KYMCO'dan Dünyanın İlk İki Vitesli Otomatik Şanzımanlı Elektrikli Motosikleti F9
Reklamlar
-
Türkiye’de Doğan Holding çatısı altında faaliyet gösteren Doğan Trend Otomotiv’in temsil ettiği, KYMCO, dünyanın ilk iki vitesli otomatik şanzımana sahip elektrikli motosikleti F9’u tanıttı.
Türkiye'de Doğan Holding çatısı altında faaliyet gösteren Doğan Trend Otomotiv'in temsil ettiği, KYMCO, dünyanın ilk iki vitesli otomatik şanzımana sahip elektrikli motosikleti F9'u tanıttı.KYMCO F9, motosiklet dünyasının heyecan verici çizgileri ile yeni teknolojiyi birleştirerek elektrikli motosiklet algısını değiştirmeyi hedefliyor.
2 saatte şarj oluyor, 120 km menzil sunuyorİlk bakışta 9,4kW gücündeki motoruyla caddelerde sportif sürüşlere imkan tanıyan havalı bir şehir içi motosikleti olarak dikkatleri çeken KYMCO F9, 0'dan 50 km/s hıza 3 saniyede ulaşıyor ve maksimum 110 km/s hız yapabiliyor. KYMCO F9'a gücünü veren 96V 40Ah kapasiteli batarya da 120 kilometre menzil sunarken, hızlı şarj özelliğiyle sadece 2 saate şarj edilebiliyor.
Özel iskelet yapısı bataryayı araçla bütünleştiriyor
Motor verimliliği ve güç dağılımını iyileştirmek üzere elektrikli motosikletler için özel olarak tasarlanan dünyanın ilk iki vitesli otomatik şanzımanıyla donatılan F9'da özel olarak geliştirilen iskelet yapısı sayesinde batarya gövde yapısına entegre ediliyor ve araçla bütünleşiyor. Böylelikle KYMCO F9, 107 kilogram ile son derece hafif bir yapı ortaya koyuyor. Virajlarda yüksek tutunma sağlayan 14 inç'lik geniş tabanlı lastiklerle birlikte ise KYMCO F9 son derece eğlenceli bir sürüş sunuyor.
Yeni modelle ilgili görüşlerini paylaşan KYMCO Başkanı Allen Ko, "KYMCO olarak tüm projelerimizde 'Kalbimi Kazan' fikriyle hareket ediyoruz. Küresel salgının gölgesinde geçen şu günlerde, insanlar günlük yaşamlarına heyecan katmak için çok daha fazla gereksinim duyuyor. KYMCO olarak böyle bir dönemde de müşterilerimizin ihtiyaçlarını ve gereksinimlerini karşılayan yeni ürünler sunmaktan heyecan duyuyoruz. F9 modelimiz de diğer tüm KYMCO modelleri gibi duyuları harekete geçiren ve sürücüsünü heyecanlandıran üstün özelliklerle yollara çıkıyor. Dünyanın her yerindeki kullanıcıların kalbini kazanan bireysel araçlar yaratmaya devam ediyoruz. Şimdi heyecanlanma zamanı!" ifadelerini kullandı.
KYMCO F9/ Teknik Özellikler
Motor Tip Fırçasız DC motor
Maksimum güç (kW) 9,4
Maksimum tork (Nm) 30
BataryaTip Lityum-iyon
Kapasite 96V/ 40Ah entegre batarya
Batarya Ağırlığı (kg) 17
Boş ağırlık (kg) 107
Sele yüksekliği (mm) 790
Aks aralığı (mm) 1.236Süspansiyon
Ön lastik ölçüsü 110/80-14
Arka lastik ölçüsü 140/70-14
Jant malzemesi Alüminyum alaşım
Ön süspansiyon Teleskopik
Arka süspansiyon Salıncak ünitesi
Ön fren Disk
Arka fren Disk
Kaynak: Son dakika
Reklamlar
-
9,4 kw güç ve 30 nm torkla ilginç bir kombinasyon yaratmışlar.
-
Çok eğlenceli bir oyuncak olacağa benziyor. Fiyatına göre satış rakamları yüksek olabilir.
-
hep düşünürüm neden elektrikli araçlarda vites neden olmaz. yüksek hızda aşırı enerji tükettiği biliniyor şöyle bir dişli ile düşük devirde daha hızlı tekerleri çevirerek az enerji yüksek performans alınabilir şehirler arası yada otoyollar da
-
TIGERSHARK adlı üyeden alıntı
hep düşünürüm neden elektrikli araçlarda vites neden olmaz. yüksek hızda aşırı enerji tükettiği biliniyor şöyle bir dişli ile düşük devirde daha hızlı tekerleri çevirerek az enerji yüksek performans alınabilir şehirler arası yada otoyollar da
Benzinli motora göre çok yüksek devir çevirdikleri için, dişli kutusu ağırlık demek.
-
Bu motosikletler neden git gide küçülüyor anlamış değilim
-
Keoma adlı üyeden alıntı
Bu motosikletler neden git gide küçülüyor anlamış değilim
önce küçüğünü yapsınlar sonra büyütürler :D Ama şu elektrikli motosikletlerde batarya işini hallederlerse çok fena çok acayip korkunç makineler çıkartırlar piyasaya :D
-
TIGERSHARK adlı üyeden alıntı
hep düşünürüm neden elektrikli araçlarda vites neden olmaz. yüksek hızda aşırı enerji tükettiği biliniyor şöyle bir dişli ile düşük devirde daha hızlı tekerleri çevirerek az enerji yüksek performans alınabilir şehirler arası yada otoyollar da
Bende aynı düşüncedeyim, 5 kw lik elektrikli scooter 50 - 60 km/h hıza çıkıyor 50 cc 3,5 hp motor daha hızlı gidiyor, tamamen şanzıman farkı.
-
50 km/h 3 saniyede çıkması gibi gariban değerleri vermek son yıllarda moda oldu. AKP döneminde ortaya çıkan fiyat yükseltmek yerine gramaj azaltma işine benziyor.
Motora vites koymalarının sebebi motorun maksimum gücü verdiği noktada maksimum hıza erişememesinden olabilir. Vites olmasa belki 120 potansiyeli varsa 100'de kalacak ama bunu dişli ile hallederlerse de istenen torku her zaman veremeyecek. Optimumu bulmaya çalışmışlardır. Şehir içi motoru olduğundan ilk viteste şehirde daha eğlenceli olabilmesi içinde böyle tasarlamış da olabilirler. Yalnız bu menzil değerlerine ben inanmıyorum. Şu kadar menzili var diyebilmek için, motorun hiç sürüşe dikkat etmeden farlar açık olarak o menzile ulaşabilmesi gerekir. Bence 500 km olduğunda tamamdır ama 1 saatin altında şarj koşuluyla...
Sadece gücüne bakıp motor seçenler elektrikli motorlar yaygınlaştığında ne yapacaklar merak ediyorum ? Bakın motorun gücü 125 cc ama torku 350 cc kadar olmuş.
-
15 Aralık 2020, 11:29
#10
Ben dış görüntüsünü pek beğenmedim açıkçası ön gövdesi yere yakın ayrılıcakmış gibi duruyor.
ters ozmoz
-
15 Aralık 2020, 19:12
#11
Elektrikli araçlarda vites gereksiz ağırlık ve güç kaybı. Ne Zero motosikletlerde, ne de Tesla arabalarda vites var.
Ancak bu durumda azla çok iş yapmaya çalışmak zorunda oldukları için, ya da eldeki motoru beklentilere uydurmak için şanzıman koymak durumunda kalmış olabilirler. İlk Tesla da iki vitesli şanzıman kullanıyordu...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)