Hyosung Karion (RT125) [test]
Reklamlar
-
maşallah çok güzel yerleri gezmişsiniz, bende o tarz yerleri keşvetmek istiyorum, ben son sürat değilde otobandaki ortalama seyehat süratinizi ve bu sıradaki titreşimi merak etmiştim, eğer SM modelinde boydan sorun yaşarsam mecburen sizin modele yönelicem, yukarıdaki resimdeki yerlere geldiğim zaman zaten yavaş yavaş gezerek motor dağılmadan manzaranın keyfine varmak isterim
Reklamlar
-
polo34 adlı üyeden alıntı
SM hangi koşullar için D olan model hangi koşullar için sizce uygundur? sele yüksekliği sizce nasıl olmalı? her iki ayak uçlarımın yere değmesi yeterli mi ?
SM, süpermotonun kısaltması. Özetle arazi motorunun asfalta uyarlanmış hali. D modeli enduro. Yani asfaltta da arazide de idare edecek bir motor.
Süpermotoyla enduro türleri arasındaki farklar ne?
1- Süpermotoların jantları küçüktür. Benimkinde 17 inç mesela. Bunun avantajı, motorun manevra kabiliyetini arttırması. Az bir çabayla hemen yatıp kalkar bu motorlar. Dezavantajı, engebelerle, çukurlarla büyük jantlar kadar rahat baş edememesi.
2- Süpermotolarda asfalt lastiği olur. Lastiklerin tırtığı, kanalı azdır. Asfalta çok iyi yapışır, arazide kayar. Enduro lastikleri daha tırtıklıdır, yerine göre dişlidir.
3- Vites aralıkları farklıdır. Endurolarda birinci ve ikinci viteslerin aralıklarının daha geniş olması beklenir.
4- Amortisörlerde ve arka frenlerde farklılık vardır. Süpermotoların arka frenleri daha güçlüdür ama bu da arazide dezavantaja yol açıyor galiba.
Süpermoto, dar virajlı asfaltların şampiyonu. Aşağıdaki resimdeki gibi viraj almayı ancak süpermoto başarır (adam düşmemiş):
Araziye girerse de amortisörleri ve tabanının yüksek olması sayesinde normal cadde motorlarından daha başarılı olur ama yine de çok şey beklememek gerekir.
Enduroya gelince, belki asfaltta bu kadar yatmaz, manevraları bu kadar seri olmaz ama ortalama kullanıcının işini pekala görür. Arazideyse çok daha rahattır. Toprak yollara çok çıkacaksan enduro almanı tavsiye ederim.
Sele yüksekliğine gelince, benim boyum 1,76. Altımdaki DRZ400-SM ilk motorum ve sele yüksekliği 890 milimetre. İki ayağımı birden yere koymaya kalkarsam tam basamıyorum. Yükseklik ilk bir iki ay biraz sıkıntı verdi ama alıştım. Senin motorlara baktım, SM'nin sele yüksekliği 825, öbürününki 845 milimetre. Ayrıca benim motorun kuru ağırlığı 135 kiloyken bunlar 120'şer kilo. Yani benim boyumdaki biri hiç sıkıntı çekmez diye düşünüyorum.
Bu arada, son anda aklımı çelmeselerdi DRZ yerine RX 125 SM alacaktım ben de.
Bu işlerin daha epey acemisi olduğumu da belirteyim. Sürçülisan ettiysem ustalar düzeltsin.
-
Motorunuza bakımınızı yaptırıp uygun yağı kullandığınız zaman titreşim normal abartılı değil işim gereği çok öyle gezemiyorum ama hafta sonu oldumu yazın sabah erkenden çıkıp akşama kadar trakya bölgesini geziyorum ... Eğerki uzun yolda kullanacaksanız motorun yüksek olması sizin için çokta eksi sayılmaz ayağınızı yere deydirmeyi gerektircek bir etken yok ama istanbul trafiği gibi bir trafikte biraz zorlayabilir...
Two Against the World
Hyosung RT125 (55.000) Hyosung GT250 X (100.000) Ducati Monster 1200
-
yardımlarınız için teşekkürler, bir satıcı ile sıfır için anlaştık sayılır, iş son bir kere konuşmaya kaldı, bakalım bu sefer şeytanın bacağını kırıp alabilecekmiyim geçmişte bir dorado corvus niyetim olmuştu ama içime pek sinmemişti, 2.el değeri, ileride yedek parça sorunu vs derken caymıştım, cruiser düşünürdüm hep ama yapmak istediklerimi, nerelere gitmek istediğimi kafamda canlandırdım, sonra ileride parça sıkıntısı olmasın, sağlam motor olsun, parça beklemeyeyim, 2.elde değerli olsun gibi arabası olan hafta sonu eğlencesi arayan biri için bu olmazsa olmazlarıda ekleyince karşımda sanki sm/enduro modeli ve marka olarak da fiyat perfromansa göre hyosung kaldı...
bir sorum daha olacak bu motorların beygir güçleri aynı mı farklı mı? kanuninin sitesine göre farklı görünüyor, sadece SM modeli 14,5 hp diğerleri 12 hp ama bazı satıcılar motorlar aynı diyor yağ soğutmalılar için RT RX için 14-15hp ilanlara yazmışlar, hava soğutmalılara 12 hp diyorlar
-
satıcı arkadaş sm modeli için internete ilan vermiş ama olay almaya gelince araç olmadığını söyledi, sonra elindeki rt125'i düşünmeye başladık, internetten mesajlaşmamızda anahtar teslim demiştik, +plaka dendi, sonra bu iki motorun sıfırları arasında 300 ytl fark var ama sm fiyatından rt125 konuşmaya başladık, sonra taksit sayısında pürüz çıktı, sonra distribütöre sordum sm yok dedi, halbuki başka bayiye gidip yanımda sordurmuştum var olduğunu söylemişlerdi, içime bu iş açıkçası pek sinmedi ve almadım...
sonra kanuni enduro 200 bakayım dedim, girdim bir bayiye, 10 taksit biraz peşin dedi, satış şartlarını öğrendim, 12 olur mu dedim satıcı arkadaş bugün havamdayım aksesuar sattım 10 dan fazla olmaz dedi, eve geldim neti açtım satıcının 12 taksitle ilanını görüyorum, ayrıca kask için 175 ytl dedi, nette bakıyorum 140 ytl ye, ceket için 210 ytl dedi o da 180 ytl'ye aynısını satanlar, topcase 150 ytl dedi o da 100 ytl'ye aynı marka model var...
hoşuma gitmeyen, güven vermeyen hareketler olarak yorumluyorum, başka da birşey demek istemiyorum ...
-
Arkadaşlar konu bayağı uzamış ve benim aklım karıştı aslında bayağı...
Şimdi bu Karion modelini Kanuni getiriyor ve artık Hyosung diye bir marka yok. Bu model de Çin'de üretiliyor. Doğru mu anladım?
Eski Karion'lardan alırsak parça sorunu çekmeyeceğiz, çünkü Kanuni bunların parçasını getiriyor. Öyle mi???
Eski Hyosung Karion'lar da Kore malı, Çin üretimi değil???
Kafam karıştı iyice... Bilen birileri toparlasa nasıl güzel olacak...
-
ben bildiğim kadarıyla söyleyeyim
hyosunglara kanuni servis ve garanti vermiyor, kanuni st olanlara hizmet veriliyor, hepsi kore malı ...
hyosung karion da yağ soğutma yok, kanuni st rt 125 (muadili) onda var, beygir güçleri ne hikmetse karionla rt125'in aynı ama bazı satıcılar supermoto ile aynı motora sahip dolayısıyla daha güçlü diyorlar ....14.5 hp
sağlamlık, kalite, marka tamam da o güce o para benim bütçemi biraz zorladı, yukarıda yaşadığım bir takım olaylar sonucu soğudum ama fuar sonrasında tekrar durumu gözden geçiricem
-
polo34 adlı üyeden alıntı
ben bildiğim kadarıyla söyleyeyim
hyosunglara kanuni servis ve garanti vermiyor, kanuni st olanlara hizmet veriliyor, hepsi kore malı ...
hyosung karion da yağ soğutma yok, kanuni st rt 125 (muadili) onda var, beygir güçleri ne hikmetse karionla rt125'in aynı ama bazı satıcılar supermoto ile aynı motora sahip dolayısıyla daha güçlü diyorlar ....14.5 hp
sağlamlık, kalite, marka tamam da o güce o para benim bütçemi biraz zorladı, yukarıda yaşadığım bir takım olaylar sonucu soğudum ama fuar sonrasında tekrar durumu gözden geçiricem
yazdiklarin dogru
bence sm ile karion motorlar ayni fakat sIkIstirma oranlari ve devir araliklari farkli dolayisiyla farkli tork/beygir grafigine sahipler. ayrintili teknik detaylara bakip karsilastirirsan gorursun benzer bilr olay yamaha ybr ile 125lik cross motor ve sm dede vardir 3nunde motorlari ayni bazi ayarlamalar farklidir.
hyo ile st arasinda en belirgin fark
hyo soch motor st doch motor biri usttentek digeri ustten cift egzantriklidir azcik daha ekonomik ve azcik daha gucludur cok buyuk bir fark yoktur bunun disinda enjeksiyon var.
yasadigin olaylar tam anlamiyla kotu sans
ama saticilarin kotu niyetli ve 3kagatci olduklari herzaman genel kanimdir
bumotorlarin 0lari gercekten cok pahali 2.el piyasasi da mutis yuksek ki cok satamadiklari icin fiyatlar yuksek.. buparaya bu seviyedeki motor icin cok pahali
-
Arkadaşlar cevaplarınız için teşekkürler. Bu motor bayağı bir hoşuma gidiyor. Gezip dolaşmak istediğim yolların yapısına da uygun gibi görünüyor.
Bunların lastiklerinin zor bulunduğu/bulunmadığı gibi şeyler de okudum internetteki forumlarda. Bu konuda bir tecrübesi/bilgisi olan var mı?
(Ciddi ciddi hoşuma gitmeye başladı alet, hadi hayırlısı... )
-
bir kanuni servisi lastiklerin yanılmıyorsam pirelli de var olduğunu ve çiftinin yaklaşık 400 ytl olduğunu söylemişti, kendisi kafadan söylemişti, bulunabiliyormuş ama pahalı işte çok dik uzunca merdivenlerden bu motorla gözümün önünde biri inmişti, kaldırımlar vız geliyormuş yolda, gerçi o merdivenleri çıkarken de görmek isterdim ya neyse
-
Böyle bir motorum olmasını isterdim ya çok beğeniyorum hem dağda bayırda gider hem boyutları çok büyük değil çok hoş
-
Herkese selamlar.Motosikletim Honda Shadow 750 A.C.E. i satıp şehir içinde rahat kullanabilecegim işimi görebilecek bir motosiklet almaya karar verdim;ilk ve tek tercihim Karion RT 125 oldu.Hem görüntüsü hemde arka lastigi beni baya bir cezbetti.Kısmetse Yarın İstanbula gidip begendigim bir makinaya bakacagım.Anadolu yakasında motosikleti gösterebilecegim düzgün bir tamirci bilen varmı acaba ? ayrıca Rt satan arkadaşlar varsa başka onların motosikletlerine de bakabilirim...
Born To Be wild,Live to Ride...
-
kentacdis adlı üyeden alıntı
yazdiklarin dogru
bence sm ile karion motorlar ayni fakat sIkIstirma oranlari ve devir araliklari farkli dolayisiyla farkli tork/beygir grafigine sahipler. ayrintili teknik detaylara bakip karsilastirirsan gorursun benzer bilr olay yamaha ybr ile 125lik cross motor ve sm dede vardir 3nunde motorlari ayni bazi ayarlamalar farklidir.
hyo ile st arasinda en belirgin fark
hyo soch motor st doch motor biri usttentek digeri ustten cift egzantriklidir azcik daha ekonomik ve azcik daha gucludur cok buyuk bir fark yoktur bunun disinda enjeksiyon var.
yasadigin olaylar tam anlamiyla kotu sans
ama saticilarin kotu niyetli ve 3kagatci olduklari herzaman genel kanimdir
bumotorlarin 0lari gercekten cok pahali 2.el piyasasi da mutis yuksek ki cok satamadiklari icin fiyatlar yuksek.. buparaya bu seviyedeki motor icin cok pahali
Arkadaslar bu motorun 2009 modeli yağ sogutmali ve 14 hp olmuşşş
bide cok mrk ediorum bu motor 100 km nin ustune cıkabılırmı acaba???
-
yukarı da da konuştuk motor aşağıdaki linke göre 12 hp ve yağ soğutmalı, satıcıların kandırmacası 14 hp olayı
http://www.stkanuni.com.tr/Model.aspx?model=rt125d
-
polo34 adlı üyeden alıntı
Teşekkurler bende bakıodum bu motorla ilgili detaylı bilgilere... peki burda mesala yok dio ama bu motorun turuncu olanı var di mi yanlış bilmiosam
-
Arkadaşlar Merhaba,
Ben sık sık motor değiştiren bir adam olarak RT 125 imi geçen hafta aldım...
Yurtdışı olayım vardı iptal oldu.. gittim ist. motora x9 250 mi verdim.. rt 125 aldım..
Ve çok hoşuma gitti bu alet.. bundan önce jinlun - kanuni tiger - transalp - shadow - x8 400 -x9 250 kullandım.. ama transalpten sonra sanırım en zevk aldığım motor bu oldu..
Ufak tefek ama keçi gibi. ki daha 50 km bile olmadı..
uımarım sorunsuz problemsiz gider herşey...
ha bu arada benim aldığım 2008 model yani hava soğutmali modeli..
-
ilkeraln adlı üyeden alıntı
Teşekkurler bende bakıodum bu motorla ilgili detaylı bilgilere...
peki burda mesala yok dio ama bu motorun turuncu olanı var di mi yanlış bilmiosam
Rodajını tamamlamış motor 120 rahat görüyor zorlarsan 130 ama tasvip edilen bir olay değil tabi ki....
ikinci el fiyatları müthiş yüksek denmiş modeline göre ama ortalama 7000 10000 km yol yapmış motorların fiyatları 2500-3000 tl olarak değişiyor çokta pahalı gelmedi bana...
Lastiklerine gelince bike.bandit sitesinde bildiğim kadarı ile bridgestone marka ebatları uyumlu 2 farklı lastik mevcut bir modeli zaten rt 125lerde kullanılan lastik bir diğeri de yamahanın ülkemizde bulunmayan tw200 modeli için daha dişli olan yada bilinen bir bridgestone bayisine gidip getiretebiliyorsunuz ama buda 3 ayda bir yapılan getirtme işleminden sonra...
Two Against the World
Hyosung RT125 (55.000) Hyosung GT250 X (100.000) Ducati Monster 1200
-
Bence 2009 model yağ soğutmalı ile tek kişi rahat rahat uzun yola çıkılabilir değil mi?
-
kanuni ile global motor arasında dava var galiba, bu saatten sonra globalin getirmiş olduğu sıfır ya da 2.el hyosunglar alınır mı? bu konuda ne düşünüyorsunuz? kullanıcıların acı tecrübeleri oluşmaya başladı mı acaba? globalin parça stokları illa ki ithal edemezse bir süre sonra bitecek, sonra ne olacak?
-
G.BEREKET adlı üyeden alıntı
Bence 2009 model yağ soğutmalı ile tek kişi rahat rahat uzun yola çıkılabilir değil mi?
Şu soruma kullanıcılardan biri cevap versin yahu.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)
Bu Konudaki Etiketler