Her zaman gösterişli motorlar yapmayı kendine görev edinen Kawasaki bu sene İntermot Fuarı'nda da boş durmadığını gösterdi ve en yüksek motor hacmine sahip touring motosikleti, üstelik bir yığın teknolojiyle donatarak, piyasaya süreceğini açıkladı.
2008 yılı modeli olarak tanıtılan Concours 14 (GTR1400) tamamiyle seri üretim özellikleri taşımasına rağmen Kawasaki'nin ne amaçla 2008 yılında piyasaya süreceği bir modeli 2006 yılında tanıttığı bilinmez ama ortada açık bir gerçek var ki bir kaç yıl sonra uzun yolculuklar çok daha cazip bir hale gelecek.
Şimdiden her türlü motor tutkununun ilgisini çeken motorun açıklanan özelliklerinden birkaçı şöyle sıralanabilir:
Anahtar Özellikler:
- En güçlü seri üretim spor/turing model
- Yeni nesil monokok aluminyum şase
- Konforlu uzun mesafe sürüş pozisyonu
- Az bakım gerektiren şaft aktarma
1,352cc 4 silindir, Değişken Valf Zamanlamalı (VVT) DOHC motor
- Geniş devir aralığında yumuşak güç geçişi
- Dikkatli düşünülmüş motor tasarımı kompakt ve dar bir yapı kazandırıyor.
- Değişken valf zamanlaması dereceli egzantrik profillerinin değiştirerek farklı devir aralıklarına uyarlar, böylece motorun esnekliğini ve becerikliliğini arttırır.
- Krom komposit kaplı alüminyum silindir yatakları hafif ve dayanıklıdır. Fazla yüklenmelerde ısıyı yanma odasından ve pistondan çabuk ileterek ileri derecede dayanıklılık sağlar.
Dişli Sürüşlü Çift Motor Dengeleyiceleri
- İlk dengede zaten mükemmel olmasına karşın, çift ikincil dengeleyiciler neredeyse istenmeyen titreşimlerin tamamını son derece yumuşak motor çalışması ve sürücü konforu için yok eder.
Ram Air
- Ram Air boruları maksimum giriş verimi için hava odasına daha düzgün bir yol sağlar.
- Bu sistem, daha fazla güç çıkışı içine daha soğuk ve yüksek basınçlı havayı alır, doğruca hava filtresine ve motora yönlendirir.
Dijital Benzin Enjeksiyonu
- Kelebekler, karbüratörlerdekine yakın hız ve yumuşaklık için ECU tarafından kontrol edilen alt kelebek valfleri ile donatılmıştır.
- 32-bit elektronik kontrol ünitesi daha düzgün gaz tepkisi ve kontrol için çift kelebek valf sistemi ile beraber çalışır.
- Bir adet dijital bilgi ünitesi daha temiz emisyon ve benzin ekonomisi için motoru net olarak benzin ile doldurur.
Dijital Ateşleme
- "Digital Timing Advance" düşük ve orta seviye gücü sağlar
- 4 ayrı buji bağlanmış ateşleme bobinleri silindir ile aynı zamanlamayı yakalamak için her bujiyi ayrı ayrı ateşler
- ECU, daha kolay ateşleme ve ısınma için yavaş çalışma kontrol sistemine sahiptir.
Merkezi Pompa Debriyaj Yönetici Silindiri
- Hidrolij debriyaj, kusursuz çalışma için bir "Merkezi Pompa Debriyaj Yönetici Silindiri"ne sahiptir.
Monokok Alü. Şase
- Şase, gidondan salıncak kolu miline kadar motorun üzerinden yay çizerek giden görünmeyen alüminyum bir kutudur. Dar, güçlü, sağlam ve çok hafiftir.
- Motor şasenin bükülme direncini arttıracak şekilde monte edilmiştir. Artı, motoru şasenin önemli bir elemanı olarak kullanmak şasenin ağırlığını hafifletmektedir.
- Motor şasenin önüne ve tekerlek hizasına doğru konumlandırılmıştır ve ön arka ağırlık dengesi yüksek süratlerde denge ve kontrol kolaylığı için ayarlanmıştır.
- Büyük gidon kafa dökümü şasenin sağlamlığına katkıda bulunur.
Merkezi bağlantılı çiçek desenli ön disk frenleri
- Merkezi bağlantılı 4 pistonlu ön fren kaliperleri. Kaliperleri alışagelmiş yöntemle monte etmektense, merkezi tasarım kaliperin yanı ve önü yerine arkasında kullanılan bağlantı civataları ile kaliperin üstünde ve altında bulunan entegre bağlantı noktalarından yararlanır. Bu kaliperin geniş alanlı kullanımdaki sağlamlık hissini arttırır.
- Her piston için ayrı fren pedi kullanılmıştır. Tek geniş balata sert kullanımla beraber gelen ısıyla deforme olup frenajı düşürür. Ayrı balatalar soğutma hızını arttırırken deforme olmadan daha fazla ısıyı emer ve zorlu koşullarda daha iyi frenaj sağlar.
- Çiçek desenli ön ve arka diskler daha kolay soğuma ve bükülmelere karşı daha gfazla dayanıklılık sağlar.
- Merkezi pompa ön fren yönetici silindiri, frenaj performansını ve manetteki fren hissini arttırır.
Tetra-Lever Şaft Aktarımı
- Özel 4 bağlantılı tasarım, spor sürüş sırasında karşılaşılabilen ani tepkileri farkedilir derecede düşürür ve motorun inanılmaz güç çıkışında yumuşak hızlanma sağlar.
- Neredeyse tamamen bakım gerektirmeyen Tetra Lever sistemi ciddi anlamda periyoduk bakım gereksinimlerini azaltır.
ABS (Concours™ 14 ABS)
Gövde Sport Touring tarzı kullanım için optimize edilmiştir.
- Far tasarımı rüzgarın sürücü ve yolcu etrafından yumuşak bir geçiş yapmasını kolaylaştırır.
- Entegre, kilitli sert bagajlar GTR1400'ün tarzından ve konforundan kaybettirmeden maksimum bagaz hacmi sunuyor.
- Elektrik ayarlı menfezli cam.
- Geniş ve konforlu koltuklar sürücü ve yolcusu için konforlu uzun mesafe yolculukları vaadediyor.
- Benzin tankı üzerine monte edilmiş eldiven gözü.
Tüm Yardımcı Ekipmanlar
- Kolay okunabilir devir ve kilometre saati
- Odometre, 2 adet tripmetre, benzin göstergesi, vites ve saat bulunduran çok fonksiyonlu LCD dijital gösterge
- Ölçü aletleri arasındaki "CAN (Controller Area Network)" arayüzü daha az tel kullanarak daha iyi ölçüm sonuçları alınmasını sağlar.
- Kawasaki Smart Key System (KI-PASS)
- Lastik basınç göstergeleri
2008 yılında piyasaya sürülecek olan bu en büyük motor hacmine sahip, şaft aktarımlı spor touring model gelecek sene içerisinde özellikle BMW ve Honda'nın hakimiyetinde bulunan sport touring piyasasını nasıl etkileyecek hep birlikte göreceğiz. Elbette en büyük temennimiz bu kapışmadan biz kullanıcıların kârlı çıkması