2006 FJR 1300 - Adventur Motorları Unutun, Gerçek Bir Seyahat Motosikleti
Reklamlar
-
01 Aralık 2024, 12:27
#41
TIGERSHARK adlı üyeden alıntı
Eskiden bu spor touring motorların çok seveni vardı. Ne zaman leylek bacaklı gs gibi off road touring motorlar piyasada tutulmaya başladı. Bu tarz şaselerin papucu dama atıldı. Bazen bana çevremde sorarlar motosikletlerde en üst seviye harley midir diye hayır spor touringler derim.
Bende suzuki 1000 gt çok beğeniyorum. Türkiye de Fiyatlar avrupa gibi olsa kesinlikle alırdım
Kabiliyet olarak, yol üzerindeki tüm klasmanlarda çok başarılı motorlar evet. Hız, viraj, fren, konfor, tüketim, sorunsuzluk, artçı ile seyahat, bagaj taşıyabilme vs vs herşey var aslında
Reklamlar
-
01 Aralık 2024, 15:15
#42
TIGERSHARK adlı üyeden alıntı
Eskiden bu spor touring motorların çok seveni vardı. Ne zaman leylek bacaklı gs gibi off road touring motorlar piyasada tutulmaya başladı. Bu tarz şaselerin papucu dama atıldı. Bazen bana çevremde sorarlar motosikletlerde en üst seviye harley midir diye hayır spor touringler derim.
Bende suzuki 1000 gt çok beğeniyorum. Türkiye de Fiyatlar avrupa gibi olsa kesinlikle alırdım
GS bu motorların yerini asla dolduramaz çünkü hız olarak tatmin etmez , bence KTM ve Ducati'nin ürettiği 170-180 bg lik enduromsu motorlar bu sınıfın satışlarını düşürdü , ok asfaltta bunlar kadar stabil olamazlar ama 10-15 dakika bile olsa zehri atacak hızlara rahatlıkla çıkıyorlar , zaten 1000 km üstü gidilen bir rotada sürekli gazlanmaz , hem kendisi hem bütçesi pert olur adamın :D
-
01 Aralık 2024, 15:55
#43
fjr 1300 her zaman güzeldi ancak ülkede biliyorsunuz çoğu şey populer olandan yana.
-
02 Aralık 2024, 01:44
#44
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
GS bu motorların yerini asla dolduramaz çünkü hız olarak tatmin etmez , bence KTM ve Ducati'nin ürettiği 170-180 bg lik enduromsu motorlar bu sınıfın satışlarını düşürdü , ok asfaltta bunlar kadar stabil olamazlar ama 10-15 dakika bile olsa zehri atacak hızlara rahatlıkla çıkıyorlar , zaten 1000 km üstü gidilen bir rotada sürekli gazlanmaz , hem kendisi hem bütçesi pert olur adamın :D
200 km, 100 kilometresi otoban 120-130 arası hızlarda. 100 kilometresi de otoyol+ trafik ışıklı dur kalk sadece.
Sadece otoban kullanımı 4.7 idi ama sürekli 120-130 sabit gidebileceğinniz otoban bulmanız lazım
-
02 Aralık 2024, 02:08
#45
initial-D adlı üyeden alıntı
200 km, 100 kilometresi otoban 120-130 arası hızlarda. 100 kilometresi de otoyol+ trafik ışıklı dur kalk sadece.
Sadece otoban kullanımı 4.7 idi ama sürekli 120-130 sabit gidebileceğinniz otoban bulmanız lazım
https://i.hizliresim.com/gx4iug6.jpg
Yaşına ve emisyon seviyesine göre gayet iyi bir rakkam , 6 vites olsa bu hızlarda 4,5 lt tüketirdi..uzun süre şehirde sukuterle takılıp böyle koca oğlanlarla uzuna giderken heyecan sarıyor her düzlükte 200-220 sonrası iki yada üçüncü depoda ister istemez sakinleşiyoruz :D
-
02 Aralık 2024, 08:55
#46
TIGERSHARK adlı üyeden alıntı
Eskiden bu spor touring motorların çok seveni vardı. Ne zaman leylek bacaklı gs gibi off road touring motorlar piyasada tutulmaya başladı. Bu tarz şaselerin papucu dama atıldı. Bazen bana çevremde sorarlar motosikletlerde en üst seviye harley midir diye hayır spor touringler derim.
Bende suzuki 1000 gt çok beğeniyorum. Türkiye de Fiyatlar avrupa gibi olsa kesinlikle alırdım
Leylek bacaklılar sport touringlerin yetenek olarak üzerine çıktı. Sporttouring gibi gidebilen ama istendiğinde de bozuk yolda insanı perişan etmeyen motorlar varken niye tercih edilsin ki bu sınıf. Bu sebeplede artık pek üretilmiyor, geliştirilmiyor ve satılmıyor.
-
02 Aralık 2024, 09:32
#47
Bir gün herkes kamyoncu olacak
-
02 Aralık 2024, 09:43
#48
killingroad adlı üyeden alıntı
Bir gün herkes kamyoncu olacak
Bence artık kamyon tabiri yer değiştirdi.
300kg 160HP GTR1400 mü kamyon, 250kg 170HP Multistrada mı kamyon ?
-
02 Aralık 2024, 09:50
#49
sodurlu88 adlı üyeden alıntı
Bence artık kamyon tabiri yer değiştirdi.
300kg 160HP GTR1400 mü kamyon, 250kg 170HP Multistrada mı kamyon ?
Aslında ben kamyon tabirini Harley vb cruiser için kullanıyorum. Traktör demek daha doğru olur sanırım adv'ler için, bir gün herkes traktörcü olacak diyelim. Hoş Multistrada tam olarak traktör sınıfına da girmiyor ama, uzun bacaklı motorlar diye genelleyelim, toplam yetkinlik olarak çok yukarı çektiler çıtayı.
Lakin şu da var. Multistrada RS falan bazı uzun bacaklılar da işi olmayacak noktaya götürüyorlar. R1300'ün formülü bana daha ayakları yere basar geliyor. 180hp 200hp tur motoru mu olur diyeceğim, ben bu güçleri supersportlarda bile çoğu zaman anlamsız buluyorum. Bu tabi benim kişisel hüsnü kuruntum.
-
02 Aralık 2024, 10:08
#50
killingroad adlı üyeden alıntı
Aslında ben kamyon tabirini Harley vb cruiser için kullanıyorum. Traktör demek daha doğru olur sanırım adv'ler için, bir gün herkes traktörcü olacak diyelim. Hoş Multistrada tam olarak traktör sınıfına da girmiyor ama, uzun bacaklı motorlar diye genelleyelim, toplam yetkinlik olarak çok yukarı çektiler çıtayı.
Lakin şu da var. Multistrada RS falan bazı uzun bacaklılar da işi olmayacak noktaya götürüyorlar. R1300'ün formülü bana daha ayakları yere basar geliyor. 180hp 200hp tur motoru mu olur diyeceğim, ben bu güçleri supersportlarda bile çoğu zaman anlamsız buluyorum. Bu tabi benim kişisel hüsnü kuruntum.
Firmaların touring model yapma tarzıda değişti aslında.
Eskiden özellikle Japon üreticiler SS tarzı yapar, o motor bloğunu biraz değiştirir tur motoru sunardı piyasaya.
Şimdi ki tur motorlarının çıkış noktası SS değil ADV motorlar oldu. Bu sebeple tur motorları bağlı olduğu ADV den daha iyi olmuyor.
GS'den RT üretiliyor.
Afrika'dan NT üretiliyor.
1290ADV'den GT üretiliyor.
Tiger 1200'den Trophy üretiliyor.
1600GT ve Goldwing farklı bir yerde zaten.
Sıralı 4 silindir sevdalısı değilse kullanıcı, yeni ADV'lerde Touringlerin sunduğu herşey var aslında ilave daha esnek sürüş sunuyor.
-
02 Aralık 2024, 11:14
#51
Yani bu biraz tarz meselesi
2000 model bir bmw m5 mi bizi daha mutlu eder, sürüşümüze beğenilerimize, kullanma tarzımıza uygun olur? Yoksa en az onun kadar veya daha yetenekli yeni bir bmw x5 mi bizi daha çok mutlu eder. Olay buna benziyor.
Evet x5 e lastik takıp piste, lastik takıp araziye girebiliriz ama bir m5 ile bunu yapamayız.
Ha buna motosiklet olarak bakarsak yeni adv türevi touringler başarılı ama. Ama?
-
02 Aralık 2024, 11:39
#52
initial-D adlı üyeden alıntı
200 km, 100 kilometresi otoban 120-130 arası hızlarda. 100 kilometresi de otoyol+ trafik ışıklı dur kalk sadece.
Sadece otoban kullanımı 4.7 idi ama sürekli 120-130 sabit gidebileceğinniz otoban bulmanız lazım
https://i.hizliresim.com/gx4iug6.jpg
Otobanda nasıl bir sabır varmış sizde de 110-120 ile gidebildiniz? ben 650cc'lik suzuki vstrom ile bile otobanda canım sıkılıyor, hatta 140-150 arası sirerken bile canım sıkılıyor, Edirne-istanbul otobanı Silivri'ye kadar 3 şerit ve çok kalabalık değil o dümdüz yold acanım sıkılıyor farkına varmadan 160'la gitmeye başlıyorum, sonra Nikki'nin dediği gibi bir kaç kez gidip gelince ve yakıt tüketimini görünce daha dikkat eder oldum ama yok, otoban sevmiyorum ben. Bu otobanda 170-180'le gittim bir keresinde yakıt tüketimim 8.7litre/100km olmuştu ortalama, sonra istanbul trafiğine girince düştü.
-
02 Aralık 2024, 11:48
#53
sodurlu88 adlı üyeden alıntı
Firmaların touring model yapma tarzıda değişti aslında.
Eskiden özellikle Japon üreticiler SS tarzı yapar, o motor bloğunu biraz değiştirir tur motoru sunardı piyasaya.
Şimdi ki tur motorlarının çıkış noktası SS değil ADV motorlar oldu. Bu sebeple tur motorları bağlı olduğu ADV den daha iyi olmuyor.
GS'den RT üretiliyor.
Afrika'dan NT üretiliyor.
1290ADV'den GT üretiliyor.
Tiger 1200'den Trophy üretiliyor.
1600GT ve Goldwing farklı bir yerde zaten.
Sıralı 4 silindir sevdalısı değilse kullanıcı, yeni ADV'lerde Touringlerin sunduğu herşey var aslında ilave daha esnek sürüş sunuyor.
Yani blok onlar bazlı oluyor ama, Africa Twin ile NT1100'ün otoban/asfalt performansları arasındaki farkı da görmezden gelmeyelim.
Ha bireylere ve gerçek dünya kullanımına indirgersek elbette aradaki farklar azalmış olabilir, ama böyle bakacak olursak zaten herhangi bir motorlar ortalama şekilde herhangi bir şeyi yapabiliyoruz. Ama 1290 ADV ile GT arasındaki asfalt performans farkı da yok olmuyor.
adv furyası biraz yavaşlayacak buradan sonra bence ki bir adv kullanıcısı olarak ben de buna fazla evrilmesinden biraz rahatsızım.
R1250RS görmek istiyorum biraz da, bunlar cincik gibi güzel otoyol seyahat motorları ve S1000XR iyi hoş güzel de, ön bacak farkı ne olursa olsun kendini gösterecektir.
Ha kotarmaya gelirsek kotarır, 1 saatlik offroad kısım dışında 7bin km full asfalttan tur yaptım Tuareg'le, ayı gibi de gazladım ama sürekli o farkı hissediyordum yalan da yok.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:46 ----------
initial-D adlı üyeden alıntı
Yoksa en az onun kadar veya daha yetenekli yeni bir bmw x5
Ağzını topla beyim
-
02 Aralık 2024, 13:21
#54
killingroad adlı üyeden alıntı
Yani blok onlar bazlı oluyor ama, Africa Twin ile NT1100'ün otoban/asfalt performansları arasındaki farkı da görmezden gelmeyelim.
Ha bireylere ve gerçek dünya kullanımına indirgersek elbette aradaki farklar azalmış olabilir, ama böyle bakacak olursak zaten herhangi bir motorlar ortalama şekilde herhangi bir şeyi yapabiliyoruz. Ama 1290 ADV ile GT arasındaki asfalt performans farkı da yok olmuyor.
adv furyası biraz yavaşlayacak buradan sonra bence ki bir adv kullanıcısı olarak ben de buna fazla evrilmesinden biraz rahatsızım.
R1250RS görmek istiyorum biraz da, bunlar cincik gibi güzel otoyol seyahat motorları ve S1000XR iyi hoş güzel de, ön bacak farkı ne olursa olsun kendini gösterecektir.
Ha kotarmaya gelirsek kotarır, 1 saatlik offroad kısım dışında 7bin km full asfalttan tur yaptım Tuareg'le, ayı gibi de gazladım ama sürekli o farkı hissediyordum yalan da yok.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:46 ----------
Ağzını topla beyim
Afrika'nın 19 inç ön jantlı versiyonu da var artık. 21 ön jant ile 17 ön jant arasında bayağı fark olur ama 19 iki tarafında güzelliklerini barındırıyor.
Ben şuanki motorumdan önce yoğunluk 4 silindir sport touringler kullandım. Geriye dönüp baktığımda şuanki motorumda bulamadığım tek şey var, sıralı 4 silindir karakteri. Onun dışında uzun bacaklı ama virajlarda hiçbir dezavantaj hissetmiyorum. Süspansiyonlar iyi ise mevcut ADV ler virajda çok çok kabiliyetli. Güç de var, konfor da var.
FJRler, GTRlar türünün son örnekleri olacak bence. Konu başlığındaki örnek gibi, temiz bakımlı motorlar ciddi değerlenir.
Tek motor olarak şuan için düşünmem ama ilerde çok param olursa garaja bir tane koymak isterim.
-
02 Aralık 2024, 13:45
#55
sodurlu88 adlı üyeden alıntı
Afrika'nın 19 inç ön jantlı versiyonu da var artık. 21 ön jant ile 17 ön jant arasında bayağı fark olur ama 19 iki tarafında güzelliklerini barındırıyor.
Ben şuanki motorumdan önce yoğunluk 4 silindir sport touringler kullandım. Geriye dönüp baktığımda şuanki motorumda bulamadığım tek şey var, sıralı 4 silindir karakteri. Onun dışında uzun bacaklı ama virajlarda hiçbir dezavantaj hissetmiyorum. Süspansiyonlar iyi ise mevcut ADV ler virajda çok çok kabiliyetli. Güç de var, konfor da var.
FJRler, GTRlar türünün son örnekleri olacak bence. Konu başlığındaki örnek gibi, temiz bakımlı motorlar ciddi değerlenir.
Tek motor olarak şuan için düşünmem ama ilerde çok param olursa garaja bir tane koymak isterim.
Bu arada ben FJR GTR gibi spekturumun en ucundaki aletleri değil biraz daha orta yoldaki ST'leri kast ediyorum hep.
Modern adv'ler sınıfından öte çok kabiliyetlindiler buna itirazım yok. Tuareg ile yaptığım şeylerin ben şahidiyim =))
Ama yaparken aldığım geri bildirim de makinanın ne kadar mutlu olduğu da yine farkı hissettiriyor. Ha overall'da insanları tatmin eder o yüzden adv sınıfı büyümeye devam eder buna itirazım yok. Ama biz gazlıyoruz ve sorun yaşamıyoruz diye traktörlükleri de yok olmuyor.
-
02 Aralık 2024, 18:40
#56
Yarış motoru görünümlü olup da yüksek gidonlu, nispeten daha dik oturuşlu ve karenajlı tur motosikletini ilk düşünen, tasarlayan kimse onu alnından öpeyim.
-
02 Aralık 2024, 21:56
#57
sodurlu88 adlı üyeden alıntı
FJRler, GTRlar türünün son örnekleri olacak bence. Konu başlığındaki örnek gibi, temiz bakımlı motorlar ciddi değerlenir.
Tek motor olarak şuan için düşünmem ama ilerde çok param olursa garaja bir tane koymak isterim.
Tek motor olarak binmiyorum bende zaten, yanında bir de hyper sport, yada hyper touring diyebileceğim bi makine var ama adv yok yine
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:47 ----------
killingroad adlı üyeden alıntı
Ağzını topla beyim
Geçen gün bi x5m önümde bi hareketler yaptı, ağzım açık kaldı, toplamam lazım haklısın, hala açık duruyo olabilir
Ha yine gider e39 m5 veya 540a binerim o ayrı
Edit: üşenmedim baktım, hockenheim shortta e39 dan 3 saniye hızlı 2019 m5.
-
02 Aralık 2024, 22:17
#58
initial-D adlı üyeden alıntı
Geçen gün bi x5m önümde bi hareketler yaptı, ağzım açık kaldı, toplamam lazım haklısın, hala açık duruyo olabilir
Ha yine gider e39 m5 veya 540a binerim o ayrı
Edit: üşenmedim baktım, hockenheim shortta e39 dan 3 saniye hızlı 2019 m5.
Benim gözümde BMW 2011 de bitti , E90 ve G20 kullandım G20 asla bir BMW değil. Son üretilen spor sedan E90'dı şimdikiler bir acayip hissiz, ömür boyunca tek araba seçecek olsaydım bu araba E92 olurdu.
-
02 Aralık 2024, 22:37
#59
-
02 Aralık 2024, 22:56
#60
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)
Bu Konudaki Etiketler