Michelin Pilot Road 4 Lastik Ömrü
Reklamlar
-
Herkese merhabalar,
Yeni CB750 Hornet'ime hemen gidip Road 4 lastik seti aldım, toplamda 11k km yaptım üstüne. Bu marka ve modeli tercih etme sebebim daha önce piyasada bulamamıştım ve bulduğumda emen atladım çünkü lastik ömrü anlamında "üstüne tanınmaz" olarak tanıtılan ve su kanallarının dizaynı ve sıklığı Ankara'nın dengesiz ve yer yer kalitesiz asfaltlarında hayat kurtarır diye öğrendim.
Hamur kalitesi bakımından da daha önceki motorum Dominar 400 UG'deki Pirelli Angel City'e göre zaten ısındıktan sonraki kullanımda ben buradayım diyordu.
Şimdiki düşüncem ise bu lastiğin ömrü Türkiye'deki yol şartlarında (yabancı kaynaklarda insanlar ya Avrupa ya da ABD deneyimleriyle konuştukları için elle tutulur veri gibi gelmiyor) ort. ne kadardır ve ne zaman değiştirsem benim için cost effective bir karar olur?
Motor 191 kilo ben 47 kiloyum. Genel olarak şehir içi de şehirlerarası da günlük olarak yüksek hızlarda seyrediyorum. Lastiğe bugüne kadar dışarıdan zarar verecek bir unsur olmamıştı bozuk yollar hariç, ta ki bugüne kadar. Nur topu gibi bir çivim var şimdi tam orta kanala saplanmış, ustaya gideceğim akşam bakalım.
Kullanıcı arkadaşların tavsiye ve görüşlerine açığım.
Ek sorular: Road 6 veya Roadtec 01 SE bu motora çok mu abartı olur?
Reklamlar
-
2 sefer ayrı zamanlar çivi girdi benim lastiğime sorun olmadı mantar yama ile sorunsuz devam ettim.
Eski motorumda pilotpower2ct vardı, 15.000 km civarı haftanın 6 günü aktif kullanımda şehir içi yoğun olduğu için lastiğin orta kısmı düzlleşmişti ama performansından kayıp yoktu.
-
bu motora istediğin performans lastiği takabilirsin.road 4 için 11bin km daha iş var demek o lastikte.tabi ankarada viraj çok yok hep düzlük o da bombeli bir lastik muhtemelen üst taraf düzleşmiş olabilir.eğer böyle olduysa evet değiştirme zamanı gelmiştir.zaten ankara için sezon kapanıcak bence hiç değiştirme o lastikle devam yeni sezona takarsın.bende de dunloplu olan var malesef.daha kötü bir yanını görmedim ama pilot 4 ile kıyaslancak bir lastik değil çok daha sert.bende antalyadayım asfalt sıcaklığı ve hava güzel olduğu için lastik tolere ediyor çoğu şeyi.benimde aklımda arkaya 180 lik lastik takmak var.yurt dışında takanları gördüm sanırım takılabiliyor.o işe girermiyim hala kararsızım olabilir belki
-
Selamlar..Michelin iyi bir markadır motoruna her modelini kullanabilirsin silik lastikleri hariç..
-
Lastiğe bir km ömrü biçmek zor, kullanım tarzına, bu tarzın hem gaz/fren koluna davranışına hem de hangi lastik havasıyla gezdiğine göre değişebilir.
Ben Michelin Road serisine çok bayılmıyorum ama kötü bir lastik olduğundan değil, fazlaca abartılı bir hype var bu lastikler üzerinde. Ben tur lastiği için Roadtec alır geçerdim, ayrıca niye abartılı olsun Hornet için? Bu arada kalitesiz asfaltta hiç bir şey tutmaz, en iyi tutan şey de supersport lastiği olur - ama onun da tutmadığı yer sürüyle. Yani Türkiye'de şehir içinde hiçbir şekilde lastiğine güvenme.
Lastikçi motosiklet lastikçisi olsun, düzgün yama yapsın. %90 ihtimalle sıkıntı yaşamazsın.
-
Michelin güzel yol tutuyor ama maalesef yazıldığı gibi uzun ömürlü bir lastik değil , elbette kendi içinde modeller arası fark vardır ama genel olarak Michelin ve Metzeler'in 10.000 km de sırtı düzleşir buda virajda çok tedirgin eder sizi hatta emniyet şeridi ile yan şeridi ayıran kalın beyaz çizginin üzerinden giderken sağa sola yalpalamanıza sebep olur , uzun ömürlü diyenler motoru sakin kullanıp yol tutuştaki bozukluğun farkına varamayanlardır , taki bir çift yeni lastik takınca farkı anlarlar ve yeni taktıkları lastik her ne olursa olsun onu övmeye başlarlar uzun ömür arayan Bridgestone takacak 20.000 km gider ama özellikle Ankara gibi ayazı bol şehirlerde sabah soğukta ilk 15-20 km acemi adamı üzebilir..
-
Road 4 için söylüyorum bir süre sonra o lastiğin tabanı düzleşiyor virajda motorun dengesini bozuyor motor yavaş hızda bile dönmüyor yanağa kalkıyor, sadece o model lastik için söylüyorum o lastik pek olmamış...
-
bassturbin adlı üyeden alıntı
Road 4 için söylüyorum bir süre sonra o lastiğin tabanı düzleşiyor virajda motorun dengesini bozuyor motor yavaş hızda bile dönmüyor yanağa kalkıyor, sadece o model lastik için söylüyorum o lastik pek olmamış...
Açıkçası arada bu kadar fiyat farkı olmasa Road 6'ya yönelirdim doğrudan ama o zaman da yoktu şimdi de taksit seçeneği geçen senelerdeki gibi yok, o yüzden daha yeni motora masraf yapmışken f/p bi seçenek ile ilerledim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:33 ----------
tarzan rıfkı adlı üyeden alıntı
bu motora istediğin performans lastiği takabilirsin.road 4 için 11bin km daha iş var demek o lastikte.tabi ankarada viraj çok yok hep düzlük o da bombeli bir lastik muhtemelen üst taraf düzleşmiş olabilir.eğer böyle olduysa evet değiştirme zamanı gelmiştir.zaten ankara için sezon kapanıcak bence hiç değiştirme o lastikle devam yeni sezona takarsın.bende de dunloplu olan var malesef.daha kötü bir yanını görmedim ama pilot 4 ile kıyaslancak bir lastik değil çok daha sert.bende antalyadayım asfalt sıcaklığı ve hava güzel olduğu için lastik tolere ediyor çoğu şeyi.benimde aklımda arkaya 180 lik lastik takmak var.yurt dışında takanları gördüm sanırım takılabiliyor.o işe girermiyim hala kararsızım olabilir belki
Henüz bir bombelenme yok lastikte, olabildiğince omuzları da kullanmaya çalışıyorum Ayaş'a, Kızılcahamam'a falan giderek ama açıkçası aşınma işini gözle bakıp bunun değişmesi lazım diyecek kadar bilmiyorum. Hiç lastik aşındırmadım o kadar. Tek derdim bi şeyler için geç kalmış olmayayım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:37 ----------
killingroad adlı üyeden alıntı
Lastiğe bir km ömrü biçmek zor, kullanım tarzına, bu tarzın hem gaz/fren koluna davranışına hem de hangi lastik havasıyla gezdiğine göre değişebilir.
Ben Michelin Road serisine çok bayılmıyorum ama kötü bir lastik olduğundan değil, fazlaca abartılı bir hype var bu lastikler üzerinde. Ben tur lastiği için Roadtec alır geçerdim, ayrıca niye abartılı olsun Hornet için? Bu arada kalitesiz asfaltta hiç bir şey tutmaz, en iyi tutan şey de supersport lastiği olur - ama onun da tutmadığı yer sürüyle. Yani Türkiye'de şehir içinde hiçbir şekilde lastiğine güvenme.
Lastikçi motosiklet lastikçisi olsun, düzgün yama yapsın. %90 ihtimalle sıkıntı yaşamazsın.
Roadtec'in bu SE modeli çok hype'landı, kanalların yatışlara göre biçim değiştirmesiyle kanalları genişletmesi vs çok hoşuma gitti ama yeni bir lastik olduğu için de derin derin kullanıcı yorumu bulamadım açıkçası ve 18k civarı çifti. Değer mi emin olamadım.
-
Bende o yeni hype yüzünden biraz soğudum ama Roadtec Roadtec'tir =)
O türde bir deformasyona dayalı şekil değişimi falan filan tamam inovasyona saygımız ve merakımız var ama, bir şey olacağını sanmıyorum.
Değer mi kısmı çok subjektif. Bazı şeyleri alıp deneyip pişman olmadıkça veya sevmedikçe bilmek mümkün olmuyor. Lastiğin hissiyatı da benzer bir durum.
-
Ben eski motorum mt-07'de kullandım. 6000km sonrasında kaydırmalara başlıyor, 12000km'de driftlere başlamıştı. 16000km'de yarınlar yokmuşçasına yanlıyordum
-
kullanıma baglı.spor lastikler 6-10bin km gider,touring lastikler 10-20bin km arası gider.sizin lastigin ortalama ömrü 15bin civarı.
bu kmlerden fazla da yapılır ancak performans vermez
-
Üzerinde gelen lastikler kötü değil ki CB750'nin? (Ya Road 6 ya da bir Dunlop modeli ile geliyor, o lastik de kötü değildir eminim...)
Yeni lastik olarak Metzeler Roadtec 01 SE denemenizi öneririm, ben CB500F'te çok memnun kalmıştım. (Road 5'ten sonra geçtim bunlara ve soğuk havalarda yoğun yağışlarda Road 5'leri zorladığım kadar zorlayabildim, en ufak bir falso vermediler ve bana tereddüt yaşatmadılar...) Sportif özellikleri az buçuk daha ön plana çıkarılmış bir touring lastiğidir. Road 6 da güzel lastik ama Michelin'ler biraz fazla yumuşak; çok sıcakta kendilerini salıyorlar biraz, o kadar zorlamasanız bile bir touring lastiği için çabuk da bitiyorlar. En fazla 15.000km kadar verim alırsınız. ("En fazla" ifadesine tekrar dikkat çekeyim...) (Kullanım tarzı tarifinize göre mevcut lastiklerinizden de 15.000km'ye kadar verim alırsınız, daha ömürlerinin ancak 2/3'sini doldurmuşlar...)
-
2008 model Er6F'te 4 takımdır Michelin Road 4 kullanıyorum. Lastik hava basınçlarına dikkat ederim, artçılı ya da ağır yüklü kullanmam. Lastiklerin son demlerinde hepsinin ortası doğruya doğru düzleşti ve ani kalkışlarda motor kıç atmaya başladı. İlk Road 4 takımımı 21.347 km'de değiştirdim, ikinci takımımı 24.999 km'de değiştirdim, üçüncü takımımı 24.431 km'de değiştirdim, şu an kullanmakta olduğum son takımımı da 15.951 km'dir kullanıyorum.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)
Bu Konudaki Etiketler