patent
/.’./
ad
1.
bilimsel ve teknik bir buluşun ya da böyle bir buluşu uygulama alanında kullanma hakkının kime ait olduğunu gösteren resmi belge.
Cfmoto hangi konuda patent almış ?
patent
/.’./
ad
1.
bilimsel ve teknik bir buluşun ya da böyle bir buluşu uygulama alanında kullanma hakkının kime ait olduğunu gösteren resmi belge.
Cfmoto hangi konuda patent almış ?
clx 700 heritage kullaniyorum.inanilmaz yol dengesi var.tam olarak sport touring surusu var.
On amortisorler damper ve rebound ayarli showa.
eco ve spor 2 mod var.eco 50 spor 75 beygir.
parca kalitesi ust duzey.dizayn uniq
cinliler teknoloji ve gelecege yatirim yapiyor.
Bok atmakla biyere varamassiniz.
Ancak sanirim yedek parca stok sorunu var.
herhangi bir modelin atiyorum debriyaj balatasi yada yan krenaj falan stoklanmamis.arastirmak gerekir almadan once
Burada ilk nesil 390 ile çok sorun yaşayan arkadaş oldu. Çok güzel motosiklet ama özellikle RC390 bir ara kol çıkarması ile meşhurdu. Resmi dağıtıcı ile davalık oldu 2-3 arkadaş tabi yeni modellerde böyle şeyler duymadık. Bahsettiğim 2017-18 yılları sanırım.
CFmoto 1290 bloğunu kullanacaklar. KTM bu durumdan rahatsız değil. Avusturya gibi bir ülke ile Çin' in üretim maliyeti kıyasnamayacak kadar avantajlı.
https://www.bikewale.com/news/ktm-12...atents-leaked/
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:33 ----------
Ürün çeşitliliği ve ürenlerin sürekliliğine baktığımız zaman Çin' in HONDA' sı olma yolunda bence.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:34 ----------
mt650, nk650, clx700 serisi hepsi kawasaki ER6 bloğu üstüne kurulu. CLX 700 lerde 50 cc bi hacim artışı var sadece. Lisanslı bir üretim.
NK ve MT800' birebir 790 bloğu. Tüm KTM 790 lar Çin' de üretiliyor şuan 790ADV ler 790Duke ler hepsi.
CF nin yeni 450MT sinde süreç ters işledi. 790 ı küçültüler. Bu yeni 500 lük de durumu bilmiyorum. Kawasaki den lisans alındı mı alınmadı mı.
https://www.visordown.com/news/new-b...ts-bike-teased
Çinliler 80' ler dünyayı kasıp kavuran Japon mallarının yerini alıyor. O dönem Çin devrim mevrim birbirini asarken Japonlar bugün dünyada ki saygın üretici konumuna gelmişti. Bugün Çin benzer bir yol ile ilerliyor. Herşeyi kopyalama evresi bitti. Ulusal markalar çıkarma dönemi geldi. 20-30 yıl da bunların hüküm sürdüğünü göreceğiz.
Ben ne için paten aldı bir şey mi icat etti yoksa birinin patent hakkını mı aldı? Patentin konusu ne demişim.
Sizde kawasakinin bilmem ne bloğunu bilmem ne motorun da kullanmış. Bilmem ne motorunun da hacmini 50 cc büyüttüler, bilmem ne modelleri de Çin'de üretiyorlar gibisinden cevaplar vermişsiniz.
Bunların patentle ne alakası var ? Çin'de motosiklet üretmek bilimsel buluş mu oluyor ? ya da motor hacmini 50 cc büyütmek ?
Admin de sırf gelirat olsun diye nedir, ne değildir diye incelemeden konu açıyor.
patent başvurusu motorun soğutma sistemiyle alakalıymış ama başvuruda motorun detayları da gösterilmiş. meraklı arkadaşlar okuyabilir.
https://www.cycleworld.com/motorcycl...rs-in-patents/
450SR ve 450MT de ki blok sıfırdan yapıldı. 790 a bakılarak blok küçültüldü. Arkadaş laf dokundurmuyor. Hava girişi ile ilgili yeni bir şey deniyorlar.
Kawasaki' nin Ninja ZX-4RR bloğunu klon olarak yapmış olsalarda hava girişi için bir farklılık yapmışlar.
Kimse bir şeyi sıfırdan üretmiyor. Patent aldı yazmadık hiç bir yerde. Ürettiği şeylerin kaynakları ile ilgili konuştuk. Admin başlığı siz istediniz diye açmadı. Bu forumda siz istediniz diye başlık açılmıyor. Kendinizi bu kadar kıymetli görmeyin. Burası motosiklet kültürü ile ilgili bir tartışma platformu başlığı yada konuyu sevmiyorsanın okumazsınız olur biter. Benim size bir şey açıklama yada ispatlama zorumluğum yok. Sizde otorite filan değilsiniz. Okumayıverirsiniz bu konuyu olur biter.
Sanki Mick Doohan' a '' Abi sen motora biraz garip oturuyorsun'' dedik. O da bize ' Kardeşim bu değil bu da değil bu hiç değil. Ben bambaşka bir sürüş pozisyonu istiyorum '' diye ayar veriyor. :D
An itibariyle Cin'de kucultulmus LC8 bloklu bir model uretiyor CFmoto, ama sadece Cin piyasasina.
Cin acik ara farkla en cok arac ureten ulke. Lakin iki nokta onemli:
1. Bu araclarin ezici cogunlugu ic payasaya gidiyor. Dunyada 5 insandan biri Cinli zaten.
2. Ciro ve karlilik orani sayidan daha onemli. Cin'de satilan ortalama arac fiyati Avrupa ve Amerika'dan cok daha az.
Amerika Cin'den sonra en buyuk araba pazari, ve burada bir tane bile Cinli marka yok henuz. Tabii ki zaman icerisinde bu degisebilir. Daha iyisini daha ucuza ureten kazanir, ve kazanmali da.
Cin cok ciddi atak yapti ve bu mevcut markalara ciddi baski uygulayacak. Bu kesin. Ama herseyin tepe taklak olmasi noktasinda o kadar da emin degilim. Hic bir kaynak sinirsiz degildir. Ne Almanya devleti VW grubuna, ne Japon devleti Toyota'ya, ne de Amerika devleti Ford ve GM'e "Cinli ureticilerle kendi imkanlarinizla rekabet edin, edemezseniz de yok olun, n'apalim buraya kadarmis" demeyecektir. Cok buyuk ve kritik bir endustri bu. Cok fazla para ve is imkani demek. Milli guvenlikle de iliskili. Daha once devletler bu tip endustrilere direk mudahele edip kurtardilar, icabinda milyarlarca dolar hibede bulundular.
https://www.morebikes.co.uk/bike-reviews/278203/long-termer-ktm-790-duke-2/#:~:text=Only%20now%20it's%20made%20by,%2Da%2Dbit% 20thousand%20miles.
https://www.bikewale.com/news/made-i...ed-in-the-usa/
Ben Duke 790' ın ve 790 taşıyan modellerin Çin' in CFmoto fabrikasında üretildiğine eminim. Hatta bir kaç probleminde çözüldüğünü yazmış uzun kullanıcı incelemesinde adam.
https://www.motorcycle.com/bikes/man...eview-44598145https://www.motorcycle.com/bikes/man...-ride-44600017https://www.motorcycle.com/bikes/man...-ride-44592439https://www.motorcycle.com/manufactu...irst-ride.html
Bu adamlar önceden CF filan incelemezdi. Şimdi chaseontwowheels de bile böyle Çin modelleri incelendiğini görüyorum.
Elon abi kendi ağzıyla Çin'li otomotiv üreticileri ile baş edemiyorum dedi. Tesla çalışanlarının %20 sini içten çıkardı.
Bunda Tesla'nın parasına göre çokta kaliteli üretim yapmaması ve pillerin hala çok verimli olmaması pay sahibi ama asıl sebep araç başına birim maliyet ile baş edememesi. Amerikan devleti zaten soft power Avrupa' ya Çin ticareti için göz dağı veriyor. Pasifikte gerilim devam
Patent konusuna çok takılmayın.
Apple'ın Samsung'dan tazminat kazandığı patent "kenarları yovarlatılmış ikonlar" idi kabaca =)
Çin'in pazarı domine edecek olması işin doğası da; benim korkum bunun üstüne en iyi motor çinli motor tatavası da başlayacak. Neyse o zamana artık internetle ilişiğini kesmiş bir dede olurum umarım =)
Tabii ki. O yüzden fiyatı daha ucuz. İşin garibi MCN'den Michael Neeves laf arasında Çin mali 790'ların Avusturya üretimlerden daha sorunsuz olduğunu söylediydi, ki mantıklı da. Çin istediğinde kaliteli üretim yapabileceğini tüm dünyaya çoktan ispatlamış durumda. Hatta seneye yeni Superduke'ta kullanılacak olan 1390 LC8 te Çin'de üretilebilirmiş. Bu da tüm KTM motorlarının Çin'de üretilmesi demek.
İtirazım Çin'li üreticilerin "sınırsız devlet yatırımı sayesinde tüm üreticilerin önüne geçmesi" iddianızdaydı. Bu haksız rekabettir ve buna kimse izin vermez, ekonomisinin dev bir parçası olan temel endüstrilerini dış devletlere yedirmez. Çinden gelen araçlara gümrük vergisini arttırır, Çin'in üreticilere verdiği maddi destek diğer ülkelerin vergi geliri olur, bitti gitti:
https://www.reuters.com/business/aut...om-2024-05-29/
Sınırsız lafın gelişi. Tabi ki hiç bir kaynak sınırsız değil. Devlet ticarette atılmaları için tüm tüketim mallarına yükleniyor. Demek istediğim o aslında. Telefon ile başladı. Motosiklet ve otomobil ile devam ediyor. Şuan en büyük atakları Rusya' da aslında. Avrupa ruslara ambargo uygulayınca
Rusya Çin malı otomobiller ile dolmaya başladı.
Gerçi eninde sonunda Çin devletinin otomotive yaptığı yatırım kısmen inovasyon olarak Çinli üreticilerde ortaya çıkıyor ve çıkacak, bu da Avrupa ve Amerikalı üreticiler üzerinde rekabet baskısı oluşturacak. Bu da tüketicinin yararına.
- Çöp vs. gibi değerlendirmeler gerçeklerden çok uzak.
- Yeni bir 250 SR'yi kullanma imkanım oldu. Hiç bir arızası olmasa da motordan gelen sesler beni rahatsız etti. Enteresandır bu rahatsız edici sesleri sadece motorun üzerindeyken duyuyorsunuz.
- CF-MOTO 650 NK'nın rodaj bakımında ustaya yağ tapasının yerini göstermeseydik. Epey arayacaktı 650 NK bazı tasarım zayıflıkları olsa da kendi sınıfında bilindik "Çin motoru" algısının dışında kalan bir makina. Bu durum bütün bileşenleri ve sürüş dinamikleri için geçerli. Sağlam olduğunu söyleyebilirim. 6 ay kullanım sonunda En az 12 kez düşürüldükten sonra (koruma demiri mevcut) hiç bir hasar almadığına tanık oldum. Değerlendirme yaparken bu makinanın MT25 fiyatına alındığını da unutmamak gerekiyor.
- Çinli üreticiler kendilerini her geçen gün daha da geliştiriyor. Yakıt ekonomisi ve genel kalite konusunda da bu gelişim devam edecektir. Satış sonrası hizmetler ise en zayıf halka olarak duruyor. Bu konuda da yeni adımlar atılacağını düşünüyorum. Ve ezberler her geçen gün daha fazla bozulacak.
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)