Yamaha 469 HP gücünde motor geliştirdi
Reklamlar
-
Reklamlar
-
vay be şuncacık motordan nerdeyse 500 beygir alınıyor ve tüketim minumum. Elektrik motorlar heyecan verici.
-
Bizim ülkemizi bağlayan bi durum yok demekki.
Millet binecek bide adamlar yapıyor diye takdir etmekten öteye gidemeyeceğiz.
-
mrt20 adlı üyeden alıntı
Bizim ülkemizi bağlayan bi durum yok demekki.
Millet binecek bide adamlar yapıyor diye takdir etmekten öteye gidemeyeceğiz.
İnşAllah bir gün biz de yaparız. Ayrıca motosiklet zaten doğa dostu birşey, elektrikli motor blokları ile Dünya daha yaşanılabilir yarınlara sahip olur İnşAllah. Şu mubarek Ramazan ayında böyle mesaj atmak da nasip oldu, çok şükür.
Hayatımdaki en iyi sürüşü arıyorum.
Yarım kask takıp kanayacağınıza, Full face kask takıp terleyin.
En iyi motosiklet, sahip olduğunuzdur.
-
Ben ucuz ve kompakt hafif hibrit ünitesi motosiklete ne zaman adapte edilecek onu merak ediyorum , biri bu hafif elektrikli sistemi eski nesil motosikletlere adapte edecek bir kit üretse alır takarım..mesela Suzuki nin otomobillerinde hafif hibrit var motosiklete uygular mı ?
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Ben ucuz ve kompakt hafif hibrit ünitesi motosiklete ne zaman adapte edilecek onu merak ediyorum , biri bu hafif elektrikli sistemi eski nesil motosikletlere adapte edecek bir kit üretse alır takarım..mesela Suzuki nin otomobillerinde hafif hibrit var motosiklete uygular mı ?
Astarı yüzünden pahalıya geleceği için motosikletlere uyarlanmıyor bence, teknoloji uzun süredir var olmasına rağmen. Yüksek cc performans makinaları için de saçma (gereksiz ağırlık ve kompleksite), düşük cc ekonomik binek modeller için de (yükleyeceği ilk masraf, sağlayacağı yakıt ekonomisini kompanse etmeyecek)...
---------- Mesajlar birleştirildi - 04:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:28 ----------
Cr1Enis adlı üyeden alıntı
vay be şuncacık motordan nerdeyse 500 beygir alınıyor ve tüketim minumum. Elektrik motorlar heyecan verici.
Sorun motordan ziyade pilde... Pahalı, ağır ve büyük olan kısım o.
-
hasmet adlı üyeden alıntı
....Astarı yüzünden pahalıya geleceği için motosikletlere uyarlanmıyor bence, teknoloji uzun süredir var olmasına rağmen. Yüksek cc performans makinaları için de saçma (gereksiz ağırlık ve kompleksite), düşük cc ekonomik binek modeller için de (yükleyeceği ilk masraf, sağlayacağı yakıt ekonomisini kompanse etmeyecek)....
Hafif (Mild) Hibrit bahsettiğim , aşırı pahalı ve ağır dediğine göre sen Toyota da ki hibriti düşünerek yazdın sanırım , şuraya bir video bırakayım
https://youtu.be/FB2x3p8YUiM
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Hafif (Mild) Hibrit bahsettiğim , aşırı pahalı ve ağır dediğine göre sen Toyota da ki hibriti düşünerek yazdın sanırım , şuraya bir video bırakayım
https://youtu.be/FB2x3p8YUiM
Bu hibrit olayı zaten çok yeni bir teknoloji değil. Yani benzinli ya da dizel motorlar ile motorun en verimli devrinde döndürüp jeneratör çalıştırıp elektrik üretip sonra elektrik motoru ile yürütmek çok eski teknoloji. neredeyse 100 yıl önce gemilerde kullanılıyordu. Yeni teknoloji olan kısmı bu sistemi küçültüp arabaya sığar boyuta indirmek. Motorlara da zor çünkü alan kısıtlı.
Onun yerine artık batarya ve elektrik motorlu teknolojisi ile uğraşılıyor.
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Hafif (Mild) Hibrit bahsettiğim , aşırı pahalı ve ağır dediğine göre sen Toyota da ki hibriti düşünerek yazdın sanırım , şuraya bir video bırakayım
https://youtu.be/FB2x3p8YUiM
Videoda çok bahsedilmemiş ama Prius'in etkili hibrit teknolojisi bayağı komplex. Bir defa motora bağlı hiç bir aksesuar yok. Elektrik motoru tek başına aracı götürebiliyor. Teker, elektrik motoru ve benzinli motor birbirine akıllı bir "planetary gear" sistemi ile bağlı. Benzinli motorun devri teker hızından komple bağımsız. 100'le gidiyorken birden benzinli motor susuyor. Yüzle gitmeye devam ediyorsunuz. Bir süre sonra pat diye tekrar çalışmaya başlıyor, sabit orta devirde. Sonra pat diye tekrar susuyor. Hız sabit... Mekanik olarak ta basit bir sistem değil.
"Hafif hibrit" tabir edilen sistem ise motor ve şanzıman arasına sıkıştırılmış bir elektrik motorundan ibaret, ancak verimi Prius sisteminden ziyade normal benzinli motora yakın, yani bayağı verimsiz.
Velhasıl yazdığım her ikisi için de geçerli. Ful hibrit zaten çok pahalı, ağır ve komplex olur, çok mümkünü yok bence. Hafif hibrit te çok ucuz değil, çünkü minimumda zincir ve motor arasına ekstra bir elektrik motoru, şarj sistemi ve lityum pil demek. Bu masrafa değecek kazanç ta elde etmek çok mümkün gözükmüyor motosiklet gibi hafif ve küçük bir araçta. Her halükarda anlamsız yani.
-
espresso adlı üyeden alıntı
Bu hibrit olayı zaten çok yeni bir teknoloji değil. Yani benzinli ya da dizel motorlar ile motorun en verimli devrinde döndürüp jeneratör çalıştırıp elektrik üretip sonra elektrik motoru ile yürütmek çok eski teknoloji. neredeyse 100 yıl önce gemilerde kullanılıyordu. Yeni teknoloji olan kısmı bu sistemi küçültüp arabaya sığar boyuta indirmek. Motorlara da zor çünkü alan kısıtlı.
Onun yerine artık batarya ve elektrik motorlu teknolojisi ile uğraşılıyor.
Gemilerdeki sistem otomobillerdeki hibritten oldukça farklı. Gemide , ihtiyaca göre jeneratörler devreye girer yada çıkar pervanelere direkt bağlı elektrik motorlarına ama az ama çok sürekli elektrik gönderilir.
Hibrit yada hafif hibrit dediğimiz sistemin en ayırt edici özelliği fren yaparken veya yokuş inerken yakıt sarfiyatsız üretilen elektrik büyük akülerde saklanıyor sonra dur kalk trafikte veya yokuş çıkarken yada ani hızlanırken direkt tekerleklere yada hafif hibritteki gibi bir kayış vasıtasıyla içten yanmalı motora destek veriyor.
Hafif hibrit çok basit bir ünite , bir dinamo hem elektrik üretiyor hem motora start yaptırıyor hemde motor çalışırken fazla tükettiği anlarda aküde biriktirdigimiz elektrikle destek oluyor.
Bu sistem motosiklette çok daha verimli olabilir zira akü ebatı klasik hibritten çok daha küçük hemde silindir sayısı azalır , benzin deposu küçülür , şehir içi fazla ısı üretmez , motosikletlerin düşük torklarına destek olacağı için yüksek devir çevirmelerinede gerek kalmaz.
-
Hibrit motosiklet mantikli bir onerme olsaydi, yirmi yil once hafif hibrit Civic uretmeye baslayan Honda coktaaan surmustu piyasaya...
-
Ya bilmiyorumda elektrikli motosiklet bana çok zevksiz olucak gibime geliyor. Vites atmak yok, aragaz yok, ses yok, devir çevirmek yok, debriyaj benim zevk kaynağım ve oda yok. Nabayım böyle motosikleti. Şuanki motosikletim scooter param olana kadar tutuyorum hemde tecrübem biriksin diye yeteri kadar bütçem olduğunda ilk işim vitesli motosiklet almak olucak.
-
Elektrikli motorsikletlerin ülkemizde ucuz olacağını sanmam.. Aksi olsa Kurye işi için çok ideal olurdu
-
Erenkc91 adlı üyeden alıntı
Ya bilmiyorumda elektrikli motosiklet bana çok zevksiz olucak gibime geliyor. Vites atmak yok, aragaz yok, ses yok, devir çevirmek yok, debriyaj benim zevk kaynağım ve oda yok. Nabayım böyle motosikleti.
Zero DSR denemiştim. Bayağı iyiydi. Ses çıkarmadan, zorlanmadan, kasmadan, yukarıdan bir el itiyor gibi trafikten sıyrılıp uçup gitmenin ayrı bir hazzı var. Fiyatı neredeyse Superduke ile aynı olmasaydı ciddi düşünüyordum.
-
Bir zamanlar yamaha formula 1'e de motor geliştirmişti. Haber onu hatırlattı.
-
admin adlı üyeden alıntı
Japon motosiklet devi Yamaha, 469 beygir güç üreten elektrikli araç motorunu ortaya çıkarttı. Firmadan gelen açıklama bu motorun "hiper elektrikli" Japon otomobillerinde kullanılacağı yönünde.
Bir çekici ( tır ) motoru 450 / 500 bg güç üretirken Yamaha'nın geliştirdiği 469 bg güç üreten motorun hangi otomobile takılacağını merak ettim.
-
yaşlıveacemi adlı üyeden alıntı
Bir çekici ( tır ) motoru 450 / 500 bg güç üretirken Yamaha'nın geliştirdiği 469 bg güç üreten motorun hangi otomobile takılacağını merak ettim.
Bazı Tesla lar 1100 beygir.
-
yaşlıveacemi adlı üyeden alıntı
Bir çekici ( tır ) motoru 450 / 500 bg güç üretirken Yamaha'nın geliştirdiği 469 bg güç üreten motorun hangi otomobile takılacağını merak ettim.
Tır motoru 500 bg i 2500 devirde üretiyor ve 50 ton yük çekebiliyor mukayese etmek yanlış olur , 15.000 tonluk geminin 1000 bg motoru var 800 devirde çalışıyor , Tesla daki motoru daha güçlü diye bunun yerine koysak 1 sn bile çalışmaz herhalde
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Tır motoru 500 bg i 2500 devirde üretiyor ve 50 ton yük çekebiliyor mukayese etmek yanlış olur , 15.000 tonluk geminin 1000 bg motoru var 800 devirde çalışıyor , Tesla daki motoru daha güçlü diye bunun yerine koysak 1 sn bile çalışmaz herhalde
Aslında en devasa taşıtlar (cruiser gemileri, yük trenleri, maden kamyonları) motorlarını hareket etmek için kullanmıyorlar. Güçlerini elektriğe dönüştürüp, küçük ama güçlü elektrik motorlarına yaptırıyorlar hareketi. Böylelikle şanzımana ve debriyaja ihtiyaç duymuyorlar. Sıfır devirde maksimum tork büyük avantaj!
-
Motor boyut olarak emsallerine göre gayet ufak geldi gözüme.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)