CF gittikçe piyasalara sağlam bir rakip olma yolunda ilerliyor zaten yüksek cc motorlarda kalite fiyat tasarım vb. anlamda başarılılar bir de düşük segmentde doğru f/p oranını yakalayıp cazip fiyatlar sağladılar mı tamamdır
Bu CaFer moto da sanki Çin ülkesinin RakKaSesi.
Cf güzel işler yapıyor. Antin kuntin elektronik arıza problemleri vermezse yedek parça ve servis kalitesini arttırırsa bence çok popüler bir marka olur.
malzeme kalitesi çok kötü olmasa iyi olacak ama ekmek köfte oranı işte
Makinelerin ruhu vardır.
Çalışırken sizinle konuşurlar.
Ben vites ve devir seçimini bu ahenge göre yaparım.
Ama trafikte nerede bir CF görsem motorundan basma abi yapma abi gibi sesler geliyor.
Bu his pulsarda da çok var.
Sahiplerinin büyük kısmının amatör iş bilmez kişiler olmasından da bu durumda büyük payı var.
Çok uzak olmayan bir gelecekte otomobilde olduğu gibi Çinliler Japonlar dahil tüm satış adetlerinde tepelerde olacak.
Başı CFmoto, Voge, Kove ve QJmotor çekecek. Çünkü devlet arge ve yatırımlarını destekliyor. Kaynak sınırsız.
Kimse bununla baş edemez. Kaliteli değil. Çöp gibi cümlelerin altı dolu değil artık. Ciddi anlamda çağın standartlarında üretim yapıyorlar.
CFmoto önümüzeki yıl 1290 bloğu dahil tüm KTM' leri üretecek. 1290 ın bloğunu kendi modellerinde de kullanacak.
675cc lik trimup bloğuda satın aldılar. Kawasaki' nin küçük 4 silindir makinesinide üretiyorlar artık.
Voge BMW' nin 900 e kadar olan tüm bloklarını yapmaya başlamıştı. Küçük olana TVS yapıyor zaten. Şuan büyük
Boxer ı yapmayı konuşuyorlar. R kodlu olan BMW nin ana makinesini yani.
Kove yeni bir firma bilindik tüm motor bloklarını kopyalıyorlar gibi. Ancak CEO su biraz yarış meraklısıs ciddi hafifleme var modellerde.
QJbenelli ortaklığı hala devam ediyor. Ama QJ artık kendi devam edecek. Benelli ile yaptığı herşeyin daha iyisini yapıyor şuan.
5 yıl sonra bu markaları bambaşka pozisyonlarda göreceksiniz. YTD
Çinli'lere burun kıvıranın, burnu boktan kurtulmuyor Müthiş bir coğrafya. Her şeyi ama her şeyi üretiyorlar. Dandik ürettikleri fason ürünlerden, son derece kaliteli ve estetik kendi markalarına evrildiler. CF moto'yu önemsiyorum. Belki şimdilerde problemli motosikletler üretebilirler ama yakın gelecekte özellikle Avrupa'lı markalara kök söktürecekler Burada dursun, sonra yine okuruz...
https://www.kovemoto.com/index.php?c=show&id=87
Adam 94 beygir 164 kg motor yapmış. Hatta bu yakın zamanda önemli bir yarış kazandı.
https://www.kovemoto.com/index.php?c=show&id=73
Bu Kawasaki den arakladıkları model.
CFmoto 450 MT yi bence çok ciddi oranda satacak.
QJ de şöyle şeyler var.
https://global.qjmotor.com/car.html?id=78
https://global.qjmotor.com/car.html?id=87
https://global.qjmotor.com/car.html?id=84
Gözü aydın "Sıralı4 olsun çamurdan olsun"cuların =)))
Türkiye'yi siler süpürür.
ne yaparlarsa yapsınlar sonuc servis kalitesinde bitiyo. Servis alabildiği sürece iyidir bi motor
</tamamen şahsi görüşüm> ktm kendi imajı,algısı oturmuş bir marka iken böyle bir politika güderse kendi ayağına sıkar,
satış adeti olarak tepelerde olabilirler ama sağlamlık, servis, müşteri memnuniyeti gibi konularda türk insanını da işin içine katınca ben hiç bir zaman o disiplinin olacağını pek sanmıyorum. ez cümle, yine çok üretecekler, yine çok satacaklar, yine listelerde üst sıralarda olacaklar ama,yine çöp üretip çöp satarak yapacaklar bunu. </tamamen şahsi görüşüm>
Sadece bizim memleketi düşünüyorsunuz. Burada bile büyük. CFmoto mağazaları servisleri açıldı. Adamlar Kawasaki - Benelli ortak bayi satışı servisi yapıyor Almanyada, İngiltere. Küçüçük semt bayileri 400-700 bandında nasıl motor getirecek bizim memlekete. Satamasalarda getiriyorlar. Çinliler
malı buraya yığıyor. Bunu 2019 den beri yapıyorlar. İlk yıl zarar ederler. İkinci yıl düşük fiyata verirler. Üçüncü yıl yavaştan 2 eli oturur.
Dördüncü yıl tutunur. Ben artık CFmoto' nun tutunduğuna eminim. 2 elde büyük modellerde değer kaybı çok. 3 seneye o durumda değişir.
Çabuk unutuyoruz geçmişi. 2012 yılına kadar Türkiye' de Resmi olarak Yamaha mı vardı. Bir galeri belli adet motosikleti alıp getiriyordu.
R25 in MT07 satış adetleri Yamaha yı resmi olarak buraya getirdi. Söylemeye çalıştığım Çinliler geliyor oleeeyyy değil. Çinliler geliyor Eyvah !!!
Tesla baş edemedi bu adamlar bile biz hayatta edemeyiz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:27 ----------
Dostum kullandığın model biraz yakışıklı bir Pulsar. O da hindistanda üretiliyor. Zaten Avusturya' da üretilmiyor. KTM nin imajı Avusturya' da ürettiği dayanıklı 2 ve 4 zamanlı motorlardan geliyor. Yol motorlarına geçeli şurada 20 sene olmadı. Ama 125-200-390 serisi para basıyor ktm de. Neden avrupa da üretsin maliyeti arttırsın.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:30 ----------
Bu aralar herkes 400-500 cc - 4 silindir yapıyor. Ama gelecek senin makinede. 650-750 cc arası CP2 - 85/100 HP arası blokları daha uzun süre göreceğiz.
Çinliler en iyisini de üretseler burada mevzu yine servislerde bitiyor. Yani bunları ithal eden anadolu kaplanımsı yerli firmalarda. Yoksa bunları düzgün bir ithalatçı getirse, satış ve servisi düzgün olsa, ucuz ne de olsa bu kadar olur şeklinde değil de sahiden kaliteli iş yapılsa o zaman aferin deriz. Ben bu markaları değil bunları ithal eden yerli firmaları kötü buluyorum. Aynı firmalar yamaha da getirse honda da getirse bu sefer onlara dandik diyeceğiz.
Önceki motorum yamahaydı, gittiğim en dandik yamaha yetkili servisi bile en azından bir kalitesi vardı, içlerinden iyisini de bulabilmiştim, parça bekleme vb. sorunu hiç yaşamadım, öyle özel servislere göre de aman aman fazladan pahalı gibi bir durum da görmedim, yen motorum suzuki aldım, çok yakın bir dostumun kardeşinden aldım, abimin sürekli gittiği suzuki ustası vardı istersen seninle orada buluşalım tanışmış olursunuz dedi, ben sanayide bir dükkanla karşılaşacağım diye gittim, sonrada duydum istanbuldaki en iyi yetkili servislerden biriymiş, 2-3 yıl yatmış motor, servise girmişken bakımları yapılsın yağı falan değişsin komple kontrolden geçsin dedim ve sanayide bir ustaya gittiğimde ödeyeceğimdne çok çok fazla bir para vermedim, sonuçta yetkili servise iş yaptırmış oldum.
Suzuki almadan önce Dominar 400'e niyetlendim. Evime yakın bayisine gittim, bir sürü marka boy boy çinli motoru kocaman mağazaya doldurmuş satışına bakıyor, çok da gözüm tutmadı, bir japon markaların mağazaları gibi değil ortam. Hadi servislerine bakayım dedim, dayak yemeden laf anlatabileceğim tipte çinli/hintli marka servisi görmedim daha, en sonunda ben bunlarla uğraşabilmek için fazla kibarım deyip vazgeçtim.
Bu çinli markalar ucuza satıyoruz diye eline tornavida verilmeyecek tiplere yetkili servislik vermeseler bak o zaman almayı düşünürdüm ama henüz o atılımı göremedim. Voge, QJ ve diğerleri kendileir gelirlerse ve organizasyonu düzgün bir kalitede yürütürse nedne olmasın? Ürünlere lafım yok.
Bence bu süre sonra olacak adım bu bahsettiğin zaten. Yazdığım 4 marka buraya kendileri gelmeyi seçecek. Aracılar hem fiyatı arttırıyor.
Hem servis ve satış için yetersiz adamlar. Bir süre sonra bu kadar malın neden daha fazla satmadığını sorgulayacaklar. Ve temsilcileri aradan çıkaracaklar. CFmoto da değişmez bence ama UMA orada iyi gibi.
Zevklere saygı baki olmakla birlikte, "4 silindir kadar kafanıza taş düşsün" videosunu editliyorum şu an =))
Faydacı açıdan bakıldığı zaman gerçekten bir anlamı yok, ama ses başta olmak üzere yarattığı albeni ve biraz da ezber yüzünden bayağı bir sene 4 silindirin güçlü devam edeceğini düşünüyorum. Bana da CP2 blok şu an aklın yolu olarak geliyor, güç üretimi V2'yi taklit ediyor V2'den daha kolay bakımı maliyetleri vs, ısınma tüketim tüm yan değerlerde daha avantajlı vs.
bu arada bu servis meselesini, mantıklı birer insan gibi düşünerek kaleme aldığımızda evet, "servis kalitesi önemli" diyoruz da..
gerçek pek öyle değil. şu an Türkiye'nin en çok satan motorlarının doğru düzgün servisi mi var sanki?
onu biliyorum hocam, hatta 250 ve 390 ların motor bloklarını söktüğünde kapağın üzerinde direk kocaman bajajda yazıyor, yanlış bilmiyorsam bajaj tamamen ktm ye montaj yapan bir fabrikayken kendi motorlarını çıkaran bir marka.
ama anlatmaya çalıştığım şu;
ben ktm servisine götürdüğüm zaman motorumu gözüm kapalı bırakıp, sorunları halledilmiş vaziyette alabiliyorum, herhangi bir problem olduğunda bir nebze yine arkasında duruluyor, ktm servisi ile sorun yaşayan tek tük insan varken, bajaj servisi ile sorun yaşayan yüzlerce insan var.
benim anlatmaya çalıştığım daha çok mercedes ve bmw a segmentteki araçlarına renaulttan motor alarak yapıyorlar. doğal olarak kalitesi ve kullanıcı kitlesi ister istemez düşüyor, bmw bu durumdayken tutupta doğan/şahinden motor alıp takarsa bu arabaya ciddi imaj kaybı olur.
Bajaj ülkemizde popüler ama hep bütçesi uygun kardeşlerimize hitap eden motorlar yapıyorlar, en sofistike motorları Dominar 400 Ug. Ok Dominar da iyi hoş, çok güzel motor da bence Cf Moto farklı kulvarda ilerliyor. 2 Markanın da modellerini kıyasladığımızda onları aynı cümle içinde bile anmak bence doğru değil.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)