Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Kawasaki Z750 vs Honda HORNET 600

    REKLAM ALANI
  1. #21
    Predator[23rd] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2006
    Şehir
    Viyana
    Motosikleti
    Honda CBF 500 ABS
    Alıntı ELINT adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu arada z 750'nin abs'si nasıl kendini farkettiriyor mu?
    benim kullandigim z750'nin ABSsi yoktu. ama kendini fark ettirmeyecek ABSnin oldugunu zannetmiyorum. fren kolunun hafif titresmesi cok önemli birsey degil.

    ABSnin motosiklette zaten gercekten ise yaradigi tek durum var: islak zemin. onun disinda ön tekeri bloke edecek kadar basacak kimseyi tanimiyorum. gecen hafta GSX-R'la otoban'a cikisi kacirmistim ve allah ne verdiyse (tam degil ya ...) frenlere asildim. arka tekerlek kilitlenmisti ama bütün yük ön tekere bindiginden ön tekerlegin kilitlenmesi gercekten zor. kuru zeminde max. fren gücünün %90 bile insani baya tatmin ediyor ve cok yeterli.

    kawasakinin arkasinin biraz hava kalkmasinin bu acidan iyi bir yani bile var. motorun agirligi büyük oranda ön tekerlege biniyor ve böylece kilitlenmesi de daha gec olacaktir.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Syriana - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Nisan 2005
    Şehir
    IstanbuI Beylikdüzü
    Motosikleti
    Yamaha MT25
    Alıntı 'Predator[23rd adlı üyeden alıntı
    kawasakinin arkasinin biraz hava kalkmasinin bu acidan iyi bir yani bile var. motorun agirligi büyük oranda ön tekerlege biniyor ve böylece kilitlenmesi de daha gec olacaktir.
    peki bu yükün ön tarafta olması arka tekerin çabuk kitlenmesine sebep olmuyomu...mesela buna örnek yokuş aşşağı inerken bile arka frene biraz fazla bassak o kısım hafif olduğu için hemen kilitlenip kaymaya başlıyo...aynı sorun sanırım Z750'de daha fazla olur...ön tekerleği bir kenara bırakıcak olursak...
    Rüzgara Karşı Koşmamışsan, Onunla Esmeyi Bilemezsin; Henüz Motora Binmediysen, Yaşıyorum Diyemezsin !!!

  3. #23
    Predator[23rd] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2006
    Şehir
    Viyana
    Motosikleti
    Honda CBF 500 ABS
    Alıntı Syriana adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    peki bu yükün ön tarafta olması arka tekerin çabuk kitlenmesine sebep olmuyomu...mesela buna örnek yokuş aşşağı inerken bile arka frene biraz fazla bassak o kısım hafif olduğu için hemen kilitlenip kaymaya başlıyo...aynı sorun sanırım Z750'de daha fazla olur...ön tekerleği bir kenara bırakıcak olursak...
    tam bilemiyecegim. yokus asagi viraja gelirken ben her zaman ön freni daha cok sIkarim, arka freni kullansam bile sadece hafifce dokunurum. ayni zamanda biraz kayan arka tekerlekler beni rahatsiz etmiyor.

    genel olarak yokus asagi giderken arka freni kullanmak zaten yanlis cünkü her motosiklette cok etkisiz kaliyor. bana göre yokus asagi arka freni ancak ve ancak cok siddetli fren yapmak gerektiginde veya motoru stabilize etmek icin kullanmak lazim.

  4. #24

    Üyelik
    21 Haziran 2007
    Motosikleti
    Suzuki SV 650s
    z750 almaya karar vermeden önce bi de 2 silindir motorlari (ducati monster, yamaha trx850, suzuki sv650, honda vtr1000 firestorm) deneyebilirsin. 2 silindir motorlarin torku yüksek oldugu icin her zaman yüksek rpm de sürmen gerekmiyor.

  5. #25
    Predator[23rd] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2006
    Şehir
    Viyana
    Motosikleti
    Honda CBF 500 ABS
    Alıntı TavukBiti adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    z750 almaya karar vermeden önce bi de 2 silindir motorlari (ducati monster, yamaha trx850, suzuki sv650, honda vtr1000 firestorm) deneyebilirsin. 2 silindir motorlarin torku yüksek oldugu icin her zaman yüksek rpm de sürmen gerekmiyor.

    evet, ama z750'nin tokru düsük devirli kullanmaya yetiyor. sehir icinde 5000rpmi gecmiyorsun ki asil eglence 5000'in üstünde basliyor. ayrica 8500 euro ile gayet hesapli bir motosiklet.

  6. #26

    Üyelik
    21 Haziran 2007
    Motosikleti
    Suzuki SV 650s
    Alıntı Predator[23rd] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet, ama z750'nin tokru düsük devirli kullanmaya yetiyor. ayrica 8500 euro ile gayet hesapli bir motosiklet.
    dedigin dogru. ama iki tip motoru sürmeden arasindaki farki hissedemezsin. en azindan sayilari karsilastirman icin sv650 ve z750 motor gücü, tork, birde toplam agirligini yazdim:
    ............................z750.................. ....sv 650
    Motor Gücü.......106PS@10.500rpm.....72PS@9.000rpm
    Tork..................78Nm@8.300rpm......64Nm@7.20 0rpm
    Toplam Agirlik.....222kg (dolu depo).....171kg (bos depo), dolu belki 200kg

    sv650 (abs) in fiati 7500 euro.

    bunlari kendim sv650 sürdügüm icin degil, zaten sv650 cok cirkin bir motosiklet, sadece kiyaslamak icin kücük bi _ipucu_ olsun deye yazdim.

    Alıntı 'Predator[23rd adlı üyeden alıntı
    sehir icinde 5000rpmi gecmiyorsun ki asil eglence 5000'in üstünde basliyor.
    ben sehir icinde 1. viteste motoru 60km/h hizlandiriyorum, sonra 4. viteste 50-60 km/h arasi sürüyorum.

  7. #27
    Predator[23rd] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2006
    Şehir
    Viyana
    Motosikleti
    Honda CBF 500 ABS
    hocam, sen bugün kalte kuchl'e gitmiyecek miydin?

    tork ve sehir ici kullanma kolayligin ötesinde iki silindirli motosiklet istemiyorum artik. dört silindirin sesini ve -yüksek hacimli olanlarin- titresimsizligini istiyorum. henüz kendimi 1000cc icin yeterli görmedigim icin kullanilmis bir X11 almaktan kaciyorum cünkü kendime kuvvetli motor üstünde biraz zor hakim oluyorum. simdiye kadar edindigim tecrübe ile cilgin kullanma tarzimi 100 beygir civarindaki motorlarla kontrol edebiliyorum. ancak 1000cc ve üstü icin yine hersey cok degisiyor....


  8. #28
    ErTech - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    vaRRdı
    Bence iki motor karşılaştırılacak kriterlere sahip değiller... tarzları farklı bence... z 750 performanslı olsun ama düşük devirdede zevk versin diyenler için uygun... sv 650 ise performansa yönelik bir motor değil bence...
    ... yaşlı bir devrimci düşürmez hiç ağzından özgürlük kelimesini
    ve yatmadan önce bir bardak su yerine denize bırakır takma dişlerini ...
    ''Four wheels move the body. Two wheels move the Soul.''

  9. #29
    Predator[23rd] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2006
    Şehir
    Viyana
    Motosikleti
    Honda CBF 500 ABS
    sv650 icin öyle deme.

    ben benim CBF500 ile FZ6nin pesinden gidebiliyorum. üstelik FZ6 benden cok kopamiyor (fazer'i kullanan kisi acemi degil, benden cok daha iyi sürücü). bu isler biraz kullandigin yola bakar. eminim ki SV650 gani'nin ve benim yasadigimiz viyana'nin cevresindeki az cok daglik yollarda gayet iyi gidiyordur. düsük devir torku virajdan viraja hizlanmayi cok kolaylastiriyordur.

    otoban'da tabii ki eninde sonunda is iki seye bakiyor: güc ve rüzgardan korunmak. daha güclü ve rüzgrai daha iyi kesen motosiklet otoban'da her zaman kazanacaktir cünkü sürücülük oralarda SIFIR.

  10. #30

    Üyelik
    21 Haziran 2007
    Motosikleti
    Suzuki SV 650s
    kalte kuchl gittim bugün, cok güzeldi. sana email yazmistim.

    yaris pistinde sv650 kullananlar gsxr600, cbr600 lere yetisebiliyoruz diyorlar. virajlarda _normal_ bi sürücü icin sv650 daha uygun, torku düsük rpm de daha yüksek. ama cok iyi bir sürücü (motosikletin maximum performansini her zaman kullanabilecek birisi) supersport motosikletlerde (gsxr600, cbr600, r6, ninja) virajlarda bile daha hizli olur.

    düz yolda herkes son gaz gidebilir


    benim sv650yi savunmak yada oldugundan daha iyi göstermek gibi bir niyetim yok. sadece 4 silindir motosikletlerin yaninda 2 silindir motosikletlerin de oldugunu göstermek. kullanim yerine göre ikisininde iyi ve kötü yanlari var, karekterleri cok farkli.

  11. #31
    bathu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Eylül 2006
    Şehir
    SİNOP
    Motosikleti
    var 636




    ilkin cbf 500 alayım dedim rahatıma çok düşkünüm sonra aklıma fazer girince 2 silindirden vazgeçtim fazer 600 dedim gsr 600 kanpanya yapınca oda çok hoş fazer600 yada gsr600 derken şimdide kawa z750 hiç aklımda yokkem bu 3 motor arasındayım bakalım hangisi nasip olucak of @Predator hep senin yüzünden nerden test ettin şu kawayı 600cc killer
    Yeşil Peri..tıtanıum Yüküm ağır geride kalırsın! Bulaşma avlayamazsın! Sakın deneme öldüremezsin! Vargeç ciddiyim

  12. #32
    ErTech - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    vaRRdı
    Alıntı TavukBiti adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kalte kuchl gittim bugün, cok güzeldi. sana email yazmistim.

    yaris pistinde sv650 kullananlar gsxr600, cbr600 lere yetisebiliyoruz diyorlar. virajlarda _normal_ bi sürücü icin sv650 daha uygun, torku düsük rpm de daha yüksek. ama cok iyi bir sürücü (motosikletin maximum performansini her zaman kullanabilecek birisi) supersport motosikletlerde (gsxr600, cbr600, r6, ninja) virajlarda bile daha hizli olur.

    düz yolda herkes son gaz gidebilir


    benim sv650yi savunmak yada oldugundan daha iyi göstermek gibi bir niyetim yok. sadece 4 silindir motosikletlerin yaninda 2 silindir motosikletlerin de oldugunu göstermek. kullanim yerine göre ikisininde iyi ve kötü yanlari var, karekterleri cok farkli.
    Aslında ben karıştırdım DL 650'den bahsettiğini düşündüm bir an... Aklım ona gitti yani SV650 ülkemizde maalesef yok... Ama bence çok şık bir motor... Z 750 ile karşılaştırılabilir ve 2 silindir çok şık bir alternatif olabilir...


    Shot at 2007-07-14

    Ama Z 750 bi başka ya...
    ... yaşlı bir devrimci düşürmez hiç ağzından özgürlük kelimesini
    ve yatmadan önce bir bardak su yerine denize bırakır takma dişlerini ...
    ''Four wheels move the body. Two wheels move the Soul.''

  13. #33
    Predator[23rd] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2006
    Şehir
    Viyana
    Motosikleti
    Honda CBF 500 ABS
    Alıntı bathu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ilkin cbf 500 alayım dedim rahatıma çok düşkünüm sonra aklıma fazer girince 2 silindirden vazgeçtim fazer 600 dedim gsr 600 kanpanya yapınca oda çok hoş fazer600 yada gsr600 derken şimdide kawa z750 hiç aklımda yokkem bu 3 motor arasındayım bakalım hangisi nasip olucak of @Predator hep senin yüzünden nerden test ettin şu kawayı 600cc killer
    hehehe, o zaman senin biraz daha düsündüreyim:

    bugün yarim saatligine arkadasin FZ6N S2 (yani 98beygirlik naked Fazer) kullandim. iyi motosiklet, bence hornet'te cok benziyor - hornet'in vitesleri daha iyi gecen versiyonu diyebilirim. olaya biraz tarafli baktigimi kabul ederek ama mümkün oldugunca adil olmaya calisarak da bana göre bizim "600cc killer" gercekten daha iyi - daha az vibrasyon, 150cc avantajinin sagladigi düsük devirde daha fazla tork >>> daha az yoran cok rahat bir kullanim.

    KAWASAKI Z750 RULES

  14. #34
    bathu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Eylül 2006
    Şehir
    SİNOP
    Motosikleti
    var 636

    Honda 600 Hornet, Kawasaki Z 750, Suzuki GSR 600, Yamaha FZ6 karşılaştırmaları

    @Predator şimdi ne diyim yani açıkçası gsr 600 seside çok hoşuma gidiyor diğerlerine göre ama killer da tip var vahşi ve sıfır fiyatı okadar uçuk gelmedi bana bakalım zaten abs li motor almam boşuna para kaybı yağmurda binmedikten sonra işe yaramaz yanlız dier 600 lere göre biraz fazla yakar gibime geliyor. daha tam karar vermedim ama baskın taraf killer alırsam eğer kesin deponun kawa yazısının altına 600 killer yazdırıcam banko hi hi
    Yeşil Peri..tıtanıum Yüküm ağır geride kalırsın! Bulaşma avlayamazsın! Sakın deneme öldüremezsin! Vargeç ciddiyim

  15. #35
    Predator[23rd] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2006
    Şehir
    Viyana
    Motosikleti
    Honda CBF 500 ABS
    Alıntı bathu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ... zaten abs li motor almam boşuna para kaybı yağmurda binmedikten sonra işe yaramaz yanlız dier 600 lere göre biraz fazla yakar gibime geliyor.

    z750 ile gsr600 100km'de asagi yukari ayni miktarda benzin yakiyorlar. z750 bu noktada düsük devirdeki tork üstünlügünü kullanarak, ayni süratte daha yüksek vites ile gidebiliyor - yani daha düsük devir ve dolayisiyla (motor hacmine) göre ekonomik.

    yagmurda kullanip kullanmamak her zaman senin elinde olan birsey degil. ayrica mutlaka yagmur yagmak zorunda degil. herhangi bir nedenden dolayi zemin 200m boyunca islak olabilir, tozlu veya kumlu olabilir. ABS zeminin kaygan oldugu her sartta sana fren esnasinda olabilecek maksimum kararliligi verip dikkatini daha önemli seylere yönlendirmeni saglayacaktir. ABSnin gittikce yayginlastigini göz önünde bulundurursan ileride motosikletini satmak istediginde ABSli olmasi bir arti olmazsa bile bir eksi olmayacaktir - kullandigin sürece de dikkatini zemin yerine trafige verebilmeni saglamasi da cabasi ...

    evet, suzuki ses kulisi olarak motosikletlerini güzel ayarliyor. gsr600 bosuna gecen yilin en iyi 600cc naked bike'i secilmedi...

    z750'nin yarim kapali versiyonu Z750S ile cekilmis bir video. kullanan gercekten cok hizli kullaniyor, motosikletin neler yapabilecegini görmek acisindan güzel ama virajlarin nasil alinmamasi gerektigine dair de egitici bir video:



    bu da KAWASKI'nin tanitim filmi:


  16. #36

    Üyelik
    09 Haziran 2007
    Şehir
    eskişehir,,astrahan
    Motosikleti
    cbf 150:::::08
    bence tek tercih:: koca eşek arısı .
    [COLOR="Red"][I]meğer gurbet dediğin mapuslukmuş güneşli avlularda yaşanırmış,öylesine,dönüşümde ne bulurum bilemem bildiğim döneceğim,,verilmiş sözüm edilmiş yeminim,,elbet birgün döneceğimm,,[I][/I][/I][/COLOR]

  17. #37
    Predator[23rd] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2006
    Şehir
    Viyana
    Motosikleti
    Honda CBF 500 ABS
    Alıntı torento_1987 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bence tek tercih:: koca eşek arısı .
    neye dayanarak? sadece "honda" oldugu icin mi?

  18. #38
    Carcharoth - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Nisan 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha FZ6 Fazer
    Alıntı ErTech adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Z 750 benim için daha fazla değer kazandı bu yazıdan sonra...

    Bu motora bitiyorummmmmm

    Predator[23rd]

    Bu test yazısı için çok teşekkür ediyorum...
    Ertekin abi senmi beni
    Harika bir yazı olmuş. Herşeye deyinmişsiniz. Zevkle okudum paylaşım için çok teşekkürler. Elinize sağlık
    Okan ACAR

  19. #39
    volkancimen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Eylül 2006
    Şehir
    KSK
    Motosikleti
    Kawasaki Er-5,Suzuki DR 650
    Bir sonraki motorum yavaş yavaş belli oluyor.Zaten tipi çok hoşuma gidiyordu,bide bu güzel yazın eklenince ve videolarda üstüne kreması olunca Z750 şimdiden rüyalarıma girmeye başlıycak.Gaza geldim bari biraz gezineyim
    Z 750 birgün benim olcaksın!(Napıyım çıplak seviyorum:P)

  20. #40
    Moderatör Lucas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2006
    Şehir
    Yalova
    Sanirim 10 yil sonra falan sahip olmak isteyecegim motorlarin ba$inda geliyor.. Bu gece 6 $ansli rakami tutturursam o ba$ka tabi..
    Legends may sLeep.. But they never diE..!


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)