Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
Millet motoron dergisinin mayıs 2007 sayısından mv agusta 311km/s hız denemesi hakkında ki yazıyı nice zahmetlere girerek yazıyorumOkursanız aradaki saatte 3-5km farklar için ne zahmetlere girildiğini ölçümlerin neden yapıldığını anlayacaksınız.(Yazıyı eksiksiz yazamayacağım bazı noktaları vurgulayacağım)
Saatte 312 kilometre MV agusta F4 312 nin isminde salşı olan bir vaat ve dünyada sadece tek bir yer bunun ispatlanmasını sağlayabilirdi:Nardo Pisti.
Doğrusunu söylemek gerekiyorsa inanmıyorduk.F4 ün son versiyonu için vaat edilen saatte 311km lik hızın Claudio Castiglioni gibi herkesi şaşırtmaya alışık biri tarafından yapılan bir şaka olduğunu düşünüyorduk.İncelediğimiz motorun güç açısından inanılmaz değerlere sahip olmadığını görmek şaşkınlığımızı arttırdı.Ancak Schiranna'dan 312km/h konusunda kesinlikle ısrar ediyorlardı.Böylece bu değerlere en güvenli şekilde ulaşılabilecek dünyadaki tek pisti seçtik.Ve büyük önem taşıyan 312 kotasına ulaşmasını sağlayacak,hız pastasının iyi kabarması için gerekli tüm malzemeleri istedik;uygun pistin yanı sıra uygun bir tulum ve uygun lastikler.(Devamını özetliyorum)
11C lik bir sıcaklık,normlara uygun bir nem(%50nin biraz üzerinde),hafif bir rüzgar(saatte 20km civarı) ve turkuaz eşliğinde bir gökyüzü varmış.Pistte 6 ader rüzgar borusu bulunuyor ve bunların hepsi sürücünün göz hizasında.Ancak pirelli çalışanları pilota,ağaçların yapraklarını okumasını söylemiş.300km hızda 10metrelik yana kayma için hafif bir yan rüzgar yeterliymiş ve pistin eni 8m imiş.
Daha önce yaptıkları testlerde ,F4 çok uzun düz pistlerde dahi 300km/h e bile yaklaşamamış.Oysa Nardoda ilk denemede takometrede 313 görmüşler.Mv pilotu bilmemkim buradaki koşullar herhangi bir spor motora +10km ekleyecek cinsten demiş.(Bnm cbr125 150yaparmı yani burda:D)
Lastikler 300le gidildiği için 18km ye eşdeğer bir yoldan sonra iptal oluyormuş.Bunda özellikle 300km hız ve motorun sürekli yan yatması etkiliymiş.Pirellinin özel lastiği 1000km pist sürüşüne dayanabilirken pistte 1 tur attıktan sonra 20km/h hızda kontrol kaybı yaşatmış.Standartlarından %38 sert lastikler kullanılmış.Zincir ise çok gergin olduğundan çok fazla miktarda yağ sürmüşler.
Testi yaparken bir v-box ve kamera kullanmışlar ve bunarı önsiperliğin arkasına aerodinamiği bozmayacak şekilde monte etmişler.
Birkaç şey daha kazanmak için pilot, kollarının dirsekle bilek arasındaki kısmını yere tam olarak paralel yerleştirmiş(305,3km/s).Dirseklerini yakıt deposunun üzerinde sıkmış(305,5) ve pedallarının üzerine sadece parmak uçlarını değdirmiş(305,9).Ancak gerçek avantajı kendini biraz geriye çekip vücudunu seleden bir karış kadar yukarı kaldırınca elde ediyor(307,7).
Son olarak vaat edilen değere ulaşmak için dikiz aynalarını,yolcu pedallarını, plakalığı demonte ettirip tulumun dizliklerini çıkarıyorlar.Depoya sadece 6litre yakıt koyuyorlar.
Sonunda 312km/s e ulaşılıyor ve bu esnada takometre 325km/s gösteriyor.Daha önce Suzuki Hayabusa tarafından kırılan rekora çok yakın bir değer elde edildiğini söylüyorlar.Ve Mv agustaya şapka çıkarıyorlar.
En son bu hızın gerçek olmamasının nedeni dşye bir başlık var:300km/s yaygın bir şekilde gerçekleştiği zaman 'maksimum hız'deyimi ile ne anltaılmak istendiği konusunda iyice düşünmek yeterlidir.Yıllardır söylüyoruz ve şimdi de böyle bir fırsat doğduğunda rakamlar üzerinde durmamız mümkün değil.MV nin 311km/s hızı ne kadar gerçek.
?Standart özellikle sahip bir motor,normal üretim kıyafetler ve bu motor için üretici firmanın tavsiye ettiği benzini kullandık.vsvs bişeyler yazmışlar ama fasafiso.
Tabii ki Nardo dan ayrılırken bir soru daha sormadan edemiyoruz.Aynı koşullarda supersport japonnlar olsaydı ne olurdu?Kesinlikle + birkaç km eklenirdi ama 312 ye ulaşamazlardı...
Umarım dergiden alıntı yapmam sorun olmaz.Birebir hepsini yazamadım çok uykulum mazur görün.
paylaşım için teşekkürler
hayabusa nın 360 yaptığı şeklindeki rivayetler asılsız mıı ??
Aman en büyük takıntın bu olsun.
Ben değerlerin bana gönderildiği şekilde buraya aldım.
derginin sıralaması böyle değil.
Ama arkadaşlar verdiğim sıra ile motosikletleri test etmişler.
Ben de aynen aldım.
Gnusher'in astığı yazı zaten kafası basmayanlar için özet niteliğinde.
Hayabusa'nın aynalarını çıkarın, en azından bir beygir kazanırsınız.
Motosiklet üzerindeki pozisyonunuz bile hızı etkiler.
İşin modifikasyon ve diğer etmenlerine geldiğinizde zaten hızlarda değişiklik olacaktır.
Bazı arkadaşlar konuyu yanlış anlamışlar.
Burada verilen sonuç şudur.
Yukarıda yazdığım motosiklet modellerinden birini aldınız.
Eve götürdünüz.
Tulumunuzu kaskınızı botunuzu eldiveninizi giydiniz.
Düz bir yol buldunuz.
Gazı açın.
Varabileceğiniz son hız bunlardır.
Ha siz motosikletinize bazı ilave işlemler yaparsınız, daha hızlı gidersiniz.
Bu sizin bileceğiniz bişey.
Çünkü o zaman motosikletiniz orjinal olmuyor.
Bu gün bir topicte okudum.
Bir arkadaşımız Hayabusa ile 340 KM/H hız yaptığını yazmış.
Hayabusa gibi bir motosiklete o hızı yaptırabilmeniz için, en az bir Hayabusa parası daha harcamanız lazım.
Bu parayı da bilimsel yöntemlerin uygulanması için harcamalısınız.
Yoksa sesi çok güzel egsoz aldımla olmuyor bu işler.
Yani fabrika çıkışı Hayabusa o hızlara çıkamaz.
Ben de hikaye anlatmasını çok severim.
Ama karşımdakini aptal yerine koymam.
Ben aslında başka bi şey sormanızı bekliyordum.
Bu nedenle bilinçli olarak bir doneyi eksik yazdım.
Fakat henüz kimse sormadı.
Biri sorana kadar da yazmayacağım.
Bakalım kim bu işi biliyor.
Doğru soruyu hanginiz soracak..
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Done o kadar çok ki yaz yaz bitmiyor.Hatta done done benleri var yuzündee yuzünde yuzündee
Şimdi döne döne done mi arayalım yaniBu kadar kelime oyunu yeter yahu.
Ha birde aklıma birşey geldi.Şöyle birşeyler okumuştum.Hız rekoru denemesi yapacakları zaman biri diğerine 4den 2 ye motor 13.350devire çıkacak şekilde in gibi birşeyler demiş.Böyle birşey var mıdır?Varsa hemen deneyecem143 ü geçmeliyim.Otobanda yokuş aşşağı yol gördümme hemen yatıyorum:D
Bu arada eksik olan soru kullanılan yakıt mı?şansımı deneyim
Herhalde mesajları aynı zamanda yazmışız.
Mesajını şimdi gördüm.
Hayır asılsız değil.
Hayabusa'nın teknik alt yapısı 399 KM/H hıza kadar müsade eder.
360 KM/H hıza ulaşıldığını biliyorum.
Ama daha yükseğe şimdilik çıkılamadı sanırım.
Fakat 360 KM/ hızı gören Hayabusa, üzerinde en az bir Hayabusa parası daha harcanmış ve artık Hayabusa'lıktan çıkıp başka bişey olmuş Hayabusa'dır.
Kaldı ki, bu duruma getirilmiş olan Motosiklet de, yolda gezerken dur bi 360 yapayım deyip de o hızlara çıkabileceğiniz bir yapıda olmaz.
özel bir yakıt kullanılarak, deposu ancak amacı yerine getirecek kadar doldurulup, ancak öyle o hızlara çıkabilir.
Biraz daha fazla gitmek isterseniz, benzininiz biter.
Bu nedenle çeyrek millik yarışlar için kullanılırlar.
SBK veya benzeri türden yarışlarda hiç şansları yoktur.
Aslında Draglarda da genellikle binliklere geçilirler.
Başlangıçta kafa kafaya gidebilseler bile son metrelerde çoğunun nefesi kesilir.
Ama binlikleri geçebilen iyi çalışma yapılmış Hayabusalar var elbette...
Yani hayalleriniz yıkılmasın.
Aslında Hayabusacıları bu yönden çok takdir ederim.
Yılmadan yorulmadan sürekli geliştiriyorlar bu motoru.
Gnusher, mesajını şimdi gördüm.
Yakıt değil.
Onu yukarıda anlattım zaten.
Artı yakıt konusundaki hikayelere de aldırmayın.
Yok öyle bişey.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Aha yakıt olayını tutturdum galibaödül isterim.Deri tulum olsun boyum 1.72 ağırlığım 72kg F4le 311 gören elemanla aynıyım
Biraz erken yazmışsın mesajı.
Ben sonradan ekleme yapmıştım.
Hayır yakıt değil.
Şimdi diyeceksin ki yazdıklarınla çelişiyorsun.
Hayır.
Kazın ayağı öyle değil.
orjinal bir motosiklette fabrikanın önerdiği yakıt dışında kullanılan bir yakıt eğer performans artışı sağlamışsa, bu psikolojik bir artıştır.
Yani gerçek böyle değildir.
Fakat çeşitli modifikasyonlara uğramış, silindir tipi ve çapından, yanma odasına kadar herşeyi değiştirilmiş bir motosiklette o modifikasyona uygun yakıt kullanmak zorundasınız.
Yoksa sonuç alamazsınız.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
sanırım sorulmasını beklediğin soru,neden bu takometrelerde yüksek değerler gösteriliyor oda bi dergide yazılmıştı,fabrikalrdan biri bu uygulamayı yapsa satışları kesinlikle düşer çünkü alıcı hız yapmıyor siye almaz,
bir başka konuda bu yüksek hız göermek iyidir neden,insanın tatmin duygusu ona yğksek şeyler görme isteği uyandırır fakat ne yaptığı pek önemli değildir
onun için bırakın hızlı gittiğimizi sanalım+
Soru bu değil.
Bununla ilgili bişeyler yazmıştım yukarıda.
Benim sorduğum şey, daha doğrusu sormanızı istediğim şey ilk mesajımda verdiğim değerlerle ilgili.
Bir değeri daha yazmam gerekirdi.
Daha doğrusu çok önemli olmamakla beraber, bu topiği başka bir arkadaş açsa ben o soruyu sorardım.
Aslında bir kaç soru sorardım ama bu sorular yarışmakla ilgisi olmayan birinin soracağı sorular değil.
Örneğin, 0-100 metreyi kaç saniyede aldığı ve ulaştığı hız,
vites geçiş oranları,
Arka tekere uygulanan güç,
bunlardan sadece bir kaçı.
Fakat motorun gücü ile ilgili önemli bir soru var.
Yani yarışmakla ilgisi olmasa bile güç arayan birinin bu soruyu sorması lazım.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Bu motosikletlerin fabrika çıkışı güç/ağırlık oranları nedir peki?
►Forum Kuralları◄ ►Moto Aktuel◄ ►Türk Dil Kurumu◄
Herkes düşüncelerinde yanılabilir. Ama aptallar bir türlü yanıldıklarını anlayamazlar. Cicero
Valla o değil de, "coq", seni verdiğin uzun, özverili ve sabır dolu postlarından dolayı tebrik etmek istiyorum. Takdir ettim sahiden
0-400m yi kaç saniyede aldıklarını,60-120,120-200 gibi ara hızlanmalarını ve maksimum gücü verdikleri deviri soruyorum bende.Bunlardan birimi hırs yaptım söyleme sakın bulacam.İpucu da istemiyorum
Kesinlikle katılıyorum.foruma anlam katan kişilerden olduğunu düşünüyorum
merak ettim ne tür cihazlarla ölçülmüş bu hız bilgin varmı?
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Vay be bu topic çok iyi oldu, demek ki 310 yaptım, yaparım diyenlere kapak olmuş, ama istisna var ki yeni modeller daha mı az sürat yapıyor? yoksa eski model kullananlar atıyor mu? kafam karıştı. 2008 bu demektir ki makinalar gitikçe daha verimli olmuş vaziyette. 2005 ve altındaki modellerle kıyaslanamaz bile, Paylaşım için teşekkürler.
Gerçekler acıdır/Metehandro acıtır//Pinokyo/BMX/Star103/Cobra105/Dt125/İnnova125/Lıberty200/Ybr125/CBF150/PCX/Activa/Inazuma/NC700S/750S/750 X/750SDCT
(1992/2020) Köftestar&Pandastar&Banstar
Transalpi kullanan pilot kaç kilo idi acaba.Benim karaoğlan 170 diyor 171 demiyor.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)