Piston dediğin aşağı-yukarı hareket eder. Yatay motor gözümden düştü şimdi Pejo gibi bu yataylar O zaman dik motor alıcaz..
Piston dediğin aşağı-yukarı hareket eder. Yatay motor gözümden düştü şimdi Pejo gibi bu yataylar O zaman dik motor alıcaz..
Yatık motorun performansı daha
düşüktür yakıtı daha azdır dik motor
daha performanslı titreşimli ve yakıtıt
birazdaha fazladır.
Alıntıdır
Kmt çelik sk 100-3 sport'a bir bak güzelmotor bg gücü 125 cc ile aynı 9.70hp olması lazım ve yakıt daha ideal 100km/2lt 2.3 litre arası ve performansta mükemmel!lakin benimkibir istisnaydı ve motoru aldıktan 3 ay sonra garantiden şanzıman değişmek zorunda kaldı sebebi tam anlayamadık kullanıcı hatası değildi parça hatasıydı ama alalı 1 yıl oldu o problemin haricinde başka sorun cıkartmadı motoruma temiz bakarım oda bana bakar!ve hep uzun yolda binerim!şunuda unutma tek kişilikmotordur 2.kişidemotorun performansı düşer!vites dişlileri kısadır son surate cabuk cıkar cok vites değiştirirsin bu sorunda orta göbek dişlisini 15 t takarsan tadından yenmez!fikir senin ama kesinlikle dik motor alma!!!
[QUOTE=fbcino;2554886]Motoran MTR100 Sport vb. kesinlikle tavsiye yorum. Bir arkadaşım kullanıyor, motor iki kişi ile çekmiyor.
motor silindir hacmi 100 cm3 olan bir motosikletten güç beklemek biraz garip geliyor.
Bir ağaçtan binlerce kibrit çöpü olur, ama unutmayalım ki bir kibrit çöpünden de binlerce ağaç kül olur...
arkadaşlar mevzu dik motor yatay motora kaydı bi soruda ben sorayım benim rr yatık motor
yani bu iyi mi şimdi pek anlıyamadım bi anlayan cevaplıyabilirmi
Ben güç bekliyorum 97cc'den düz yolda anında 85 km hıza çıkıyor biraz bekleyince motora yatınca 95-97km hıza kadar çıkıyor düz yolda. Yokuş aşağı maksimum 110km hız yaptım 8500 devirde. Dişlilerim ön 15 arka 36. fabrika çıkışlı dişlilere göre yüzde 22 daha uzun oranlı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:18 ----------
Dik motor daha iyi bence ama FMG motor olmasın CG blok olsun, bunu debriyaj telinin bulunduğu noktaya bakarak anlayabilirsiniz. FMG motorun debriyaj kolunun çektiği mesafe yetersiz, birde çok kolay pislik topluyor keçesi.
mengu16 kardeşim zaman ayırdığın için sağol ama pek fazla anlamadım vel hasıl ben motora biniyim gitsin yeter yinede sağol
Ya arkadaşlar biri diyor kesinlikle dik motor alma.Biri diyor alıcaksan dik motor al.Biri diyor yatık motor daha iyi.Nasıl yapıcaz anlıyamadım ki.Bana son hızlara doğru titreşim vermemesi önemli.
konu biraz eskide kalmış sanırım ama çelik sk100-3 sport öneririm kardeş..nasip olursa bnde alacağım güzel motor
Mondial MG 100 Prince de alınabilir bence, tipi baya hoş, dik motor ve ön disk fren.
Bu konuya daha önce yazmıştım; şubat ayında dediğim gibi çelik sk100-3 kırmızı motoru -0- olarak aldım.
9.4 beygir olması beni şüphelendirmişti, diğer tüm 100 lük motorlar 7-7.5 beygir iken bu neden 9.4 beygir diye düşünüyordum. Konya kolat motor ile görüştüm ve içindeki motorun 125 lik olduğunu vergiden muaf olması için 100 lük yazdıklarını söylediler.
Motor 18 jant ve dik oturuş pozisyonunda çok rahat sürüş sağlıyor. Yol tutuşu; yola oturuşu ve gidişi güzel. Rodajda 3 lt yani 14-15 kuruş arası yakmıştı; şu an 1300 km de 12 kuruş civarına düştü. 5bin - 8 bin arası çok seri hızlanıyor. 5 inci viteste 2 kişi ile (180 kg) 10 bin devirde (redline başlangıcı) 110 km yapıyor. Tek kişi düz yolda zorlayıp 120 yi gördüm 12 bin devirde yani full devirde bu hıza ulaştı. Hız göstergesi 2-3 km oynuyor.
Bisan motorumun tamircisi ustamın tavsiyesi üzerine çelik sk100-3 ü aldım, gayet memnunum.
Bu arada çelik sk100-3 ün aynısını bisan da üretmiş linkini koyuyorum.
Çelik sk100-3 sport 97.8 cc 9.4 hp
http://www.kolatmotor.com.tr/urun_detay.php?ID=4
Bisan Toprak 100 cc 97.2 cc 7 hp
http://www.bisantr.com/urun-gruplarimiz.aspx?id=1002
125 cc ama 100 olarak piyasaya sürüyorlar yazdıklarınız için teşekkürler şahsen bu motor dan almak istiyorum nasipse..bu motor hakkında ki olumlu düşünceler üzerine kararımı kesinleştirdim diyebilirım gerçekten iyi motor..
Senin ilacın HONDA CG 125. keçi gibi makinadır.Dağa taşa heryere vurabilirsin.Uzun yoldada sıkıntı çıkarmaz
En iyi sürücü, kendini karşısındakinden koruyabilendir.
Küba cg-100 kullanıcısıyım. Çok güzel bir motor. Fakat bence 100 cc alma derim çok zayıf kalıyor. 2 kişi rampada çok pısıyor motor. Daha önceki motorum da 100 lüktü almayacağım dedim yine 100 lük aldım memnunum az yakıyor iyi kaçıyor. parça bol ve ucuz görüntüsü 150 lik gibi. Ama dediğim gibi birdahaki motorum 200 cc den az olmayacak.. Bence ybr 125 yamaha al. Pişman olmazsın piyasası süper, ayrıca yolda yağ gibi kayıyor makina..
Kuba 100 lük motorların içinde en düşük beygir gücüne sahip motor 6.4 hp. Zaten 100 lük alıp içini 125 lik yapan çok. Bende öyle düşünüyordum fabrika zaten içi 125 deyince orjinal ayarlarını bozdurmadım. Yalnız dik motorlar yatay motorlara göre daha çok yakıyor. Bisan yatay motorlu 100 lük sert kullanım iki kişi ile 2 lt geçtiğini görmedim. Çelik ise 2.5 litrenin altına düşüremedim. Bisandan sonra konfor, yol tutuşuna ve iriliğine (18 jant) feda olsun 2.5 lt.
arkadaşlar bişey sormak istiyorum..dişliyi büyütünce düz yol performansı mı artar yoksa rampalarda mı performansı artar ? Yakıtı etkiler mı bide ?devir uzuyor sandığım kadarıyla ..
mondial mg 100 prince http://www.mondialmotor.com.tr/?p=model&i=1365
Küba cg-100 lük motorum var bunu 125 lik yada 150 lilğe cevirtebilirmiyim dik motor saygılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)