Supertest World Association Yunanistan'in SERRES pistinde 2010 model Superbike test organizasyonu yapmis.
Degisik ulkelerden dergilerin test pilotlarinin katildigi bu organizasyonda, motosikletler;
yapilis amaçlarina uygun olarak pistte test edilmisler.
Dogal olarak hangi motosiklet, en iyisi sorusundan ziyade, en iyi tur zamani hangi motosikletten gelecek sorusunun cevabi aranmis.
Pistimiz 3186 metre uzunlugunda.
Teste katilan motosikletler tum test pilotlari tarafindan kullanilip, en iyi tur zamanlari alinmis.
Tabi her pilotun tek tek tur zamanlari da mevcut.
Ben buraya sadece en iyi tur zamanini ve bazi teknik bilgileri alacagim.
Merak eden olursa, hangi derginin pilotu ne yapmis, onu da yazarim.
Testin esit sartlarda geçmesi için tum motorlar pist için en uygun ayarlara getirilmis.
Hepsinde Continental lastikler kullanilmis ve hatta hepsine ayni benzin konulmus.
Ben simdi tek tek tum motosikletlerin tur zamanlarini verecegim ama yaninda hediyesi olarak da 0-300 dergisinin yapmis oldugu guç ve agirlik olçumlerini de vereyim ki bosluk kalmasin.
Simdi dusundumde oyle yapmasam daha iyi olacak.
Ben en iyisi once Dynojet arka teker ölçümlerini en iyiden en kötüye siralayayim.
Daha sonra da en iyi tur zamanlarini siralayayim.
Oyle daha derli toplu olacak sanirim.
Evet 0-300 dergisinin arka teker Dyno ölçümleri kilolar:
- BMW S1000 RR 182ch 13200tr/min - 10.89 mkg 10800 tr/min *204.5kg
- MV AGUSTA F4 1000 166ch 12500 tr/min - 10.8mkg 9000tr/min *214kg
- KAWASAKI ZX10R 162ch 12450 tr/min - 10.6mkg 8800tr/min *207kg
- YAMAHA YZF 1000 R1 161ch 12300tr/min - 10.94 mkg 9000tr/min *215kg
- HONDA CBR 1000 RR 157.9ch 11900tr/min - 10.43 mkg 9000tr/min *199kg
- SUZUKI GSX-R 1000 155ch 11500tr/min - 10.2mkg 10200tr/min *206kg
- APRILIA RSV4 R 147.4ch 12700tr/min - 9.63mkg 12700tr/min *212kg
Simdi de 6 ayri test pilotunun ayri ayri tur zamanlarini en iyiden kötüye görelim.
YM
- HONDA CBR 1000 RR - 1'28"246
- BMW S 1000 RR - 1'28"834
- KAWASAKI ZX 10 R - 1'28"891
- MV AGUSTA F4 - 1'28"987
- APRILIA RSV4-R - 1'29"755
- SUZUKI GSXR 1000 - 1'30"746
- YAMAHA YZF 1000 R1 - 1'30"860
MOTO REVUE
- MV AGUSTA F4 - 1'26"839
- SUZUKI GSXR 1000 - 1'27"190
- HONDA CBR 1000 RR - 1'27"212
- APRILIA RSV4-R - 1'27"215
- KAWASAKI ZX 10 R - 1'27"253
- YAMAHA YZF 1000 R1 - 1'27"334
- BMW S 1000 RR - 1'27"548
0-300
- KAWASAKI ZX 10 R - 1'29"151
- HONDA CBR 1000 RR - 1'29"400
- BMW S 1000 RR - 1'29"416
- SUZUKI GSXR 1000 - 1'29"649
- YAMAHA YZF 1000 R1 - 1'31"013
- APRILIA RSV4-R - 1'31"125
- MV AGUSTA F4 - 1'31"233
MMO
- SUZUKI GSXR 1000 - 1'30"256
- BMW S 1000 RR - 1'30"789
- KAWASAKI ZX 10 R - 1'30"792
- YAMAHA YZF 1000 R1 - 1'31"275
- MV AGUSTA F4 - 1'31"772
- HONDA CBR 1000 RR - 1'31"976
- APRILIA RSV4-R - 1'32"010
MC FOLKET
- SUZUKI GSXR 1000 - 1'37"425
- YAMAHA YZF 1000 R1 - 1'37"723
- HONDA CBR 1000 RR - 1'37"788
- APRILIA RSV4-R - 1'38"061
- BMW S 1000 RR - 1'38"102
- KAWASAKI ZX 10 R - 1'38"594
- MV AGUSTA F4 - 1'40"204
JOHN BOUSTAS
- SUZUKI GSXR 1000 - 1'22"450
- KAWASAKI ZX 10 R - 1'22"468
- BMW S 1000 RR - 1'22"638
- APRILIA RSV4-R - 1'22"871
- HONDA CBR 1000 RR - 1'22"942
- MV AGUSTA F4 - 1'23"077
- YAMAHA YZF 1000 R1 - 1'24"109
Simdi yukaridaki testlerden ne sonuç çikartmak lazim?
Onu da sonra konusuruz.