Ingilizce forumlarda okuduguma gore Japon markalari genel olarak hizi gercek hizdan %10 daha yuksek gosteriyor. Buna psikolojik deyin, guvenlik deyin, karar sizin. Hatta ve hatta, 13000 rpm gibi cok yuksek hizlarda hata payinin %20lere kadar ciktigini soyluyorlar. Yani 300km/h gosteren bir motosiklet esasinda sadece 240km/h ile gidiyor olabilir. Genel kural olarak, hiz yukseldikce hata payi da yukseliyor.
Tekerleklerin dongu sayisini olcerek yapilan hiz hesaplamalarinda hata payi her zaman vardir ve hata orani hizin nerede nasil olculdugune gore de degisir. Lastiklerin durumu, yolun kayganligi, vs gibi faktorler hiz gostergesini etkiler.
Peki gercek hiz nasil olculur? Gercek hizi olcmek icin referens noktasina ve o referans noktasindan kac zamanda ne kadar uzaklastiginizi bilmeniz lazim, ornegin radar. Hareket halindeki bir aracta ise bu referans noktasini GPS uydulari ile saglayabilir, ve hata payi cok daha dusuk bir hiz hesaplamasi yapabilirsiniz. Su an en guvenli hiz olcumleri GPS ile yapilmaktadir.
GPS ile yapilan hiz olcumlerinin de limitleri var. Dusuk hizlarda, ve virajlarda kadran daha iyi olabilir. Virajlarda referans noktasina gore konumunuz lineer bir degisim halinde olmadigi icin GPS'in hata yapma sansi yukseliyor.
Virajli mahale yollarinda 10-20km/h hizla gezmediginiz surece GPS size gercek hizinizi verecektir.