Vay be. Çıtayı genişletmişler. Bende takip ediyorum enduro hayalim vardı bunla başlayabilirim ilerde.
Vay be. Çıtayı genişletmişler. Bende takip ediyorum enduro hayalim vardı bunla başlayabilirim ilerde.
Mondial mi emmen diyip geri vites yapanzi.Hiç unutmam geçen yaz eşimle birlikte sefaköy füze rampasını çıkarken orta sehpa motordan ayrılıp gezmek istedi.Önce arka lastiğe ordanda arka fren hortumunu öptü.Ve mektup yazın ha diyip gitti.....Ben peşinden sehpam sehpam diyip mondial e bildirdim.Ama şirket olarak hepsi piknikdeymiş.Biz gidemeden onlar gitmiş.Servise serzenişde bulundum.Uustaaaa bu sehpa giderken arka lastiğ alttan olmak suretiyle öpseydi eşim ve ben napardık dedim veee sıkı durun ne dediler biliyormusunuz!!!!!bi şi olmaz abi alt tarafı vibrasyon titredi titredi be yaa vay be deyip son mektubu tüketici hakem heyetine yazdım.....Bir dahamı tövbe ya japon yada toplu ulaşım dedim.Demek zorunda bırakıldım....
Aaaaa. Pardon elimde pense tornavida haftada bir bi yerlerini sıksaydım dökülmezdi öylemi.Ama bunu bana servisi söyledi.Titreşim diye
Uğur derin dondurucu dondursun dursun.Motor işine de son versin.Bu nedir yahu ....Nasıl olsa türkiyede bu motoru alırlar 3 -5 kuruşa bir de servisden kazanırız bu tüketiciler nasıl olsa bir şey diyemezler.Demezler haaaa telefonlarada çıkmayız.Hele bir de böyle o....tan teyyare bir şey ortaya atarız.Satarız be ya,diyip bizi kandırmaya şahsen ben kanmadım.Bu arada ben çin malı düşmanıda değilim.Amma arkadaşlarım ve benim başıma gelenlerden sonra kusura bakmasın kimse dostuda değilim.Dipnot:Bunlar klonlamayı çok severler birazda şu servisleri klonlasalar iyi olur......
Onlar önce zihniyetlerini ve servislerini değiştirsinler.Benim bu konuda söyliyecek sözlerimin aynısını mondial yorumlar diyip aratın anlarsınız
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:44 ----------
Yada mondial nasıldır alınırmı yazalım bakalım neler diyor.kayıtlılarmı.......
motosiklet kompedanları çin mallarına yine saydırıyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:40 ----------
çin malı veya japon malı diye motosiklet yoktur.
çindede,japonda da kronik sorunlar her zaman çıkar.
ancak.sen ve arkadaşların motosikleti anlayarak kullanmayı daha çözemediysen.
mars veya venüs malı motosiklet bile size fayda etmez.
Doğru diyorsunuz.Servisleri de mondialden aman diyorsa bilemem artık heeeee birde çin malı japon malı diye bir şey yok diyorsun ya işte buna ben ve motor dan anlamayan arkadaşlarım Yamahaya geçerek çim malı motorlarıda bahçede kullanma kararı verdik....
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:43 ----------
Motoru sıfır aldım gösterge paneli bozuktu, hesapta yeni panel taktılar yine aynı bozuk. Hadi onu geçtim sinyal bozuk 6 aydır yok o yok bu yok servis dersen Allah'a emanet bu nasıl iş arkadaş madem yok parçası niye satıyorsunuz?,,,,,,,,,,,,,,,,,bu1.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:49 ----------
Ümraniye Mondial Motor servisinde motoruma arka bagaj ve arka amortisör taktırdım. Taktırırken ürünlerin garantili olduğunu söylediler. Daha sonra 3 gün geçince amortisörlerin çok yumuşak olduğunu söyledim ve amortisör de garanti olmadığını söylediler. Aradan 2 hafta geçti arka bagajın tırnağı çukura girince kırılmış ve götürüp bununda garantiden değişmesi gerektiğini söylediğimde; "bunlar çin malı, çin malında garanti olmaz" deyip aymazlık yapıp "isterseniz bir vida ile sabitleriz" dediler. Bu2
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:55 ----------
hayırlı olsun arkadaşım. Bir mondial kullanıcısı olarak sana tavsiyem sürekli vida kontrolü yapman. Gevşeyen düşen vida sıkıntın olacak yanında fazladan vida koyman yararlı olacaktır. Hatta bütün vidaları ilaçla sabitlemelisin. Lastikler berbat ötesi. Lastik ısınmadan yol tutuşu yok. ilk işin lastikleri değiştirmeni tavsiye edeceğim. Mondial servis kısmında bir marka değil. Misal honda da bir şeyden memnun değilsen en azından seni dinleyen biri vardır. Mondial servislerinde motoru satan yerde dahil olmak üzere motoru sattıktan sonra seni unuturlar. Garanti ile işim olmadı. 2 yıldır motorda yaşadığım sıkıntılar gevşeyen vida sebebiyle radyotore giden hortumun boşa çıkması ve su atması.Giderken şangur şungur vida düşmesi. Uzun beklemelerde akunun bitmesi.bUDA 3
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:01 ----------
En son yorumumdu bu bunlar seçilmiş yorumlardı.Binlercesi masal olur uzaaaar gider.Sattıkları malın arkasında durmayan yegane şirket baaay mondial bakın bakalım yapsanıza bunu japonlarda ortalık nasıl ayağa kalkar.O beğenmediğiniz japon markaları sürücü hatasından kaynaklı olan bir parçayı kendi mühendisiyle yeşilköy Atatürk havalimanına gönderdi.Bu markada Yamahaydı mondi ....pardon uğur derin dondurucu adam gibi montaj yapıp servisleri de denetleseydi bizim paramızda japonlara gitmeseydi cart...curt eeeeeh herkes biliyor mondiyi boşverin bizi sadece senelerce yolunacak kaz gördüler o kadaaaar[COLOR="Silver"]
[SIZE=1]---------- Mesajlar birleştirildi - 22:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:10
Ben de çinli motor kullanıyorum, bazı noktalardaki kalitesizlik insanı gerçekten çok kızdırabiliyor, adam haklı. (daha yeni tamirciden geldim, sayabilirim, veya bakabilirsin
İkincisi, bu motorun fiyatı olması gerekenin çok üstünde. Müşteri Mondial/Zongshen rx3 alıncaya kadar bir çok farklı alternatifi alabilir. Ne diye kendini henüz ispatlamamış ve ucuz da olmayan çinli bir motor alsın ki?
Misal Niye MT03, Inazuma, duke vs varken... Hadi en ucuzunu diyelim Pulsar varken niye RX3?
pulsar al daha iyi,mondialmi para verip almam,önce marka imajını düzeltin sonra motor yapın ,markaya güven yok.
Yıllardır memlekette motosiklet distributorleri elle tutulur , müşterisini kollayan neredeyse hiçbirşey yapmadılar..
Bu nedenle kalıcı motosikletçiler ( hevesini alıp yada bu iş bana göre değil diyip bırakanlar hariç ) kendi çözüm metodolojilerini geliştirdiler.
Bugun 5 yılık motorcuya sorsan ustası / servisi yada çözüm noktası bellidir.Ama hiçbiri distributore yada yetkili teknik servise o kadarda güvenmez..
Burada yıllardır ( hyosung örnektir ) her defasında koreliler şimdi yapmış, çinliler bitirmiş işi harika makina yapmışlar vb. cümleleri o kadar çok duydum ki.. Aradan ortalama 2 yıl geçmiyorki satın alanların başı dertten beladan kurtulamıyor..
Rasyonel kafadan uzaklaşıp elin Japonu na giydirip duruyoruz.. Yahu arkadaş JApon demek kalite demek özellikel 2008 e kadar %100 oyleydi. SOn motosikletleri 250 cc ye kadar o kadarda iyi değil. Ama halen 500-600 cc ve üzeri motosikletleri eşşek gibi kaliteli.. Henüz bu motosikletlerin yerini ikame edecek koreli, taywanlı yada çinli motosikletler çıkmadı..Çıkana kadarda JApon yine iyidir...
Mondial , Kuralkan vb. distributorlerin şimdiye kadar saatıkları kalitesiz motosikletlerden dolayı insanlar artık yoğurdu üfleyerek yiyor. Ancak..
Birde olayın müşteri boyutu varki oda bazen mantık ötesi bir yere geliyor. Örneğin X motor hintli yada çinli olabilir ancak ortalamanın üzerinde bir kalitede üretilmiştir .. Buraya kadar sorun yok. Ancak çok çok basit bir nedenden bile dahil olsa servisin yada markanın çözüm üretemediği bir yerde Japon fiyatı kadar fiyat ödediğin bir motordan kim soğumaz???
Japonlarda artık sütten çıkmış ak kaşık değil ancak 100 yıllık know how ve teknoloji birikimleri var..Bir sürü kredileri var ve hala Afrika Twin i yapında adamlar noktayı koyuyor..
Şunu önce iyice bi idrak etmek lazım.. Hintli kalite düşkünü değildir olsaydı arabasını alırdın.. Beyaz eşyasını alırdın.. Çinlide değil.. Olsaydı yine arabasını alırdın. Ama cherrye binmiyosun. NEden paran kıymetli...
Türkiye pazarı ne Afrika nede Güney asya pazarı değil. Bizim textil ihratçısından bozma motosiklet distributoru sadece satma odaklı. OLmasa yıllardır akü sorunu yaşayan sözde kaliteil motorlarına YUASA akü takmanın onlara maliyeti kaç dolardı?? NEden takmadılar? Takmazlar kar payları düşer mazallah..
Nihayetinde Hüntlide çinlide kalite niyeti yokken onu satan Türk esnafında kalite niyeti olurmu? Bence olmaz..
Son tahlilde motor malzeme kalitesi olarak Japona yakın olabilir ( ki gördügüm hiçbir hintli yada çinli motor bu ayarda değildi) ..Ancak bizde bu distributorler varken kimse kusura bakmasın Hintli yada Japon alınmaz..
Çok değil 2 yıllık süreçte Hintli ve Çinlinin "sıfır" satış fiyatı ile "2.el" satış fiyatındaki fark marjını gördüğünüzde otomatik olarak sizde almaktan vazgeçersiniz..
Ha bu değişirmi? Tabiki değişir. Adam gibi hizmet verir müşteriyi adam yerine koyarsan değişir...
Ancak şuanda bu kalibrede ülkemizde motosiklet distributoru yoktur...
Made in china : arkanızı dönün ve koşarak uzaklaşın!!!...
Honda Today 50 • Honda Beat 100 • Yamaha YBR 125 • Kawasaki ER5 • Yamaha Fazer FZ6 • V-Four Racing 800 ABS
Vatana millete hayırlı olsun
Hani böyle aniden karşına çıkıyor ve göz göze geliyorsun ya, o an çok kötü oluyor insan. Heyecandan ne yapacağını şaşırıyor, ayakları titriyor...Sonuçta köpek bu ısırır falan...
Pazartesi günü 21.03.2016 tarihinde mondiale bir mail attım . Zamanında çin mallarından çok çektik umarım motosikletiniz iyidir. v.s. diye. Salı günü fabrikadan aradılar bilgi vermek için. Galiba bu sefer işi ciddiye alıyor firma yeni modelse gayet iyi olmuş eksikler gitmiş gibi . Tabiki motosikletin bir 40.000-50.000 leri görmesi lazım benim için o km görürse alınır. ŞAHSİ FİKRİM
Tabiki ciddiye alsınlar ben de isterim paramızın bir kısmı yurdum insanına gitsin.Ben çin malının düşmanı değilim Mondial hiç yokdan bu motorları piyasaya sürmeden birleştirme aşamasında can alıcı parçaları bir kaç teste tabi tutsun gerekirse daha sağlam parçalarla değiştirip kardan zarar etsin.Hiç yoktan müşterinin tekrar güvenini kazansın(Nacizane fikrim)En önemliside Servislerini ciddi bir şekilde denetlesin.Dikkat edin tüm mondi servislerini ayakta tutan cbf li kurye arkadaşlarımızdır.Fazla bir şey istemiyoruz en azından bir arkadaşın roadracer yanlış hatırlamıyorsam...arka fren balatasını değiştirip vidaları yerde unutmak suretiyle!!!yola göndermeleri gibi nice örnekler verilebilir.Kimse kusura bakmasın mondial servisleri kendilerine çeki düzen vermedikçe bu japonlara daha çooooook para dökeriz.Bilmem anlatabildim mi.
bir gün deselerki bu firmayı savunacaksın asla inanmazdım genden savunmuyacağım kimseyede tavsiye etmiyorum ben şahsen şu an için menmunum domatese verdiğim paraya bile acırım buna verdiğim paraya acımadım. çok satılmaz umarım farkımız olsun azcık....
"GPRS Cihazı"ne olaki??
GPS cihazıdır o, gprs olsa duramaz...
maceranın yeni adı, sloganını beğendim )
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)