Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Kanuni puma 150 hakkında bilgi paylaşımı

    REKLAM ALANI
  1. #21
    twona - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Nisan 2006
    Şehir
    Bolu
    Motosikleti
    Yamaha XMAX 400 & Bajaj BOXER 150
    1. benim kaç senedir motor kullandığımı ve günde ne kadar yol yaptığımı bilmiyosunuz
    2. kenan sofuoğlundan daha çok tecrübem var çünkü o daha çocukken ben motora biniyodum ama bu ondan iyi motorcu olduğum anlamına gelmez. yani kurye olmak mükemmel motorcu olmanıza ve bu konuda bilir kişi olmanızı gerektirmez.
    3. ben sizden özür dileyip polemiğe girmiyorum, ewet kanuni puma cbf dende, ybr dende. apache dende iyi motor, güle güle kullanın kanuni puma, pardon JİANSHE motorunuzu!

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:53 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:29 ----------

    Alıntı catayfun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    at gözlüğü takıp baktığın zaman sadece önünü görürsün .....mok attığımı söyledeğiniz motorlarla yıllardır çalışıyorum...1991 den beri bu işi yapıyorum. java .mz titan..ybr delüx honda s..cg.cgl . cbf ..apache ..salcano...ve en son puma yani yamaha srz 150...artı bütün bu matarların her türlü bakımını ben yaptım ......tecrübemden şüphem yok ...bunların arasında salcano wolf 125 ile 93000 km yol yapmak nasip oldu sübab ayarı bile yapmadan...cünkü motoru ybr dir...cbf ve ybr nerde yapılıyor...çinde.araştırmak gerekir...

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:19 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:15 ----------

    ben sadece fikirlerimi yazdım ...paylaştım gerisi okuyana kalmış herkesin aklı var fikri var..karar şahıslarındır ....günde 15 ..20..km yol yapıpta buraya yazmakla olmaz işler ...300 km hergün yollarda geçiriyorum ...ben bu işi yaparken yemeğe mama diyenler araşrırın öyle yazın ...işi bilen baş tacı
    son olarak şunuda yazayım. çin malı ile çinde üretilmek çok ayrı şeylerdir. kısaca anlamanız için anlatayım.

    bazı büyük firmalar (yamaha, suzuki, honda, sony, fujifilm gibi japon markaları) çinde açtıkları yada ihale ile anlaştıkları faabrikalarda kendi ürünlerinin montajını ve imalatını yaparlar. ürünler yine o firmanın başka bir ülkede üretilen ürünüyle aynı kalitedir ve arge, kalite kontrol gibi testlerden geçer. fakat buradaki amaç tamemen ticaridir. yani; çinde 1 işçinin saatlik ücreti 1 dolar ise japonyada 5 dolardır. bu durumda satış politikası olarak işçiliği ucuz olan çinde üretim ve montaj yapılır ve kullanıcıya bu ürünler daha hesaplı sunulur.

    şimdi sonuç olarak; çinde üretiliyor dediğiniz cbf ve ybr yi beğenmeyip te ybr nin motoru var yada yamahanın 1 e 1 motorunu kullnıyorlar dediğiniz saf kan çinli bir motor nasıl olurda honda ve yamahadan iyi olur? hem çinde üretiliyor diye cbf ve ybr yi beğenme, sonrada safkan çinli motrunla ybr motoru var diye öğün bu nasıl bir tezattır bana anlatırmısınız??? hani ybr çin malıydı, hani kötüydü pumadan? eee sen demiyomusun puma da yamaha motoru var diye ve yere göğe sığdıramıyosun, bu nasıl bir çelişki?

    motorunu sev, beğen ama tutupta bir çinliyi dünya devi ve bu işte 1 numara olmuş markalarla kıyaslamayı bırak yanyana bile anma, zaten bu gerçek motorcuyda yakışmaz!


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    01 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    150 mcx
    ybr ile aynı..çünkü denge çubuğu ve balansör mevcut

  3. #23
    fat280 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2009
    Şehir
    Alanya/ANTALYA
    Motosikleti
    2008 xmax 250
    hayırlı olsun kardeş bendede salcano wolf125 var ama bir türlü sitede olan bir arkadaş bulamadım :D

  4. #24
    twona - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Nisan 2006
    Şehir
    Bolu
    Motosikleti
    Yamaha XMAX 400 & Bajaj BOXER 150
    Alıntı catayfun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ybr ile aynı..çünkü denge çubuğu ve balansör mevcut
    size sorduğum sorulara bir cvp yazmamışsınız? ayrıca o kadarda açıklama yaptım ama nedense geçiştirmişsiniz. neyse başka birşey yazmıyorum artık sanırım ne demek istediğimi herkes anlamıştır...

  5. #25
    fat280 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2009
    Şehir
    Alanya/ANTALYA
    Motosikleti
    2008 xmax 250
    Alıntı twona adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    size sorduğum sorulara bir cvp yazmamışsınız? ayrıca o kadarda açıklama yaptım ama nedense geçiştirmişsiniz. neyse başka birşey yazmıyorum artık sanırım ne demek istediğimi herkes anlamıştır...
    abi sende haklısın honda yamahaya sözümüz yok onlar bilinmiş çok kaliteli motorları olan köklü firmalar ama bizim insanlarımızda da şöyle bir zihniyet var sözüm sana değil çinliler iyi ürün yapamaz çinli sonuçda diyorlar ona kızıyorum örnek verirsek mesela 2 tane aynı motor olsun birine honda yazalım birinede çinli x malı yazalım x malı 2500 tl olsun hondada 4000 olsun hemen bizim insanlarımız hondayı alır yani markaya takmışız kafayı

  6. #26
    Boğaçhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2006
    Şehir
    Edremit
    Motosikleti
    Mondial 162 MC
    Motor/Motosiklet geçmişi, eğitimi, tecrübe vb. konularda bir şey yazmaya gerek duymuyorum. Çünkü olay, kim daha uzağa işer'e gidecek.
    Hiç bir markanın avukatlığını, fanatikliğini yapma gibi bir düşüncemiz de olamaz.
    Bizleri alâkadar eden kısmı; Yurdumuzda iyi bir şeyleri başarma girişiminin olması ve bu çabalar sonucu ortaya çıkan ürünlerin, fiyat/performans olarak bütçemizi ne denli etkilediğidir.
    Bütçemizin elverdiği ölçüde, daha kaliteli ürünleri alıp kullandığımız ve kullanacağımızda gerçek.

    son olarak şunuda yazayım. çin malı ile çinde üretilmek çok ayrı şeylerdir. kısaca anlamanız için anlatayım.
    bazı büyük firmalar (yamaha, suzuki, honda, sony, fujifilm gibi japon markaları) çinde açtıkları yada ihale ile anlaştıkları faabrikalarda kendi ürünlerinin montajını ve imalatını yaparlar. ürünler yine o firmanın başka bir ülkede üretilen ürünüyle aynı kalitedir ve arge, kalite kontrol gibi testlerden geçer. fakat buradaki amaç tamemen ticaridir. yani; çinde 1 işçinin saatlik ücreti 1 dolar ise japonyada 5 dolardır. bu durumda satış politikası olarak işçiliği ucuz olan çinde üretim ve montaj yapılır ve kullanıcıya bu ürünler daha hesaplı sunulur.
    Bu yazdıklarınız Kanuni için de geçerli değil mi?
    EURO 3 normuna geçme zorunluluğu nedeniyle bu yıl içinde ithal/montajı gerçekleştilen, daha kaliteli olabileceklerini umut ettiğimiz pek çok model piyasaya sunulmaya başladı. Zamanla, PUMA'da dahil olmak üzere vb.lerinin bizlere neler sundukları ortaya çıkacak.
    Yoksa olayı kestirip atıp, "Japon daha iyidir, şu marka, bu marka, dünya devidir" demek! kolaycılığa kaçmaktır.
    Ben ilk okula giderken... Taklit-kopya Japon mallarına yurdumuz da; "kötü, işe yaramaz" anlamında "Tapon mal" denilirdi. Şu an gelinen yerde, Japonların seviyesi belli.
    Bırakın, "Tû kaka" demeden, ülkemizde de bu yolda bir kaç adım atılsın.

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:29 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:14 ----------

    Alıntı catayfun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    şükür anlayan araştıran biri çıktı karşıma .....adamlar öğrenmeye karşı ...teşekkürler boğaçhan...youtubeye kanuni puma yazarsan çıkar videomu izle

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:46 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:44 ----------

    http://www.youtube.com/watch?v=p5UHo1-piRY
    Catatayfun kardeşim, videonu izledim. Emeğine sağlık. hem kaliteli bir çekim yapmışsınız, hemde olayı çok güzel izah etmişsiniz.
    Esenlikle kalın.
    [B][COLOR="Purple"]Ne kadar bilirsen bil, söylediklerin, karşındakinin anlayabildiği kadardır. [/COLOR][/B]

  7. #27

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    İşin dayanıklılık tarafını bir kenara bırakırsak, birçok modeli bizzat kullanmış ve karşılaştırma imkanı bulmuş bir arkadaşın fikirlerini ciddiye almamamız gerekir. Honda'nın Yamaha'nın daha iyi marka olduğunu herkes biliyor ama Çin markaları da son bir yıldır gerçekten iyi modeller üretmeye başladılar. Çin'lilerle ilgili bu yazdıklarımızı 50 yıl önce Japon'lar için söylüyorlarmış. Başka bir alandan örnek verirsem, bugün ortalama kullanıcılar için en iyi LCD'leri yapan Samsung firmasından bir ürünü bundan 10 yıl önce size bedava verseler almazdınız. O zamanlar Sony şimdiki Honda gibiydi, Samsung da Çin motorları gibi.

  8. #28

    Üyelik
    25 Mart 2011
    Şehir
    SAMSUN
    Motosikleti
    KANUNİ PUMA R6 2011
    Arkadaşlar uzun bir süredir foruma giremedim...bu başlığın altında söyleşiler bir hayli güzel...
    Umarım Herkes Üsturuplu Bir şekilde yorumlarına Devam eder.

    Motora Gelince Son Derece Memnunum Daha Rodaj Donemı Olması Hasebıyle Zorlamıyorum Sık Sık Ama ALdığınızda Pişman Olmayacağınız Bi Araç

    İşyerimde Olmam Hasebiyle GEniş Bir Zaman da Tüm TEcrübelerimi Aktarıcam

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:14 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:06 ----------

    Arkadaşlar şunu rahatlıkla söyleyebilirim bunu sakın tartışma konusu yapmayalım...yıllardır motor kullanıcısıyım her tur motora bınmıslıgım vardır.
    bu motor kesınlıkle ve kesınlıkle ybr125 den ustun durumda.
    ama sonucta 150cc lık bır motor cok fazla bı beklentı ıcerısıne gırmemek gerekıyor.
    yol tutusu vırajlara yatısı,yokuşlardaki gücü beni etkiledi diyebilirim.
    hız konusuna gelirsek henuz 553 km deyım. duz yolda 115 ı gecemedım ve devır 8000 den yukarı cıkmadı.

    uzun yolda bayırda ıse 130 zorladı.henuz rodaj donemınde bunu unutmayın....

    motor tamamıyle acıldıgında duz yolda yapabılecegı max 120 dır.

    110 un uzerıne cıktıgınızda tıtreme olayına denk gelmedım....

    en nıhayetınde bu bır motor ve bellı bı vıbrasyon olmak zorunda...

    yamaha ve honda gıbı vasıtalarla kıyaslamaya gerek yok onlardan ustun degıldır bu motor...
    cbr 125 le boy olcusemez aynı sekılde cbf 150 ıle de !!!!!

    ama ıkısınınde yaktıgının nerde ıse 4de 3 unu yakar.
    yakıt konusunda hıc sıkıntı cekmıyorum.
    su an ıtıbarı ıle 1 lt benzınle rahat 50 km yapabılıyorum.

    bunlarında dısında resım koymak ısterım fakat ona hıc vaktım yok....

    herkes gıbı bende ısterım honda cbf 150 cbx 250 twister veyahut kawasaki er5
    ama bu gıbı seyler ımkanlar dogrultusunda gerceklesıyor....

    motoru vadelı aldım toplam 3350 12 ay elden taksıtle aldım....


    baska sormak ıstedıklerınız var ıse yardımcı olurum....

  9. #29

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Arkadaşım, motorun hayırlı olsun ama zorlama rodajdaki motoru. Sonra başlarsın söyle oldu, böyle oldu diye şikayet yazmaya. Sabret, yumuşak kullan kullanma kılavuzuna uy.

  10. #30

    Üyelik
    25 Mart 2011
    Şehir
    SAMSUN
    Motosikleti
    KANUNİ PUMA R6 2011
    motorda bazı değişikliklere de gittim bunlar zevke göre değişir ....

    ilk olarak vite düşürmek için 15 20 once kullanılan sıstemı gunyuzune cıkarmıslar vıtes kolunun arkasına eklentı koymuslar ve tembellıge surukluyor ınsanı spiralımı elıme alıp orayı guzel bır sekılde kestım....

    2. olarak dıreksıyon topuzları kalıtesız bunuda solemek gerekıyor yetersız sıkıstırma yetısıne sahıp ve daha kalıtelı bır topuz kullanmak gerekıyor...

    bunların dısında bır takım ufak tefek degısıklıkler de yaptım ama yazmayı gerek yok dıye dusunuyorum...

    bu motoru su an ıcın sadece hafta sonları gezmek ıcın aldım...

    kurye ıcın nasıldır?
    ılerı kullanımlarda ne gosterır?
    bunlara sureklı kullanan arkadaslar karar verecektır....

    olumsuz yanlarına da degınmek gerekıyor !!!!

    vıtes aralıkları cok dar bu daha farklı olabılırdı....
    basta belırttıgım gıbı bazı yerlerınde eklem sorunları var bu da servısden kaynaklanan bı durum extra vıdaları sıkmanız gerekebılır.
    en buyuk acemılık olarak dusundugum vıtes gostergesı aslında bu motorda boyle bır ozellık mevcut degıl !!!!!
    sadece oraya koyulmus bu bılgı kuralkan musterı hızmetlerı onaylıdır

    bu motor iş görür....

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:46 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:42 ----------

    Alıntı Seko adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşım, motorun hayırlı olsun ama zorlama rodajdaki motoru. Sonra başlarsın söyle oldu, böyle oldu diye şikayet yazmaya. Sabret, yumuşak kullan kullanma kılavuzuna uy.

    500 km den sonra motoru açmak için bazı bazı zorlamak gerekiyor....
    bu benim görüşüm....
    eğerki 1000 km ye kadar motoru açmak için çaba göstermez isek sonrasında sağır kalıyor !!!!

    2 3 4 de 11000 devıre gelene kadar dun ılk kez zorladım uzun yola cıktım....titreme hissetmedğimi tekrar yınelıyorum....
    5. vites de de basabildiğim kdar bastım....
    pioner xf200 ile cbr 125 ve ybr 125 4 motor olarak 100 km yol aldık ve kendımı onlarında arasında kafa tutarken bulabıldım.....

    ki bu arada 200cc ye kadar olan motorlar arasında PİOONER XF200-2V UZERINE MOTORSIKLET VE TORK CANAVARI GORMEDIM

  11. #31

    Üyelik
    01 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    150 mcx
    ybe ile aynı

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:15 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:07 ----------

    puma nın vites araları kızadır sebebi ise bakarsanız arka dişlininin 47 olduğunu görürsünüz rodajdan sonra 44 diş yap bak keyfine ozaman..ön fren balatası cbf ile aynı araka fren de ybr cbf apache ile aynı ...bilgi paylaşan herkese teşekkürler...kusurumuz varsa affola sağlıcakla kalın....

    ---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:17 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 16:15 ----------

    mondial 150 mc ninde torku yabana atılır cinsten değil...kazasız belasız sürüşler cümlemize.

  12. #32

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Arkadaşım motor açma işini kullanma kılavuzunda nasıl yazıyorsa öyle yap. Normalin çok çok altında devirlerde kullanmıyorsan sürekli (2000 - 3000 devir gibi), normal bir kullanım şekliyle motor zaten 2000 km'ye gelinceye kadar açılır. Fazla zorlarsan motorun ömründen yersin. Kim basıyorsa yanlış yapıyordur, yazık motora.

    Yanlış anlama sözüm sana değil, bu sıkıştırıp motor açma zırvalıklarını yıllarca bu milletin kafasına sokan usta bozuntularını sağlam bir dövmek gerekiyor.

  13. #33
    Boğaçhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2006
    Şehir
    Edremit
    Motosikleti
    Mondial 162 MC

    Bir kez daha RODAJ

    RODAJ NEDİR?

    Yeni bir araçta en hayati konu motor rodajıdır ve nedense anlaşılmamaktadır veya anlaşılmak istenmemektedir.
    Ortada iki dedikodu dolaşmaktadır...
    "ilk 1000km gaza asla sonuna kadar basma, sakin git, sonra istersen gaz pedalında dans et. "
    ikinci dedikodu ise; "rodajda neymiş canım hangi devirde yaşıyoruz, onlar eskidendi ben anlamam rodaj modaj" diyenler.

    İki tarafada hoş geldiniz diyoruz !

    Bu konuda rodaj mümkün olan tüm detayları ile işlenecektir.
    Motorun rodajı nedir dendiği zaman, işi bilen bilmeyen herkes aklına gelen tüm hareketli parçaların adını sayar ve bunların alışması gerektiğini söyler.
    Bir bakalım; Supapların rodajı, yatakların rodajı, rulmanların rodajı, egzantrik milinin rodajı şunun rodajı bunun rodajı... akşama kadar sayılır. Oysa; hayati öneme haiz, yeni satın alınmış 0 km motosiklet de rodaja gereksinim duyan tek parça, sadece segmanlardır. Geri kalanlar ise fabrika motoru çalıştırdıysa rodajlanmış demektir...

    Peki segmanlar neden önemlidir ?
    Segmanlar piston ile silindir arasında sızdırmazlığı sağlayan elemanlardır. Bunların silindir cidarına tam 360 derece ve mükemmel oturması gerekmektedir, aksi taktirde istenen silindir basıncı (kompresyon) tutulamaz... segmanın oturmadığı yüzeyleri yağ filmi doldurmaya çalışır ve motorun her ateşleme kursunda buradan yağ yakılır.

    Peki segmanların nasıl oturduğu hakkında bir fikriniz var mı ?
    Gaza basmayarak 1000km yapınca mı segman oturuyor yoksa... yoksa 1 gün boyunca rölantidemi çalıştıracağız motoru ?

    Bu sorunun cevabı gerçekten şaşırtıcıdır.

    Kompresyon segmanları, kompresyon basıncı ile açılarak silindir yüzeyine kendini bastırır ! evet .. kendi gerilimi bastırmaz. Bizzat basınç onları dışarı bastırır.
    benzinin yanması ile oluşan basınç segmanların arkasına geçer ve onları dışa ittirir.

    Maksimum silindir basıncı ise sadece gaza tam basarak elde edilir (birazdan detayları göreceğiz)

    Bazıları hangi akla hizmet ediyorsa, "rodajda asla gaza tam basılmaz" diyebiliyor ?

    Ya da motosiklet üreticileri neden detayları son kullanıcıya anlatmayarak sakin kullanımı teşvik ediyor veya rodaj diyebiliyor?

    Bunlar enteresan sorulardır. İşin içinden çıkmaya yavaş yavaş başlayabiliriz.

    Motorlarımız nasıl üretiliyorda rodaj gerekiyor ?

    İçten yanmalı motorların silindirleri üretim bandında honlama işlemine tabi tutulur,
    bu işlemin amacı silindir içinin her konumda istenilen ovallik ve koniklik değerlerine getirilmesidir.(sonuçta silindir üretiliyor), bunun için silindir yüzeyinden bu işlem için özel geliştirilmiş honlama makinası ile ilgili malzeme kaldırılır. ve işlemin sonunda yüzeyde bir desen oluşur (cross hatch pattern).

    Uygun inceleme aletleri ile bakıldığında silindir yüzeyinin içinde çukur bölgeler ve tepeler oluştuğu görülür.
    Şimdi biraz daha anlaşıldığını umuyorum.. bu tepelerin en uygun biçimde traşlanması rodajdaki asıl hedeftir ve bunu traşlayacak olan segmandır.

    Peki rodaj hakkıyla yapılmadığında ne oluyor ?
    Bu tepeler olabileceğinden daha az traşlanıyor ve kısa bir süre sonunda motor yağı bu tepeleri kalıcı film tabakası ile örterek daha fazla traşlanmasına engel oluyor.

    Çok net olarak anlaşılacaktır ki, motor yağı olması gerekenden daha kalın bir film tabakası oluşturmak zorundadır. bu da motorun yağ yakması demektir ayrıca kompresyon kaçacağından yakıt tüketimi artar.

    Piyasada "kör kalmış" , "sağır motor" vb. efsanelerin sebebi buraya dayanır.

    Tabiki aracınız fabrikanın ortalamalarında olacaktır. Lütfen Modifiye forumlarında bulunan teknik konuları okuyunuz. Kompresyon ölçüm testi konusunda kompresyonların fabrika tarafından belli aralıkta normal kabul edildiğini göreceksiniz. Siz neden üst sınıra çok yakın kompresyon değerleri olan bir motora sahip olmayasınız ? Bu elinizde ..

    Hemen bu noktada bir dip not daha düşelim ; Motoru koruduğu öne sürülen motor yağı katkılarının neden yeni araçta kullanılmaması gerektiğini düşündünüz mü ? Bu katkılar, tepeleri ve çukurları hemen doldurarak segman oturmasına izin vermemektedir. Bunu oluşturduğu inanılmaz kalın katman sayesinde yaparlar ve motorunuz yağ yakar. Asla "yeni aracım sağlıklı olsun, uzun ömürlü olsun" diyerek! bu katkıları uygulamayın. Düzgün yapacağınız rodaj bu katkıların idda ettiği tüm artıları size verecektir.

    Rodajdan sonra kullanılması tavsiye edilen bu katkıların yaptığı sizin rodajda kazanamadığınız kompresyonu vermek.

    Peki metallerin genleşmesi vb. ısıl mazeretlerin beklenmesi rodaj sayılmaz mı ?
    Motor parçalar üretim bandında zaten bu kademeyi geçmişlerdir.

    ingilizce "Heat cycle" olarak adlandırılan süreç rodajda gerçekleşmez. Eğer rodajı bunun için yapıyoruz zannediyorsanız yanlış yoldasınız

    ANCAK HARARET HAYATİ ÖNEM TAŞIMAKTADIR.

    Rodaj sürecince aracın aşırı sıkıştırılması ve hararetin yükselmesi yapılacak en büyük yanlışlardan biridir.

    Motor çalışma ısısına ulaşmadan kesinlikle rodajlama namına yüklenme yapılmaz.

    Bu noktaya kadar anlattıklarımız kabaca toparlarsak;


    * Aktarma organlarının rodajı yeni bir motosiklet de asıl hedef değildir.

    * Rulmanın rodajı olmaz

    * Yeni motosiklet motorunda gerçekleşecek en önemli ve nerdeyse tek rodaj segman oturmasıdır

    * Segman oturması silindir basıncı ile elde edilir.

    * Segmanı adam akıllı oturtan, kendi gerilimi değil, ateşleme sonucu oluşan basınçtır.

    * Segmanı maksimum şekilde oturtmak için uygun devirlerde tam gaz vermekten başka seçenek yoktur.

    * Yeni motora asla "Yağ katkısı" vb. sıfatlarla satılan ürünler uygulanmaz.

    * Yeni motorların parçaları metalurjik olarak ısıl işlemlere tabi tutulmuştur. km ler boyunca alışması beklenmez.

    * Çalışma ısısına ulaşmayan yeni motora kesinlikle rodaj namına yüklenilmez(rodajın dışında da yüklenilmez)

    Peki burada anlatılan rodaj bize ne kazandırır ?

    Burada anlatılan rodajın mantığını kavrayıp kendi aracına uygulayan yada en azından yeni aracında gaza tam basmayı başaran biri mutlaka farkı görecektir.

    *Araç her devirde daha istekli hızlanacak tam performansını hatta daha fazlasını gösterecektir.

    *Trafikte aynı araçlara göre daha seri olacak aynı zamanda daha az yakacaktır.

    * Yağ tüketimi minimum seviyede olacaktır.

    * Sanılanın aksine motor ömrü ise azalmayacak aksine artacaktır.

    Yani; modifiyeci camianın egzoz, filtre ile almaya çalıştığı 1-2 hp den daha fazlası bedava olarak kazanılmış olacaktır. Çünkü motor içi sürtünmeye giden kayıp ciddi oranda bertaraf edilecektir. Buda ek güç demektir. Garip gelsede durum bu.


    Motor yağı, film yapmadan çapak atma ve bu atılan çapakların en uygun şekilde motor dışına atılması rodajımızın temel amacı.

    öyleyse bu konuları ele alalım ;

    Rodajda kullanılacak Motor yağı ;

    Rodaj döneminde kullanılacak motor yağı kontrollü aşınma ve çapak atma için gayet önemlidir. Hepiniz biliyorsunuz yeni nesil araçlar fabrikadan içinde sentetik ve yarı sentetik motoryağları ile gelmektedir.

    Ancak maalesef rodaj döneminde kullanılması gereken yağ mineral yağ dır. mineral yağ sayesinde rodaj daha rahat gerçekleşir. Ancak bu noktad,a mineral yağın ısı aktarma kapasitesi 115 santigrad derece civarı olduğunu unutmamak gerekir. Yani araçta mineral yağ varken hararet çok önemli bir değişkendir. Hararet aşırı yükselirse mineral yağ kimyasal yapısını değiştirir ve silindirlere filim oluşturur rodaj sona erer.(bore glaze) en önemlisi ise, yağın yanarak motor içindeki parçalara yapışmasıdır(oil sludge). Bu yüzden mineral yağ kullanırken bu ekstrem durumları göz önüne almamız gerekmektedir.(aşırı hararetten kaçacağız başka çare yok)

    Peki Tam sentetik yağlar ile durum nedir ?

    Kaliteli tam sentetik yağlar ile rodaj olmaz.. rodajlama çok düşük km lere iner. kimseye aracı 100 km bile olmadan tam gaz silindir basıncı yapın diyemeyiz. inanmazlar, yapmazlar. (fakat üreticiler rodaj yok diyerek bizim ekmeğimize yağ sürüyor)

    Özetle, tam sentetik yağ ile rodaj tam verimli olmaz zira çok düşük km lerde film oluşturmaya başlar ve sürtünen yüzeyleri korumaya alır. Yağınızı mineral bazlı olanla değiştirebiliyorsanız değiştirin. Yapamıyorsanız; 100 - 200 gibi km lerden itibaren tam gaz hızlanmalara başlamalısınız.

    Segman oturması ve çapak atma nasıl gerçekleşiyor ?
    Bu honlama artığı tepelerin segman tarafından traşlanması çok düşük kilometrelerde gerçekleşmeye başlar, sanıldığının aksine 1000-2000 km beklemekle asla rodaj yapılmaz.
    modern bir yarış motosikletinin segman oturma ve tam silindir çeperi ile örtüşmesi uygun kondüsyonlarda yaklaşık ilk 32(otuz iki) km de gerçekleşmektedir, düzenli biçimde tam gazla yapılan akselerasyon ve viteste yavaşlama(dekompresyon-deselerasyon) ile geçilen 150 - 200 km sonunda segmanlar yaklaşık %90 oranında oturacaktır. Bu da yağınızı ve filitrenizi değiştirme vakti demektir.
    (Alıntıdan derleme)

    Yukarıdaki yazı her ne kadar Alıntı da olsa, birebir katılıyorum. Profesyonel Motor-Mekanik alt yapım nedeniyle; anlatılanlar aynen doğrudur. Harfi harfine uyguladığınızda, sonucun mükemmel olduğunu görebilirsiniz.
    xawa bunu beğendi.
    [B][COLOR="Purple"]Ne kadar bilirsen bil, söylediklerin, karşındakinin anlayabildiği kadardır. [/COLOR][/B]

  14. #34

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Bu yazıyı hemen hemen bütün sitelerde görüyorum ve de katılmıyorum. Bu yazı tamamen milletin duymak istediği şeyleri söylemek için yazılmış bir yazı. Binlerce mühendis çalıştıran bu kadar otomobil ve motosiklet üreticisi firma kullanma kılavuzlarında rodaja uyun motoru sıkıştırmayın diyor, bu yazıyı yazan arkadaş tam tersini yapın diyor. Ondan sonra falanca motorun krankı kol çıkardı efsanelerini dinleriz böyle. İşte sırf bu yüzden ikinci el motosiklet olayına sıcak bakamıyorum.

    Ben de söyle bir yazı göstereyim size :

    RODAJ NEDİR?

    Motor üreten firmaların çoğu motorlarının rodaja ( Break in ) ihtiyacı olmadığını yada az bir süre ile rodaj yapılabileceğini söylemektedir. Oysa gerçekte durum bunun tersidir. Tüm motorların rodaja ihtiyacı vardır. Çünkü günümüzde motorlar her ne kadar profesyonel şekilde yapılıp yüzlerce kez testten geçse de çalışma şartlarında dönen parçaların ve hareketli parçaların şekilleri değişmektedir. Normalde piston ve gömlek dairesel olarak üretilmektedir.ayrıca piston ve gömlek arasında belirli bir boşluk bırakılmaktadır. Ancak motor çalışma sıcaklığına eriştiğinde bu değerler değişmekte piston ve gömlek bir miktar aşınarak gözle görülemese de elips (yumurta) şeklini almaktadır. Bu yüzden motorların ilk çalıştırılmalarında bazı temel konulara dikkat edilmelidir.

    Rodaj, motorların ilk defa kullanıldığında belli bir sure fazla ısıtmadan ve zorlamadan çalıştırılması demektir. Piston ve silindirlerin birbirine daha uyumlu çalışmasını sağlar. Yanlış rodaj motorunuzda güç kaybına yol açabilir ilerleyen zamanlarda.

    Teknik olarak ‘Running-in’ diye bilinen bu süreç, genellikle tüm sürtünme şartlarına dair bir tabir olsa da motorda rodaj; özel olarak silindir içindeki (ve etkisi silindir yüzeyine kıyasla çok küçük de olsa segman üzerindeki) imalat pürüzlülüğünün ortadan kalkmasına kadar gecen zamana işaret eder. Bu sure içinde yüzeydeki nano ve mikro ölçekteki pürüzlülükler aşınırlar.
    Bu aşınma safhası henüz tamamlanmadan motoru çok zorlarsanız (uzun sure yüksek devirde kullanırsanız) bu pürüzlülüklerin aşınma modunu değiştirirsiniz

    Daha teknik bir dilde anlatmak gerekirse;
    yaklaşık 1.000 km sonunda gömlekler, segmanlar, biyel kolu ve krank yatakları birbirlerini çizerek (çizme konusunu yanlış anlamayalım, mikron mertebesinde birbirleri üzerinde yol yaparlar, bu, bir süre sonra bir nevi gevşemeyi sağlar) sürtünmenin en aza ineceği hale gelirler.
    Silindirlerde, krank milinin yapısından dolayı, silindir yuvasının bir duvarında daha fazla yük oluşur. Motorunuz yeni iken asılırsanız bu taraf kesinlikle daha çok aşınacaktır. O an bir şey olur mu, hayır.. Ama diyelim ki 40,000 km yapabilecek motor 25-30 binde rektifiye isteyecektir.

    Yeni bir motor aldığınızda, motorunuzu rodaja kadar fazla zorlamayın.Çünkü ısınmamış motor üzerindeki sıkıştırmalar, motor içinde aşınmalara ve bunun sonucu silindir ve segmanların sürtünmesinden oluşan parça, çapak ve metal talaşı gibi ufak maddelerin motorunuza zarar vermesine sebep olur.

    Diğer bir konu ise, rodajın size sağladığı avantajlardır. Yeni bir makine aldığınızda rodaj sizin makineye alışmanızı sağlar. Eğer 500-1000 km arası motorunuzu fazla sıkıştırmazsanız, bu hem motorunuzun kondisyonu bakımından iyi olur,hem de sizin motorla ilişkilerinizi genişletir ve hakimiyet gücünüzü yükseltir.
    Motor sizi tanırken,sizde motorunuzu tanırsınız. Bu karşılıklı bir şey dir.

    Son olarak motorunuzun rölantisini rodajdan önce değiştirmeyin.Fabrikasyon olarak ayarlanmış yada kata loğunda nasıl ayarlanacağı belirtilmiştir.Ayrıca yeni motorlarda tamamen rodaj oluncaya kadar düzensizlik gösterebilir.
    Ama bu sorunda artık yeni üretilen motorlarda görülmemekte.
    Biraz özen göstererek motorunuzu yıllarca problemsiz olarak kullanabilirsiniz.Ne kadar uzun süre kullanacağınız bir kaza-kırım dışında daha çok size kalmıştır.

    Ayrıca aldığınız motorun lastikleri, henüz çok yeni olduğundan bir 100-200 km asfalta alışmalı ve ısınmalıdır. Böylelikle motorun altından kayma riskini azaltırsınız. Bu da rodajın diğer bir önemli ayrıntısını bize göstermektedir. Demek ki rodaj, her motorda yapılması gereken çok mühim bir şeydir.

  15. #35

    Üyelik
    01 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    150 mcx
    paylaşım için teşekkürler

  16. #36
    Boğaçhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2006
    Şehir
    Edremit
    Motosikleti
    Mondial 162 MC
    Rodaj konusunda Seko kardeşimin eklemiş olduğu yazıda doğru. Rodajın neden ve nasıllarını açıklıyor.
    Lakin benim eklediğim yazıdaki Püf noktaları:
    * Mineral yağ kullanılması,
    * Motorun yeterli çalışma ısısına gelmesinin beklenmesi,
    * Gazı açmanın sürekli değil; anlık olarak yükseltilerek düşürülmesi ki.. bu işlem esnasında özellikle vites küçültülerek kompresyona bindirme dediğimiz işlemi yapmak, segmanların oturması için idealdir. (diğer parçalarda da ister istemez rodaj-alıştırma olayı gerçeleşir. ama bu klasik bir alıştırma olayından öte bir şey değildir aslolan segmanların rodajıdır) Özellikle yokuş aşağı yollarda, kompreyona bindirme olayını sık tekrarlamak, iyi bir rodajın sağlanmasına yardımcı olur.
    [B][COLOR="Purple"]Ne kadar bilirsen bil, söylediklerin, karşındakinin anlayabildiği kadardır. [/COLOR][/B]

  17. #37
    Boğaçhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2006
    Şehir
    Edremit
    Motosikleti
    Mondial 162 MC
    Yukarıdaki link Yamaha, Jianshe ortaklığının kanıtı. Google Dil araçlarıyla yaptığım çeviri de aşağıda. Jianshe pardon Puma motosikletleriniz hayırlı olsun(!)
    Yamaha Motor Çin'de Shanghai, Pazarlama kurar Motosiklet Şirketi
    Move to integrate motorcycle marketing operations in China Çin'de motosiklet pazarlama faaliyetlerini entegre taşı


    Yamaha Motor Co., Ltd. recently established a new motorcycle marketing company in Shanghai, which is slated to begin operation on May 26, 2004. Yamaha Motor Co, Ltd yakın May 26, 2004 tarihinde operasyon başlaması planlanıyor Şangay, yeni bir motosiklet pazarlama şirketi kurdu. It will market Yamaha-brand motorcycles, provide after-sales service, and sell spare parts in China. Bu satış sonrası servis ve Çin'de yedek parça satmak sağlamak, Yamaha marka motosiklet pazarı olacaktır. The new company, to be known as Yamaha Jianshe Motor Shanghai Marketing Co.,Ltd. Yeni şirket, Yamaha Motor Jianshe Shanghai Pazarlama A.Ş. olarak bilinen is capitalized at US$4 million (approx. 420 million yen), with 30% ownership by Yamaha Motor; 55% by Chongqing Jianshe-Yamaha Motor Co., Ltd. (“Jianshe-Yamaha”), a joint-venture company for the manufacture and sales of motorcycles in China; and 15% by Jianshe Industries (Group) Co., Ltd. (“Jianshe Industries”), the business partner with whom Yamaha Motor founded Jianshe-Yamaha. Yamaha Motor tarafından% 30'una ile ABD 'de 4.000.000 $ (yaklaşık 420.000.000 ¥) büyük harf, Chongqing Jianshe-Yamaha Motor Co, Ltd ("Jianshe-Yamaha") için bir ortak girişim şirketi tarafından% 55 üretim ve Çin'de motosiklet satış ve% 15 Jianshe Industries (Grup) Co, Ltd ("Jianshe Industries"), Yamaha Motor Jianshe-Yamaha kurdu ile iş ortağı. Previously, Yamaha Motor had two joint-venture motorcycle manufacturing and marketing companies in China, Jianshe-Yamaha and Zhuzhou Nanfang Yamaha Motor Co., Ltd. (“Nanfang Yamaha”). Daha önce, Yamaha Motor Çin, Jianshe-Yamaha ve Zhuzhou Nanfang Yamaha Motor Co, Ltd iki ortak girişim motosiklet üretim ve pazarlama şirketleri vardı ("Nanfang Yamaha"). Each was manufacturing complete Yamaha-brand motorcycles independently, and using its own sales routes for product sales and after-sales service. Her bağımsız tam Yamaha marka motosiklet üretim ve ürün satış ve satış sonrası servis kendi satış yolları kullanarak.
    By transferring motorcycle marketing functions from these companies and integrating them into the new company, Yamaha Motor is moving aggressively to implement its marketing strategies, expand the product line-up, further improve customer services, enhance the Yamaha brand image, in order to increase sales in China. bu şirketlerden motosiklet pazarlama fonksiyonları aktarılması ve yeni şirketin içine entegre ederek, Yamaha Motor satışları artırmak amacıyla, pazarlama stratejilerini uygulamak için daha fazla, line-up ürün genişletmek müşteri hizmetlerini geliştirmek, Yamaha marka imajını geliştirmek agresif hareket ediyor çin.
    The new company will start with some 200 employees, and plans to sell 260,000 units in the first year, amounting to 1,440 million yuan (approx. 19.4 billion yen) in total sales. Yeni şirket, yaklaşık 200 çalışanı ile başlayacak ve ilk yılında 260.000 adet satmayı planlıyor, toplam satış 1.440 milyon yuan (yaklaşık 19400000000 ¥) tutarında.



    A decision was made ahead of forming the new joint venture, in April, for Jianshe Industries, (Chinese partner of Jianshe-Yamaha), to acquire the entire investment made by the Chinese partner of Nanfang Yamaha. Bir karar öncesinde Nanfang Yamaha Çinli ortak tarafından yapılan tüm yatırım kazanmak Jianshe Sanayii (Jianshe-Yamaha Çin ortağı), Nisan ayında yeni ortak girişim, şekillendirme yapılmıştır. The idea is to integrate the joint-venture partners for manufacturing operations, in tandem with the marketing integration. Fikir pazarlama entegrasyonu ile tandem, üretim faaliyetleri için ortak girişim ortaklarının birleştirmektir. That capital transfer is now underway, with the process due to be completed in June. Bu sermaye transferi süreci Haziran ayında tamamlanması nedeniyle, şu anda devam etmektedir. When that is accomplished, Nanfang Yamaha will be renamed Zhuzhou Jianshe Yamaha Motor Co., Ltd. Following the consolidation of sales into the new company, the two existing joint-venture companies will specialize in manufacturing operations. Bu tamamlandığında Nanfang Yamaha Zhuzhou Jianshe Yamaha Motor Co, mevcut iki ortak girişim şirketlerinin üretim faaliyetleri konusunda uzmanım olacak Ltd yeni bir şirket haline satış konsolidasyon ardından yeniden adlandırılır.
    Thanks to favorable results from new model launches and the successful expansion of sales channels, motorcycle sales increased significantly in China last year. yeni model lansmanları ve satış kanallarının başarılı genişleme gelen olumlu sonuçlar sayesinde, motosiklet satışları geçen yıl Çin'de önemli ölçüde artmıştır. Unit sales by Jianshe-Yamaha increased 177% from the previous year, to about 110,000 units, and unit sales by Nanfang Yamaha also rose, by 92%, to some 50,000 units. Jianshe-Yamaha Birim satış ve yaklaşık 110.000 adet, bir önceki yıla göre% 177 artış Nanfang Yamaha tarafından birim satış da 50.000 adet,% 92 oranında yükseldi.



    Establishing the new marketing company while integrating the joint-venture manufacturing partners represents a key effort to restructure the foundation of the motorcycle business in China. ortak girişim üretim ortakları entegre ederken yeni pazarlama şirketi kurulması Çin'de motosiklet iş temelini yeniden yapılandırılması için önemli bir çaba gösterir. The move will help Yamaha Motor expand sales and develop an optimum production system in China. Hareket Yamaha Motor satış genişletmek ve Çin'de optimum bir üretim sistemi geliştirmeye yardımcı olacaktır.
    Meanwhile, a plan to establish a local R&D company this year is also in progress. Bu arada, bir plan bu yıl devam eden, aynı zamanda bir yerel Ar-Ge şirketi kurmak için. The new enterprise will further promote product development that meets local needs. Yeni kurumsal fazla yerel ihtiyaçları karşılayan ürün geliştirme teşvik edecektir. Once this local R&D presence is established, Yamaha Motor will have in place a comprehensive operational system for the development, manufacture and marketing of motorcycles in China. Bir kez bu yerel Ar-Ge varlığı kurulduğunda, Yamaha Motor yerde geliştirme, üretim ve pazarlama Çin'de motosikletler için kapsamlı bir işletim sistemi olacak. Yamaha Motor will then be capable of flexible response to any change in the Chinese market, and will be well positioned to hone its competitive edge in China. Yamaha Motor ve sonra Çin pazarında herhangi bir değişiklik için esnek tepki yeteneğine sahip olacak ve Çin kendi rekabet gücünü bilemek için yerleştirilmiş olacaktır.

    [B][COLOR="Purple"]Ne kadar bilirsen bil, söylediklerin, karşındakinin anlayabildiği kadardır. [/COLOR][/B]

  18. #38

    Üyelik
    01 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    150 mcx
    emeğine sağlık

  19. #39
    Boğaçhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2006
    Şehir
    Edremit
    Motosikleti
    Mondial 162 MC

    Merak!

    Alıntı catayfun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    emeğine sağlık
    Sağol catayfun.
    Benimki de merak işte! Bir olayın neden, nasıl ve niçin sorularına yanıt bulmadan içim rahat etmiyor. Konuyla ilgili daha bir çok int. sayfası buldum. Hatta ve hatta bulabildiklerim göre; Yamaha YBR 125'lerin motor ve pek çok aksamı da bu ortaklık sonucunda ortaya çıkmış. İlginç bir durum.
    Özetlersek; Ezbere konuşaktansa, araştırmak daha akıllıca oluyor ve iyide oluyor.
    Bu kadar ilgilenmemin bir diğer nedeni de; Ben de yeni bir motosiklet arayışı içindeyim. Bütçeme uygun olduğu kadar, fiyat/performans yönünden en uygun olanı tercih edebilmek için; Mondial, Arora ve Kuba'nın bu yıl çıkan son modellerini Fuarda da olmak üzere epey bi araştırdım. Kanuni Fuarda olmadığından, Puma ile ilgili yeterli bilgim yoktu. Şu an bu motosikleti kullanan arkadaşlar sayesinde, kullanıma ilişkin tecrübi bilgileri de edinebileceğiz inşallah.
    [B][COLOR="Purple"]Ne kadar bilirsen bil, söylediklerin, karşındakinin anlayabildiği kadardır. [/COLOR][/B]

  20. #40
    fat280 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2009
    Şehir
    Alanya/ANTALYA
    Motosikleti
    2008 xmax 250
    Alıntı Boğaçhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sağol catayfun.
    Benimki de merak işte! Bir olayın neden, nasıl ve niçin sorularına yanıt bulmadan içim rahat etmiyor. Konuyla ilgili daha bir çok int. sayfası buldum. Hatta ve hatta bulabildiklerim göre; Yamaha YBR 125'lerin motor ve pek çok aksamı da bu ortaklık sonucunda ortaya çıkmış. İlginç bir durum.
    Özetlersek; Ezbere konuşaktansa, araştırmak daha akıllıca oluyor ve iyide oluyor.
    Bu kadar ilgilenmemin bir diğer nedeni de; Ben de yeni bir motosiklet arayışı içindeyim. Bütçeme uygun olduğu kadar, fiyat/performans yönünden en uygun olanı tercih edebilmek için; Mondial, Arora ve Kuba'nın bu yıl çıkan son modellerini Fuarda da olmak üzere epey bi araştırdım. Kanuni Fuarda olmadığından, Puma ile ilgili yeterli bilgim yoktu. Şu an bu motosikleti kullanan arkadaşlar sayesinde, kullanıma ilişkin tecrübi bilgileri de edinebileceğiz inşallah.
    slm kardeş zaten benim motorda jianshenin malı js125-6A modeli ybr motorlu sıfır ybr almaktansa salcano wolf125 almak daha iyi :D


2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)