bu alet gerçekmi ? :D
motor süper fakat 1800 de olsa bunlarla o süratte viraj almak bir hayli zor olmalı sürat çılgınlık agrasiflik özgürlük isyorsan RACE tercih olmalı :D
Çok güzel bir motor hayalimde Cruiserlardan biri kendisi :D fakat şu göstergeleri analog yapamazmıyız tek kusuru bu bence :(
Konuyu hortlatmak gibi olmasın da, Bu aletin kullanıcıları var mı forumda. Artıları eksileri, yakıtı, kronik sorunu var mıdır? Biraz bilgi veren olsa da bizde almaya niyetlensek. VZR 1800 var birde VZR 1800 BZ var. Farkı nedir bu ikisinin?
Merhaba, Ben Eskişehir'den Abdurrahman
VZR1800 konusuna bir kullanıcısı olarak yorum eklemek gerektiğini gördüm. Herkes bu makinası merak etmiş. en son 2016 da sormuşlar ama ben foruma anca eriştim : )) Benden alma arifesindeyken araştırmıştım. Detaylı bilgi bulamamıştım. Sonra motoru alınca da yazmak aklıma gelmedi. Bu motorsikleti düşünenlere bir katkım olsun diye Suzuki İntruder VZR1800r veya diğer adıyla Boulevard M109r tecrübemi paylaşmak istedim.
2016 yılında 2008 model bir VZR1800r aldım. o günden beride keyifle biniyorum. Motorsikletin görüntüsü gerçekten izleyenler için ürkütücü. Motoru ilk görenler için heybeti gözleri dolduruyor. Ben 1,72 boyunda 65kg birisiyim. V-storm'u mu sattıktan sonra hiç aklımda yokken hatta böyle bir modelin varlığından haberim yokken ilanlarda gördüm ve aşık oldum.
Anlatmaya motorsikleti ilk aldığım günden başlayayım . Arkadaşlarımla birlikte şimdiki motorumu Bursa da görmeye gittik. Motorun başına geldiğimde gerçekten motordan korktum. Bu motorsiklet nasıl kullanılır dedim. Üzerine oturdum, motoru dik pozisyona getirmek için biraz efor sarfetmem gerekti. Motorsiklet yakıt ile yaklaşık 360kg felan. Arkadaşlarıma ben bunu kullanamam galiba dedim. Harley night rod'u olan ve büyük motorlar kullanan yakın arkadaşımla gitmiştik. İlk sürüş için kendimde cesaret bulamayınca ona "sen bi dolan gel. binersin dersen deneyeceğim dedim" bir tur binip geldi. Kullanması benim Harleyimden çok daha kolay dedi. Üzerine bindim biraz yürüttüm baktım sıkıntı yok. kısa bir tur attım ve dönüşte bir U dönüşü yapmam gerekiyordu. Tekrar tedirginlik başladı. Dönüşü yapmaya başladım baktım ki sattığım Vstorm dan daha dengeliyim kendime güvenim geldi. Vstormdan sonra yere yakında durmak daha güvenli geldi. Fiyat konusunda az çok anlaştık ve ertesi gün kendi başıma motorsikleti almaya gittim. Noter işleri için şehir içinde trafikte sürmem gerekti. Epey gerildiğimi hatırlıyorum. Sonra satışı alıp yeni motorun heyecanıyla yol nasıl bitti bilemedim.
Motorsikletin ne kadar dikkat çekici olduğunu anlatmaya gerek yok. Arkadaşlarımda Harley night rod ve muscle modelleri var. Onlarla yan yanayken VZR1800 hepsinden cüsseli görünüyor. Giderken, dururken sürekli insanların sorularını cevaplamaktan gerçekten yoruluyorsunuz. Hiç istemeseniz de insanlar motorun üzerine binip foto çekinmek istiyorlar. Haberli olunca problem yokta. Habersiz birisini üzerinde görünce gerçekten çok sinirleniyorum. Bir kaç kişi sıcak egzoza değince cezalarını hemen oracıkta çekti tabi.
Motorsikletin şehir içinde kullanımı ilk başlarda zor geliyordu. Kullandıkça hakimiyet arttı ve zorlamamaya başladım. Cüssesinin büyüklüğünden dolayı trafikte hiç sıkıştıran olmuyor. Araçlar çok fazla yaklaşmak istemiyor. Vstorm da trafikte çok sıkıştırıldığım olmuştu. Ama bu motorda hiç böyle bir şey yaşamadım. İlk zamanlar zemini bozuk yerlerde çok zorlanıyordum. Park için bir kaldırıma çıkmak gerektiğinde devireceğim korkusu oluyordu. Arka tekerleğin çok geniş olması çok çok yavaş giderken (özellikle kalkış ve durmaya çok yakın hızlarda) küçük bir çukurcuğa denk gelmesiyle motorsikleti fazlaca yatma eğilimine sokuyordu. ilk 3-5 ay kilit taşı geçişlerine döşenen yağmur oluğu gibi kanalcıklarda devirme tehlikesi yaşamıştım. Sonra böyle zeminlerde nereden nasıl geçeceğimi zamanla öğrendim ve bir daha bu zorluğu da yaşamaz oldum. Çünkü park ederken veya eğrilik olan yerlerden geçerken motorun nasıl tepki verdiğini ezberledim. Buna göre kullanınca sorun ortadan kalktı. Şimdi bir çok bozuk yere veya yükseltiye rahatlıkla çıkabiliyorum. Öyle yerde ne işin var diyebilirsiniz. Ama şehir içinde bir çok kez böyle yerlere girmek gerekiyor. Allah a şükür motorsikleti bir kere olsun yan yatırmadım. ne sürerken ne de park ederken..
Motorsikletimle 235km hızları gördüm. Kadran 240km kadar zaten. Yüksek hızlara çabuk ulaşıyor. Ağırlığından ve yere yakın olmasından dolayı yoldaki yan rüzgarlardan kamyon, tır rüzgarlarından etkilenmiyor. En büyük sıkıntı yüksek hızlardayken motor üzerinde durmak büyük kondisyon istiyor. 200km hızlarında 6-7dk dan fazla durabilmek ciddi bir omuz sırt kası istiyor. Bir arkadaşım hep der motorsiklete binmek kondisyon ister diye. Bu ve bu tarz cruiser motorlarda bu kondisyon daha fazla ortaya çıkıyor. Bu motorsikletle ciddi rahatsızlık çekmeden yol alınabilecek hız 150-160km ler. Sonrasında önde bir cam olmadığı için motorda durmak için epey efor sarfetmeye başlıyorsunuz. Arkadaşlarımdaki Harleyler ile çok yol yaptık. Beygiri ve torku VZR nin onlardan fazla olmasına rağmen onların 1200cc motorlarının motor devirleri daha uzun olduğu için benim viteslerim çabuk bitiyor ve değiştirmem gerekiyor. Bu arada onlar arayı açıyorlar. Onlar benden daha hızlılar.
Motorsikletin önünün kalkma ihtimali yok ama performansından dolayı debriyaja hakim değilseniz çok çabuk yanlarsınız. İlk viteslerde hızlı kalkarsanız sürekli patinaj yapıyor.
Motorsikletin genel viraj kabiliyeti güzel. Virajlı dağ yollarında bir çok kez pedleri sürttüğüm olmuştur. Geniş çevre yolu virajlarında 180-200km de aldığım virajların keyifi çok başka. Bir tedirginlik hissettirmiyor.
Motorsikletin frenlerine gelince; işte burada çok dikkatli olmak lazım. Benimle birlikte yaklaşık 410-420kg lık makina frene basınca durmuyor. Yolu iyi okumalı ve çok temkinli olmalısınız. Bu modellerde ABS yok. Gerçi Harleylerde var ama arkadaşların yorumu sadece adı var. ABS kendini hissettirmiyor. Onlarda durmuyor diyorlar. Onların avantajı benim motoruma göre motor devirinden dolayı motorsikletlerinin daha fazla kompresör yapmasından dolayı motor freni denen bu kompresör durmasına daha fazla katkı sağladığından VZR den daha iyiler. Bu sebeple, bu motora binecekseniz durma mesafesi sürekli aklınızın bir kenarında dursun.
1800cc büyük bir motor için yakıtı makul. 100-120km civarları seyredersiniz yakın zamanda ölçtüm 0,45TL civarı yakıyor. 150-200km civarları performanslı kullanırsanız da 0,55- 0,57tl gibi değişiyor yakıtı. ölçüğümde benzin 6,8 - 6,9tl felandı. Açıkcası 650cc vstorm da aynı yakıyordu. Arkadaşların değişik marka modellerle de hemen hemen aynı yakıyor diyerek genelleyebilirim.
Tek kişi binerken arkada koltuk kapağı olması çok güzel. Kapak takılı görüntüsüne bayılıyorum. Eşimle binmem gerektiğinde kapağı söküp koltuğu taktığımda artçı için de rahat bir koltuğu var. Kapaklı tek kişilik görüntü çok güzel olduğu için koltuğu söküp takmaktan hiç bir zaman üşenmedim. Zaten sadece 2 vidası var. 1dk lık iş sadece.
Motorumdan vazgeçemediğim için başka alternatifler beni cezp etmediği için bu güne kadar hiç satmayı düşünmemiştim. Bir arkadaşımın GTR 1400 almasıyla bu motorsikleti denemeliyim düşüncesi oluştu. Şuan 2020 Kasım sonlarında motorsikletimi satmaya ve sport touring tarzı özellikle de Kawasaki GTR1400 leri denemeye karar verdim. Keşke imkanım olsa da bu motorsikletimi satmadan GTR bakabilseydim. Ama şuan buna imkanım yok. Bu sebeple bir süre tarz değiştirip ileride de tekrar geri dönmek isteyeceğim motoruma üzülerek şimdilik veda edeceğim. Eşim VZRye hayran satmamı istemiyor ama bende GTR yi denemeliyim.
Tavsiye bekleyenler varsa; 1ncisi bu motoru canlı görmediyseniz mutlaka dünya gözüyle canlı canlı bir görün derim. Bu motorsiklete binmeyi gözünüzde büyütmeyin. Maddi imkanınız varsa mutlaka bir dönem alıp binin derim. Kendi boyumu kilomu yazdım. Bu cüsseyle beni zorladığı çok oldu. Ama bu sorun olmadı motordan soğutmadı hiç bir zaman. Benden daha kalıplı olanlar zaten korkmasın. Başka bir konu başlığında ilk motor olarak düşünen birisi vardı. Bu motorsiklet kesinlikle ilk motor olamaz. Hatta değişik tarzda özellikle performanslı motorsikletler deneyimledikten sonra binilmesini tavsiye edeceğim. Bu motor uzaktan görsel bir şölen , gazlamak istediğinizde de iyi gidebilen bir cruiser. Choppler diyenler var. Bu motorsiklet chopper kesinlikle değil. 240km hız yapan bir chopper ben görmedim çünkü. Chopperler en fazla 140-150km ler yapar sonrası gitse de güven vermezler. stabil 100-120km lerde rahat bir sürüşü olur. VZR nin stabil hızlı 140-150km lerdir.
VZR ye yakıştıramadığım için çanta takmak istedim. Ama motorsiklette de bir çanta bagaj ihtiyacı özellikle uzun yola çıkınca çok fazla oluyor. Yıllarca sırt çantasıyla bu eksikliği gidermeye çalıştım. Ama büyük ihtiyaç gerçekten. Aldığımda yanında gelen Sissy bar'ım var ama görüntüyü bozduğundan hiç bir zaman takmadım, takmayacağımda.
Epey uzun yazmışım. Bir Suzuki Intruder VZR1800r kullanıcısı olarak motorsiklet hakkındaki aklıma gelen tecrübelerimi aktarmak istedim. Merak edilen başka konular olursa cevaplamak isterim.
Herkese kazasız belasız sürüşler dilerim.
(Fotoğraf eklemeyi beceremedim. Eklenti kısmı çalışmadı)
Eklenti yapmayacaksiniz fotograf icin. Herhangi bir image upload sitesine yukleyin fotografinizi (hizliresim.com vs.) orada verilen linki alin, forumdaki metin editorunde "insert image" tiklayip linki yapistirin, oldu da bitti masallah.
Bu nasıl bir motor diye sarı siteye baktığımda sizin ilanınızı gördüm.Yenide vermişsiniz ilanı.Alacak olana bir bilgilendirme olsun diye yazdınız herhalde
Saolun teşekkür ederim. Amiral gemisi : ))
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:57 ----------
Motorsikleti sattıktan sonra yazmayayım dedim. Satışa da faydası olur evet. Ama gerçekten o amaçla yazmadım. Ya da fark etmez nasıl düşünürseniz öyle olsun. Sonuç olarak bu motorsikletin 4 yıldır kullanıcısı olarak tecrübelerimi aktardım. Başka bir yerde yazan görmemiştim. Merak edenler bilgilensin. Bilgidir, kötü bir şey olmasa gerek
Ben motor neye benziyormuş diye resmini açtığımda aklıma gelen ilk şey bunun lastikleri kaça değişir oldu. Sonra baktım tabi.4.2 bin tl imiş ooo dedim pahalıymış.Düşündümde sen kendi motorun için en son ne zaman lastik fiyatı baktın diye.Sonra kendi motorumada baktım oda 2.3 bin tl görünce Bu motorunki o kadarda çok görünmedi gözüme.
2010-2011 model Kawasaki GTR 1400 almak istiyorum. Hatta ilan sürem dolarsa bu planımdan da vazgeçeceğim gibi. Çünkü hiç satmak istiyorum motorumu. Yazımda da demiştim bunu. ikinci motorsiklet alacak param olsa keşke bu da dursa.
Bir ara Ducati diavel carbon bakmıştım. Aşırı sorunlu bir motorsiklet olduğunu duyunca vaz geçmiştim. Hala gözüme güzel görünüyor ama kulağıma hiç olumlu bilgi gelmeyince o sevdadan vazgeçtim
Evet dövizle birlikte lastik fiyatları da epey uçtu. Şimdi bir de şu sıkıntılar çıktı. Pandemiden dolayı taze tarihli lastik bulmakta sıkıntıymış.
VZR1800 lere jantı ve çatalı değiştirmeden 280cm tabanda lastik takılabiliyor. Satmaktan vazgeçersem daha büyük ebatta lastik takmayı planlıyorum. Görüntüyü çok değiştiriyor.
VTX1800 radarimda olduğu için daha önce görmüştüm. Gerçekten etkileyici ve kocaman bir motosiklet. Ek olarak:
Motosiklet kullanmanın kondisyon istemesi olayı, daha çok ön camsız cruiserların yüksek hız için uygun olmamasından. Kondisyonunuz n'olursa olsun, bir süre sonra yoracak, ağrı yapacaktır. Çünkü dik oturuyorsunuz ve rüzgar sürekli iktiriyor. Boyun, bilek, kol, omuz ve sırt kasları sürekli rüzgara karşı boğuşmak durumunda.
O yüzden standart motosiklet ergonomisinde pegler selenin altında, vücut ta hafif öne eğimlidir. O sayede rüzgarın geri itişi, vücudun konumu ile dengelenir, ve 130-150 km/s gibi hızlarda saatlerce rahat seyehat mümkün olur, ön cam olmasa dahi. Gel gelelim 200km ve üstü hızlar uzun sürede yine rahat olmayacaktır.
Siz 150-160km hızlarda uzun süre kullanımda rahat ettiğinizi yazmışsınız. Bunda boy faktörünü (1.72 yazmışsınız) unutmamak lazım. Şahsen 110km hızla yarım saatten fazla kullandığımda kol ve sırt ağrıları başlıyor bende, çünkü göğsüme ve omuzlarıma ciddi rüzgar vuruyor (boy 1.85). Aynısı Diavel dahil tüm ön camsız cruiserlar için geçerli.
Koltuk erhonomisi motosiklet dururken çok rahat, ancak yüksek hızda işler değişiyor. Yine de motorun sesi, ağırlığı, süspansiyonun yumuşaklığı çok güzel. O yüzden severim cruiser'ları. O yüzden fırsat olduğunda ikinci bir motosiklet olarak cruiser edinme fikrim var.
Viraj olayında peglerin sürtmesi de aracın yere yakın olmasından. Malum, cruiserlar yapıları itibariyle çok iyi viraj alabilen makinalar değil. Yatış açıları diğer motosikletlere göre çok sınırlı.
Benim gibi acemiler için peg alçaltma parçası yokmu .Ben heralde normal şartlarda pegi deydirdiğimde duyduğum son ses o olur.Sonrasında hoca işini pamuklamı görür silikonmu sıkar bilemem o onun terciği.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)