Tesla dünya da 1 numaradır tesisini hollanda da gezmiş ve elektrikli aracı ile test sürüşü yapmış biri olarak. Ne yaparsa arkasında dururum bu firmanın
Tesla dünya da 1 numaradır tesisini hollanda da gezmiş ve elektrikli aracı ile test sürüşü yapmış biri olarak. Ne yaparsa arkasında dururum bu firmanın
tipini beğenen bi benim galiba ses olarak da diğer elektrikli motosikletler gibi jet motoru tarzı ses çıkarır muhtemelen.
Abi bu kaç cc nin yerini, abi bu kaç amper? alacak sanırım
Ama, ama ybr, ya ybr?
elektirikli taşıt olarak sadece bisikletin geleceği olabilir diğerleri hikaye..
hibrit derseniz ok gelecek bu formülde..otomobilde yüzbinlerce satan markalar zaten var (toyota,honda)
motosikletde ise Suzuki nin çalışmalarını biliyorum,bir GSXR 600 ün melezi yakında gelebilir..
Katılmıyorum , konuda kallavi firma mamülleri malum çinkola müstesna gerçi gelecek heriflerin..
Hasılı elektrik enerji depolama ve menzil problem idi ( geçti, graphen diye teknoloji gümbür gümbür geliyor )evet idi çünkü buda artık sorun olmaktan graphen sayesinde çıktı(çıkacak değil çıktı.)
Ancaak ,, başdöndüren gelişmeler.. petrolü elinde tutan familyanın teki panik halinde tüm petro işlerden el çekip sattı filan falan,yani yaş kuşağımız görürmü kaçımız görür kullanır sorunu kaldı geriye. sonumuz hayr olsun , " bir cisim yaklaşmakta komtan logar hesabı .."
Grafen Teksas Üniversitesi nde ultra kapasitör araştırmalarında kullanılmış ve lityum pillere göre iki katı performans sağlamıştır..
ticari olarak uygulanabilir olduğu hala muamma yani sadece laboratuar ortamında denenmiş..
videoda anlatın saniyeler içinde şarz ise ancak cep telefonunu çalıştıracak pil için geçerli..
elektrikli otomobiller içten yanmalı motora sahip otomobillerden çok daha önce vardı..
aratırsanız 19. yy sonlarında Osmanlı padişahlarının bile elektirikli otomobili var..
lakin 100 yılda geldiğimiz nokta min 4 ila 6 saat şarzla maksimum 150-160 km..
bu mesafeyi de far ve klima kapalıyken yokuş harici düz yolda gidebiliyorlar..
Teslanın model S 'i yaklaşık 100km hıza 2,8saniyede ulaşabiliyor ve menzili 270 mil = 430 km . Piller tabana yerleştirilmiş ve hem ön kaput altı hemde arka kaput altı komple bagaj. Motorlar tekerleklere yerleştirilmiş ve 4 tekerden çekişli. Kesintisiz bir hızlanması var ve sürekli sabit ivmesi var. Yerde şaft çıkıntısı gibi saçma şeyler yok bu yüzden geniş rahat ve kullanışlı. P85D modelinde 259 hp ön motor 503 hp arka motor var. 155 mil = 250 km son sınırlandırılmış hız. 400 km den uzun menzilli 3 saniye altında 100 km hıza çıkabilen kaç tane spor otomobil var ? :D Param olsa Model X e hemen yazılırım zira suv seviyorum. Motosikletine de hiiiç uzak değilim. Tasarım biraz daha değişirse hele cruiser formunda da yapılırsa piyango da vurursa tamamdır. Şu andaki piller üzerine olan çalışmaların yakında pratikte kullanılmaya başlar ve bunlar hayal olmaktan çıkar.
Tesla firması sırf elektrikli araçlar daha hızlı gelişsin diye tüm patentlerini diğer üreticilere ücretsiz veren bir firma. Motosikletin orta kısmı muhtemelen bataryalar ve elektrik motoru için ayrılmış. Teknik verilerini merak ettim, özellikle ağırlığını.
Elektrikli araçlar, yakıt tasarrufu ve sessiz çalışmasından ziyade çevreye zararsız bir teknoloji olmasından dolayı desteklenmeli. Her ne kadar biz yeterince farkında olamasak ta küresel ısınma diye bir gerçek var. Bugünlerde İstanbulda bile hortum oluşmaya başlıyorsa çocuklarımızın, torunlarımızın geleceğini düşünmeye başlamamız lazım.
Bi gelişme var mı beyler elektrikli motorlar hakkında bu ve diğer markalarda
Türkiye de ki gelişmeler ne durumda dersen geçenlerde karşılaştım Büyükada da bisiklete 250 liraya elektrik motoru ve akü takıyorlar... aynı sistem motosiklete de eklenebilir akuyude büyük tutarsanız 30 km gider diye tahminde bulunuyorum...şehir içi dur kalk trafikte iş görür...en azından debriyaj vites derdi yok "tayyar usta bobinaj " markasida bu :p
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)