‘Dark Side of Japan’(Japonya'nın karanlık tarafı) sloganını bir kenara bırakan Yamaha’nın sloganı ‘Better and Cheap’ (Daha iyi ve daha ucuz) olmalıydı.
Touring bir motosiklet için kesinlikle 240kg'lık bir ağırlığa sahip olunması gerekmiyor. MT-09 Tracer bunu kanıtlamış durumda.
İddaa edildiği üzere 190kg'lık kuru ağırlık, orta sikletten biraz daha ağır diyebileceğimiz bir değer. Yeterli konfor ve kıtalar arası yolculukta artçı ve dolu bir bagaj için ferah bir alan.
O, Yamaha için piyasaya çıktığı ilk yılda, Avrupa’da 10.000'in üzerinde satışla büyük bir başarı getiren MT-09 modelinin Touring versiyonu.
Tracer versiyonu yeni bir oturuş pozisyonuna sahip, MT-09'un 815mm'lik sele yüksekliğinin yanında MT-09 Tracer 845mm'lik bir sele yüksekliğine sahip. Ve bu 860mm ye kadar yükseltilebiliyor, ayrıca ileriye doğru kaydırılabiliyor.
Gidon biraz daha geniş, yüksek ve sürücüye daha yakın konumda bulunuyor. 10mm kadarda ileri ve geriye ayarlanabiliyor. Oturuş pozisyonu dik ve bu dik pozisyonda bile gidona erişim oldukça kolay. Ön cam ise 30mm kadar yükseltilip alçaltılabiliyor.
MT-09'daki 14 litrelik depo yerini Tracer’da 18 litrelik depoya bırakmış. İddaa edilen yakıt değerlerine bakacak olursak, tam dolu bir depo bize 290 km'lik bir menzil sunuyor.
847cc lik motor MT-09'un aynısı ve bize 115 beygir ve 87.5 Nm lik tork sunuyor. Yamaha’ya göre bu değerler, Ducati Hyperstrada, Truimph Tiger Sport, Kawasaki Versys 1000, Suzuki V-Strom 1000 ve Honda Crossrunner’dan daha iyi bir güç-ağırlık oranına sahip.
3 silindirli motorların karakteristiği olan yüksek uysallık, bize orta devirde ve yüksek devirde kullanışlı bir hızlanma sağlıyor.
1.viteste bile size rahat ve huzurlu bir sürüş sağlayabiliyor. 3. viteste (4000 rpm civarları) ise gayet atak bir sürüşle saç tokalarını çıkarmaya yetecek kadar hızlı hamlelere sahip. Sakin bir gazlamayla, 8000-9000 rpm‘de adeta ulumaya başlıyor.
En üst tork değeri 8500 rpm’de, 115 beygir değerine ise 10.000 rpm de ulaşılıyor. 11.500 devirde ise devir sınırlayıcıya takılıyoruz.
Kapatıp açılabilen bir çekiş kontrol sistemine sahip. Abs ise standart olarak geliyor ve kapatılamıyor.
MT-09‘un 3 farklı sürüş modu mevcut. A B ve Standart mod.
A modu agrasif bir gaz tepkisine sahip. B daha yumuşak gaz tepkisiyle yumuşak bir sürüş sağlıyor. Standart mod ise ikisinin ortasında bir yerlerde diyebiliriz. Bu modlar arasında geçiş yapmak oldukça kolay. Gazı kapatıp mode butonuna basmanız yeterli oluyor. Bazı modellerde olduğu gibi debriyajı sıkmanız gerekmiyor. Kontağı kapattığınızda mod otomatik olarak Standart moda dönüyor. Modern elektroniklerin olduğu bir zamanda bu biraz saçma olmuş.
Gazı açıp kapatmak düşük hızlardayken birazcık düzensiz olabiliyor. Bu A modu için biraz daha geçerli bir durum. Düşük hızlarda bu biraz can sıkıcı olabiliyor. Standart modda ise gaz kolu bizimle daha barışık durumda diyebiliriz.
Çekiş kontrol sistemi çokta fazla müdahaleci gözükmüyor. Malaga’daki sürüşte bugün zemini pekte iyi olmayan dar ve virajlı yollarda birkaç kez gaz açınca arka tekerlek kaydı ve sistemin buna hiç müdahalesi olmadı.
Frenler önde çift 298mm lik disk, arkada ise 245 mm lik tekli disk olarak konulmuş. Ön fren harika ve tek parmakla fren gayet rahat yapılabiliyor. Ve baskı arttırıldıkça hissedilen kuvvettede artış oluyor. ABS ise gayet gelişmiş ve kötü yol koşullarıyla başa çıkabiliyor.
130mm lik arka teker süspansiyon hareketi ve 41 mm lik teleskopik ön amortisör sayesinde Tracer MT-09‘dan daha iyi bir ön yükleme ve süspansiyon sistemine sahip. Ayrıca bu suspansiyon sayesinde en hızlı virajlarda, tümseklerde ya da viraj yatışlarında soğukkanlılıkla güzel işler çıkarmanızı sağlıyor. Bu üçü aynı anda olsa bile gazdayken ya da frendeyken dahi başarılı bir çizgiye sahip.
MT-09 gibi Tracer’da 17 inçlik ön tekere sahip. Bu biraz Advanture-vari gözüksede, asfaltta harika bir yol tutuşu var. Hızlı ve keskin bir yön değiştirmeye olanak sağlıyor. Buna motosikletin hafifliği ve geniş gidon ekstra katkıda bulunuyor.
Ayarlanabilir yapıda olan herşey kolaylıkla ayarlanabiliyor. Koltuğun yükseklik ayarı ekipmana gerek kalmadan kolaylıkla yapılabiliyor. Ön camı kaldırıp indirmek iki elinizide kullanmanızı gerektiren bir işlem olsada yine herhangi bir ekipmana gereksiniminiz bulunuyor. İki adet vidayı sıkıp-gevşetme işlemi yaparak yükseklik ayarlanabiliyor. Bu işlemi yapabilmeniz için kısa süreliğine durmanız gerekiyor. En yükseğe ayarlı şekildeyken rüzgar koruması boynun üzerine kadar geliyor.
Tracer ayrıca yükseklik ayarlı LED farlara sahip. Yine bu ayarlama için ekipmana ihtiyaç bulunmuyor.
Ayrıca bir touringde bulunması gereken 12 voltluk güç soketi, geniş el korumaları Tracer’da da mevcut.
Artçı koltuğu çok geniş ve rahat. File kancalarını takmak içinde dört adet yer bulunuyor.
Opsiyonlar arasında ise sürücü koltuğunu MT-09 daki yüksekliğe getirebilmenizi sağlayan kit, spot ışıklar, ısıtmalı elcikler ve Akrapovic egzoz bulunuyor.
Tracer için çantalar opsiyonel fakat bunlar için Tracer’da bağlantı noktaları hazır durumda.
Dijital gösterge 158 millik sürüşten sonra 16 mil daha gidilebileceğini belirtiyor ve düşük yakıt uyarı veriyor. Hava sıcaklığını ve kalan yakıtla gidilebilecek mesafeyi kolayca bu ekranda görebiliyoruz. Birçok bilgiyi bu ekrandan görmek sol elcikte bulunan yukarı aşağı tuşlarını kullanarak oldukça kolay.
Kaynak: Visordown Çeviri: Motosiklet.net