Honda CGL 125 teknik özellkleri
Motor 4-zamanlı, Hava soğutmalı, OHV tek silindir
Silindir Çapı x Strok 56,5 x49,5
Motor Hacmi 124,1 cc
Sıkıştırma Oranı 9:1
Yakıt Sistemi 20mm piston sübap tipi karbüratör
Max. Güç 9,8BG @ 8.500d/d
Max. Tork 8,8Nm @ 7.500d/d
Ateşleme CDI Elektronik
Çalıştırma Elektrik marşlı ve marş pedalı ile
Şanzıman 5 vites
Aktarım Zincir
Boyutlar (UxGxY) 2.011 x 793 x 1.053mm
Tekerlekler Arasi Mesafe 1,280mm
Sele Yüksekliği 770mm
Yerden Açıklık 120mm
Yakıt Kapasitesi 10,5lt (2,1lt yedek)
Tekerlekler 5 kollu alüminyum alaşım jant
Ön Lastikler 2.75 - 18 42 P
Arka Lastikler 90/90 - 18 51S
Ön Frenler Tambur Fren
Arka Frenler Tambur Fren
Ağırlık 108kg
Renk Seçenekleri Kırmızı
İlk bakış: Görüntüsü klasik, o yüzden çoğu kimsenin hoşuna giden ve eskimeyen bir tasarımı var. Göze hoş gelmeyen nokta yok.
Oturma pozisyonu: İster dik ister öne yatarak çok rahat bir kullanımı var, sele oldukça aşağıda rahatlıkla 165cm boyunda biri ayağını sağlam bir şekilde yere basabilir. Kumanda elemanları klasik Honda kalitesinde ve kulanımı sorunsuz .
Vites kutusu: Vites levyesi ön ve arka basmalı olarak tasarlanmış, bu sayede vites değiştrirken ayağımızın burnuyla sürekli büyüyek Boş-1-2-3-4-5-Boş-1-2-3-4-5...şeklinde,düşürürken de ayağın topuk kısmıyla geriye doğru vitesler küçülüyor 5-4-3-2-1-Boş-5-4-3-2-1... şeklinde, vitesler çok basit, yanlız 5. vitesle giderken yanlışlıkla vites büyütmemek gerekiyor hata 2 kere basıp yüksek hızda 5. vitesten 1. vitese geçmek arka tekerin kilitlenmesine neden olur. Neyse ki yeterince büyük ışıklı bir dijital vites göstergesi var.
Motor: İlk çalıştırmada jiglenin 2 konumu bulunuyor ve yeri kabüratörün yanı ve ulaşımı çok zor, motorun üzerinde iken alışmadan yerini bulmak imkansız. Motor sesi relantide ve dururken boşta gazlamalarda, yanlızca egsoz sesi ve bujiden gelen çıtırtılardan ibaret,yani oldukça sessiz. Ancak yolda yüksek devirleri 8-10.000 d/dakikaları çevirirken motorda titreşim var , rahatsız ediliriliği tartışılır, ama motoru zorlamamak için vites büyütmeyi ve gereksiz devir çevirmeyi de önlemiş oluyor. Düz yolda rahatlıkla 100 km/h hıza çıkabiliyor. Uygun yolda 120-130km/h arası hızları da görmek mümkün ancak ön kısım hafif olduğu için güvenli değil.
Artçı ile hız ve çekişte fazla bir değişim olmuyor. 80km/h yerine 70km/h'le gidiliyor. Bayır çıkarken 80km/h yerine yine 65-70km/h arası bir süratle çıkılabiliyor.
Yakıt tüketimi şehir içinde 2,5lt, performanslı kullanımda 3, şehir dışı 70-80km/h hızlarda 2lt.
Yol tutuş ve süspansiyon: Oldukça salınımlı,yüksek stroklu ve sessiz bir süspansiyonu var, ağır çukur geçişlerini bile telore edebiliyor,konforlu diyebiliriz.
Virajlarda bu yüzden biraz daha çaba isteyen süspansiyon strokunu da yenip viraj yatışını ayarlamak gerekiyor. Alıştıktan sonra sportif sürüş mümkün.
Frenler: 2003 modele kadar önler kampana fren ama herhangi bir sorun yok, çabuk kilitlenmeye meğilli bir kampana değil, frenleme dozajları iyi ayarlanmış ve yapabileceği hıza göre de frenleri başarılı.
2003 modellerde farlar eski tip ampul far, halojene çevrilebilir, aydınlatması vasat.
Bu da 2. elden yeni aldığım 2003 modeli ,henüz 13.000km'de.Trafik görmemiş ehliyesiz kullanılmış ilçe motoru.Fiyatı 1200Tl+100Tl muayene gecikme zamı.