Ford Otosan’dan elektrikli motosiklet Rakun Pro2 ve Rakun Pro3
Reklamlar
-
2022 yılında satışa sunulacak olan modellerin hedef kitlesi marketler, kargo şirketleri ve belediyeler olacak.
Ford Otosan, Rakun Pro2 ve Rakun Pro3 ile elektrikli motosiklet piyasasına giriş yaptı. Rakun Pro2 ve Rakun Pro3 2022 yılında satışa sunulacak.
Elektrikli motosiklet üreten birçok şirketin yanı sıra, ülkemizin otomotiv pazarında önemli işlere imza atan otomotiv şirketlerinden Ford Otosan da Rakun Pro2 ve Rakun Pro3 modelleriyle piyasaya giriş yaptı. 2022 yılında satışa sunulacak olan modellerin müşteriler konusunda hedef kitlesi marketler, kargo şirketleri ve belediyeler olacak. Kullanmak için ise ek bir ehliyete ihtiyaç olmadan B sınıfı ehliyet yeterli olacak.
Menzil 100 kilometreden fazla
Türk mühendisler tarafından geliştirilen ve Ford Otosan’ın Eskişehir’de bulunan fabrikasında üretilecek olan elektrikli motosikletler, ilk etapta kurumsal müşterilerle kiralama ve satış yöntemi ile buluşturulacak. Ford Otosan iştiraki Rakun Mobilite ile piyasaya girişi sağlanan Rakun Pro2 ve Rakun Pro3, yokuş çıkabilme kabiliyeti ile diğer elektrikli motosikletler arasından ön plana çıkacak. Rakun Pro3 modeli ise 3 tekerlekli olarak taşıma konusunda rahatlık sağlayacak. İki model de 5 kW/h’lik bataryaya sahip olacak ve normal şebeke elektriği üzerinden 4,5 saatte şarj edilebilecek. Pro2 ve Pro3’ün menzilleri 100 km’yi geçiyor.
Fiyatları belli değil
Kurumsal müşterilerden ön sipariş alınmaya başlanan Rakun Pro modellerin fiyatları gelecek yıl belirlenecek. Ayrıca, aracın elektrikli motorlarını Arçelik üretecek ve böylelikle yerlilik oranı yüzde 60 seviyelerine ulaşacak. Rakun Pro2 ve Pro3 modellerinin lansmanında konuşan Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün, 4’ten az tekeri olan çevreci ve elektrikli bir araç üretme hayalini kurdukları, bu doğrultuda Rakun modellerini ürettiklerini söyleyerek, “Mobilite alanındaki faaliyetlerimizi ürün geliştirme, inovasyon ve üretim kabiliyeti ile entegre ederek bir üst seviyeye taşıyoruz. Bu amaç kapsamında yüzde 100 Ford Otosan iştiraki olan Rakun Mobilite şirketimizle müşterilerimizin mobilite alanındaki ihtiyaçlarına yanıt veren yenilikçi ürün ve teknolojiler geliştireceğiz” açıklamasında bulundu.
Reklamlar
-
Yerli ve Milli Fordçu mu olacağız?
Ford'çu abiler demiş ki :
"Elektrikli ve ticari araç üretiminde sahip olduğumuz bilgi birikimini
inovasyon gücümüzle bir araya getirdik ve tam elektrikli Rakun’u,
günümüzde hızla yükselen e-ticaret ve mobilite trendine yönelik
müşteri ihtiyaçlarından yola çıkarak tasarladık."
-
getir vb. bir sürü kurye şirketi ortaya çıkmışken fırsatı kaçırmayalım demişler.
güzel aslında ama yerli ve milli olunca bi çekiniyorum çünkü yerli ve milli diyenlerden çok kazık yedik. Milli kelimesi bile bu ülkede bir çok farklı anlamda kullanılyıro, aynı dili konuşuyoruz gibi görünse de kelimelere verdiğimiz anlam aynı olmadığı için anlaşabilmemiz zor.
-
Şahane....bence benzinlisinide yapsınlar.
Elektrikli araçları şimdilik sevmiyorum.
-
Çok tatlı olmuş kerata, reklam da bence çok güzel ama o isim ne be arkadaş? Rakun diye isim mi konur? Bir sonraki model motosikletin ismini inşallah fare, sıçan, bit, b.k böceği falan koymazlar.
-
Reklama bakarak gaza gelecek değiliz. Gün ışığında bir görmek lazım. Teknik bilgileri nedir? Sanırım tatmin edici değerlere sahip değildir. Pinpon tabir ettiğimiz yaşlarda kişilerde görüyorum böyle araçlar. O yaşa gelince bakarız.
-
Yapılan açıklamada, Rakun Pro2 ve Pro3'ün elektrikli motorlar için önemli bir konu olan yokuş çıkabilme kabiliyetine vurgu yapıldı. 3 tekerlekli Pro3 versiyonunun ise yük taşımada rahatlık sağladığı belirtildi. Pro2 ve Pro3, 5 kW/h’lik bataryaya sahip olurken, normal şebeke elektriği üzerinden kablosunun prize takılması ile şarj edilebilecek.100 km’nin üzerinde menzile sahip araçlar, 4.5 saatte şarj edilebiliyor. Projenin maliyeti ise 4 milyon Euro olarak açıklandı.
https://www.dunya.com/sektorler/otom...-haberi-641012
-
Yerli ve milli değil mi bu? Avroyla ne işi var ki projenin?
-
Gelecek yavaş yavaş geliyor, zamanla bu tip araçların sadece tek ya da iki kişilik olan otomobil versiyonlarını da göreceğimize eminim. Muhtemelen yakın gelecekte şehir hayatında olmasa da, yazlık ya da köy tabir edilen yerlerde ulaşım için çok fazla benzinli araç olacağını düşünmüyorum. Her yerde bu tip şeyler olacaktır.
Rakun ismi ise sempatik olmuş, bir Bal Porsuğu ya da Komodo Ejderi kadar favorim olmasa da yiyeceklerini yıkamadan yemedikleri için ve ellerini güzel kullanabildikleri için (kavanoz falan açabiliyorlar) sevmişimdir kerataları. Gerçi "yiyecekleri yıkama" eyleminin amacı başka ama dışarıdan çok sempatik gözüken, bir o kadar korkak bir o kadar da yırtıcı, göz kalemi çekmiş gibi, sanki maskeli baloya gidecek gibi gezen tatlı yaratıklar.
Honda NSS Forza 300 İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=E9QdDCCxKpc ]
Mondial 150 Sentor İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=Rl79HfGpcS4 ]
-
tommygun adlı üyeden alıntı
Çok tatlı olmuş kerata, reklam da bence çok güzel ama o isim ne be arkadaş? Rakun diye isim mi konur? Bir sonraki model motosikletin ismini inşallah fare, sıçan, bit, b.k böceği falan koymazlar.
Bak.: Scarabeo scooter
-
oktay33 adlı üyeden alıntı
Bak.: Scarabeo scooter
Yep, Scarabeo = Bok bocegi
-
watercolours adlı üyeden alıntı
Yerli ve milli değil mi bu? Avroyla ne işi var ki projenin?
Her şey yurtdışından geliyor ya bende arçeliğin ürünleri var içindeki parçalar hep çin malı motorlarına kadar. Ben arıza yapan parça oldumu aliden sipariş ediyorum 10 güne geliyor serviste olmazsa. Bu parçaları getirdikten sonra hepimiz evde toplayabiliriz aslında
-
Yerli ve milli değil yani?
-
Yetmez ama evet diyorum. Güzel girişim beğendim doğrusu. Şu işi (motosiklet) yapabilecek o kadar çok firmamız var ki neden yapılmıyor anlamıyorum. Çin'den çer çöp dolduruyoruz anca...
-
gurcanozturk adlı üyeden alıntı
Yep, Scarabeo = Bok bocegi
Şu alttaki resmin güzelliğine bak bir de motorun modelinin anlamına. Hani İtalyanlar için bok böceği kutsal bir hayvandır diyeceğim ama öyle bir şey de yok.
-
watercolours adlı üyeden alıntı
Yerli ve milli değil yani?
Yersen kimse içini açıp bakmıyor çünki bende volta var oda yerli ve milli diye satıyor ama fabrikası jiangsu çinde
-
Rakun'un yurdu su yollarının, göllerin ve bataklıkların çevresidir. Geceleri buralarda su kıyılarına dadanan başka hayvanları avlar. İnce parmaklı rakun iyi bir yüzücüdür. Yüzerken balık, kerevit, kurbağa, semender ve midye gibi avları yakalar. Fakat bu hayvan, yumurta, kuş, böcek, sıçan ve sürünen herhangi bir yaratıkla da aynı iştahla karnını doyurur. Mevsiminde cevize, meyvelere, özellikle çilek ve böğürtlene bayılır. Mısırlar olgunlaştığı zaman, mısır tarlaları da rakun'un gece baskınına uğrar. Rakun'un, yiyeceği eti önce suya batırması âdeti ilgi çekicidir. Bundan ötürü kendisine «yıkayıcı» (lotor) adı yakıştırılmıştır. Et parçası ne kadar temiz olursa olsun, onu o yakınlardaki bir suya iyice batırıp yıkamadan yemez.
Rakun'un parmakları uzundur. Dokunma duyusu çok gelişmiştir. Bir ağaç kovuğunda veya kayaların arasındaki ılık bir mağarada barınır. Bu etobur hayvan ağaca çok rahat çıkabildiği ve çok kere bu sayede hayatını kurtardığı halde, uyanık saatlerinin çoğunu yerde geçirir. Gündüzleri dinlenmek, geceleri ise yiyecek aramakla geçen uzun bir yazdan sonra inine çekilerek ilkbahara kadar uyur. Bu arada çiftleşmek veya karnını doyurmak için bazen uyandığı olur.
Erkek rakun, tıpkı ayı gibi, aile problemlerini hiçbir sorumluluk kabul etmemek suretiyle çözümler. Kış ortasındaki kısa bir flört devresinden sonra yine bekâr hayatına döner.
Akıllı bi ağbi imiş bu Rakun denilen ağabey.
-
tommygun adlı üyeden alıntı
Şu alttaki resmin güzelliğine bak bir de motorun modelinin anlamına. Hani İtalyanlar için bok böceği kutsal bir hayvandır diyeceğim ama öyle bir şey de yok.
https://i.hizliresim.com/trr96vf.jpg
2 modeli de begendim ben
-
Bireysel kullanımda elektrikli motor şehir içi için hala çok erken yeterince şarj istasyonu yok hala ve menziller kısa. Ve bataryalar ömrünü çok çabuk tüketiyor..
Bende ikinci motor supercoco ts vardı 3 kere yolda kaldım şarjı bitti benden ötürü bitti motorla ilgisi yok menzili kestirmedim.... kaldıki benim motor piyasadaki en kaliteli elektrikli motorlardan biri idi bosch motor vardı üstünde piller liion falandı .. bir şarj 6-7 saatte oluyordu.. yani bireysel sürücü mesafe sini iyi ayarlamalı ve müstakil evi olmalı ..
Gelelim bu rakuna bence bunu martı,Fenix,hop, gibi sürdüğün kadar öde tarzı firmalara yapmışlar onlara ilaç gibi gider.. getir banabi trendyol cuya gelmez Adamlar günde yüzlerce km yol yapıyor günde iki üç kez şarja koymaları gerekir buda büyük vakit kaybı olur..
-
Lastiklerin büyük olması güzel çukur geçişleri daha az sıkıntı olur
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)