Alman markası Zundapp sürpriz bir modelle geri döndü
Reklamlar
-
tommygun adlı üyeden alıntı
Aslında motorun şekil şemal güzel olmuş da gaga kısmı sanki sonradan motora eklenmiş gibi. Şu Adv tipi motorlardaki gaga modası inşallah bir gün biter.
Tasarım anlayışı olarak hayvanlardan feyz almayı kabul ederim, anlarım ama tövbe estağfurullah kargadan feyz almak çok ilginç olmuş.
https://i.hizliresim.com/g91ni8k.jpg
Öyle kestirip atma hemen brader, sen de iyi bilirsin ki, özellikle uzun yolda motorcuyu en çok yoran, rüzgar ve onun etkileridir. Düzgün ve aerodinamik hesaplarla yapılan bir gaga bu sorunu bir nebze olsun çözecektir. Hele ki ben bu tur motorlarında daha çok şahit oldum, belli bir süratten sonra ister istemez motor önden hafif yalpalamaya başlıyor. Motor ürettiği gücün en az %20-30 belki modeline göre daha fazlasını rüzgarla mücadele etmek için harcar.
Ayrıca karga sevenler derneği olarak seni kınıyoruz, bu gün dernekte herkes okeye başlarken siyah bant takacak.
Reklamlar
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Bunu yazana kadar kopyala google translate'e yapıştır daha kolay. Zor olanı uaptığınıza göre amacınız laf sokmak gibi anlaşılıyor.
Çok uzun zamandır hem eğitimimde hem işimde fazlaca ingilizce kullanıyorum. Siz daha benim ne demek istediğimi anlamamışsınız. Sadece farklı bir dilde yazılıp paylaşılmasının gereksiz olduğunu belirtiyorum. Yabancı bir kaynaktan link paylaşılması durumu değil bu. Elle yazılıp çizilebilen bir format.
Amacınız asıl bana laf sokmak ama ben de karşılığında şunu söylerim. İngilizce bilmeyen 100 forum abonesi translate den çevirmesi yerine bir kişinin Türkçe'sini yazsa olmaz mı?
Elimden geldiğince naif bir dille düşüncemin paylaşılırken amacımın laf sokmak olduğunu düşüncesinde olan sizin iyi niyetinden şüphe etmem istemem. Amacım laf sokmak olsa sizin buna karşılık " kopyala google translate'e yapıştır daha kolay." demeniz en kolay cevap olmuş.
-
GoGi adlı üyeden alıntı
Üstadım yanlış anlamayın ama herkesin ingilizce bilgisi yok. Yazdığınızı anlamak için kopyalayıp Türkçesine bakılmasına da gerek yok bence. Burası bilgi paylaşım, muhabbet ortamı ve aynı dili konuşmak daha güzel olur düşüncesindeyim. Amacım laf sokmak değil sadece ingilizce bilmeyen arkadaşlarımız açısından bakıp düşüncemi sizinle paylaşıyorum.
Yok hocam ben yanlis anlamadim sizi. Isim geregi cogunlukla Ingilizce kullaniyorum, mukemmel ingilizcem yok ama cozuyorum genelde. Haliyle cogu zaman Ingilizce okuyorum/yaziyorum/dusunuyorum/konusuyorum. Buradaki bir cok insan bunu yanlis anliyor/degerlendiriyor olabilir kusura bakmasinlar.
Bir yandan da artik dunya cok basit, erisilebilir oldu, Ingilizce online ceviri su an dunyadaki bilmemkac milyar insanin yapabilecegi bir is. Benim 3-5 saniyede arastirip buldugum bir bilgiyi cevirmekte 2-3 sn surer, isteyen basitce yapabilir, adini yazmaktan daha kolay neredeyse. Ingilizce konusulamamasini/yazilamamasini anlarim ama online ceviri yapilamamasini anlayamam, Facebook/Twitter/Tiktok/Instagram kullanmaktan daha kolay cunku.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:02 ----------
Metehan07-70 adlı üyeden alıntı
Öyle kestirip atma hemen brader, sen de iyi bilirsin ki, özellikle uzun yolda motorcuyu en çok yoran, rüzgar ve onun etkileridir. Düzgün ve aerodinamik hesaplarla yapılan bir gaga bu sorunu bir nebze olsun çözecektir. Hele ki ben bu tur motorlarında daha çok şahit oldum, belli bir süratten sonra ister istemez motor önden hafif yalpalamaya başlıyor. Motor ürettiği gücün en az %20-30 belki modeline göre daha fazlasını rüzgarla mücadele etmek için harcar.
Ayrıca karga sevenler derneği olarak seni kınıyoruz, bu gün dernekte herkes okeye başlarken siyah bant takacak.
Tommygun'in bu gaga nefretini hep dinlerim, okurum, hic tepki vermedim kirilmasin, bozulmasin diye siz esprili bir dille anlatmissiniz, iyi olmus )
-
GoGi adlı üyeden alıntı
Çok uzun zamandır hem eğitimimde hem işimde fazlaca ingilizce kullanıyorum. Siz daha benim ne demek istediğimi anlamamışsınız. Sadece farklı bir dilde yazılıp paylaşılmasının gereksiz olduğunu belirtiyorum. Yabancı bir kaynaktan link paylaşılması durumu değil bu. Elle yazılıp çizilebilen bir format.
Amacınız asıl bana laf sokmak ama ben de karşılığında şunu söylerim. İngilizce bilmeyen 100 forum abonesi translate den çevirmesi yerine bir kişinin Türkçe'sini yazsa olmaz mı?
Elimden geldiğince naif bir dille düşüncemin paylaşılırken amacımın laf sokmak olduğunu düşüncesinde olan sizin iyi niyetinden şüphe etmem istemem. Amacım laf sokmak olsa sizin buna karşılık " kopyala google translate'e yapıştır daha kolay." demeniz en kolay cevap olmuş.
Aslında İngilizce kaynak paylaşılmış ancak kaynak sayfada çok fazla bilgi olduğu için güzellik yapmış ilgili yeri alıp ayrıca yapıştırmış. Yani esasen yapılan İngilizce bir kaynağın paylaşımı. Üstelik mesajın hedef kitlesi sadece İngilizce bilenler de olabilir yani? (Yani Gürcan'ı bilmem, onun adına yazamam ama şunu net belirtebilirim; eğer ben İngilizce bir kaynak paylaşıyorsam o konu kapsamında İngilizce bilmeyenler çok umurumda değildir, herkes anlasın diye bir derdim yoktur, anlayan anlasın yeter...) Bu arada paylaşılan İngilizce cümleden ve bağlamdan zaten Zündapp'ı ismi belirtilen Çinli firmaya ait olduğu İngilizce bilmeseniz bile anlaşılıyor...
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:12 ----------
gurcanozturk adlı üyeden alıntı
Yok hocam ben yanlis anlamadim sizi. Isim geregi cogunlukla Ingilizce kullaniyorum, mukemmel ingilizcem yok ama cozuyorum genelde. Haliyle cogu zaman Ingilizce okuyorum/yaziyorum/dusunuyorum/konusuyorum. Buradaki bir cok insan bunu yanlis anliyor/degerlendiriyor olabilir kusura bakmasinlar.
Ya bunu da yazdım sildim sonra - sen belirtmişsin... Bu durum biraz da bizim meslekle ilgili - çok doğal geliyor bizlere bu tarz paylaşımlar.
-
gurcanozturk adlı üyeden alıntı
Yok hocam ben yanlis anlamadim sizi. Isim geregi cogunlukla Ingilizce kullaniyorum, mukemmel ingilizcem yok ama cozuyorum genelde. Haliyle cogu zaman Ingilizce okuyorum/yaziyorum/dusunuyorum/konusuyorum. Buradaki bir cok insan bunu yanlis anliyor/degerlendiriyor olabilir kusura bakmasinlar.
Bir yandan da artik dunya cok basit, erisilebilir oldu, Ingilizce online ceviri su an dunyadaki bilmemkac milyar insanin yapabilecegi bir is. Benim 3-5 saniyede arastirip buldugum bir bilgiyi cevirmekte 2-3 sn surer, isteyen basitce yapabilir, adini yazmaktan daha kolay neredeyse. Ingilizce konusulamamasini/yazilamamasini anlarim ama online ceviri yapilamamasini anlayamam, Facebook/Twitter/Tiktok/Instagram kullanmaktan daha kolay cunku.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:02 ----------
Tommygun'in bu gaga nefretini hep dinlerim, okurum, hic tepki vermedim kirilmasin, bozulmasin diye siz esprili bir dille anlatmissiniz, iyi olmus
)
Bu zamana kadar yanlış anlaşılacak bir profil çizmediğiniz için bu konuda da yanlış anlaşılmazsınız. Her sorunun cevabı sonuçta Türkçe kaynaklarda yer almıyor. Araştırma yapma konusunda örnek de alınıyorsunuzdur eminim ki.
Sadece bir düşünceydi sizinle paylaştım. Çok saolun.
-
tommygun adlı üyeden alıntı
Aslında motorun şekil şemal güzel olmuş da gaga kısmı sanki sonradan motora eklenmiş gibi. Şu Adv tipi motorlardaki gaga modası inşallah bir gün biter.
Tasarım anlayışı olarak hayvanlardan feyz almayı kabul ederim, anlarım ama tövbe estağfurullah kargadan feyz almak çok ilginç olmuş.
Karga değil de ağaçkakan sanırım(woodpecker).Hatta "woody woodpecker" ile benzerlikleri var bana göre :D
-
Gangtiexia GTX500GS motorcycle manufactured by Juneng Motorcycle Technology Co., Ltd. (JNEN)
-
2 zamanlı değilse kalsın...
-
honda nın nc 750 ye koymadığı ters maşa amortisörü çinliler hintliler italyanlar 500 hatta 250 cc motosiklete koyuyor
her zaman derim honda lastiksiz jantsız motosiklet getirse bu memlekette peynir ekmek gibi satar
-
F54 adlı üyeden alıntı
honda nın nc 750 ye koymadığı ters maşa amortisörü çinliler hintliler italyanlar 500 hatta 250 cc motosiklete koyuyor
her zaman derim honda lastiksiz jantsız motosiklet getirse bu memlekette peynir ekmek gibi satar
Adamların tasarım kavramı "İşi görecek en basit ve ucuz bileşeni kullan ve bunları kısmen veya tamamen başka modellerle paylaştır" olduğu için böyle. Ters amortisörün en büyük faydası yay tarafından desteklenmeyen kısımda (tekerlek, jant ve alt amortisör borusu) daha hafif kalması. Araziye bozuk yola giren ve/veya yüksek performanslı sürüş yapanlar için anlamlı. NC için pek de anlamlı / gerekli sayılmaz açıkçası.
Ben olsam NC'ye doğru dürüst ağırlığını taşıyabilecek yayları (benim kullandığım 2015 serisi Arap Kadri donu gibi yaylanır sallanır bir şeydi...) ve en azından ön yükleme ayarı olan bir ön amortisör (düz ters farketmez) ve keza yine doğru düzgün bir yayı, en azından ayarlanabilir geri tepme sönümlemesi olan ve ön yükleme ayarı alet kullanmadan (bir ayar topuzuyla / elle) yapılabilen bir arka amortisör koymasını isterdim.
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Adamların tasarım kavramı "İşi görecek en basit ve ucuz bileşeni kullan ve bunları kısmen veya tamamen başka modellerle paylaştır" olduğu için böyle. Ters amortisörün en büyük faydası yay tarafından desteklenmeyen kısımda (tekerlek, jant ve alt amortisör borusu) daha hafif kalması. Araziye bozuk yola giren ve/veya yüksek performanslı sürüş yapanlar için anlamlı. NC için pek de anlamlı / gerekli sayılmaz açıkçası.
Ben olsam NC'ye doğru dürüst ağırlığını taşıyabilecek yayları (benim kullandığım 2015 serisi Arap Kadri donu gibi yaylanır sallanır bir şeydi...) ve en azından ön yükleme ayarı olan bir ön amortisör (düz ters farketmez) ve keza yine doğru düzgün bir yayı, en azından ayarlanabilir geri tepme sönümlemesi olan ve ön yükleme ayarı alet kullanmadan (bir ayar topuzuyla / elle) yapılabilen bir arka amortisör koymasını isterdim.
işi görecek en basit dediğin şey dandik oluyor zırt pırt patlıyor yağ kaçırıyor takoz gibi sıfır konfor
v storm deneme sürüşü yaptım gerçekten beşik gibi yaylana yaylana gidiyor konfor nc den kat kat üstün
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
-
F54 adlı üyeden alıntı
işi görecek en basit dediğin şey dandik oluyor zırt pırt patlıyor yağ kaçırıyor takoz gibi sıfır konfor
v storm deneme sürüşü yaptım gerçekten beşik gibi yaylana yaylana gidiyor konfor nc den kat kat üstün
Arka amortisörü dediğin gibi orada %100 katılıyorum. (Ama konumuz ön amortisörlerdi...)
Ön amortisörlerin tek derdi yaylarının yetersiz, içine koydukları yağın da gereğinden ince olması. Ben bunları düzelttirince çok da güzel olmuştu. (Arka amortisörü komple değiştirmiştim, onun iler tutar bir tarafı yoktu...)
"Yaylana yaylana gitmek" iyi bir şey değil bu arada; yani amortisör tabi yaylanacak, ama o cümleden kasıt bu yaylanmayı ben de hissediyorsam o son derece kötü...
-
-
avrupa malı denilip çin malı olarak itelenen birçok markadan biri. benelli'yi de italyan diye çakıyorlardı millete bir ara. yani ilk fotoyu gördüm ve dedim ki aga bu çinli kesin.
-
Metehan07-70 adlı üyeden alıntı
Öyle kestirip atma hemen brader, sen de iyi bilirsin ki, özellikle uzun yolda motorcuyu en çok yoran, rüzgar ve onun etkileridir. Düzgün ve aerodinamik hesaplarla yapılan bir gaga bu sorunu bir nebze olsun çözecektir. Hele ki ben bu tur motorlarında daha çok şahit oldum, belli bir süratten sonra ister istemez motor önden hafif yalpalamaya başlıyor. Motor ürettiği gücün en az %20-30 belki modeline göre daha fazlasını rüzgarla mücadele etmek için harcar.
Ayrıca karga sevenler derneği olarak seni kınıyoruz, bu gün dernekte herkes okeye başlarken siyah bant takacak.
Brader şu gaga işini başımıza musallat edip moda haline getiren Bmw Gs serilerinin son 25-30 sene içindeki modellerini inceledim de motor gücü, kuvveti arttıkça yıllar içinde gaga küçülmüş. Aerodinami, yere basma bunlar güzel şeyler ama gaga çok gerekli olsaydı daha kuvvetli spor motorlarda da olurdu. Ben hala gaganın tasarım farklılığı anlamında birşey olduğunu ve aerodinamiye katkısının çok küçük olduğunu düşünüyorum. Bu iş bir moda oldu, hem 47 bg motor ne güç üretecek ki gaganın verdiği aerodinamiden yararlanacak?
-
Multistrada da gaga var şimdi buna bakınca bir multistrada benzerliğide var ..
-
tommygun adlı üyeden alıntı
Brader şu gaga işini başımıza musallat edip moda haline getiren Bmw Gs serilerinin son 25-30 sene içindeki modellerini inceledim de motor gücü, kuvveti arttıkça yıllar içinde gaga küçülmüş. Aerodinami, yere basma bunlar güzel şeyler ama gaga çok gerekli olsaydı daha kuvvetli spor motorlarda da olurdu. Ben hala gaganın tasarım farklılığı anlamında birşey olduğunu ve aerodinamiye katkısının çok küçük olduğunu düşünüyorum. Bu iş bir moda oldu, hem 47 bg motor ne güç üretecek ki gaganın verdiği aerodinamiden yararlanacak?
https://i.hizliresim.com/phq0i9v.jpg
Kuvvetli spor motorların yapısı bunlardan farklı ama. Onların kafa kısmı zaten aşağıda. Bu kadar yüksek olsaydı belki onlar içinde gaga tasarlanırdı. Resimde ki motorlar ve benzerleri daha çok konfor odaklı ve mecburen kafa daha yukarıda. Ha şu var, birçok marka ve model sırf görüntü olsun diye gaga yapıyor olabilir, lakin bmw zannetmiyorum bunu hesapsız yapsın. Gaga nın küçülmesi tasarımın geliştirilmesi ile alakalı olabilir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)