1000cc SS Motosiklet için Lastik Testi
Reklamlar
-
30 Haziran 2008, 17:20
#1
Bike dergisi Temmuz 2008 sayısından alıntıdır.
Test Yeri: Bruntingthorpe pisti (2,2 mil uzunluğundaki test pisti kaliteli asfalt ile bozuk zemin arasında farklı yol şartları sunuyor.)
Test Motoru: 2008 Honda Fireblade (166hp - 179 mph (286km) - 199 kg ıslak)
Lastikler:
Metzeler Sportec M3
Ortalama Fiyatı (İngiltere): 206 Pound
Ağırlık ön/arka: 10kg/14kg
Kullanımdan sonraki sıcaklık ön/arka: 41,5C/60C
En iyi tur zamanı:1,11:67 (8.)
Pist sıcaklığı: 13C
Genel bilgi: 2006'da piyasaya çıkmış tek bileşenden oluşuyor. Lastik deseni teste katılan diğer lastiklere oranla daha büyük ve derin. Metzeler'e göre daha uzun ömür ve daha iyi ıslak zemin performansı için yapılmış.
Pilotun yorumu: Ne yapacağı tahmin edilebilen iyi bir lastik. Bir miktar gezinti yapıyor ama iyi bir spor lastik için buna gerek var. Stabilitesi çok iyi. Tümsek ve kötü zeminlerden geçişlerde sorun çıkarmıyor. Yönlendirmesi (steering) diğer lastiklere göre daha yavaş ama ne yapmak istiyorsanız yapıyor.
Genel Değerlendirme: 4 Yıldız
Michelin Pilot Power 2CT
Ortalama Fiyatı (İngiltere): 201 Pound
Ağırlık ön/arka: 10kg/13kg
Kullanımdan sonraki sıcaklık ön/arka: 42C/69C
En iyi tur zamanı:1,11:61 (7.)
Pist sıcaklığı: 17C
Genel bilgi: MotoGP teknolojisi ile geliştirilmiş, 2 bileşenden oluşan lastiğin orta kısmında daha uzun ömür için sert hamur, yanlarında ise daha iyi yol tutuş için yumuşak hamur kullanılıyor. Michelin'e göre çift bileşen lastiğin ömürünü %22 uzatıyor.
Pilotun yorumu: Yönlendirmesi çok iyi, %80 performansa kadar önden ve arkadan alınan his güzel ancak zorlamaya başladığınızda arka oynamaya başlıyor. Tamam hepsinde arka biraz oynuyor ama bu rahatsız edici boyutta.
Genel Değerlendirme: 3 Yıldız
Continental Contisport Attack
Ortalama Fiyatı (İngiltere): 190 Pound
Ağırlık ön/arka: 9,5kg/14kg
Kullanımdan sonraki sıcaklık ön/arka: 39C/66C
En iyi tur zamanı:1,11:59 (6.)
Pist sıcaklığı: 15,5C
Genel bilgi: Tek bileşenden oluşan sportif yol lastiği. Yeni bir lastik değil, yani son teknolojiyi kullanmıyor.
Pilotun yorumu: Genel hissiyat fena değil. Zorladığım zamanlarda arka oynama yapıyor ama tahmin edilebilen bir gezinti. Yönlendirmesi biraz yavaş bu nedenle diğerleri kadar hızlı viraja girmek için daha fazla çaba göstermeniz gerekiyor. Viraja girdikten sonraki yol tutuşu iyi. Her zeminde stabil özellikle frenlemede çok başarılı.
Genel Değerlendirme: 4 Yıldız
Maxxis Supermaxx Sport
Ortalama Fiyatı (İngiltere): 140 Pound
Ağırlık ön/arka: 9,5kg/14kg
Kullanımdan sonraki sıcaklık ön/arka: 54C/82C
En iyi tur zamanı:1,11:32 (5.)
Pist sıcaklığı: 20C
Genel bilgi: Tek bileşenden oluşan sportif yol lastiği.
Pilotun yorumu: Yol tutuşunda, stabilitesinde bir sorun yok. Ancak viraj aldırması yavaş ve ağır, bazı hızlı virajlarda motosiklet ile güreşmek zorunda kalıyorsunuz. Virajı almaya başladıktan sonra yön değiştirmeniz çok zor.
Genel Değerlendirme: 2 Yıldız
Bridgestone BT016
Ortalama Fiyatı (İngiltere): 229 Pound
Ağırlık ön/arka: 9,5kg/14,5kg
Kullanımdan sonraki sıcaklık ön/arka: 39C/65C
En iyi tur zamanı:1,11:10 (4.)
Pist sıcaklığı: 16C
Genel bilgi: MotoGP teknolojisi ile geliştirilmiş çift bileşenli lastik. Popüler BT014'ün yerini alan BT016'da orta kısımda sert, yanlarda ise yumuşak hamur kullanılıyor.
Pilotun yorumu: Sportif bir lastikte çeviklik ve stabilite çok önemlidir, BT016 bu konularda gerçekten iyi. Hızlı yön değiştirmelerinde uzman. Her zeminde yol tutuşu başarılı. Tam gazda arka oynuyor ama spin atmıyor.
Genel Değerlendirme: 4 Yıldız
Avon Viper Sport
Ortalama Fiyatı (İngiltere): 175 Pound
Ağırlık ön/arka: 10kg/13,5kg
Kullanımdan sonraki sıcaklık ön/arka: 56C/75C
En iyi tur zamanı:1,11:09 (3.)
Pist sıcaklığı: 20C
Genel bilgi: Tek bileşenden oluşan hamuru, iyi yol tutuş ile uzun yol yapmanızı sağlayacak şekilde formüle edilmiş.
Pilotun yorumu: İyi lastikler, yönledirmesi yavaş ve ağır ama gene de iyi lastikler. Yüksek hız stabilitesi güzel.
Genel Değerlendirme: 3 Yıldız
Dunlop Qualifier D209
Ortalama Fiyatı (İngiltere): 199 Pound
Ağırlık ön/arka: 9kg/14kg
Kullanımdan sonraki sıcaklık ön/arka: 42C/69C
En iyi tur zamanı:1,10:58 (2.)
Pist sıcaklığı: 14,5C
Genel bilgi: Teknolojinin hızla geliştiği lastik dünyasında, 2005 yılında lanse edilen D209 Dunlop'ın üretimdeki en eski lastiği. Tek bileşenden oluşuyor.
Pilotun yorumu: Arka lastikten alınan geri bildirim mükemmel, lastiği zorladığım zamanlarda arka tarafta neler olup bittiğini hissedebiliyorum. Yönlendirmesi hızlı ve tahmin edilebilir bir lastik. Lastikler yola yapışacağıma dair bir inanç oluşturmayı başardı.
Genel Değerlendirme: 4 Yıldız
Pirelli Diablo Rosso
Ortalama Fiyatı (İngiltere): 221 Pound
Ağırlık ön/arka: 10kg/14,5kg
Kullanımdan sonraki sıcaklık ön/arka: 42C/67C
En iyi tur zamanı:1,09:71 (1.)
Pist sıcaklığı: 17,5C
Genel bilgi: Superbike teknolojisi ile geliştirilen Rosso, Pirelli'nin en yeni sportif lastiği. Çoğu yeni nesil lastiklerin aksine Rosso tek bileşen kullanmış.
Pilotun yorumu: Tam gazda bile çizgisini bozmayan, arka tarafta çok hafif oynama yapan bir lastik. Yönlendirmesi hızlı, sizin istediğinizi yapan, frenlemede başarılı bir lastik. Bütün hafta kurşun kalemle yazıp, ucunu yeniden açtığınızda nasıl keskin olur, işte diğer lastiklerle kıyaslandığıda o kadar keskin.
Genel Değerlendirme: 5 Yıldız
Karar: Bu test ıslak zemin performansının veya kullanım ömrünün göze alındığı bir test değil, sadece kuru zemin performanslarını değerlendirdik. Lastiklerin hepsi normal yol şartlarındaki hızlarda iyiler. Aralarındaki farklar limitlerin zorlandığı, pist hızlarında meydana geldi. Ancak testin net kazananı belli Pirelli Diablo Rosso.
Reklamlar
-
30 Haziran 2008, 17:27
#2
Güzel bilgiler ... Teşekkür ediyorum...
Çift hamurlu 2CT'nin daha verimli olmasını beklerdim...
... yaşlı bir devrimci düşürmez hiç ağzından özgürlük kelimesini
ve yatmadan önce bir bardak su yerine denize bırakır takma dişlerini ...
''Four wheels move the body. Two wheels move the Soul.''
-
30 Haziran 2008, 18:23
#3
ErTech adlı üyeden alıntı
Güzel bilgiler ... Teşekkür ediyorum...
Çift hamurlu 2CT'nin daha verimli olmasını beklerdim...
Evet beni de çok şaşırttı
Şimdi önceki teste baktımda, aynı lastiğe Sport Touring testinde 4 Yıldız vermişler.
-
30 Haziran 2008, 23:53
#4
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Pist sıcaklıkları herbirinde farklı, nasıl adil bir kıyaslama olabilir ki
Ayrıca kullanım sonrası sıcaklıklardaki ciddi fark motorun her lastikte eşit zorlanmadığını gösteriyor.
Güven verici bir kıyaslama değil.
Reklam kokan testler bunlar mayykkkkkkkk
ekinler baş vermeden kör buzağı topallamazmış.::tartis::
-
aYe adlı üyeden alıntı
Pist sıcaklıkları herbirinde farklı, nasıl adil bir kıyaslama olabilir ki
Ayrıca kullanım sonrası sıcaklıklardaki ciddi fark motorun her lastikte eşit zorlanmadığını gösteriyor.
Güven verici bir kıyaslama değil.
Reklam kokan testler bunlar mayykkkkkkkk
Evet kesınlıkle benımde dıkkatımı cektı bu nokta
Biri şu Düzcedeki kasksız ehliyetsiz üstüne üstlük Abart egzozları ile kafa ...... bir dur desin !!!
-
aYe, lastik sıcaklıklarının farklı olması çok normal, farklı bileşenler, farklı desenler ve farklı sürüş karakterleri. Avon ve Maxxis dışındakiler arasındaki fark çok da değil aslında.
Tek bir test sonucu birsey ifade etmez tabii... Sonuçta testi yapan kişi kendi beklentilerine göre değerlendiriyor. Ancak Bike gibi bir dergi sonuçları kasıtlı saptıramaz, dünyanın en çok okunan motosiklet dergisine, lastik üreticileri de bakıyordur
-
pirellinin en bitik hali bile yonja virajoında mükemmele yakın viraj yaptırır...
test doğru bnce
biz kazadan sonra srad 600e michelin taktık arka çok yanlıyor ... viraj performansıda pek tatmin edici değil.
#46#_PSYCHEDELIC RIDER_#46#
İMAM GAZLARSA CEMAAT YANLARR :)
-
bende michelin kullanıyorum virajlarda performansı gerçekten düşük
Denildiği kadar okumayan bir toplum değiliz. ErkekIer bildiğini okuyor, kadınlar da canına okuyor
-
michelin konusunda bnde katılıyorum arka sallamaya baslayınca durdurmak cok zor virajlardada dibine kdr gelmesine gerek yok kaymaya baslaması için ama fazla ısınınca duz yolda cok guzel yapısıyo
true love..
Drift Religion
-
Mersin İl Temsilcisi
lastik tercihinde etkili olabilecek bir test yazısı...
teşekkürler
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
-
-
görülen lüzum üzerine hortlatıyorum...
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
-
pek güvenesim gelmedi benim de burdaki test sonuçlarına
---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:42 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:40 ----------
2 ct satışı ve kullanımını azaltmak için yapılmış gibi sanki
Biz hepimiz, Gök ananın içinde dönen tek bir çocuğuz.
-
mete_han adlı üyeden alıntı
görülen lüzum üzerine hortlatıyorum...
seviyorum seni...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler