Honda Silverwing 400 test sürüşü
Reklamlar
-
Güneşli bir Aralık gününde eşimle birlikte keyifli bir Şile yolculuğu süresince Honda Silverwing 400' ü test etme imkanı buldum... Suzuki Burgman 650 ile Honda Silverwing 600 arasında teorik bazda kararsız kalmış biri olarak, Honda Yeniköy Bayii'nin ( Pazarbaşı Honda ) bize sunduğu bu imkanın, Silverwing'e daha fazla yaklaşmamı sağladığını söyleyebilirim...
Her ne kadar 600'lük performanısını bulamayacağımı bilsem de, 400' lükten elde edeceğim ipucunun önemli olacağını düşünerek, çeşitli yol şartlarında motorun performansını deneyebileceğim yaklaşık 170 km'lik Yeniköy - Şile ( Tem yolundan ) - Polonezköy - Beykoz - Baltalimanı - Yeniköy güzergahını yaklaşık 3 saatte keyifli bir şekilde tamamladık...
Silverwing 400 (SW400), 228 kg kuru ağırlığıyla ve 2,27 mt uzunluğuyla oldukça iri ve oturaklı bir maxi scooter... Açık söylemek gerekirse en büyük meraklarımdan biri yaklaşık 160 kg'lık sürücü ve artçıya, birde 15 lt yakıt eklenince toplam 403 kg' a ulaşacak olan kütlenin 39 bg'lik güçle hangi ölçüde hızlanacağıydı... SW400'ün ilerleyen kilometlerde bu merakımı pozitif yönde yanıtladığını rahatlıkla söyleyebilirim... İlk ivmelenme ve ara ivmelenmeler etkileyici olmamakla birlikte, oldukça tatminkardı... Ancak beni asıl etkileyen tarafı köprüden geçerken maruz kaldığımız rüzgara rağmen, çizgimizdeki kararlılığımızı hiç bozmadan yolumuza devam edebilmemizdi... Bu sonucu sağlayan etkenler, toplam kütlenin ağırlığı kadar, çift silindirin vibrasyonu azaltan konforu ve yeterli beygir gücünün hissettirdiği güvendi... Özellikle büyük araçların arasından geçerken ki rüzgar boşluklarının olumsuz etkilerini az hissetmek, oldukça güvenli bir sürüş izlenimi verdi diyebilirim...
Şehir içi dar dönüşlerde uzun olan teker aralığı ( 1,6 mt ) manevraları zorlaştırsa da, hızlı virajlarda bir scooter için oldukça iyi yatma eğiliminin beni şaşırttığını vurgulamalyım... Virajın içinde, iç tarafta kalan elciğin hafifçe ileri iletilmesi ile koca cüsseli SW400, uysal bir şekilde sürücüsüne itaat etti...
Benim için negatif olan yönlerinden biri 1.85 lik bir sürücü için bacak mesafesinin biraz kısa kalması, diğeri ise ön camın ayarlanamaması nedeniyle beklediğimden daha fazla ön rüzgara maruz kalmak oldu...
Frenler ağır kütle nedeniyle beklediğim gibi oldukça iyiydi... Tek kişiyken de, iki kişiyken de yapılan frenajda, SW400 çizgisini bozmadan beklentime oldukça iyi yanıt verdi...
170 km boyunca dolu depo ile başladığımız yolculuğu , yaklaşık 7 lt (20 YTL) benzin harcıyarak tamamladık...
Genelde düzgün zeminlerde sürdürdüğümüz yolculuğumuzdan ben de, eşim de konfor olarak fazla eksiklik hissetmedik ... Bu bağlamda SW400'ün sürücüsü ve yolcusu için oldukça konforlu bir motor olduğunu söyleyebilirim ...
Özetle bana göre Artılar ;
- Etkili frenaj,
- İyi viraj performansı,
- Yeterli bg,
- Test Sürüşü imkanı sağlayan müşteri odaklı marka/bayii anlayışı,
Eksiler;
- Ön camın bana göre alçak kalması,
- Görece kısa bacak mesafesi.
Subjektif son görüş; Burgmanı 650'yi 1-2 hafta içerisinde test etme imkanı bulamazsam eğer ( Suzuki bu konuda maalesef çok yetersiz kalıyor, racing fiyatına bir scooter alırken mutlaka test etmem gerektiğini düşünüyorum ) , 3 saatlik SW400 tecrübesi sonrası gönül rahatlığıyla SW600' ü alacağımı söyleyebilirim...
Keyifli sürüşler...
Al Bundy
( Married with children ( o yüzden maxi - scooter ))
Reklamlar
-
Motokeyf programında yapılan "Honda Silverwing ABS" testinin videosunu bilgisayarınıza indirmek için tıklayın.
-
41 plakaydı herhalde bu motor..
bu motoru eskişehirde bende test ettim.
gerçekten inanılmaz bir motor.kalkışları bizim dylan gibi,pek bi fark yok.
o kütleye oranla aslında bana göre bu iyi bişey.çünkü dylan hiç kötü kalkmıyor.
ayrıca ben(95kg) ve artçımla beraber 2 kişi 173km'yi gördü.yol olsaydı bana kalsa ibrede 180 yazıyor ama 190 belki 200'ü rahatlıkla görebilirdi..
-
sizce bu test sonucunda burgman400 mu alınır silverwing 400 mü?
-
İki motoruda bilmiyorum ama sanki sw daha ağır basıyor gibi 2 silindir 39 hp ama daha ağır cüsse.
Tatlı su motorcusu. Yamura çamura gelmez.
-
Bence ikisini de deneyip karar vermek en doğrusu... Ancak kağıt üzerinde SW400, 2 silindirli olmanın avantajına sahip gözüküyor...
Ben daha çok SW 600 ile BRG650' yi araştırdığımda gördüm ki; Fransa'da ve İtalya' da iki motor da 9.000 € fiyatında olduğu halde, Türkiye'de iki motor arasında yaklaşık 7.000 YTL ( SW600 16,900 YTL, BRG650 23,750 YTL ) fark var... Görebildiğim kadarıyla , yurtdışı piyasadaki fiyatların Türkiye' de bu kadar farklılaşması, motorlar arasındaki teknolojik üstünlükten ziyade, Türkiye'de ki distribütörün mali gücü ve pazarlama stratejisinden kaynaklanıyor...
Dolayısıyla Honda fiyat/fayda oranında daha iyi bir yerde duruyor bence....
Muratd ; evet motor 41 plakaydı...Herhalde aynı motoru test etmişiz...
Selamlar
-
muratd adlı üyeden alıntı
41 plakaydı herhalde bu motor..
bu motoru eskişehirde bende test ettim.
gerçekten inanılmaz bir motor.kalkışları bizim dylan gibi,pek bi fark yok.
o kütleye oranla aslında bana göre bu iyi bişey.çünkü dylan hiç kötü kalkmıyor.
ayrıca ben(95kg) ve artçımla beraber 2 kişi 173km'yi gördü.yol olsaydı bana kalsa ibrede 180 yazıyor ama 190 belki 200'ü rahatlıkla görebilirdi..
bende motorumu test ederek almistim ama beni 400 lük kesmedi gittim 600 lük silverwing aldım
maksimum hız konusundada 195 km hız gördüm ve devir 7000 dd di 8500dd gaz kestigine göre var sen düsün
valla alacak varsa ben kullanicisi olarak siddetle tavsiye ederim
DREAM OF POWER SAKO
-
Silver Wing 600
Benim Silver wing 600 motorum var.Ancak arkadaşın dediği gibi 7000 devirde 195 yapmıyor.Ben 9200 devirde 185 gördüm.Ve otomatik kesici devreye girdi.tabii benim motorum 2002 model ve debriyaj balataları değişmek istiyor.Bunun etkisi olabilir belki.
-
essegesse adlı üyeden alıntı
Benim Silver wing 600 motorum var.Ancak arkadaşın dediği gibi 7000 devirde 195 yapmıyor.Ben 9200 devirde 185 gördüm.Ve otomatik kesici devreye girdi.tabii benim motorum 2002 model ve debriyaj balataları değişmek istiyor.Bunun etkisi olabilir belki.
arkadasim kayisinida sorun olabilir ona bi baktir derim
benim silverwing 2006 model tabiki ben bu 195 km hizi düz yolda deil egimli bir yolda yaptım onun icin sürat farklari olusabilir
DREAM OF POWER SAKO
-
Ben de sw600 kullanıcısıyım; hız 185 ve devir kesici başlıyor:(
-
kkeskin adlı üyeden alıntı
Ben de sw600 kullanıcısıyım; hız 185 ve devir kesici başlıyor:(
motorun kayisina baktir derim
cünkü benim 2006 sw600 her sürat denemesi yaptıgımında 195 görüyorum tabiki rüzgar arkadan eserse
DREAM OF POWER SAKO
-
arkadaşlar bu motoru pazarbaşı handa da bende test ettim. arkadaşların görüşlerine katılıyorum.
test için pazarbaşı hondayı arayıp randevu alabilirsiniz.(motor hala ordaysa,bu aralar fabrikaya geri göndereceklerdi de)
-
Arkadaşlar Burgman 650yi de kullanınız oldumu?
Hangisi daha konforlu? silverwing 600 mü Burgman 650 mi?
-
fjs 400 teslim eden bendim:)
foruma konuya acan beyfendiye 41 plaka lı fjs 400u ben teslim ettim kendi hatırlıycaktır beni
bide sunu dip not olarak hatırlatıyım size
test motorları dünya kadar insan kullanıyor o yüsden sıfırın yerini tutumaz tabi o yüsden test ettikten sonra degerlendirmenizi iyi yapın derim
iyi günler
-
subarda89 adlı üyeden alıntı
foruma konuya acan beyfendiye 41 plaka lı fjs 400u ben teslim ettim kendi hatırlıycaktır beni
bide sunu dip not olarak hatırlatıyım size
test motorları dünya kadar insan kullanıyor o yüsden sıfırın yerini tutumaz tabi o yüsden test ettikten sonra degerlendirmenizi iyi yapın derim
iyi günler
Yaklaşık 2 ay önce ben test ettiğimde bahsi gecen silver400 gayet iyi durumdaydı.
-
Silverwing 400'ü ben de test ettim... Motoru Hasanpaşa Mototal'dan teslim aldıktan sonra sahilden ufak bir gezintiye çıktım...
Motor gerçekten çok hoş.. Öncelikle çift silindirin verdiği güven diğer hiçbir scooter'da yok. Titreşim yok denecek kadar az ve sesi çok tok ve güzel.
Ben ve artçımla beraber (55kg ben , 90kg artçım) çok konforlu bir sürüş gerçekleştirdik... Sürüş pozisyonunda fazla rüzgar almıyorsunuz. Bombeli cam sayesinde rüzgar sizi aşıyor ama artçı için bunu söyleyemem. Artçı gerçekten çok rüzgar yiyor. Koltuk rahatlığı da bu şekilde. Sürücü aşırı rahat kendinizi evinizde hissediyorsunuz fakat artçı o kadar rahat değil. Beğendiğim nokta; artçının kalçasını kavrayan koltuk oldu. Bu sayede motor üzerinde fazla hareket etmeden yolculuğunuzu geçirebiliyorsunuz....
Süspansiyonlara gelirsek , ön amortisörler gayet güzel fakat arka için aynı şeyi söyleyemeyeceğim... Ayarlanabilir fakat biraz problemli. Şöle ki ; arka amortisörleri yumuşattığınızda tek kişiylen arka gerçekten çok geziniyor , sertleştirdiğinizde ise artçının konforu 0'a düşüyor... Bir çukurda böbrekleriniz ağzınıza geliyor.
Viraj performansı oldukça etkileyici... Motor çok güzel yatıyor ve güven veriyor , frenleri de bir o kadar iyi...
Motoru da bana kalırsa oldukça güçlü , her şartta çekiyor... Cüssesine rağmen 160 km hıza rahat çıkabiliyor. Bence bu tür uzun yol yapılabilecek bir motorda oldukça normal bir hız.
Bagaj haznesi geniş sayılabilir... Konsolda sağda kilitsiz , solda kilitli olmak üzere 2 göz var... 2 göz de 2 tane su şişesi rahatlıkla alabiliyor. Sele altı ise 2 full face kask için uygun. (Sığdırmayı bilmek lazım yoksa uğraşırsınız. Ip ucu: 2 kask da ileri baksın)
Son olarak bacak mesafesinden bahsedeyim. Benim boyum 1.73 , benim için oldukça güzel bir mesafe vardı , ileri uzattığınızda bacaklarınızı , yayla gibi geziyorsunuz ooh....
Görkem Akyol
-
lem senn ayarlarla oynadınmıda mıllete ole soluon
kandırıkcı dostlar bu..
o arkadakı 90 kıloluk artcı benım..
gorkeme ek olarak tek basıma 170km gordum..
özet olarak..
artcının yedıgı ruzgarın haddı hesabı yok amma ondakı konforda kımsede yok..
asya as 125t, honda cbr125, honda nx4 falcon, suzuki gsr 600, sırada?
-
praetorian adlı üyeden alıntı
lem senn ayarlarla oynadınmıda mıllete ole soluon
kandırıkcı dostlar bu..
o arkadakı 90 kıloluk artcı benım..
gorkeme ek olarak tek basıma 170km gordum..
özet olarak..
artcının yedıgı ruzgarın haddı hesabı yok amma ondakı konforda kımsede yok..
Oynanmışı var... Eğer normal kilolu bir insanda yumuşak amortisörle kullanırsan arka savuruyor , bir de bu motoru benim kullandığımı düşün Köprüde heralde rüzgar gülü olurum.
-
arkadaşlar silverwing 400 ün debriyajından gelen ötme sesi hakkında bilgisi olan varsa yardımlarını bekliyorum
-
......................................
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler