Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Devrilmeyen "MOTOSİKLET" Türkiye'de üretilecek

    REKLAM ALANI
  1. #21
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    Alıntı Okan Sinan Ocan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eger gövdeyi yatiran mekanik bir itici yok ise , yani gövde serbest hareket ediyor ise motosiklet ile ayni sekilde davranir. Niken ve Piagio nun 3 tekerlekli modellerinde kontra gayet net yapiliyor . Hatta Niken öndeki cift tekerlegi sayesinde öyle kararli davraniyorki bir süre sonra önden kayma ihtimalini tamamen unutturuyor ve Allah ne verdiyse kontrayi verip daliyorsun viraja.

    Sevgilerimle

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:12 ----------



    Sevgili Fatih,

    Senin 10 yillik benim 40 yillik ya da bir baskasinin 70 senelik tecrübesi , motosiklet dinamigi üzerine yapilan bilimsel calismalarin yaninda cok kücük birikimlerdir. Bu nedenle Kontra teknigi gibi altinda cok ciddi birikim olan bir konuda kendi tecrübelerimizi ileri sürmek cok ikna edici bir durum degildir. Senin 10 yil icerisinde tekerleginin hic kaymamis olmasinin nedeni Kontra Teknigini reddediyor olman degil de belkide sagduyulu ve dikkatli bir sürücü olmandan kaynaklaniyor olabilir.
    Kontra teknigi 70 li yillarin basinda tek bir kisi tarafindan kesfedilmis olmak ile beraber 80 li yillarda kabul görene kadar senin gibi düsünen pek cok kisi de dahil oldukca dayak yemis bir konudur. Keith Code bu teknigi yazili hale getirdikten sonra akademik yardim alarak üzerinde cok ciddi sekilde calismistir.
    Dogru sekilde uygulanan kontra teknigi motorun cok daha dinamik ve güvenli olarak yönlendirilmesini saglar.

    Keske Türkiyede olsam da sizleri bir yere toplayip Kontra Teknigi nasil calisir anlatabilsem. Maalesef konu video veya yazarak anlatamayacagim kadar teknik bir durum . Görerek ve yasayarak ögrenmeniz , ögrenebilmenizin tek yolu gibi.

    Sevgilerimle
    bu kontra olayında aklıma gelen tek şey şu; bunu bir çoğunuz çeşitli videolarda görmüşüzdür... motosiklet trafikte giderken öndeki araçtan bir cisim düşüyor ve motosikletli arkadaş bu cisimden kurtulmak için anlık bir manevra yapıyor ve bu yaptığı manevra ufak çaplı olduğu için vücudu bile konumlandırmadan direksiyon ile yapıyor ve sonrasında gittiği çizgiye yakın bir konuma geri dönüyor ve sonuç olarak kontra ile cisimden kurtulmuş oluyor...

    yani başka türlü yolda işime yarayacak bir sahne göremiyorum ben ve zaten bunu yaşadım ama yol kaygan olduğu için ben o kontrayı yapmadım ve o cisme çarptım... 2015 yılında yolun ortasında boya kovasına çarptım ben, kaçmadım ondan çünkü o manevrayı yapsaydım tekerim kayacak ve yere düşecektim...

    ehliyet kursunda benzer bir şey öğretilmişti, yola atlayan bir hayvan olursa ve kaçma imkanınız yok ise motoru düz tutun ve ezip geçmeyi planlayın demişti hoca. ben hayvana değil kovaya çarptım... aslında bir miktar kaçtım ama fazla zorlamadım çünkü ezip geçilecek bir şey değil, 15kg boya kovası sert cisim ve ön teker ile onu ezmekten sıyırdım fakat kaportadan çarptık. buz dağına çarpan titanik sahnesi canlandı o an gözümde, evet o kaza anında ne garip ki o geldi aklıma direk.. yandan çarptım ve motorun kaporta kırıldı biraz o kadar ve yere düşmedim bu kararım sayesinde.

    not: demek istediğim de buydu en başından beri... yani kontra yapacağım diye düşme riski olabiliyor, o gün ben kovadan kaçacağım diye kontra verseydim belki yerde yuvarlanacaktım. orada kontra vermemek ile kötü mü yaptım? o zamanlar ekipmanda yoktu yani baya sakatlanırdım.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu kontra olayında aklıma gelen tek şey şu; bunu bir çoğunuz çeşitli videolarda görmüşüzdür... motosiklet trafikte giderken öndeki araçtan bir cisim düşüyor ve motosikletli arkadaş bu cisimden kurtulmak için anlık bir manevra yapıyor ve bu yaptığı manevra ufak çaplı olduğu için vücudu bile konumlandırmadan direksiyon ile yapıyor ve sonrasında gittiği çizgiye yakın bir konuma geri dönüyor ve sonuç olarak kontra ile cisimden kurtulmuş oluyor...

    yani başka türlü yolda işime yarayacak bir sahne göremiyorum ben ve zaten bunu yaşadım ama yol kaygan olduğu için ben o kontrayı yapmadım ve o cisme çarptım... 2015 yılında yolun ortasında boya kovasına çarptım ben, kaçmadım ondan çünkü o manevrayı yapsaydım tekerim kayacak ve yere düşecektim...

    ehliyet kursunda benzer bir şey öğretilmişti, yola atlayan bir hayvan olursa ve kaçma imkanınız yok ise motoru düz tutun ve ezip geçmeyi planlayın demişti hoca. ben hayvana değil kovaya çarptım... aslında bir miktar kaçtım ama fazla zorlamadım çünkü ezip geçilecek bir şey değil, 15kg boya kovası sert cisim ve ön teker ile onu ezmekten sıyırdım fakat kaportadan çarptık. buz dağına çarpan titanik sahnesi canlandı o an gözümde, evet o kaza anında ne garip ki o geldi aklıma direk.. yandan çarptım ve motorun kaporta kırıldı biraz o kadar ve yere düşmedim bu kararım sayesinde.

    not: demek istediğim de buydu en başından beri... yani kontra yapacağım diye düşme riski olabiliyor, o gün ben kovadan kaçacağım diye kontra verseydim belki yerde yuvarlanacaktım. orada kontra vermemek ile kötü mü yaptım? o zamanlar ekipmanda yoktu yani baya sakatlanırdım.
    Sevgili Fatih,

    Yukarida bahsettigin kacis hareketinin teknik adi "Swerving" dir. Yani türkcesi acil kacis manevrasi. Bu hareket acil durumda kullanilir. Kontra teknigi ise motosikletin yumusak yada sert her türlü yönlendirmesi icin her zaman kullanilan cok güvenilir bir yöntemdir. Bazi kaynaklarda 50 km hiz ve üzerinde hizlarda kullanilabildigi söylense de her hizda kullanilabilmektedir. Yani ayni seyden bahsetmiyor olabiliriz.

    Sevgilerimle
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  3. #23

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Kontrayı doğru şekilde anlamak, bilinçli şekilde gidondan uygulamak motosiklete yön vermenin en güvenli yöntemidir. İster körü körüne inan, ister Aristo fiziğinden başla, quantumda noktayı koy.

  4. #24

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kontrayı doğru şekilde anlamak, bilinçli şekilde gidondan uygulamak motosiklete yön vermenin en güvenli yöntemidir. İster körü körüne inan, ister Aristo fiziğinden başla, quantumda noktayı koy.
    @fatih.met'e kendi ilacından tattıralım: @killingroad, aslında kendisi de yapıyor da farkında değil, kalçasıyla yaptığını zannediyor:

    Alıntı fatih.met adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ...kalça hareketi ile yatırıyorum motoru ve herkese denemesini öneririm diyeceğim ama zaten bunu yapıyorsunuz fakat herkes farkında olmayabiliyor...
    @fatih.met çok agresif bir sürücü olduğumu söyleyemem (yaş 50, motor DL650 katır), ama Darlık - Teke, Hacıllı vb. yerlerde kendi çapımda sportif sürüş yaparken (CB500F varken) kalçam sele üzerinde milim kımıldamaz. (Çünkü: 1. Pistte değilim ve 2. adım da Marc Marquez, Valentino Rossi vb. değil...) Allah'ın mucizesi bir şekilde dönüyorum ama...
    espresso, iskampavya ve tommygun bunu beğendiler.

  5. #25

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @fatih.met'e kendi ilacından tattıralım: @killingroad, aslında kendisi de yapıyor da farkında değil, kalçasıyla yaptığını zannediyor:



    @fatih.met çok agresif bir sürücü olduğumu söyleyemem (yaş 50, motor DL650 katır), ama Darlık - Teke, Hacıllı vb. yerlerde kendi çapımda sportif sürüş yaparken (CB500F varken) kalçam sele üzerinde milim kımıldamaz. (Çünkü: 1. Pistte değilim ve 2. adım da Marc Marquez, Valentino Rossi vb. değil...) Allah'ın mucizesi bir şekilde dönüyorum ama...
    Yazmıştım onu ben de kızdı adam =)

    Darlık'ta bildiğim bazı yerlerde kıçımı seleden bayağı ayırıyorum, ama motora hala gidondan yön veriyorum =)
    Zira başka türlü dönmüyor =)
    Cyan ve iskampavya bunu beğendiler.
    youtube.com/@bisuruyorum

  6. #26

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yazmıştım onu ben de kızdı adam =)

    Darlık'ta bildiğim bazı yerlerde kıçımı seleden bayağı ayırıyorum, ama motora hala gidondan yön veriyorum =)
    Zira başka türlü dönmüyor =)
    Ben o kadar iddialı sürmüyorum, yoksa yapılır tabi neden yapılmasın? Adv'ci dede stilinde sürüyorum ben; vücudun belden üst tarafı dik kalıyor, aşırı yatırmadığım için sıkıntı yok. Bazen üst kısmı sarkıttığım da olur ama döt hep yerinde.

  7. #27
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Fatih'in dediğinden anladığım, ön tekerin çekişinin azaldığı durumlarda elle gidonu manipüle ederek dönüşü başlatmak yerine, ağırlığımızı döneceğimiz yana verip, gidonun kendiliğine dönmesini sağlayarak dönüşü başlatmak. Bu yanlış bir yaklaşım değil sanki.

    Ama eğer yer kuruysa, lastikler iyiyse, çevir gidonu yatır anında.

  8. #28
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şaka maka çok tatlı viraj alıyor. Lakin önde tek teker var ve direksiyonu da araba direksiyonu gibi. Bu kontra olayları nasıl oluyor acaba?
    Bence de,


    ama Türkiye'de bunu kullananların ilk bir ay icinde kazaya karışacağını düşünüyorum.Umarım olmaz.
    tommygun bunu beğendi.


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)