beverly500 le nexus500 sanırım aynı engine var fakat yapısal olarak sanırım beverly daha performanslı beverly nin lastik ve aerodinamik daha iyi gibi beverly de
beverly500 le nexus500 sanırım aynı engine var fakat yapısal olarak sanırım beverly daha performanslı beverly nin lastik ve aerodinamik daha iyi gibi beverly de
zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
Deryali Arkadaşım Verdiğiniz Bilgiler İçin Tşk Ederim ve Borç Bilirim İzmire Yolunuz Düşerse Çayımı Kahvemi İçmeye Beklerim..
Nexus 500 ü çok istiyordum ama şuan temizi bulmak zor hele izmirde hiç satışı yok temizinde fiyatı çok yüksek diğer semtelerde.. yine italyan olan piaggio ya yönelmiş bulunmaktayım servis sıkıntısı çekmekten korkuyorum :(
Bence Bu Tablo Biraz Subjektif Olmuş, Birde Ali Kardeşimizden Değerlendirme Alsak Diyorum
---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:38 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:17 ----------
Bu Arada Maşallah Motorun Sıfırdan Farksız Güle güle KAzasız belasız Kullan, Fuarda Görüşüp Tanışmak İsterim İmkan Olursa..
Merhabalar bir aksilik çıkmazsa Pazar günü fuarda olacağım. Telefon numaramı özelden size yazıyorum.
BSI nin yaptığı grafik hakkında yorum yapmak istemiyorum BSI'nin B500 hakkında bence (1 iki kere kullanmakla ne kadar bilgisi olursa )pek bir fikri yok. Bu tanıtım yazımın yanı sıra uzun yollarda motoru bolca test ederek izlenimlerimi
http://www.scooturk.net/showthread.php?t=6277 burada ve burada http://www.scooturk.net/showthread.php?t=6077 paylaştım. Buna göre Dylanı 28.000km ve Beverly'de şuana kadar 11.000km test etmiş biri olarak bsi Serkan'ımın yaptığı grafiği doğru bulmuyorum.
"Özgür yaşayanların bakış açısı" Motojektif
inanılanın tersine 250 lik ekonomikdir az yakar ama 500 lükde yerine göre 250 likden ekonomikdir nasıl şöyle anlatıyım 250 lik bir motora iki kişi binerse ve sollama yada ani kalkış için motor gazına köklendiğinde motor iki kişinin yükünü kaldırmak için çok fazla zorlanıp enerji tüketmek zorunda kalıcakdır buda fazla yakıt tüketimi demek olucakdır bunu motoru süren hissetmez belki motoruna bağlı motor fırlar gider ama o fırlama sırasında çok sağlam yakıt tüketir.. 500 lük motorda ise motor zaten güçlü olduğu için iki kişiyi zorlanmadan fazla bir enerji harcamadan gene asgari yakıtla kaldırıcakdır yani 250 likden daha ekonomik olucakdır.. yani kullanım amacı önemli tek kişi uzun yol kısa yol bence 250 lik yeni nesil enjeksiyonlu bir motor ideal.. ama iki kişi artık yükleriniz varsa çanta falan ve gaz açıp gitmeyi seviyorsanız 500 lük idealdir sizin için..
dostum 2009 yılında servisin bilyeleri değiştirdiğini söylemişsin bu daha sonra tekrar etti mi? babamda beverly 500 kullanıyor 2 3 ayda 2 defa bilye değiştirmek gerekti, acaba bu motorun bi özelliği mi kronik bi sorunu mu yoksa kullanımdan mı kaynaklanıyor
Merhaba
O Motoru ben arkadaşıma sattım ve şuanda 60.000km de ama hala bilyelerinde bir sıkıntı oluşmadı.
Ağır motor olduğu için bilyeler diğer scooterlara göre daha çabuk aşınıyor buradaki püf nokta, uzun süre sorunsuz kullanabilmek için bilyeleri değiştirteceğiniz servisi doğru seçmeniz.
Ben Merkez Servis'i tercih ediyorum.
"Özgür yaşayanların bakış açısı" Motojektif
teşekkürler güzel inceleme olmuş
Konu eski yeni konu açmıyım dedim burdan yazıyım..
italyadan yeni geldim arkadaşla gezmeye gittik 2 hafta.. orda heryerde beverly ve vespa var..
beverly nin her çeşidi var 200,300,500,400 her tür hacmi var.. kiralama şirketi benle arkadaşa 500 lüğünü verdi.. bendeki 170 bin deydi arkadaşdakide 140 küsur bindeydi..
kiralamacı arkadaşda genç biri idi türkiyeye falanda gelmiş türkleri seviyor. bizdede klasik türk kafası km leri görünce yolda kalmıyalım bu motor dağılmasın falan dedik gülerek oda piaggio bu 300-400 binde olanlar kaynıyor italya sokaklarında bakımları tamsa hiçbir şey olmaz italya turu atarsınız dedi. bizde gülerek zaten italya turu atıcaz dedik.
Neyse yola çıkdık ilk izlenimim gazı açdınmı roket gibi ne olduğunu anlamadan 160-170 lere çıkıyor motor o km lerde bile çok iyi gidiyordu..
piaggioyu piaggio yapan unsurlardan biri işte adamlar kaya gibi motor yapmış bakımlarını tam yaparsan km ne olursa olsun ölmüyor motorlar..
italyaya gidenler bilir yollarda bolcana 1960 model -70 model vespalar kaynıyor hala tıkır tıkır gidiyor. piaggioyoya bakdınmı gidiyor..
tam motorsiklet ülkesi yaşlı teyzeler amcalar 70-80 yaşında olanlar bile motorsiklete biniyor.
Türkiye'de piaggio'ya çok soğuk bakardım pahalı sıfır fiyat pahalı servis ve yedek parçadan ötürü x8,x9 falanda kullanmışlığım vardır ama beverly bayıldım..
özellikle lombardiya bölgesinde çok dağlık yollar vardı orda yüksek hacim ve motorun ufak oluşunun kıvrak atikliğinin faydasını sollamalarda ve virajlarda yol tutuşda dağ yollarında çok gördüm.. ben bir scootera bu kadar bayılıcağımı düşünmezdim. scooterdan çok cruiser bir motor gibi havası var gerek sürüş poziyosnundan gerek gidişinden..
Tek kelime harika bir motor ben bunca yıl Türkiyede binmedim bu motora hani binerdimde ne yalan söyliyim birazda gözardı ettim..
italyada binmek nasipmiş.. 500cc bu kasaya cuk diye oturmuş.. kasa hafif motor güçlü çok dengeli ve süratli gidiyor ve ne olduğunu anlamadan 160-170 lere tırmanıyor.. aynı motorlu x9 500 de sürmüşdüm arkadaşımda vardı böyle değildi o daha hantaldı..
bu serilik hafif oluşu yakıtada yansıyor öyle düşünüldüğü gibi çok yakan bir motor değil tam aksine şöyle diyim 250cc lik bir motor olsa o sollamalarda gaz açdığımda ve yüksek hızlara çıkmak zotunda kaldığımdaki 250cc de bu top speed genelde 130-140 falan olur. 250cc 500cc den fazla yakar çok sıkışıcağı ve zorlanıcağı için..
ben bu beverly arabalardaki roadster araba sınıfı varya ona benzetiyorum.. zaten klasmanında sanırım dünyada tek genelde hacim yükseldikçe motorun ölçüleride büyüyor. bilenler bilir bende yıllar önce silverwing 600 lük abs vardı. her şeyi güzeldide o cüssesinden çok sıkıntı çekiyordum çok ecel terleri dökmüşlüğüm vardı o motorda çünkü öyle yapılı iri kıyım biri değilim..
Beverly herkes kullanabilir 1.50 boyundaki bir adam yada kadın bile kullanır. şehir içinde çok güzel kullanılır şehir dışında yüksek hacminden dolayı mağdur etmez kesinlikle yani her işe on numara giden bir motor.. tam all in one tarzı bir motor..
oturma pozisyonu ilk kiraladığımızda canımı sıktı ordaki adamada dedim x serisinden bir şey yokmu bunun oturma poziyonu uzunyolda yorar diye italyan kiralamacıda esas bu yormaz onlar yorar dedi.. dediğindede haklıymış araba koltuğunda oturur gibi oturuyorsunuz o yüzden uzun yolda en ufak bir rahatsızlık yok. selenin sizin tarafı içerde haliyle sırtınızı sanki bir koltukda oturuyor hissinde yaslayıp rahat rahat yol alıyorsunuz.. bu rahatlık tabii sürüşünüzede yansıyor..
kısaca şu anda fazer alma arifesindeyim ama kesinlikle ilerki zamanlarda şehir içi ve uzun yol için karma kullanabiliceğim bir scooter düşünüyordum sadece kafamda şekillenmemişdi yüksek hacimlerede çıkmak istemiyordum gts evo mu joymax mi xmas mi omu bumu derken beverlyden sonra kafamdaki bütün motorları attım çöpe kararımı verdim beverl alırsamda kesinlikle 500 lüğü...
benim kafa eski kafa piaggio kafamda hep eski fahiş parça fiyatı ile kalmış yer etmiş.. ama bakdım fiyatları nerdeyse çin motorsikletlerinin parça fiyatlarına yakın olmuş.. grenaj parçaları 140-150 tl falan.. yıllar önce deseler inanmazdım.. o açıdanda kafama beverly aşırı yattı..
şu anda ikinci elide çok iyi 7-8 bin tl lere tertemiz sorunsuz patlağı çatlağı kırığı olmayan beverly ler var. o fiyatlara çinmalı scooterlar satıyorlar.
Aklıma geldi şimdi tek eksisi aynası idi bana göre gidonu çevirdinizmi aynasıda dönüyor sabit değil oda viraj ve sollamalarda sizin arkaya emin olmak için bir defa dönüp bakmanızı gerektiyor.. benim için önemsiz bir unsur neticede ben ayna sabir olsada güvenmem o aynalara kör nokta çok var gene bakıyorum ama sabit aynaya alışmış biri ilk başlarda zorlanabilir.
Beverly 500 Racing gibidir Keza Nexus 500
Çok güzel bir paylaşım,
teşekkürler..
4 tane Beverly 500 eskitmiş biri olarak bir daha tövbe Beverly 500 almam. Çünkü Vitesli motorun tadını bilmiyordum ve scooter konusunda evet bugüne kadar yazdığım herşeyin arkasındayım.
Fakat scooterlarda denge malasef yok, viraja girme çıkma diye birşey gerçekten yok sanal olarak var. Hakimiyet yok...
125cc bile olsa Vitesli motoru Scootera tercih ederim.
Motordan gerçekten zevk almak isteyen arkadaşlar bir an evvel scooter dünyasından gerçek motor dünyasına adım atsınlar derim.
Ayrıca Beverly 500 Cruiser modelleri önceki modellere göre daha az yakıt tüketiyor ve daha iyi gidiyorlar. Fakat çok fazla kronik sorunları var.
Bunlardan bir tanesi Gidon Bilyeleri.. Sürekli bozuluyor ve onu tamir ettirmek oldukça para ve zamana mal oluyor. Yaptırmadığınızda gidonun ortada takılması oldukça can sıkıcı bir hal alıyor.
Ön Far titreşimden ötürü sürekli kırılıyor düşüyor. Yenisini alayım desen sadece kırılan yeri satılmadığı için farı komple gövdeyle alıyorsun haşırt 1000 lira.
İtalya'da belki ama ülkemizde gerçekten işletim maliyetleri çok pahalı.
benim en son motorum tdm850 idi sattım şimdi fazer arıyorum.. vitesli başka scooter bambaşka .. scootera gerçek motor dememekde komik..
adamlar 4 lastikdemi gidiyorlar tam askine scooter normal motora göre daha riskli ve daha zor bana göre ortada kocaman bir teknesi var ve lastikleri ufak..
ben scooter sürerken hep zorlanırım ama düz vitesi verin alayını 10 dakika sonra her tür cambazlığı yaparım..
Bundan 3 sene önce yiğenimin fiddle ı aldım az kalsın düşüyordum sürerken çok zorlandım.. kaldıki eskiler bilir bende silverwing600 abs vardı.
fazerımı alırsam inşallah yanına ilerde kesinlikle bir scooter alıcam ve beverly 500 ilk tercihim olucak.
şehir içinde vitesli motor insanı yoruyor bunu 20 den fazla ufak ve büyük hacim vitesli motoru olmuş biri olarak söylüyorum.. istediği vitesli olsun şehir içinde kasıyor.
scooter yürüyen paşa koltuğu şehirde.. istanbulda yaşıyorum tabiki kendi yaşadığım şehire göre konuşuyorum..
scooter şehirde çok rahat .. dik yokuşlarda keşmekeş ilerlemeyen dar trafikde.. büyük rahatlık büyük kolaylık.. bagajın olması artı bir değer..
çantan yoksa heleki sevmiyorsan benim gibi vitesli motorda çantayı biri gelirken migrosdan şunu şunu al dediğinde minnacık iki torba bile zulüm oluyor işkence oluyor viteslide.
vitesli motor keyfi tadı tuzu apayrı ama scooterda ayrı bir rahatlık.. kaliteli bir chopperı gene hiç bir şeye değişmem.. zaten son noktam iyi bir chopper olucak.. ama gene ufak hacim bir scooterı koyarım bir köşeye şehiriçi gezmeye..
ben italya turu attım beverly ile on numara bir motor.. kesinlikle çok kaliteli idi.. touring uzun yol camı biraz ses yapıyordu.. ben o kadar yol yapdım ne farın düştü ne bir şey oldu hemde ne yollara girdik arkadaşla ne tümseklerden geçdik ne çukurlara girdik. vardır elbet kronik sorunu hangi motorda yok ki..
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)