Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Kawa Concours 14 (GTR 1400) - 2008

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    crato - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Temmuz 2005
    Şehir
    Londra
    Motosikleti
    Triumph Tiger 800XC idi, calindi.

    Her zaman gösterişli motorlar yapmayı kendine görev edinen Kawasaki bu sene İntermot Fuarı'nda da boş durmadığını gösterdi ve en yüksek motor hacmine sahip touring motosikleti, üstelik bir yığın teknolojiyle donatarak, piyasaya süreceğini açıkladı.

    2008 yılı modeli olarak tanıtılan Concours 14 (GTR1400) tamamiyle seri üretim özellikleri taşımasına rağmen Kawasaki'nin ne amaçla 2008 yılında piyasaya süreceği bir modeli 2006 yılında tanıttığı bilinmez ama ortada açık bir gerçek var ki bir kaç yıl sonra uzun yolculuklar çok daha cazip bir hale gelecek.

    Şimdiden her türlü motor tutkununun ilgisini çeken motorun açıklanan özelliklerinden birkaçı şöyle sıralanabilir:


    Anahtar Özellikler:
    - En güçlü seri üretim spor/turing model
    - Yeni nesil monokok aluminyum şase
    - Konforlu uzun mesafe sürüş pozisyonu
    - Az bakım gerektiren şaft aktarma



    1,352cc 4 silindir, Değişken Valf Zamanlamalı (VVT) DOHC motor
    - Geniş devir aralığında yumuşak güç geçişi
    - Dikkatli düşünülmüş motor tasarımı kompakt ve dar bir yapı kazandırıyor.
    - Değişken valf zamanlaması dereceli egzantrik profillerinin değiştirerek farklı devir aralıklarına uyarlar, böylece motorun esnekliğini ve becerikliliğini arttırır.
    - Krom komposit kaplı alüminyum silindir yatakları hafif ve dayanıklıdır. Fazla yüklenmelerde ısıyı yanma odasından ve pistondan çabuk ileterek ileri derecede dayanıklılık sağlar.


    Dişli Sürüşlü Çift Motor Dengeleyiceleri
    - İlk dengede zaten mükemmel olmasına karşın, çift ikincil dengeleyiciler neredeyse istenmeyen titreşimlerin tamamını son derece yumuşak motor çalışması ve sürücü konforu için yok eder.


    Ram Air
    - Ram Air boruları maksimum giriş verimi için hava odasına daha düzgün bir yol sağlar.
    - Bu sistem, daha fazla güç çıkışı içine daha soğuk ve yüksek basınçlı havayı alır, doğruca hava filtresine ve motora yönlendirir.

    Dijital Benzin Enjeksiyonu
    - Kelebekler, karbüratörlerdekine yakın hız ve yumuşaklık için ECU tarafından kontrol edilen alt kelebek valfleri ile donatılmıştır.
    - 32-bit elektronik kontrol ünitesi daha düzgün gaz tepkisi ve kontrol için çift kelebek valf sistemi ile beraber çalışır.
    - Bir adet dijital bilgi ünitesi daha temiz emisyon ve benzin ekonomisi için motoru net olarak benzin ile doldurur.

    Dijital Ateşleme
    - "Digital Timing Advance" düşük ve orta seviye gücü sağlar
    - 4 ayrı buji bağlanmış ateşleme bobinleri silindir ile aynı zamanlamayı yakalamak için her bujiyi ayrı ayrı ateşler
    - ECU, daha kolay ateşleme ve ısınma için yavaş çalışma kontrol sistemine sahiptir.

    Merkezi Pompa Debriyaj Yönetici Silindiri
    - Hidrolij debriyaj, kusursuz çalışma için bir "Merkezi Pompa Debriyaj Yönetici Silindiri"ne sahiptir.


    Monokok Alü. Şase
    - Şase, gidondan salıncak kolu miline kadar motorun üzerinden yay çizerek giden görünmeyen alüminyum bir kutudur. Dar, güçlü, sağlam ve çok hafiftir.
    - Motor şasenin bükülme direncini arttıracak şekilde monte edilmiştir. Artı, motoru şasenin önemli bir elemanı olarak kullanmak şasenin ağırlığını hafifletmektedir.
    - Motor şasenin önüne ve tekerlek hizasına doğru konumlandırılmıştır ve ön arka ağırlık dengesi yüksek süratlerde denge ve kontrol kolaylığı için ayarlanmıştır.
    - Büyük gidon kafa dökümü şasenin sağlamlığına katkıda bulunur.


    Merkezi bağlantılı çiçek desenli ön disk frenleri
    - Merkezi bağlantılı 4 pistonlu ön fren kaliperleri. Kaliperleri alışagelmiş yöntemle monte etmektense, merkezi tasarım kaliperin yanı ve önü yerine arkasında kullanılan bağlantı civataları ile kaliperin üstünde ve altında bulunan entegre bağlantı noktalarından yararlanır. Bu kaliperin geniş alanlı kullanımdaki sağlamlık hissini arttırır.
    - Her piston için ayrı fren pedi kullanılmıştır. Tek geniş balata sert kullanımla beraber gelen ısıyla deforme olup frenajı düşürür. Ayrı balatalar soğutma hızını arttırırken deforme olmadan daha fazla ısıyı emer ve zorlu koşullarda daha iyi frenaj sağlar.
    - Çiçek desenli ön ve arka diskler daha kolay soğuma ve bükülmelere karşı daha gfazla dayanıklılık sağlar.
    - Merkezi pompa ön fren yönetici silindiri, frenaj performansını ve manetteki fren hissini arttırır.


    Tetra-Lever Şaft Aktarımı
    - Özel 4 bağlantılı tasarım, spor sürüş sırasında karşılaşılabilen ani tepkileri farkedilir derecede düşürür ve motorun inanılmaz güç çıkışında yumuşak hızlanma sağlar.
    - Neredeyse tamamen bakım gerektirmeyen Tetra Lever sistemi ciddi anlamda periyoduk bakım gereksinimlerini azaltır.


    ABS (Concours™ 14 ABS)
    Gövde Sport Touring tarzı kullanım için optimize edilmiştir.
    - Far tasarımı rüzgarın sürücü ve yolcu etrafından yumuşak bir geçiş yapmasını kolaylaştırır.
    - Entegre, kilitli sert bagajlar GTR1400'ün tarzından ve konforundan kaybettirmeden maksimum bagaz hacmi sunuyor.
    - Elektrik ayarlı menfezli cam.
    - Geniş ve konforlu koltuklar sürücü ve yolcusu için konforlu uzun mesafe yolculukları vaadediyor.
    - Benzin tankı üzerine monte edilmiş eldiven gözü.


    Tüm Yardımcı Ekipmanlar
    - Kolay okunabilir devir ve kilometre saati
    - Odometre, 2 adet tripmetre, benzin göstergesi, vites ve saat bulunduran çok fonksiyonlu LCD dijital gösterge
    - Ölçü aletleri arasındaki "CAN (Controller Area Network)" arayüzü daha az tel kullanarak daha iyi ölçüm sonuçları alınmasını sağlar.
    - Kawasaki Smart Key System (KI-PASS)
    - Lastik basınç göstergeleri

    2008 yılında piyasaya sürülecek olan bu en büyük motor hacmine sahip, şaft aktarımlı spor touring model gelecek sene içerisinde özellikle BMW ve Honda'nın hakimiyetinde bulunan sport touring piyasasını nasıl etkileyecek hep birlikte göreceğiz. Elbette en büyük temennimiz bu kapışmadan biz kullanıcıların kârlı çıkması
    Ben, kimine göre deli, kimine göre keyifli, kimine göre lanet-li, kimine göre pek bi’ dertli, kimine göre efendi, kimine göre sadece biri, kimine göre hiç biriyim.
    Ben, crato’yum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    01 Mayıs 2006
    Şehir
    Italy - ponte dei sospiri
    Motosikleti
    Honda CBR 125 R
    saygı sevgi hürmet uzun yolda bunun tadına doyulmaz yahu..

  3. #3
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Her sey gusel gercekten ama egzoz biraz abarti degilmi sizce.Bence kuyruk altina rahatlikla cift egzoz olrak alabilirlermis.
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  4. #4
    Tequ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Kasım 2006
    Şehir
    UK
    Motosikleti
    4x4
    fena değil
    Retro Moto Works
    Instagram & Facebook
    .../retromotoworks

  5. #5
    the_cayman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2006
    Şehir
    İstanbul/Kartal
    Motosikleti
    Olsa da gururla R6 diye yazsak :P
    Kamyon, tır, tank, tanker = 1400 GTR

    Paylaşım için teşekkürler
    [B][COLOR="Cyan"][COLOR="Purple"]Yarış kazanmak istiyorsan, ne hızda gitmen gerektiğini bilmeli ve o kadar hızlı gitmelisin; ne eksik ne de fazla...[/COLOR][/COLOR][/B]

  6. #6
    ice300 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2004
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    XT660R
    en az 250 kilodur.. bu tanklarinda meraklisi ayri..
    sürebiliyorum, öyleyse varım :)
    [URL="www.bikepics.com/members/ice300"]www.bikepics.com/members/ice300[/URL]

  7. #7
    GorkeM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Haziran 2006
    Şehir
    Moskova / İstanbul / Kiev
    biraz daha kassalar goldwing kadar büyütecekler motoru... bu ne yaw kamyon...
    Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu
    Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero

  8. #8

    Üyelik
    28 Şubat 2006
    Şehir
    trabzon
    Motosikleti
    1992 k 75 rt bmw
    işte bu başka söze gerek yok
    Bu dağ ne rüzgarlar ne çığlar gördü
    DOĞUŞTAN BMW Cİ

  9. #9
    the_cayman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2006
    Şehir
    İstanbul/Kartal
    Motosikleti
    Olsa da gururla R6 diye yazsak :P
    Goldwing'in pabucu böylece dama atılmış oldu

    O da ayrı bir olay ama
    [B][COLOR="Cyan"][COLOR="Purple"]Yarış kazanmak istiyorsan, ne hızda gitmen gerektiğini bilmeli ve o kadar hızlı gitmelisin; ne eksik ne de fazla...[/COLOR][/COLOR][/B]

  10. #10
    Starsailor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul/Avrupa
    Motosikleti
    Ducati Monster 620 Dark
    H a n t a l.
    Ducatista:)

  11. #11
    the_cayman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2006
    Şehir
    İstanbul/Kartal
    Motosikleti
    Olsa da gururla R6 diye yazsak :P
    Uçmak için birebir. SS tokatlanır bununla herhalde . Çok hantal ama çok kuvvetli . Benzini de bira gibi içerim misali bir duruşu var
    [B][COLOR="Cyan"][COLOR="Purple"]Yarış kazanmak istiyorsan, ne hızda gitmen gerektiğini bilmeli ve o kadar hızlı gitmelisin; ne eksik ne de fazla...[/COLOR][/COLOR][/B]

  12. #12
    G-Strider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Yamaha XMax 250 ABS
    Guzel baslik olmus, ancak daha onceden iki ayri konu acilmisti

    DD'nin actigi baslik

    Bir klasiğin yeniden doğuşu... Kawasaki Concours 14
    http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=24219

    ER6ha-n'in actigi baslik

    Yeni Kawasaki GTR 1400 Continental Supersport
    http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=24198
    Bir gün bir Suzuki G-Strider ile...
    Suzuki G-Strider Motosiklet.Net Konu Başlığı >> http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=3228

  13. #13
    mithrelios - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Mts 950
    goldwing abi ile hayabusa abla çiftleşmiş ve Concours 14 doğmuş neticede sanıyorum.

  14. #14

    Üyelik
    29 Temmuz 2006
    Şehir
    İstanbul
    Alcan altına bundan bitane ver elini avrupa ver elini karedeniz deyip bayır bayır,ova ova gezecen ahh ahh hastayım bu makinelere

  15. #15
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    Bu tip makinalarda ani kalkislar yada yuksek hizlanma torklari aramak yanlis olur bence. Zaten makina Goldwing e karsi yapilmamis. Gold wing Harkeyin rakip modelidir. Bu makina Super Touring dedigimiz Honda veya Yamaha daki yol motorlarina karsit yapilmis oldugu her halinden belli ama kesin olan bir seyvarki bu motorun son hizi hic te oyle kucumsenecek gibi degil dostlar. Hantal dediginiz makina bir gun size siddetli bir sol cektiginde sasirmayin derim
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  16. #16

    Üyelik
    10 Ekim 2006
    hımm spor-turing dedikleri olay buymuş demekki..

  17. #17
    mostwanted_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ocak 2006
    Şehir
    İst./Bostancı
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 ABS
    Bazı alıntılar

    Alıntı Donald_Duck adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1986 dan bu yana hemen hic bir degisiklik yapilmadan uretilen ve begeniyle kullanilan, satilan, eldegistiren ABD deki adiyla "Connie" yada ZG1000, Avrupada GTR1000 diye taninan bu motosiklet, tarihe gececek ozelliklere sahip.

    Herseyden önce ilk "spor-turing" motosiklet...

    Yuksek turing cami, surucuyu hava sartlarindan tam koruyan govdesi, saft tahriki; vibrasyonsuz, guclu ve ekonomik dort sira silindirli 997cc sorunsuz motoru, 6 vitesi, guclu disk frenleri, rahat selesi, govdeye bagli cantalari uzun kilometreleri sorunsuz yutan genel ozellikleriyle endustriye isik tutmus bir motosiklet.

    Altta 1986 modelini



    ve 2006 modelini goruyoruz...



    Tam yirmi senedir hemen hic bir degisiklik yapilmadi bu motosiklette. Bir baska Yamaha V-Max sanki.

    Ancak gecen sene duyulan dedikodular, yeni bir "Connie" nin yolda oldugunu soyluyordu ve bu yil Kawasaki nihayet bombayi patlatti... 2008 Concours 2007 nin ilk aylarinda piyasaya cikiyor.Yeni bebegin adi "Concours 14"...





    Simdilik aciklanan teknik ozellikleri soyle

    Motoru Dijital atesleme sistemli, 4 zamanli, sivi sogutmali, DOHC, 16 valfli (VVT), dort sira silindir 1352 cm3

    Sanziman 6 vitesli, aktarma sistemi Tetra-Lever saft.

    On suspansiyon teleskopopik catal, arka tetra-lever

    Onde cift arkada tek papatya disk frenler yuzer radyal kaliperler seklinde. ABS li bir model de mevcut. "Concours 14ABS" diye aniliyor.

    Tetra-Lever hem saft efekti denilen olayi ortadan kaldiran, hemde suspansiyonu saglayan bir sistem.
    BMW ve Moto Guzzi nin aksine tekerlegin iki yaninda yer aliyor. ikiser yanda ikiserden dort baglanti kolu amortisor ve helezon yay suspansiyonu ile darbeleri sonumleyip arka tekerlegi yere bagliyor.






    yukardaki resimlerden detay...






    Bu kilometre yutup yoketme makinesinine Kawa bir de yeni ad bulmus... "Kitalararasi-Spor-Turing" diyor...

    Bazi ozellikleri, kisaca...

    Burkulmaya karsi daha direncli, ve sogutmasi daha kolay papatya (petal) fren diskleri.

    Kawa da BMW gibi radyal fren hidrolik pompasi kullanmaya basliyor bu modelle. istenirse AABS mevcut...
    Bakim istemeyen saft tahriki, sportif ihtiyaclara cevao verebilecek yeni iskelet. Cok daha gelistirilmis aerodinami.
    Elektrikli ayarlanir on cam, her turlu gosterge (vites durumu, saat vs. dahil hatta lastik basinclari gostergesi)

    Ozellikle Kawasaki ve Spor Turing cilerin buyuk merakla yillardir bekledikleri yeni Connie hayirli olsun diyorum.

    Link http://www.kawasaki.com/Products/Det...t=introduction
    Alıntı G-Strider adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ER6ha-n'in actigi baslik

    Yeni Kawasaki GTR 1400 Continental Supersport

    http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=24198




    Alıntı Donald_Duck adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Alıntı mostwanted_57 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o küçücük egzoz ne
    Alıntı ER6ha-n adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kawasaki nin 2006 yılında piyasaya sunduğu ve Türkiye'de yanlızca 1 adet bulunan 200 beygirlik ZZR 1400 Sport Touring modelinden geliştirilerek yapılan GTR 1400 modeli,lüks sport touring sınıfına yepyeni bir anlayış getirmeyi amaçlıyor.

    Aynı zamanda Yamaha nın FJR 1300AS modeline rakip olarak üretilmesi amaçlanan bu yepyeni sport touring modelini maalesef 2007 nin sonlarına doğru yollarda görebileceğiz.

    Henüz teknik özellikleri açıklanmayan bu makinede ZZR 1400 den geliştirilen 4 silindirli 1400 cc enjektörlü,çok uzun yollara dayanıklı bir motor kullanılıyor ve geliştirilmiş bir şaftlı aktarım sistemine sahip.Çok uzun yollardan kastım kıtalararası seyahat..
    Kawasaki nin de amacı çok uzun yollarda mükemmel performans sağlayan,konforlu,güvenilir,taşıma kapasitesi yüksek ve aynı zamanda bir o kadar da süratli bir motor üretmek ki bu alanda üretmiş olduğu ilk model..

    GTR 1400 de şimdiye kadar üretilmemiş teknoloji harikası donanımlar bulunuyor.Elektrikle inip kalkan ön cam,supersport modellerde kullanılan geliştirilmiş yepyeni bir ABS sistemi,ateşleme sisteminde yeni bir devir açan VVT(Variable Valve Timing)sistemi ve yine güvenlik sistemlerinde bir ilk olan KI PASS sistemi,kokpit altında bulunan AC elektrik çıkışı bu yeniliklerin yanlızca bir kısmı.

    Ayrıca sınıfındaki en iyi manevra kabiliyetine sahip bu mükemmel makineyi umarız ki en yakın zamanda Türkiye yollarına görürüz..











    Alıntı G-Strider adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ER6ha-n ilk resim photoshop bu arada, yani gercek resim degil...
    On farlarin koselerine bakarak anlayabilirsin, ZX-1400u photoshoplamislar sanirim...

    Gercek GTR 1400 profili



    Ve diger resimler:




    Ciplak hali ucmus bir Custom gibi duruyor ;)
    Alıntı G-Strider adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    DD'nin basligi da olaya tarihi yonden yaklasiyor

    Bir klasiğin yeniden doğuşu... Kawasaki Concours 14

    http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=24219

    Baktikca daha da begenmeye basladim yahu, K1200GT ile fena kapisir


  18. #18

    Üyelik
    29 Kasım 2006
    Şehir
    kocaeli
    Motosikleti
    mondial_150_re
    BUNA motor dıyenın gozu cıksın yaw resmen ucak ucak asfalt agladı yaw

  19. #19

    Üyelik
    23 Şubat 2006
    saft isi cok saglam olmus,ama cok buyuk,sunun 650 si 750 si olsa cok super olacak.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler