Kawasaki Z750 vs Honda HORNET 600
Reklamlar
-
16 Temmuz 2007, 15:23
#41
Reklamlar
-
16 Temmuz 2007, 18:53
#42
bathu,
almadan önce ne yap et mutlaka ikisini de bir kullan.
test ettigimiz z750'yi bu sefer bütün hafta sonu icin almistik. persembe günü motosikleti cok begenen michaela bütün gün kullaninca biraz zorlandi.
ilk basta virajlarda cok rahat degildi cünkü oturma pozisyonu ve catal geometrisinden dolayi insana degisik gelen bir motosiklet. buna alismasi neredeyse bütün gününü aldi ve pek zevk alamadi. ancak alistiktan sonra bize cok rahat ayak uydurabildi. kendisi "z750 ile bas edebilen herkese siddetli tavsiye ederim ama bana göre motosiklet degil. ben cbr600rr'imi istiyorum" diyor.
benim yazdigim test tamamiyla benim göreceli tecrübelerimin sonucu. z750 ile ben cok rahat ettim ve benim sürüc tarzima cok elverisli bir motosiklet. tek gicik yani sele yüksekligi. o yüzden satin almadan kesinlikle kullan!!! motorun gücünü ve kabiliyetlerini bir yana birakalim, motosikletin oturma pozisyonu ve viraj alirken senin viraji algilaman simdi kullandigin motosikletle uzaktan yakindan bir alakasi yok. custom yere sifir chopperden inip 1000cclik ninja'ya binmis gibi oluyorsun.
benim cbf500'e ilk bindigimdeki duygularimi unutmuyorum. ehliyet kursunda hep F650 kullanmistim. alete haliyle alisiyor insan. cbf500'e bindigimde "aman allahim ne kadar sportif bir oturus pozisyonu" diye düsünüyordum. z750 testinden sonra (aynen gsx-r600'den sonra oldugu gibi) "bu CBF500 ne zaman chopper oldu yahu?" demistim.
-
16 Temmuz 2007, 19:20
#43
-
18 Temmuz 2007, 21:46
#44
arkadaşlar bende sezon başında hornet alıyordum ama z 750 yi görünce hemen aldım ve çokta memnunum uzun yolda olsun trafikte olsun mükemmel insan yorulmuyor merak edenler için söyleyim hemen hemen her sabah işe giderken (sabahın 06:00 sında) 240-250 km yi görüyorum
-
18 Temmuz 2007, 21:58
#45
cepni adlı üyeden alıntı
arkadaşlar bende sezon başında hornet alıyordum ama z 750 yi görünce hemen aldım ve çokta memnunum uzun yolda olsun trafikte olsun mükemmel insan yorulmuyor merak edenler için söyleyim hemen hemen her sabah işe giderken (sabahın 06:00 sında) 240-250 km yi görüyorum
Genel kullanımda rüzgar ne derece rahatsız ediyor?
... yaşlı bir devrimci düşürmez hiç ağzından özgürlük kelimesini
ve yatmadan önce bir bardak su yerine denize bırakır takma dişlerini ...
''Four wheels move the body. Two wheels move the Soul.''
-
18 Temmuz 2007, 22:06
#46
ErTech adlı üyeden alıntı
Genel kullanımda rüzgar ne derece rahatsız ediyor?
bu tarz motorlar diyerlerine nazaran biraz daha fazla rüzgar alıyor ama sürüş pozisyonunun rahatlığı bunu telafi ediyor bence
-
19 Temmuz 2007, 01:24
#47
Forumdan Uzaklaştırıldı
Z 750 derim başkada bişey demem tek kelimeyle asvalt canavarı.
-
19 Temmuz 2007, 23:20
#48
Predator[23rd] adlı üyeden alıntı
Demistim ya, ilk bakista sanki Hornet bu konuda daha iyimis gibi duruyor ama önünüzdeki motosikleti kovalamaya basladiginizda aslinda Kawasaki'nin frenlerini daha iyi kontrol edilebilir oldugunu anliyorsunuz. Viraja gelirken hizinizi 5m'de 140'dan 100'e düsürmek istemezsiniz. Hele viraji biraz daha görelim, aciliyor mu, daraliyor mu yoksa ayni mi kaliyor, anlayalim ona göre freni biraz daha sIkabilir veya birakip gaza asilabiliriz. Kawasaki buna cok güzel firsat veriyor, motoru 140km/h'dan 10-15m'de yavasca 110km/h'ye indiriyor. Hornet ise 5-10m'de 140km/h'dan 100km/h'e cekiyor. Sonucta acilan virajda cok vakit kaybediyorsunuz. Cözümü tabii ki daha gec fren yapmak.
Predator arkadaşım,
Sağolasın uğraşmışsın zahmet etmişsin uzun bir test yazısı hazırlamışsın ama ne yazıkki anladığım sen oldukça acemi bir arkadaşsın.
Bak sevgili kardeşim bir kere hiç bir taşıt 140dan 100e 5mde yavaşlayamaz. g ivmesi ile yavaşladığını hesap edersen 40metre ederki kimse bunu bile beceremez. Lisede basit fizikle bunu herkes hesap ederdi.
İkinci konu bir çok taşıtın değişik fren hassasiyeti olduğu doğru olsa da hiçbiri on/off controller değildir az basarsan az yavaşlar. Gidipde sonuna kadar sıkcan die bir şart yok.
Bu kadar basit gerçekleri bilmediğinden yola çıkarsak, bence sen CBF500den Z750ye değil anca YBR125e geçmen makul olur. 110bg bir motor acemiye gelmez.
İyi düşünmeni tavsiye ederim
-
20 Temmuz 2007, 14:00
#49
Yeşil Peri..tıtanıum
Yüküm ağır geride kalırsın! Bulaşma avlayamazsın! Sakın deneme öldüremezsin! Vargeç ciddiyim
-
20 Temmuz 2007, 15:13
#50
opensea adlı üyeden alıntı
Predator arkadaşım,
Sağolasın uğraşmışsın zahmet etmişsin uzun bir test yazısı hazırlamışsın ama ne yazıkki anladığım sen oldukça acemi bir arkadaşsın.
Bak sevgili kardeşim bir kere hiç bir taşıt 140dan 100e 5mde yavaşlayamaz. g ivmesi ile yavaşladığını hesap edersen 40metre ederki kimse bunu bile beceremez. Lisede basit fizikle bunu herkes hesap ederdi.
İkinci konu bir çok taşıtın değişik fren hassasiyeti olduğu doğru olsa da hiçbiri on/off controller değildir az basarsan az yavaşlar. Gidipde sonuna kadar sıkcan die bir şart yok.
Bu kadar basit gerçekleri bilmediğinden yola çıkarsak, bence sen CBF500den Z750ye değil anca YBR125e geçmen makul olur. 110bg bir motor acemiye gelmez.
İyi düşünmeni tavsiye ederim
ROFL
sen hic "lafin gelisi" diye birsey duydun mu? tabii ki verdigim rakkamlarin hepsini ölcerek bicerek yazmadim. bazilari yanlis veya cok kaba. amacim genel bir fikir vermekti. bana göre z750 canavar bir motosiklet ve nasip olursa gelecek hafta sonuna kadar benimde bir tane olucak. ancak bu demek degildir ki herkese uygun bir motosiklet ve yazdiklarima herkese katilacaktir.
dedigim gibi, yazinin amaci bilimsel testler ve karsilastirmalar yapmak degildi. hedef kisisel görüsümü kendi tecrübelerimi ve sürüs tarzimi baz alarak aktarmakti. yanilmiyorsam da bunu az cok becermisim ki Z750'yi düsünenler yazdiklarimi begenmis, Z750'ye sahip olanlarda genel olarak dogrulamislar. sence de öyle degil mi?
-
20 Temmuz 2007, 15:21
#51
********** edit **********
Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>
-
20 Temmuz 2007, 15:29
#52
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
20 Temmuz 2007, 15:31
#53
Şakacı seniiiiiiiiii
Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>
-
20 Temmuz 2007, 15:41
#54
dishy adlı üyeden alıntı
Resmi de koyayim bari, madem hayranısınız ben yakışmış mıyım bakın ;)
motoru acmissin!
-
20 Temmuz 2007, 15:44
#55
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
20 Temmuz 2007, 15:53
#56
Dalga mı geçiyor, takılıyor musunuz anlamadım
Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>
-
20 Temmuz 2007, 15:56
#57
T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R
N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E
-
20 Temmuz 2007, 15:58
#58
Ya ne bileyim Aman neyse
Sonsuza kadar süren tek A$K motosiklet aşkıdır !
'TUĞBA OKAN EKİN' << 03.04.2007 >>
-
20 Temmuz 2007, 18:24
#59
motorun üstünde cücük gibi durmuşsun..
Yeşil Peri..tıtanıum
Yüküm ağır geride kalırsın! Bulaşma avlayamazsın! Sakın deneme öldüremezsin! Vargeç ciddiyim
-
20 Temmuz 2007, 20:06
#60
honda hornetin yakışıklılığına bayılıyorum yavvvvvvvvvvvv
bence tek rakibi insanların maddi sıkıntısı ki şahsen bende o para olsa gidip hemen alırdım motoru
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)