2006 FJR 1300 - Adventur Motorları Unutun, Gerçek Bir Seyahat Motosikleti
Reklamlar
-
05 Aralık 2024, 12:28
#101
espresso adlı üyeden alıntı
Oha, bu kaar basit mi?
Ben xmax'da akü değiştirmek için bile bir saat uğraşmıştım. Sırf o akü yeri yüzünden maxi scooter alacam ne alayım diyenlere forza alın onun aküsü sele altında bir yerde kesin daha kolaydır ulaşması diyorum.
Kendisi bakım tamir yapan çok fazla değil. Onun yerine yazılı dakikalar x 1000 lira olarak ödeme yapıyorsun borusana onlar hallediyor Misal şaftı sökmek 20dk ya, 20binlira ödüyorsun, basitçe hallediyorlar.
Reklamlar
-
05 Aralık 2024, 12:40
#102
sodurlu88 adlı üyeden alıntı
Kendisi bakım tamir yapan çok fazla değil. Onun yerine yazılı dakikalar x 1000 lira olarak ödeme yapıyorsun borusana onlar hallediyor
Misal şaftı sökmek 20dk ya, 20binlira ödüyorsun, basitçe hallediyorlar.
O kadarda değildir yahu...
-
05 Aralık 2024, 12:41
#103
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
GS kolaydır yahu dışarıdan fotoya bakınca öf bune demeyin hele sen hiç deme usta adamsın ;) ben GS aldığımda açtığım başlığada yazdım , makinayı söküp takmak çok basit , 10 dakikada iki lastiğini söker geriye takarsın , 20 dk da şaftını çıkarırsın , 5-10 dk da hava filtresini sök tak , aküyü 30 saniyede sökerim (yanlış okumadın 30 SANİYE) 4 adet bujiyi sökmek takmak yarım saat , ön amortisör borusunu iddia ediyorum 3 dk da çıkarırım , sarj dinamo kayışı değişim yarım saat sürmez , daha yazayım mı :D
Abi ne bileyim ya fotorafta motorun arka şasesini bile yukarda görünce şaşırdım, ama böyleyse daha ne olsun, bir tık ötesi herşeyin kendi kendine sökülmesi . Gerçi BMW'nin arabasıda öyle, herşey çok zor gibi gözüksede 15 dakida turbo sökülüyor . Napsam V-Strom yerine Gs'mi baksam .
-
05 Aralık 2024, 12:47
#104
Motoseverrr adlı üyeden alıntı
Abi ne bileyim ya fotorafta motorun arka şasesini bile yukarda görünce şaşırdım, ama böyleyse daha ne olsun, bir tık ötesi herşeyin kendi kendine sökülmesi
. Gerçi BMW'nin arabasıda öyle, herşey çok zor gibi gözüksede 15 dakida turbo sökülüyor
. Napsam V-Strom yerine Gs'mi baksam
.
Yav adamın başlığını hiç ettik :D
-
05 Aralık 2024, 12:48
#105
Alpbatur adlı üyeden alıntı
O kadarda değildir yahu...
Gerçi şaft bakımı daha fazla tutabilir. Geçtiğimiz yaz ortasında bir tanıdığım özel serviste GS motoruna bakım yaptırmış. Şimdi kontrol ettim faturasını, işçilik dakikası 210TL + KDV. Bu özel servis fiyatı. Borusanda boru gibi olur.
-
05 Aralık 2024, 12:56
#106
Alpbatur adlı üyeden alıntı
O kadarda değildir yahu...
Biraz değilde birhayli abartmış arkadaş ayrıca Borusan en ufak bir ses titreşim boşluk varsa 10 yaşında GS lerin bile şaftını iyi niyet garantisi ile değişiyor , sahibindendeki ilanlara bakın birçok açıklamada şaftın değiştirildiğini okursunuz ki bunların yarısı gereksiz yere müşteri ısrarı ile değiştirilmiştir..
-
05 Aralık 2024, 13:23
#107
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Yav adamın başlığını hiç ettik :D
Konu konuyu açıyor abi nabacan , Ducati diye girip Suzuki diye çıkıyoruz .
-
05 Aralık 2024, 13:25
#108
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Sürücü selesinin altında çok kolay yerde bir adet 20 torks iki adet 10 mm kutup başını sökmek ne kadar zor olabilir , Xmax da ön kafa grenaj ve farı komple çıkarmak zorundasın , far ampulun patlasa farı dışarı çıkarmadan ampulü yerinden çıkarıp yenisini zarar vermeden takana köfte ısmarlarım :D
xmax'de ön kafa grenaj sökülüyor, ön cam da sökülüyor, ön camı tutan parça sökülüyor onun altında aküye ulaşılıyor ama ön farı sökmeye gerek kalmıyor neyse ki.
Benim xmax'ı istanbulda kardeşimin otoparka bırakmıştım orada satılsın diye, 5 ay yatınca motor akü bitmiş, geçen bir muhtemel alıcıya göstermiş o ara farketmiş. Normaldir akü bitmesi dedim ama şimdi iş çıktı, istanbula gidip, yeni akü alıp takmak gerekecek, bir sürü uğraşıcam yine.
vstrom'da da akü çok kolay yerde sele altında, motoru alınca kendim değiştirmiştim. Far ampülü değiştirmek de çok kolaymış, 2 farda da standart H4 ampul kullanmışlar, gidonun önündeki boşluktan elle rahatça ualşılıp hiç bir şeyi sökmeden ampul değiştirilebiliyor, çok güzel led ampuller aldım halojenleri söküp onları taktım geçen gün.
Akü sökmek ve far ampulu değiştirmek dışındaki işler benim uğraşmak istediğim işler değil, mecburen iyi usta bulup para verip yaptırmaya çalışıyorum, mesela geçen aylarda denimoto'ya gidip fren hidroliklerini değiştirttim, bütün fren sıvısını boşalttı, hazneleri temizledi, yenisini düzgünce havasını alıp doldurdu, öncesinde arka fren yok gibiydi meğer arka frenim varmış dedim o kadar farketti mesela o ustaya verdiğim paraya acımadım.
usta iyi işçilik çıkarırsa verilen paraya acımıyorum, bu kadar zaman harcadı hem de iyi oldu diyorum ama işçilikten memnun kalmazsam keyfim kaçıyor tabi ki.
-
05 Aralık 2024, 13:50
#109
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Biraz değilde birhayli abartmış arkadaş
ayrıca Borusan en ufak bir ses titreşim boşluk varsa 10 yaşında GS lerin bile şaftını iyi niyet garantisi ile değişiyor , sahibindendeki ilanlara bakın birçok açıklamada şaftın değiştirildiğini okursunuz ki bunların yarısı gereksiz yere müşteri ısrarı ile değiştirilmiştir..
Banada biraz fazla geldi. Ben GTL in rodaj bakımına Tiger dan yanlış hatırlamıyorsam bin yada binbeşyüz lira fazla verdim. Yani BMW ile diğer markalar arasında servis bakımında öyle afaki farklar yok.
-
05 Aralık 2024, 14:08
#110
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Biraz değilde birhayli abartmış arkadaş
ayrıca Borusan en ufak bir ses titreşim boşluk varsa 10 yaşında GS lerin bile şaftını iyi niyet garantisi ile değişiyor , sahibindendeki ilanlara bakın birçok açıklamada şaftın değiştirildiğini okursunuz ki bunların yarısı gereksiz yere müşteri ısrarı ile değiştirilmiştir..
İyi niyet garantisi dediğin dünya çapındaki geri çağırma olmasın Değişmiş şaftın bakımı için bir fiyat al bakalım...
-
05 Aralık 2024, 14:18
#111
sodurlu88 adlı üyeden alıntı
İyi niyet garantisi dediğin dünya çapındaki geri çağırma olmasın
Değişmiş şaftın bakımı için bir fiyat al bakalım...
Dakikası 210 lira artı KDV saati 15000 lira yapar yahu. Hiç olacak iş mi ? Ben rodaj bakımına 6850 lira verdim ki gtl fazla yağ alır. Birde rodaj bakımında şaft yağınıda değiştiriyorlar...
-
05 Aralık 2024, 14:30
#112
Alpbatur adlı üyeden alıntı
Dakikası 210 lira artı KDV saati 15000 lira yapar yahu. Hiç olacak iş mi ? Ben rodaj bakımına 6850 lira verdim ki gtl fazla yağ alır. Birde rodaj bakımında şaft yağınıda değiştiriyorlar...
Kafamdan yazmıyorum hemşerim
-
05 Aralık 2024, 14:31
#113
sodurlu88 adlı üyeden alıntı
İyi niyet garantisi dediğin dünya çapındaki geri çağırma olmasın
Değişmiş şaftın bakımı için bir fiyat al bakalım...
Hocam yazdığın rakkam akılla izanla uyuşmuyor , şaft bakımı dediğin 4 tane vida sökülecek şaftın frezesine fırça ile gres sürülecek , final drive yağı 200 ml falan alt tapadan boşalt üst tapadan doldur yahu şu iş için 20.000 alındığına eminmisin ? eminsen sektör değiştireceğim ben 10.000 e yaparım ok ;)
-
05 Aralık 2024, 14:49
#114
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Hocam yazdığın rakkam akılla izanla uyuşmuyor , şaft bakımı dediğin 4 tane vida sökülecek şaftın frezesine fırça ile gres sürülecek , final drive yağı 200 ml falan alt tapadan boşalt üst tapadan doldur yahu şu iş için 20.000 alındığına eminmisin ? eminsen sektör değiştireceğim ben 10.000 e yaparım ok ;)
Çırak lazımsa hemen geliyorum
-
05 Aralık 2024, 14:55
#115
fz6_fazer adlı üyeden alıntı
Çırak lazımsa hemen geliyorum
Gel birader eli anahtar tutan adama bu sektörde ekmek bol
-
05 Aralık 2024, 14:58
#116
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Gel birader eli anahtar tutan adama bu sektörde ekmek bol
Valla bende geleyim...
-
05 Aralık 2024, 15:02
#117
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Hocam yazdığın rakkam akılla izanla uyuşmuyor , şaft bakımı dediğin 4 tane vida sökülecek şaftın frezesine fırça ile gres sürülecek , final drive yağı 200 ml falan alt tapadan boşalt üst tapadan doldur yahu şu iş için 20.000 alındığına eminmisin ? eminsen sektör değiştireceğim ben 10.000 e yaparım ok ;)
20bin lirayı ben örnek olarak söyledim ama yüksek fiyat çıkarırlar. 5 aşağı yada 5 yukarı. Güncel fiyatını bilmiyorum. Zamanında fiyat aldığımda uçuk bir rakam söylemişlerdi, kendim yaptım bende. (rulmanlarını vs de değiştirdim, küften gözükmüyordu şaft)
Adam yazmış bak rodaj bakımına 6850 lira verdim diye. Yapılan işlem yağ yağ filtresi, difransiyel yağı değişimi. 5 litre motor yağı + filtre + difransiyel yağı + temizlik spreyi vs kaç para tutar. Hadi 3500 lira olsun. Bu işlemler kaç dakika sürer ? Neredeyse 3500 lira da işçilik almışlar.
Bu durum sadece BMW de değil, tüm servislerde var. KTM Antalya servisi arıza tespit cihazına bağlamaya 250 Euro istedi benden. Bak tamirat vs yok daha ortada...
-
05 Aralık 2024, 15:48
#118
2015'de sıfır aldığım FJR 125bin km oldu henüz arıza yok. Ağır bakım incelemesinde hiçbir bir hata saptanmayınca satmaktan vaz geçtim, aynen devamke...
-
05 Aralık 2024, 16:10
#119
espresso adlı üyeden alıntı
xmax'de ön kafa grenaj sökülüyor, ön cam da sökülüyor, ön camı tutan parça sökülüyor onun altında aküye ulaşılıyor ama ön farı sökmeye gerek kalmıyor neyse ki.
Benim xmax'ı istanbulda kardeşimin otoparka bırakmıştım orada satılsın diye, 5 ay yatınca motor akü bitmiş, geçen bir muhtemel alıcıya göstermiş o ara farketmiş. Normaldir akü bitmesi dedim ama şimdi iş çıktı, istanbula gidip, yeni akü alıp takmak gerekecek, bir sürü uğraşıcam yine.
vstrom'da da akü çok kolay yerde sele altında, motoru alınca kendim değiştirmiştim. Far ampülü değiştirmek de çok kolaymış, 2 farda da standart H4 ampul kullanmışlar, gidonun önündeki boşluktan elle rahatça ualşılıp hiç bir şeyi sökmeden ampul değiştirilebiliyor, çok güzel led ampuller aldım halojenleri söküp onları taktım geçen gün.
Akü sökmek ve far ampulu değiştirmek dışındaki işler benim uğraşmak istediğim işler değil, mecburen iyi usta bulup para verip yaptırmaya çalışıyorum, mesela geçen aylarda denimoto'ya gidip fren hidroliklerini değiştirttim, bütün fren sıvısını boşalttı, hazneleri temizledi, yenisini düzgünce havasını alıp doldurdu, öncesinde arka fren yok gibiydi meğer arka frenim varmış dedim o kadar farketti mesela o ustaya verdiğim paraya acımadım.
usta iyi işçilik çıkarırsa verilen paraya acımıyorum, bu kadar zaman harcadı hem de iyi oldu diyorum ama işçilikten memnun kalmazsam keyfim kaçıyor tabi ki.
Abi aslında Scooterlerin kullanım pratikliği haricinde pekte bir pratikliği yok bence. Maalesef maxi skuter modelleri böyle, aynı olay Kymco modelindede mevcut. Mesela Spontini'de bir far değişcez diye ön grenajı sökmek uyuz bir durum ama Pulsarda 2 tane civatayı sökmek yeterli.
-
05 Aralık 2024, 16:54
#120
sodurlu88 adlı üyeden alıntı
Saçma sapan bir fatura bu yahu: Ön tekerlek balans ayarı 1dk nedir? Yağ ve filtresi 2dk'da nasıl değişiyor? :D 5dk'da yapılan periyodik bakım nedir? :D
Üşenmedim orada dakika / saat olarak belirtilen işçilik ücretlerinin toplamını hesapladım 58.590,00₺ tutuyor. (KDV hariçtir o kesin...)
Bu görüntü gerçek ise BMW kısaca "bize gelirsen öperiz ama nerden nasıl öpüyoruz anlamazsın kardeşim, faturanın satırlarına değil dip toplamına bak" diyorlar gibi... (Sonuçta "dip"le ilgili tüm işlemler...)
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler