250cc SS'ler (Kawasaki Ninja 250R – Hyosung GT250R)
Reklamlar
-
29 Ağustos 2008, 23:46
#1
Bike dergisi Eylül 2008 sayısından alıntıdır.
Eğer 18 yaşındaysanız 2 sene boyunca max 33hp kuralına uymanız gerekiyor. Bu kural 2 motor için hedef segmenti belirliyor bunlar Kawasaki Ninja 250R ve Hyosung GT250R.
33hp kuralına uyan en yeni motosiklet bu ikisi. Aslında daha güçlü motorları özel donanımlar sayesinde sınırlamak mümkün hatta GSX-R600’ü bile ama bu motorların yapılış amacı bu değil ayrıca hiçbiri bu kadar ucuzda değil.
İlk bakışta, daha yeni görünümlü, çok yeşil, keskin hatlı ve korkutucu ZX-10R’da da olan Ninja logosu sayesinde Kawasaki kesin tercih gibi duruyor. Ancak en azından kağıt üzerinde Hyosung’un, 41mm ters çatal süspansiyonu ve çift disk ön freni Ninja’dan daha iyi, üstelik daha ucuz.
GT ayrıca daha büyük. Plastik karoser GT650R’da kullanılanın aynısı, bu sayede GT250R orta sınıf bir motor görüntüsüne sahip. GT’nin gidonu daha spor oturuş pozisyonu sağlıyor, arka süspansiyonun çalışmasını seleden hissediyorsunuz. Daha yüksek gidonu sayesinde Kawasaki daha dik oturuş pozisyonuna sahip, tank ise altınızda daha aşağıda kalıyor.
Yeşil motosiklet, Hyosung’dan 17 kg daha hafif, ayrıca oynamanız için 1 fazla vitesi var. Bu yolda Kawasaki’yi biraz daha hızlı yapıyor. Dyno testinde Hyosung’un daha sağlıklı ve torklu bir motora sahip olduğu görülüyor ama Kawasaki hala önde. Kawasaki’nin 6. Vitesi ve 2000rpm yüksek redline’ı, tahmini son hızda onu öne geçiriyor. Kawasaki’nin frenleri de başarılı bu da niceliğin değil niteliğin önemli olduğunu ispatlıyor.
Virajlarda iki motorda eşit performans sergiliyor. GT’nin oturuş pozisyonu kolayca siperliğin arkasına yatmanıza olanak sağlıyor, yönlendirmesi kolay ve ayarlanabilir pegleri sayesinde ciddi şekilde yatıyor. Kawasaki’nin yönlendirmesi daha da kolay, sadece mini-tourer oturuş pozisyonu deneyimi biraz bozuyor ancak işçilik kalitesi ile Hyosung’dan ayrılıyor. Hyosung’un dijital göstergeleri, £4’luk bir kol saatinden alınmış gibi, ön çatal ve kafa altı ucuz görünümlü ve aynalar ise gövde bağlantı noktalarından yamuluyor. Kawasaki 20 senelik GPX250R’a benzeyen eski yüzünü başarıyla kapatmayı başarıyor ancak Hyosung ucuz görünümünü kapatamıyor.
33hp
17-21 yaşları arasındaysanız ve sınırlı ehliyetiniz varsa 2 sene max 33hp’lik bir motosiklet sürebilirsiniz. Ayrıca bir de güç/kilo oranı var uymanız gereken 0,16kW/kg. Bu 32hp, 154kg olan Kawasaki’yi 0,156 kW/kg ile sınıfta bırakıyor.
Motorlar
Hyosung’un motoru hava soğutmalı V-Twin. GV250’de de aynı motor var. Hyosung’un stroku daha uzun bu sayede daha az devirde daha fazla güç ortaya koyuyor. Kawasaki ise 80’lerin GPX250 paralel 2 silindir motorun gelişmiş versiyonu. Her iki motoda 2008 yılında yeni enjeksiyon sistemleri ile donatıldı. Kawasaki’nin ikiz kelebek sistemi yakıt konusunda daha yumuşak.
Lastikler
IRC Road Winners – Evet bizde hiç duymadık. Kawasaki’nin standard donanımda bu lastikler var. Tayland üretimi bu lastikler ile sıcak bir yaz gününde pegleri yere sürtmek mümkün. Hyosung’da ise en iyi sport-touring lastiklerinden biri olan Michelin Pilot Road 2 var. Ancak normal motosikletlerde bu lastiğin olmayabileceğini duyum aldık.
Göstergeler
Hyosung’un parlayan mavi LCD göstergeleri aynı anda hem modern hem de korkunç derecede demode izlenimi vermeyi başarıyor. Kawasaki ise bildiğimiz sıradan eski moda analog göstergelere sahip.
Karar
Hyosung görüntüsü ve izlenimi ile kendine has bir motosiklet. Büyük görüntüsü, ters çatal süspansiyonu ve çift disk frenleri artıları. Ancak uygun fiyatlı bir motosilet olduğu açıkça belli. İroni ise göründüğü kadar ucuz olmaması. Daha hafif, daha hızlı, yönlendirmesi daha kolay Kawasaki’den sadece £150 daha ucuz. Kawasaki genel değerlendirmede daha iyi bir tercih.
Türkiye satış fiyatları:
Kawasaki Ninja 250R: €5.500 (KDV+ÖTV dahil)
Hyosung GT250R: 8.785 YTL
Reklamlar
-
29 Ağustos 2008, 23:52
#2
burda da anlıyoruzki ne kadar ekmek o kadar köfte ,
Paylaşım için tşkler Dostum
Her iki motoda 2008 yılında yeni enjeksiyon sistemleri ile donatıldı. Kawasaki’nin ikiz kelebek sistemi yakıt konusunda daha yumuşak.
bu arada hyosung enjeksiyonlu değil yanlıslık var
-
29 Ağustos 2008, 23:53
#3
-
29 Ağustos 2008, 23:54
#4
-
29 Ağustos 2008, 23:56
#5
VaScO1925 adlı üyeden alıntı
burda da anlıyoruzki ne kadar ekmek o kadar köfte
,
Paylaşım için tşkler Dostum
Türkiye satış rakamları da birbirine yakın Kawa bugünkü kurdan 9.500 YTL ediyor. Sadece yeşil renk için o fark verilir
Rica
İngiltere'de satılanlar enjeksiyon olabilir. Malum orada egzost kuralları bizdeki gibi değil
ShowDown adlı üyeden alıntı
bir daha baktım da tahmini hızlar yanlış
iyi tahmin edememişler
Sen ne kadar tahmin ediyorsun?
-
29 Ağustos 2008, 23:59
#6
kawasakinin sesi sizede itice geliyor mu bilmem ama ben tiksindim motordan ayrıca estetik ve teker kalınlığı olarakta hyo önde 33 beygirlik sınırlama varsa race motordan vazgeçerdim naked sınıfında ybr yada cbf 250 ile yaşımı doldurmayı bekleridim :D
İki kişinin bindiği motor değildir.
-
30 Ağustos 2008, 00:06
#7
pyro adlı üyeden alıntı
Türkiye satış rakamları da birbirine yakın Kawa bugünkü kurdan 9.500 YTL ediyor. Sadece yeşil renk için o fark verilir
Rica
İngiltere'de satılanlar enjeksiyon olabilir. Malum orada egzost kuralları bizdeki gibi değil
Sen ne kadar tahmin ediyorsun?
haklı olabilirsin, şu açıdan bakıyorum kendi düşüncem,
psikolohik olarak hyo alırken 4 silindir sesi tam bir SS performansı beklemıyorum mesela geçiş olarak algılıyorum..
ama altımda kawa olsa milletin o yeşil gördüğünden bi zxr6 sesi beklediklerinde gaza bastıgımda güleceklerini düşünebilirim
geçiş motoru için sıfır almak mantıksızlık olabilir kimisi için, gelirede bağlı biraz..
şuan kawa 2. el yok gibi
hyo bol şekilde var.
tabiki sebebi hyo daha önce girdi piyasaya..
netice itibari ile geçiş düşünmeyen ben 250 lik adamıyım abicim sıfır alayım adam akıllı yoluma bakayım diyen biri için kawa tabiki daha cazip.
ki kawanın servis ağı ve yedek parça fiyatlarını bilmiyorum..
-
30 Ağustos 2008, 00:40
#8
pyro adlı üyeden alıntı
Sen ne kadar tahmin ediyorsun?
170 i geçtiği videoyu izlemiştim hyosungun 180 yapıyo diyenler de var
-
30 Ağustos 2008, 00:41
#9
Benim tercihim Hyo. olur.
Scooterden sonra nasip olursa ya hyo GT250R ya da 600RR
-
30 Ağustos 2008, 00:45
#10
Maverick35 adlı üyeden alıntı
Benim tercihim Hyo. olur.
Scooterden sonra nasip olursa ya hyo GT250R ya da 600RR
bende senın gibi scooterdan sonra gt250r a sonrada 600rr a geçicem ama ilk once 250 lik şart
-
30 Ağustos 2008, 01:07
#11
allah aşkına karşılaştırdığın makinalara bak
zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz...
) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)
-
30 Ağustos 2008, 01:10
#12
ShowDown adlı üyeden alıntı
170 i geçtiği videoyu izlemiştim hyosungun 180 yapıyo diyenler de var
Kadranda gördüğün gerçek hızları değil.
Geçiş motosikleti olarak tabii ki Hyosung daha uygun, ama alıp 2-3 sene binecek olsam Kawa'yı tercih ederim. Ses olayını egzostla falan halletmeye çalışırım, gülecekler 600-1000cc sahipleri ise onlar zaten her halükarda gülecekler, Hyo sahipleri de Kawa'ya gülecek değil ya, yeşil'i yeter onun
-
30 Ağustos 2008, 01:19
#13
-
30 Ağustos 2008, 01:37
#14
olcan138 adlı üyeden alıntı
BIKE'ı severdim ama; yine İngiltere testlerinden birini noktasına dokunmadan çevirip koymuşlar sanırım önümüze...
Türkiye'deki trafik kurallarından haberdar olmamalarını (ya da öyle yapmalarını) saymazsak bile kW/kg olarak yaptıkları hesabı kilo/güç olarak yazmaları basit ama saçma bir hata.. Sayısal değerin verildiği kısımda da bir hata var ki Kawa limite uygun değerle başarısız sayılmış
Ayrıca yazı dergide yayımlandığı şeklindeyse de, bir dergi için affedilmeyecek imla hataları var..
Motorların teknik verileri, sayılan artıları/eksileri hakkında söyleyecek şeylerim de vardı da, bu mesaj dergiye yüklenmekle geçti, motorlara daha sonra bir ara dokunurum
Hangi BIKE'dan bahsediyoruz Bu İngiliz dergisi olan BIKE, yani İngilizce. Herhangi bir yerde Türkçe olarak yer almıyor, ben oturup çeviriyorum. Değerlerde gayet normal bir şekilde adamların kullandığı ölçü birimleri, ben bazılarını çeviriyorum.
kW/kg'nin neresi hata anlamadım. Ortaya sallamak yerine hataların ne olduğunu soylersen bakarım. İmla hatalarına gelince, elimden geldiğince doğru dürüst çevirmeye çalışıyorum ama çeviri en iddialı olduğum konu değil, daha iyisini yapabiliyorsan seni tutmayım. Eğer gördüğün hataları söylersen düzeltirim.
Bir daha da töbe post most yok
-
30 Ağustos 2008, 01:48
#15
-
30 Ağustos 2008, 01:51
#16
Kawa mı alsam
Edit:ÜBDEH'e girdim yine sanki?
-
30 Ağustos 2008, 02:04
#17
VaScO1925 adlı üyeden alıntı
haklı olabilirsin, şu açıdan bakıyorum kendi düşüncem,
psikolohik olarak hyo alırken 4 silindir sesi tam bir SS performansı beklemıyorum mesela geçiş olarak algılıyorum..
ama altımda kawa olsa milletin o yeşil gördüğünden bi zxr6 sesi beklediklerinde gaza bastıgımda güleceklerini düşünebilirim
geçiş motoru için sıfır almak mantıksızlık olabilir kimisi için, gelirede bağlı biraz..
şuan kawa2. el yok gibi
hyo bol şekilde var.
tabiki sebebi hyo daha önce girdi piyasaya..
netice itibari ile geçiş düşünmeyen ben 250 lik adamıyım abicim sıfır alayım adam akıllı yoluma bakayım diyen biri için kawa tabiki daha cazip.
ki kawanın servis ağı ve yedek parça fiyatlarını bilmiyorum..
ben "0" km aldım, ilk motor olarak, haziran gibi de satacağım, ilgilenenlere duyurulur .
Max hız konusundada ben 184km gördüm koşulları sormayın ama 185 çizgisinin direk yanına kadar çıktı ibre
Ha rüzgar arkamdaydı hifif eğimli otobandaydım vb... ama 185 gordummu gordum, normal koşullarda 170i geçince ıkındığını hissediyorum motorun... Ne demekse artık...
[MT-BerkaY] - 2008 Ninja 250R - bikepics.com/members/croner_berkay
-
30 Ağustos 2008, 02:06
#18
de da'lar ilkokuldan beri öğrenemediğim bir konu maalesef
Sinirlendiğim konu insanların hemen her şeyi eleştirmesi ama sadece eleştirmesi mesela kilo/güç güç/kilo olayı yazmaya değer bir hata mı? Ya da yazıyorsun hata deme sadece, hatanın ne olduğunu da söyle ki yanlışımızı bilelim düzeltelim. Ancak bu şekilde kendimizi geliştirebiliriz.
Neyse BIKE bütün D&R ve Remzi'lerde var, her ayın 26'sı gibi çıkıyor, fiyatı 19.50 YTL, içerik olarak çok başarılı bir dergi herkese tavsiye ederim. Bundan sonra çevirmekle uğraşmayacağım. Bende herkes gibi sadece geyik yapacağım.
Daha iyisini yapma konusuna gelince, emin değilim! BIKE İngiliz dergisi olduğundan kullandıkları dil oldukça argo, çevirmeyi bırak okuduğunun yarısını bile anlayamayabiliyorsun. Ben çevirirken yazının anlamını bozmayım diye baya bir sözlük karıştırıyorum. Bir sayı alırsan ne demek istediğimi daha iyi anlarsın.
-
30 Ağustos 2008, 02:34
#19
Tercih hakkım olsa HYO tercih ederdim , ama insan sıfır mı alınmalı 2. el mi kararsız kalıyor , sanırım geçiş motoru olarak düşünülünce 2. el daha mantıklı...
-
30 Ağustos 2008, 02:50
#20
Bu da benim hasta olduğum Hyosung. GV250.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler