Honda motosikletin SUV’unu satışa sunuyor. Honda X-ADV
Reklamlar
-
Honda off road ve on road sürüş özelliklerini bir scooter bünyesinde toplayan yepyeni motosikleti X-ADV’yi 52.000TL fiyatla satışa sundu. Honda’nın üstün motor teknolojisini, İtalyan tasarımıyla bir araya getiren yeni X-ADV aynı zamanda motosikletin...
Honda’nın Yepyeni Motosikleti X-ADV’nin Bodrum Lansmanı
Honda off road ve on road sürüş özelliklerini bir scooter bünyesinde toplayan yepyeni motosikleti X-ADV’yi 52.000TL fiyatla satışa sundu.
Honda’nın üstün motor teknolojisini, İtalyan tasarımıyla bir araya getiren yeni X-ADV aynı zamanda motosikletin güvenli, pratik ve ekonomik bir ulaşım aracı olduğunun da altını çiziyor.
X-ADV, çift kavramalı şanzımanla çalışan 745cc çift silindirli motorun sert şasisini, uzun yol süspansiyonunu, dört pistonlu radyal monteli frenlerini ve güçlü performansını SUV stili ve arazi görünümüyle birleştiriyor.
Geniş sele altı depolama bölmesi, 5 farklı ayarlanabilir ekran ve akıllı Anahtar sistemi konfor sağlıyor.
İş veya eğlence amacıyla her açıdan olağanüstü kullanışlılık sağlayan dik sürüş pozisyonuna sahip X-ADV, bu özelliklerini yönetmesi kolay, çeviklik, verimlilik ve kullanışlık vaat eden olağanüstü tasarımıyla bir arada sunabiliyor.
X-ADV’nin üstten tek eksantrikli,(SOHC) 8 supaplı, paralel çift silindirli motoru, düşük devirden orta devre kadar gerçek güç üretmek üzere tasarlanmıştır. 55 beygir (40,3 kW) gücü 6 bin 250 devir/dakika, 68 Nm’lik maksimum torku ise 4740 devir/dakika’dan itibaren veren motosiklet, 100 km’de 3,5 litreye kadar düşebilen tüketimiyle de güvenli, pratik ve ekonomik olma iddiasını güçlendiriyor. Bodrum’da oldukça geniş bir gazeteci grubunun katılımıyla 4 güne yayılmış bir test sürüşü programıyla tanıtılan yeni X-ADV Türkiye’de satışa sunuldu. Motosiklet dünyasında çığır açmak, yeni bir tür motosiklet yaratmak, otomobil dünyasında olduğu gibi sık görünen bir durum değildir. Ancak yenilikler yaratmak konusunda uzmanlaşmış olan Honda, yeni X-ADV ile ne kadar yenilikçi bir şirket olduğunu bir kez daha kanıtladı.
Hem şehir içinde her türlü ihtiyacı kolaylıkla karşılayacak özelliklere sahip, pratik ve kıvrak, hem de motor ve şasi tasarımıyla macera vaat etme özelliklerine sahip olan yeni X-ADV’nin motosiklet dünyasının SUV’u olarak anılmasının bir nedeni de bu özellikleri olsa gerek.
Dış görünümü Honda’nın Roma’daki Ar-Ge merkezinde geliştirilen Honda X-ADV, İtalyan tasarımcı ve mühendislerin yarattığı bir motosiklettir. Öncesindeki hiçbir modele benzemeyen X-ADV, bir sürücünün dizginlerinden kopmak, seyahat etmek ve yeni deneyimlerin keyfini çıkarmak gibi doğuştan gelen arzularını güçlendirerek iki tekerlekli bağımsızlığa yeni bir anlam kazandırıyor ve iki tekerlekli özgürlüğün yeni ve heyecan verici bir formdaki özünü yansıtıyor.
Yeni X-ADV’nin Bodrum’da gerçekleştirilen Türkiye tanıtımında konuşan ve Türkiye’de asıl hedefleri olan ‘sağlıklı bir motosiklet kültürü oluşturma’ hedeflerine giden yolda yeni X-ADV’nin çok önemli bir kilometre taşı olduğuna dikkat çeken Honda Türkiye Başkanı Takuya Tsumura “Biliyorum ki motosiklet kullanıcılarına karşı genel geçer kanı yüzünden oluşan bazı önyargılar sözkonusu. Ya da motosiklet kullanmaya başlayacak kişilerin zihninden en büyük engel tehlikeli olarak algılanması. Oysa ki motosiklet tehlikeli bir ulaşım aracı değil tam tersi akıllı bir ulaşım aracı seçimidir. Bu önyargıları sizlerin de desteği ile değiştirebiliriz. Yeni modelimiz X-ADV, sadece yepyeni bir tasarım ve anlayışı temsil etmiyor. X-ADV aynı zamanda Honda’nın kullanıcılarından gelen geri dönüşlere nasıl kulak verdiğini ve bunu ürünlerine nasıl yansıttığını da kanıtlıyor” dedi.
Honda Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Cem Özütok ise “Türkiye’de gitgide yaygınlaşan motosiklet kullanımı ve büyük hacimli hobi motosikletlerinin kullanımı her ne kadar olumlu algı oluşturulmasına zemin hazırlasa da bu konuda gitmemiz gereken daha çok yol olduğunu yaptığımız araştırmalar malesef ortaya koyuyor. En büyük etken ise motosikletin tehlikeli bir ulaşım aracı olduğunu düşünmek… Oysa bugün biz tam aksini iddia edeceğiz. Motosikletin akıllı bir seçim ve pratik/ekonomik bir ulaşım aracı olduğunu ve tehlikeli algısını kırmak için neler yaptığımızı ve yapmaya çalıştığımızı ortaya koyacağız.“ diye konuştu.
İSTER İŞE İSTER MACERAYA GİT
Stil sahibi sağlam gövdesi ve yükseltilmiş duruşuyla Honda X-ADV, araziye hazır bir tavır ve istek sergiliyor. Sert görünümlü olmasına karşın, sele altındaki 21 litrelik depolama kapasitesiyle de oldukça pratik bir motosiklet olduğunu her fırsatta kanıtlıyor. X-ADV aynı zamanda 5 yollu ayarlanabilir ekran, konik alüminyum gidonlar, Africa Twin el koruyucular, Rally stili cihaz göstergesi ve orta sehpa ile donatılmış. Akıllı Anahtar sistemi motosikletin gündelik kullanımda sağlayan pratik fikirlerinden sadece biri.
Blok desenli lastiklere sahip önde 17, arkada ise 15 inçlik telli jantları, önde ve arkada darbeleri sönümleyen uzun yol tipi amortisörleri sürüş konforu sağlarken, çift radyal monteli dört pistonlu kaliperler ve ABS kontrolü ise başarılı bir fren performansı vaat ediyor.
Motosiklette standart olarak sunulan, Honda’nın Çift Kavramalı Şanzıman’ı (DCT) X-ADV uygulamasında, D modunda daha akıllı yanıtlar için daha düşük dişli oranları seçiyor. 3 seviyeli S modunda ise, daha sportif bir sürüşe imkan veren vites oranları sunuyor. X-ADV’nin DCT’ye mükemmel bir şekilde uyum sağlayan 745cc çift silindirli motoru, çok düşük devirlerden itibaren dikkat çekici bir hızlanma sağlayarak güçlü düşük ila orta aralıkta tork sunuyor.
HONDA AR-GE EKİBİ TARAFINDAN ROMA’DA TASARLANDI
X-ADV’nin dış görünümü, her tasarım aşamasında macera ruhunu yansıtması için Honda’nın İtalya’daki Ar-Ge ekibi tarafından tasarlandı ve geliştirildi. Motosikletin tasarım dilinde ön karenaj ile ön plana çıkartılan keskin ve dik hatları, çok yönlülüğü ve sağlamlılığı bir araya getirmeyi hedefliyor. Maceracı görünümü daha da ön plana çıkarmak için kısa, yoğunlaştırılmış bir gövde stiline sahip silüeti ise belirgin bir şekilde dik tutulmuş.X-ADV’nin ekranı hem şehir içinde hem de şehir dışında, daha fazla rüzgâr ve hava koruması sağlamak için düşük ila orta arası 5 konum aracılığıyla alete gerek kalmadan ayarlanabiliyor. Toplam yükseklik farkı, en yüksek ve en düşük noktalar arasında 11° eğim ile 136 mm’dir. Tüm aydınlatmalar LED’dir; ince çift farlar (örgü ızgara ile bölünen), kompakt göstergeler ve çift lensli arka lamba ise X-ADV’ye öne çıkan bir duruş kazandırıyor.
Tıpkı CRF450 Rally’de olduğu gibi ahenkli bir şekilde tasarlanmış olan büyük, kare cihaz göstergesi, bir sürücünün ihtiyaç duyduğu tüm bilgileri büyük, merkezi bir dijital kilometre saati ile dairesel takometre etrafında gösteriyor. Görsel olarak en çok kontrol edilen bilgi, görüş hattının en üstüne yerleştirilmiş, diğer bilgiler ise mantıksal bir sıralamayla her iki tarafta düzenlenmişler. Motosikletle ilgili tüm uyarı ışıkları ise alt kısım boyunca yerleştirilmiştir. Arazi stili alüminyum konik gidonun hemen üstündeki ayrı bir gösterge, park kilidi ve göstergelerin durumunu gösteriyor.
X-ADV’NİN ÖNE ÇIKAN VE FARK YARATAN ÖZELLİKLERİ
CRF 1000 L Africa Twin’de kullanılan tasarıma sahip sert plastik el korumaları.
Led’le aydınlatımış, aynı zamanda 12 V bir priz yerleştirilmiş, sele altında 21 litrelik bir depolama alanı.
Standart olarak sunulan, devirme korkusu olmadan eğimli bir şekilde park etmeye imkan veren yatırma senzörlü orta sehpa.
Sürücünün cebinden çıkarmasına gerek kalmadar motosikleti çaşıltırabildiği akıllı anahtar sistemi.
Opsiyonlar arasında ise 35 ve 45 litre hacimlere sahip iki farklı çanta sunuluyor. İki adet tam kapalı kaskın rahatça sığdığı, sırtlıkta içeren 45 litrelik çantanın dört renk seçeneği var. Daha küçük olan 35 litrelik çanta ise alüminyum görünümlü renge sahip ve bir adet kapalı kaskı alabiliyor.
X-ADV, 4 farklı renk seçeneği sunuyor. Gri / Beyaz / Gümüş / Kırmızı
Yeni X-ADV’nin motor, şanzıman ve şasi özellikleri
X-ADV’nin 745cc, sıvı soğutmalı, SOHC, 8 supaplı, paralel çift silindirli motoru, düşük devirden orta devre kadar gerçek güç üretmek üzere tasarlanmıştır. DCT’nin daha düşük oranlarıyla birleştirilerek, hem sabit durumda hem de 30 km/s’te akıllı ve ani hızlanma sağlar. Maksimum gücü 6250 devirde 40,3 kW; (55 BG) maksimum torku ise 4750 devirde 68 Nm’dir.
Nispeten uzun strok yapısı ve özel olarak şekillendirilen yanma odaları, büyük miktarda tork üretmek için yüksek eylemsizlik kütlesi krank mili ile birleştirilir. İkili dengeleyiciler motoru iyileştirerek yüksek devir ataletinden kaynaklanan titreşimi etkisiz hale getirir, ancak 270° ateşleme sırasından elde edilen belirgin “çarpıntıyı” korumaya devam eder. Çap ve strok, 77 x 80 mm olarak ayarlanmıştır.
PGM-FI’nin (Programlı yakıt enjeksiyon sistemi) eksiksiz ve temiz bir yanma için gereken kesin yakıt/hava oranını ve ateşleme süresini optimize ettiği motor 36 mm’lik tek gaz kelebeği ile besleniyor.
Honda’nın yerleştirildiği tüm motosikletlerde sürekli artan bir popülerlik kazanan DCT’si, X-ADV’de de standart olarak sunuluyor. Sistem, biri çalıştırma ve 1., 3. ve 5. vitesler için, diğeriyse 2., 4. ve 6. vitesler için çift kavramayla çalışıyor.Her debriyaj için diğerinin içine yerleştirilen ana mil bulunuyor ve her iki debriyaj da kendi elektrohidrolik devreleriyle bağımsız olarak kontrol edilebiliyor.
İki adet otomatik mod ve düz vites değişimleri için MT modu vardır. X-ADV’de, yoğun trafiğin keşmekeşiyle başa çıkarken hızlanabilmek için özel olarak, standart otomatik D modu diğer DCT’li motosikletlere kıyasla daha düşük oranlar seçiyor.
S modu (daha sportif bir sürüş için D modundan daha yüksek devirde vites yükseltip küçülten), sürücünün tercihine uyum göstermek için üç performans seviyesi sunuyor. Her seviye, X-ADV için gitgide daha agresif yanıt vermek üzere programlanmıştır. Seçilen seviye saklanır ve sonraki sürüşler için varsayılan S modu işlevi görür. Aynı zamanda gösterge panelinde de gösterilir.
X-ADV, 450 mm genişliğinde dar bir arka sele ünitesiyle birleştirilen geniş sele altı depolama alanı sağlayan yeni bir boru biçimli çelik şasi kullanır. Eğim ve iz açıklığı, 1590 mm’lik iki tekerlek arası mesafe ile 27° ve 104 mm’dir. 39°’lik gidon açısı (ve 2,8 mm’lik dönüş yarıçapı), X-ADV’nin sıkışık trafikte manevra yapabilmesini sağlar. Ön kısımda 153,5 mm ve arka kısımda 150 mm olan uzun yol süspansiyonu, 162 mm yerden yükseklik ile eşleştirilmiştir. Islak ağırlığı 238 kg’dır.
820 mm sele yüksekliği ve 910 mm’ye yerleştirilen geniş gidon, sürücüye mükemmel görünürlük ve kontrol sunarak dik bir sürüş pozisyonu ve yüksek görüş noktası sağlar. Selenin konturları ise yere kolay erişimi mümkün kılar.
41 mm kartuş tipi USD çatal, sert arazilerle başa çıkmak için yay ön yükü ve geri tepme sönümlemesini ayarlar. Yay ön yükü ayarlanabilir arka amortisörü, tek borulu bölmeli basınç tasarımına sahiptir ve işlenmiş oyuklu çapraz eleman ve U şekilli (çapraz kesitli) kollarla yapılandırılan alüminyum salıncak kolunu Pro-Link aracılığıyla çalıştırır.
Paslanmaz çelikten yapılan, paslanmaya dayanıklı jant telleri kullanan 17 inç ön tekerlek ve 15 inç arka tekerlek X-ADV’nin sert arazinin rahatlıkla tadını çıkarabilme kabiliyetine katkıda bulunur. Blok desenli lastikler de sürüş kalitesine katkıda bulunur ve L şekilli supap gövdeleri hava basıncı kontrolünü kolaylaştırır. Lastikler ön ve arkada 120/70 R17 ve 160/60 R15 boyutlarına sahiptir.
Çift radyal monteli karşıt dört pistonlu kaliperler, 310 mm diskleri kavrar ve ABS ile çalışır.
HONDA X-ADV Teknik Özellikler
MOTOR
Tip Sıvı soğutmalı, L2, SOHC
Motor Silindir Hacmi (cm³) 745cc
Silindir Başına Supap Sayısı 4
Çap ve Strok (mm) 77 x 80
Sıkıştırma Oranı 10.7:1
Maks. Güç Çıkışı 40,3kW/6250 dev/dak
Maks. Tork 68Nm/4750 dev/dak
Yağ Kapasitesi 4,1 L
YAKIT SİSTEMİ
Karbürasyon PGM-FI
Yakıt Deposu Kapasitesi 13,1 L
ELEKTRİK SİSTEMİ
Marş Motoru Elektrik
Akü Kapasitesi 12V-11.2AH
ACG Çıkışı 420W/5000 dev/dak
GÜÇ AKTARMA ORGANLARI
Debriyaj Tipi Islak çok plakalı Hidrolik / Islak çok plakalı Hidrolik Çift Kavramalı (DCT)
Şanzıman Tipi 6 vitesli
Diferansiyel Dişli Takımı Zincir
ŞASİ
Tip Çelik, Elmas
GÖVDE
Boyutlar (U x G x Y) 2245 x 910 x 1375
Dingil Mesafesi 1590 mm
Kaster Açısı 27°
İz Açıklığı 104 mm
Sele Yüksekliği 820 mm
Yerden Yükseklik 162 mm
Boş Ağırlık 238 kg
Dönüş Yarıçapı 2,8 m
SÜSPANSİYON
Ön Tip Ayar
Arka Tip Arka Amortisör Ön Yük Ayarlı Prolink
TEKERLEKLER
Ön Jant Boyutu 17 inç
Arka Jant Boyutu 15 inç
Ön Lastikler 120/70 R17
Arka Lastikler 160/60 R15
FRENLER
ABS Sistemi Tipi 2 Kanallı
CİHAZLAR ve ELEKTRİK
Göstergeler Dijital
Far LED
Arka lamba LED
Reklamlar
-
52.000 TL ye 60 bin adet satmaları imkansız
-
aynı paraya afrika twin dtc alabiliceğinizi biliyormuydunuz ?
bence motorun tanıtım sloganı bu olmalıydı.evet eşi benzeri yok ama o kadarda değil.ducati triumph mv agusta gibi egzotik motor üreticileri yapsa daha bi havalı olurmuş.bu arada 55 hp güç bence çok komik kalmış bir 70lik beklerdim.
muhtemelen en pahalıya satılan en güçsüz motor olabilir.beygiri 1000 lira nerdeyse
-
MotoRR adlı üyeden alıntı
52.000 TL ye 60 bin adet satmaları imkansız
Yurdışına satarlar ihrac olur büyük ihtimal bende sanmıyorum ülke içi 60 bin satışı..
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:32 ----------
burak burk adlı üyeden alıntı
aynı paraya afrika twin dtc alabiliceğinizi biliyormuydunuz ?
bence motorun tanıtım sloganı bu olmalıydı.evet eşi benzeri yok ama o kadarda değil.ducati triumph mv agusta gibi egzotik motor üreticileri yapsa daha bi havalı olurmuş.bu arada 55 hp güç bence çok komik kalmış bir 70lik beklerdim.
muhtemelen en pahalıya satılan en güçsüz motor olabilir.beygiri 1000 lira nerdeyse
Bende buraya takıldım doğrusu :D
100 tlye 1300 km yol giden Volta vs5im
-
52.000 TL mi?..
İçim sıkılıyor be Sabri Abi..Üzülüyorum
-
Şu gri renteki resmi her an robota dönüşecekmiş gibi duruyor..
100 tlye 1300 km yol giden Volta vs5im
-
-
55hp
-
Bu fiyata bacac alırdım 234 tane..
Neyi 52 bin gayme ediyor bu aletin? Tam bilmiyorum ama africa twin tasarımını alacağına kendisini alırsın sanırım.Biraz zengin oyuncağı gibi geldi.Ne yapıyorsunuz honda bey?
-
17 Temmuz 2017, 01:08
#10
İyide arkadaşlar Honda motosiklet olarak tüm sınıfların 60 bin adet satışından bahsetmiş sanırım, yoksa benmi yanlış anladım, zaten tüm markalar yılda 150 bin ortalama satış yapabiliyor..
-
17 Temmuz 2017, 01:12
#11
100 tane satsalar öpüp başlarına koyarlar..
-
17 Temmuz 2017, 01:42
#12
Alamıyoruz artık...Araba forumları artık kuş uçmaz kervan geçmez halde.Motosiklet forumları eh,bir nebze daha iyi.Ama bu fiyat politikaları yüzünden buralarda bitecek bir kaç seneye...
-
17 Temmuz 2017, 03:42
#13
Al su aygırı görünümlü motorunu kafana çal EEEY Honda. Sebebini biliyorsunuz eeey Honda pazarlama departmanının dahi çocuklar..Ne getirirsem okuturum dönemi biteli ne kadar zaman oldu bilir misin? Daha yeni Almanya'dan geldim, Motosikletler BMW Yamaha Kawasaki Suzuki diye sıralanıyor. Sadece 2 kez honda gördüm,onlarda 2. el satılık mağazada. (Fridrichshafen civarı) Senin bu su aygırını kim ne yapsın Türkiye'de, hem de bu fiyata??? İnsan aklı ile alay etmek böyle bir şey işte.
-
17 Temmuz 2017, 04:24
#14
Satış sayisini bizimlede paylaşsalar keşke kaç tane gerizekalı var ülkede ögrensek.
-
17 Temmuz 2017, 08:53
#15
Yıllık 60.000 satış hedefinin x-adv için ön görüldüğünü zannedip tüm Honda modelleri için olduğunu anlamamak akıllı işi, gidip x-adv almak ise gerizekalılık. Vallahi güzel tespit.
Nedir bu saldırganlık yahu? Senin motosiklete 50 bin verecek bütçen olmayabilir ama olan adam da gidip o rakama ille africa twin ya da litrelik ss ya da büyük bir Cruiser almak istemeyebilir. Herkesin devasa motor hacmine ya da çok yüksek Son sürate ihtiyacı yok. Adamlar getirmiş satar ya da satmaz, model gelmeyince niye getirmedin diye söylenirsiniz gelince de bunu kim alacak diye. Sen anlamıyorsan çekil kenara kalabalık yapma, alan insana da hakaret etme.
-
17 Temmuz 2017, 09:02
#16
Çılgın honda tutlamıyor. Ara zamlarla 55i bulur bu.
Sonra ver coşkuyu
-
17 Temmuz 2017, 09:41
#17
Hayat pahaliligini hala firmalara baglayanlara sasakaliyorum. Motorlar konusunda bu kadar bilirkisi olup, pazar hakkinda sosyolog kadar yorum yapmayi basaran bu motorsever kitle, nasil oluyor da her yerdeki bu vergi yukunu ve nerelere harcandigini goremiyor, anlamiyorum.
Bu motorun Bu seneki hedefi 100-120 arasi. Bir skutere gore cok daha dayanikli, off road demeyelim ama kotu yolda da gidebilen, gosterisli bir alet. 160-170 yapiyor. Trafige epeyce yukardan bakiyor. Pahali mi? Evet.
Honda bunu subattaki fuarda sergiledigi zaman ortalik yikildi. Herkes illa gelsin dedi. Honda'cilar tereddut etti, "getirelim getirmesine de, Bu alet Integra'dan pahali, 35-40 arasina gelemez" dediler. Bayiilerden, bailer de musterilerden talep topladi. Istenen sayiya ulastilar ki getirdiler.
-
17 Temmuz 2017, 10:14
#18
MrMud adlı üyeden alıntı
Satış sayisini bizimlede paylaşsalar keşke kaç tane gerizekalı var ülkede ögrensek.
Te250 ye 25bin verenle ayni zekaya sahipler dostum. Tamamen zevk.
-
17 Temmuz 2017, 10:59
#19
30 liraya mis gibi temiz ikinci el cbf 1000 alınabilecekken bu motosiklete 55 lira vermekte neymiş. Bariz çöp
-
17 Temmuz 2017, 11:45
#20
Korkarım bikaç tane satılırsa fiyatı 55 e bile çıkarırlar. Ayrica hic bu kadar ne idiğü amacı belirsiz bi scooter görmedim. Kim scooter ile off road yapıcakki ? Zengin fantazisi olmus..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)