2007 model 600RR geliyor...
Reklamlar
-
Honda ingiltere sitesinde 2007 CBR600RR'ın teknik bilgileri mevcut.
http://www.honda.co.uk/newcontender/
2006 600RR'da
Max güç 117hp/86kW @ 13.000 RPM
Max tork 66Nm @ 11.000 RPM
olan veriler
2007 600RR'da
Max güç 119.8hp/88.1kW @ 13.500 RPM
Max tork 66Nm @ 11.250 RPM
şeklinde. Yani benim gördüğüm beygir gücünü yükseltmek için sıkıştırma oranı artırılıp maksimum tork daha yüksek devire alınmış. Fark %2 kadar.
KURU Ağırlık 155kg olarak verilmiş. 2006RR'dan 8kg daha hafif. 8 kg %5lik bir fark yapıyor. Ama üstünde sürücü varken bu yüzde 3e düşecektir tabiki.
Toplamda beygir gücü artışı ve ağırlık düşüşü beraber yaklaşık %7 (sürücüyle %5) yapıyor.
Ayrıca 2006ya kıyasla net şanzıman oranları küçültülmüş. Buda son hızların artması demek.
Sitede Honda'nın isterse özellikleri haber vermeden değiştirebileceği notuda düşülmüş. Yani sokağa çıktığında bu rakamlar değişik olabilir.
Pekçok arkadaşın belirttiği gibi beygir gücü olayını çok büyütmeyin.
Beygir gücü ile ilgili açıklama için:
http://www.motosiklet.net/forum/showthread.php?t=14066
Reklamlar
-
2007 600rr ı ben de beğenmedim. Çünkü hafifleticez diye motoru iyice küçültüp inceltmişler. Bazı arkadaşlar hafifliğinden falan bahsediyo, kaçınız bu motoru alıpta piste çıkıcak.5 veya 10 kilo hafif olması bana hiç bişey ifade etmiyor, ne yarışlara katılıyorum ne de piste çıkıyorum. Biraz daha uğraşsalarmış cbr 125 ile aynı ebatlara getiriceklermiş motoru. Tabi bu zevk meselesi ben altımdaki motorun kaslı olmasından yanayım, hele biraz da iri yapılıysanız bu motor altınızda oyuncak gibi kalır. Bişeyide söylemeden geçemicem insanlar kawasakiyle hondayı karşılaştırmışlar burda, yok kalite farkı falan diye, komik olmuş, ne kalite farkından bahsediyosunuz sanki biri çin motoru biri japon motoru.Ben 2 sene amerikada yaşadım böyle bi şeyi orda söylerseniz insanlar neresiyle gülüceğini şaşırır size.Onun için işkembeyi kübradan atmayalım lütfen. 4 japonda birbirine çok yakındır, öyle mevzu bahis yapılıcak kadar kalite farkı hiç birinin arasında yoktur.Gözünüze hangisi hoş geliyosa onu alın binin derim ben.
[I]Bir yerde küçük insanların büyük gölgeleri oluşuyorsa orada güneş batıyor demektir...[/I]
-
600 rr tartışması bir yana dursun.o dergide görünen CB 600 f nedir öyle..bilen birisi varsa bu yeni model midir?ne güzel duruyor öyle.çok hoş bir naked..
-
arkadaşlar 2007 cbr 600 rr ne zaman türkiyeye gelir???
-
şu altan egsoz işinide yamaha bir çıkarttı bütün markalar taklit heh
-
acaba türkiye'de satış fiyatı ne olur acaba ?
-
üfff süper söylecekk bişi yokk
-
!!
boy adlı üyeden alıntı
@the_cayman
Neden herkes güce bakıyor anlamıyorum? Adamlar en hafif motoru yapmış yine de yaranamamış. Motor teknolojisindeki tek amaç gücü arttırmak değildir, öyle olsaydı Honda emin olun ki en güçlü motoru yapardı. Hangi 600cc motorda HESD var, bırakın 600cc kategorisini 1000cc kategorisindeki motorların içinde bile 1000RR dışında elektronik direksiyon amortisörü yok. Bence bu özelliği ile bile kategorisinde bir numara olmaya aday bir motor yeni 600RR.
Bence 600 kategorisinde asla bir numara olamaz. Yamaha veya suzuki'ye bir bakmanı tavsiye ederim ayrıca kawasaki'ye de . yamaha ile arasında sanırım 5-6 kg kadar fark var. beygir güçlerine bir kez daha bakmanı öneririm. yeni honda 119 hp R6 ise 133 hp. sanırım aradaki kg farkını kapatmaya yetecek kadar ve hatta fazlası beygir farkı var ki racing'de beygir gücü çok önemlidir bilmem anlatmaya gerek var mı
Elektronik direksiyon amörtisörü var diyorsun . Peki hangi motorda gazı chiple verebiliyosun hepsinde gaz teli var . Fakat R6'da gazı chiple veriyorsun . Her marka farklı teknolojide geliştirir kendini honda demek HESD kullanmış ama hala chip kullanmıyorlar ya da kullanamıyorlar mı ?
[B][COLOR="Cyan"][COLOR="Purple"]Yarış kazanmak istiyorsan, ne hızda gitmen gerektiğini bilmeli ve o kadar hızlı gitmelisin; ne eksik ne de fazla...[/COLOR][/COLOR][/B]
-
ewwweeeettt honda yine 1 numara...........................
RİNGDE MUHAMMED ALİ YERDE HAYABUSA
-
the_cayman adlı üyeden alıntı
Bence 600 kategorisinde asla bir numara olamaz. Yamaha veya suzuki'ye bir bakmanı tavsiye ederim ayrıca kawasaki'ye de . yamaha ile arasında sanırım 5-6 kg kadar fark var. beygir güçlerine bir kez daha bakmanı öneririm. yeni honda 119 hp R6 ise 133 hp. sanırım aradaki kg farkını kapatmaya yetecek kadar ve hatta fazlası beygir farkı var ki racing'de beygir gücü çok önemlidir bilmem anlatmaya gerek var mı
Elektronik direksiyon amörtisörü var diyorsun . Peki hangi motorda gazı chiple verebiliyosun hepsinde gaz teli var . Fakat R6'da gazı chiple veriyorsun . Her marka farklı teknolojide geliştirir kendini honda demek HESD kullanmış ama hala chip kullanmıyorlar ya da kullanamıyorlar mı ?
performansa okadar önem veriyorsun ama bence kendine şu soru sorman gerekir
yüksek hızlarda r6 yımı ? yoksa 600rr yi mi kontrol etmek dah zor???
hondanın tek amacı en hızlı motoru yapmak degil!! adamlar performans kadar güvenligede önem veriyor. onun için konu yol tutuşu olursa bu işi en iyi bilen firma honda. bunu ben degil yüksek cc'li motosikletleri kullanmış pistlerde yarışmış insanlar söylüyor. honda süspansiyonlara daha fazla önem veriyor ve elektronik direksiyon amörtisörü kullanıyor. başka hangi firma bunu standart olarak veriyor. bence güvenlik herşeyden önce gelir. racing bir motorlarla yüksek hızlara çıkabilirsiniz ama cesedin çıkamaz!!!
ayrıca honda ve yamahanın saglamlıgını karşılaştırmak istersen bunu en iyi rossi açıklar herhalde. adam kaç sene honda kullandı 1. geldi ama motosikletinde sorun çıkmadı şimdi yamahada ve pistte kaç defa motorun arızalanmasından dolayı 1. gelemedi biliyoruz.
-
*
ELINT adlı üyeden alıntı
performansa okadar önem veriyorsun ama bence kendine şu soru sorman gerekir
yüksek hızlarda r6 yımı ? yoksa 600rr yi mi kontrol etmek dah zor???
hondanın tek amacı en hızlı motoru yapmak degil!! adamlar performans kadar güvenligede önem veriyor. onun için konu yol tutuşu olursa bu işi en iyi bilen firma honda. bunu ben degil yüksek cc'li motosikletleri kullanmış pistlerde yarışmış insanlar söylüyor. honda süspansiyonlara daha fazla önem veriyor ve elektronik direksiyon amörtisörü kullanıyor. başka hangi firma bunu standart olarak veriyor. bence güvenlik herşeyden önce gelir. racing bir motorlarla yüksek hızlara çıkabilirsiniz ama cesedin çıkamaz!!!
Bence bu tamamen sürücü faktörü
racing motor yüksek hız içindir zaten eğer yüksek hız yapmak istemiyorsan scooter kullanırsın. 200 km/h altında kullanacaksan bence boşuna para vermemek gerek racinge . Ayrıca öyle bir söylemişsin ki sanki Hondayla yüksek hız yapana birşey olmuyor da diğer motorsikletlerdekiler ceset oluyor gibi.
Birşey söyliyeyim sana . 260 km/h geçtikten sonra seni ne honda kurtarır ne de başka bir motor . Hız risktir kullanmayı bilmek gerek . Bir yere kadar motor performansı ama ondan sonra sürücü belirler herşeyi bilmem anlatabildim mi
[B][COLOR="Cyan"][COLOR="Purple"]Yarış kazanmak istiyorsan, ne hızda gitmen gerektiğini bilmeli ve o kadar hızlı gitmelisin; ne eksik ne de fazla...[/COLOR][/COLOR][/B]
-
the_cayman adlı üyeden alıntı
Bence bu tamamen sürücü faktörü
racing motor yüksek hız içindir zaten eğer yüksek hız yapmak istemiyorsan scooter kullanırsın. 200 km/h altında kullanacaksan bence boşuna para vermemek gerek racinge . Ayrıca öyle bir söylemişsin ki sanki Hondayla yüksek hız yapana birşey olmuyor da diğer motorsikletlerdekiler ceset oluyor gibi.
Birşey söyliyeyim sana . 260 km/h geçtikten sonra seni ne honda kurtarır ne de başka bir motor . Hız risktir kullanmayı bilmek gerek . Bir yere kadar motor performansı ama ondan sonra sürücü belirler herşeyi bilmem anlatabildim mi
arkadaşım ben seni anladım ama sen beni anlamadın. benim anlattıgım oran orantı olayı. yoksa honda ile kaza yapılmaz.yamaha ile kaza yapılır diye birşey demedim. sonuçta 0-260km ye 1 sn de ulaşılmıyo. o hızlanma sırasında tekerinin önüne bir taş gelse veya bir çukur(bunlar türkiyede bolca olan şeyler) işte ozaman süspansiyonların ve HESD sistemin önemi ortaya çıkıyor. ama sence bu sistemlerin bir önemi yoksa ona birşey diyemem.
-
ELINT adlı üyeden alıntı
arkadaşım ben seni anladım ama sen beni anlamadın. benim anlattıgım oran orantı olayı. yoksa honda ile kaza yapılmaz.yamaha ile kaza yapılır diye birşey demedim. sonuçta 0-260km ye 1 sn de ulaşılmıyo. o hızlanma sırasında tekerinin önüne bir taş gelse veya bir çukur(bunlar türkiyede bolca olan şeyler) işte ozaman süspansiyonların ve HESD sistemin önemi ortaya çıkıyor. ama sence bu sistemlerin bir önemi yoksa ona birşey diyemem.
arkadaşım bence :
ne kadar ileri düzey olursa olsun hiçbir sistem fizik yasalarını değiştiremez ya da sürücülerin dikkatsiz hareketlerini düzeltemez
Hondada bu sistem olsa da yüksek hızda dediğin gibi bir taş geldiğinde pek işe yarar mı orası tartışılır .
Örnek vereyim benim arkadaşımın arabasında ESP vardı ( Elektronik stabilizite programı ) virajlarda savrulmayı önler bu sistem. ama bir yere 120 ile girmişti araba bariyerlerde ESP tutmuş ama işe yaramamış anlatmak istediğim bu
ELINT adlı üyeden alıntı
ayrıca honda ve yamahanın saglamlıgını karşılaştırmak istersen bunu en iyi rossi açıklar herhalde. adam kaç sene honda kullandı 1. geldi ama motosikletinde sorun çıkmadı şimdi yamahada ve pistte kaç defa motorun arızalanmasından dolayı 1. gelemedi biliyoruz.
Arkadaşım birinci gelemedi derken yamahayı 2 sene üst üste şampiyon yaptı ve bu sene de nicky hayden büyük fark açmasına rağmen hemen hemen bu farkı kapadı son yarışlara bıraktı
Motorsikletlerin teknik arıza vermesinin nedeni kullandıkları bilgisayar sistemlerindendir. Yani yamaha da arıza verebilir veya başka bir model de . Motogp'yi biraz daha dikkatli izlersen sadece yamahanın değil hondanın suzuki ve ducatinin de motor arızalarınla sıkça karşılaştıklarını göreceksin
Ayrıca Rossi motosikletini özel olarak yaptırıyor, yani o yamahaya gittiğinde yamahada köklü değişiklikler oldu .
İşte tüm bunlara dikkat edersen motor arızalarına rağmen sürücü faktörü
Honda'nın yeni teknolojilerine gelince ; benim kimilerinden duyduğuma göre yamaha bu işe sonradan katılmış bir firma . yani eskiden org üretiyormuş, bazı hondacılar buna esprili bir dille yaklaşır "yamaha org üretsin" diye . Peki şimdi soruyorum ; Eskiden org üreten bir firmanın sonradan motor üretmesi ve başarılı olması hatta honda gibi motor devinle başa baş ya da daha üstün motorlar üretmesi hondanın ne kadar gerilediğini göstermez mi ? çünkü bir zamanlar hatırlıyorum da cbr 1100 xx superblackbird üstüne motor yoktu. Fakat şimdi ne 1000 cc kategorisinde ne 600 cc kategorisinde diğer modellerle kıyaslandığında biraz arka sıralarda kalıyor. Nerdesin Honda ?
[B][COLOR="Cyan"][COLOR="Purple"]Yarış kazanmak istiyorsan, ne hızda gitmen gerektiğini bilmeli ve o kadar hızlı gitmelisin; ne eksik ne de fazla...[/COLOR][/COLOR][/B]
-
marefb adlı üyeden alıntı
parası olan alır hocam ganisi olmayanda benim gibi sadece sayfalarda görür
sonradaiççekeriz
-
Boy'un gosterdigi motociclismo dergisindeki Honda Cbr bence en iyisi.MotoGp HondaRC211V design i var. En azindan daha bir derli toplu gorunuyor. Digerleri cok ince. Dokulecek gibi gorunuyor.
-
soğol güzel olmuş
sağol ellerine sağlık
-
türkiyede motor almak isteyen arkadaşların ilgilenmesi gereken 2 konu var bence.performans ve servis hizmetleri.ben şu anda honda 2006 model cbr 600 rr kullanıyorum ve en ufak bir problemim yok performans bakımından.servise gelince yine aynı.türkiye de yamaha suzuki ducati vs markaların yedek parçalarını japonyadan italyadan başka ülkelerden kaç hafta gelmesi bekleniyor.ama honda da hiçbir sorun yok.
modele gelecek olursak ön kısımın 1000 rr a çok benzediği açık.performans da birkaç beygir arttırılmış.kısaca çok süper bir model.
-
Motorun teknik verileri tam olarak burda, beygir gücü kw cinsinden yazıyor ama onu da siz hesaplayıverin artık :D
-
Beygir gücü üstünde herkes yoğunlaşmış büyütmeyin diye . Arada büyütülecek bir fark var ki büyütüyoruz elma armut seçer gibi demiş bir arkadaşımız bence onu söyleyen arkadaşımız elma armut seçiyor . Sanki hondanın avukatı gibisiniz anlamıyorum ya insan karar verirken biraz bağımsız karar verir herşeyi göz önünde bulundurur, ama nedense genel olarak honda kullanmış kişiler dünyada başka motor yokmuş gibi tek ve üstün motor o gibi davranıyor anlam veremiyorum
[B][COLOR="Cyan"][COLOR="Purple"]Yarış kazanmak istiyorsan, ne hızda gitmen gerektiğini bilmeli ve o kadar hızlı gitmelisin; ne eksik ne de fazla...[/COLOR][/COLOR][/B]
-
Arkadaşım bir de profesyoneller ne diyor bak bakalım.
2005 600cc sınıfı kıyaslaması.
http://www.motorcycledaily.com/31mar...comparison.htm
2006 600c sınıfı kıyaslaması.
http://www.motorcycle-usa.com/Articl...ID=3301&Page=9
Yamaha'nın 133 hp'lik canavarı pistte Honda 600RR'dan daha iyi.Ancak kaç kişi piste çıkıyor?
Yol şartlarında Yamaha'nın 133 hp si elinde patlamış...Hp herşey değildir.
Üstelik Yamaha'nın bilmem kaç devire çıkıyor bilmem kaç beygir gücü var dediği R6 SuperSport şampiyonasında hem markalar hem de pilotlar şampiyonasında 2006 CBR 600 RR'a boyun eğdi.
"Geçmişini hatırlamayanlar onu tekrardan yaşamaya mahkumdurlar". -Santayana
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler