200 cc için daha alt devirlerde yüksek tork olsa uzun ömürlü enduro olur düşüncesindeyim.
    aklıma takılan bir diğer nokta bu motor üzerindeki yerli parçaların oranı. motocar 200 ve racer 200 üretimi yapan firmadan lisansla mı yoksa tamamen yerli tasarım ve üretimin ürünü mü?
    Mesaja Ek: ayrıca daha geniş soğutma kanatları olsa su soğutmalı modeller karşısında daha avantajlı olur
    [CENTER]imza yok parmak izi daha garanti yaşasın biyometrik imza:cat:
    motosiklet seçerken gösterdiğiniz özeni yöneticileri seçerkende gösteriniz[/CENTER]

  6. #6
    aytskal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2006
    Şehir
    İzmir/Basmane-Üçyol Hatay Adana Ceyhan
    Yaşanılan şu parça problemleri ve ödediğimiz yüksek meblağlar her şey bir yana ülkemizdeki dış ticaret açığı ve borçlar belki başka bir noktadan yaklaştım ama bunlar son yıllarımızın malum gerçeklikleri...Yapsınlar alalım yıllar geçtikçe modeller çeşitlendikçe tecrübeleri artacaktır.Bunlar daha iyi hizmet ve makineler olarak bizlere geri dönecektir.Artık safkan modeller bekliyoruz...
    Bu gün bu makineyi yolda gördüm kırmızısını yanlız sahibi fotoğraf çekmemi istemedi ilk izlenimler iyi gerçekten diri ve tok gözdolduran bir hali vardı kullanan arkadaşta ilk km'ler itibarı ile memnun görünüyordu umarım arkası gelir...

  7. #7
    SmirnouF - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2006
    Şehir
    Tekirdağ - Çerkezköy & Kırklareli - Pınarhisar
    Motosikleti
    ne bulursam gezerim xD
    artik baslasinlar turk mali yapmaya.
    belki birgun bizde cin gibi saga sola motor sataris.bi hayalde olsa dusunmesi iyi
    Bir Afrika Atasözü; Sular yükselince, balıklar karıncaları yer.Sular çekilince de karıncalar balıkları yer .Kimse bugünkü üstünlügüne ve gücüne güvenmemelidir. Çünkü kimin kimi yiyecegine “suyun akışı" karar verir. - Drift Religion

  8. #8
    richy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Şubat 2006
    Alıntı Skullhunter adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor: Tek silindir 4 zamanlı
    Silindir Hacmi: 193,3 cm3
    Yakıt Tankı Kap: 3,05 lt
    Max. Güç: 12,74 HP / 7065 d/d
    Soğutma Sist: Hava
    Boyutlar: 2116x735x1035
    Ağırlık 124 kg
    Ön Fren: Disk
    Arka Fren: Disk
    Yakıt tankı kapasitesi 3,05 lt mi? Doğrusunu yazın da öğrenelim lütfen.
    ==============================
    ==============================

  9. #9
    biker_boyz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Aralık 2004
    Şehir
    kocaeli
    Motosikleti
    XR 600 R
    abı yapılsın ama bızım muhendıslerın ne farkı var japonlardan daha saglam makınalar ıstıyoz sorunsuz endurolar yapsınlar bızde bınmıyelım japonların motorlarına
    üssü var,üstü yok

  10. #10
    By Mükemmel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Aralık 2006
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    GT250R
    Yerli diyorlar ama kasa diğer çinlilerle aynı....
    ÇELİK KANATLARIN ÖZGÜR ÇOCUKLARI

  11. #11
    olcaytoshow - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Eylül 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Varadero
    Alıntı By Mükemmel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yerli diyorlar ama kasa diğer çinlilerle aynı....
    kendi sitesindeki resımler motoru oldugundan kotu gosterıyor.burda arkadasın cektıgı resım cokdaha hos cıkmıs.motor daha kalıplı ve hasmetli duruyor

  12. #12

    Üyelik
    03 Aralık 2006
    Şehir
    adana - ceyhan
    Motosikleti
    Dorado Akida 125 cc Scooter
    Alıntı By Mükemmel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yerli diyorlar ama kasa diğer çinlilerle aynı....
    aynı olduğu diğer çinlinin modeli nedir?
    ve mümkünse web adresi
    [CENTER]imza yok parmak izi daha garanti yaşasın biyometrik imza:cat:
    motosiklet seçerken gösterdiğiniz özeni yöneticileri seçerkende gösteriniz[/CENTER]

  13. #13
    Gökhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Haziran 2006
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    F 650 GS
    ben bu motorda en çok 2 şeyi merak ediyorum
    1- saglamlıgı nedir?
    2- kuralkan motora sahip çıkıyor mu? ilerde parça sorunu oldugunda motor 1-2 ay serviste yatar mı?

  14. #14
    BİSANCI_42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Motosikleti
    YOK
    200 Cc 12.74 Hp Bİraz Ufak Bİ Rakam DeĞİlmİ O Cc Ye O Beygİr Az Bence

  15. #15
    babaçi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2006
    Şehir
    İST
    Motosikleti
    Comet
    croos 250
    1.80 boyum var yere ancak ayak parmaklarım değdi epey yüksek birde lastiklere dikkat anahtar teslim 3.800 ytl imiş

  16. #16
    enis89 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    .................
    bence en iyisi biraz daha beklemek ne olacagi belli degil satilsin bakalim ariza veya parça sorunu oluyormu

  17. #17
    belo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2006
    Şehir
    İZMİR/Karşıyaka
    Motosikleti
    MONDİAL DRİFT L
    şu çinli motorlara yerli diyorlarya amma tav oluyorum benim her zaman dediğm gibi kanuni en adi ve en kazıkçı çin motorudur saygılar

  18. #18
    Arvasi3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2005
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    KLR 250[Kırmızı gülden ayrıldık]
    Bilumum parçalar çinde üretilip türkiyeye parça olarak sokuluyor ve sözümona dev fabrikada montaj yapılıyor ve bunun adı yerli üretim oluyor.sonrada yurdumun insanının milli duyguları ticarete alet edilerek 2500 ytl değerindeki motorlar 3800 hatta 4000 ytl fiatla satılıyor.yazıkki ne yazık.ne zaman kurtulacağızki bu montaj fabrikacılığından.
    Dağlar ve yollar haydi ne duruyorsunuz bizi bekliyor endurocular

  19. #19
    yucika - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Manavgat
    Motosikleti
    BMW R26 "56 model
    Alıntı Arvasi3 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bilumum parçalar çinde üretilip türkiyeye parça olarak sokuluyor ve sözümona dev fabrikada montaj yapılıyor ve bunun adı yerli üretim oluyor.sonrada yurdumun insanının milli duyguları ticarete alet edilerek 2500 ytl değerindeki motorlar 3800 hatta 4000 ytl fiatla satılıyor.yazıkki ne yazık.ne zaman kurtulacağızki bu montaj fabrikacılığından.
    Alıntı belo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şu çinli motorlara yerli diyorlarya amma tav oluyorum benim her zaman dediğm gibi kanuni en adi ve en kazıkçı çin motorudur saygılar
    Alıntı By Mükemmel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yerli diyorlar ama kasa diğer çinlilerle aynı....
    Ne kadarı Türkiyede üretiliyor ne kadarı Çinden ithal ediliyor biliyormusunuzda konuşuyorsunuz. Yoksa çinli bir modele benziyo diye afaki mi konuşuyorsunuz.
    Enduronun belli bir şekli var onun dışına çıkamazsınız. farklı görünsün yerli olduğu belli olsun diye dört köşe teker koyacak değiller ya!
    Peugeot bile otomobillerinde Valeo marka kilometre saati ve devir göstergesi kullanıyo şimdi bu montaj sanayii mi oluyo?
    amortisörleride başka firmadan alıyolarmış çok ayıp o zaman.
    Mercedes BMW Konya'da parça ürettirip otomobillerinde kullanıyor o zaman mercedesle bmw de Türk malı mı oluyor?
    Yerliye çamur atın kullanmayın sonrada çocuklarınızı çine işçi olarak gönderirsiniz ilerde...

  20. #20
    Tıtanium C³R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    ┐İzmir└
    Motosikleti
    Honda C³F 250»» Olacak İnş :))
    Arkadaşlar problem çinli, japon ya da Türk olması değil. Ben Türk malı kullanmak isterim fakat sık sık parça parası ve usta parası verecek kadar zengin değilim Onun içindir ki hep japonlara bakıyorum. Keşke Türkiye de de sağlam motosiklet üretilse de biz de Türk malına binsek paramız yurdumuzda kalsa...
    ::hakem1::[B][I][SIZE="2"][FONT="Palatino Linotype"]Yedeği olmayan tek şey "Can" dır.[/FONT][/SIZE][/I][/B]


1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler