MOTOMAX-KEEWAY - Speed 150 [test]
Reklamlar
-
Süper Moderatör
Motor Tek Silindir, 4 Zamanlı, Hava Soğutmalı
Yakıt Yakıt Deposu 11L 2.0/100km
Çap x Stroke 56.6mmx49.5mm
Silindir hacmi 149 cm3
Max. Güç 8.0kw/8500rpm 8.3Nm 7500/1min
Frenler Ön Fren Disk
Arka Fren Disk
Jantlar Ön: 2,75-18
Arka: 3,25-18
Boyutlar Uzunluk 1990 mm
Genişlik 740 mm
Yükseklik 1070 mm
Dingil Mesafesi 1300 mm
Ağırlık 120 kgs
Aksesuarlar
Vites Kutusu 5 Vites
Supap
Şase Güçlendirilmiş Çelik Boru
Motor çok şık bir görüntüye sahip, kendini mutlaka beğendiriyor. Üzerine ilk bindiğinizde aracı sevmeye başlıyorsunuz, debriyaj ve fren kolu oldukca konforlu aynı şey gaz kolu içinde geçerli. Çok rahat bir kullanımı var.
Gösterge paneli oldukça şık ve kullanışlı (özgün bir tasarım değil ama başka markalarda da var), fakat benzin miktarı azaldıkca benzin göstergesi doğruluğunu şaşırıyor. Zira gösterge sıfıra dayandığı halde motor henüz rezerv e geçmedi bile.
Yakıt deposu 11 lt kapasiteye sahip, yaklaşık olarak2,4 gibi tüketim tesbit ettim. Fakat araç şu anda rodaj döneminde (250 km) olduğu için bu tesbitin doğruluğu kesin değildir.
Şıklığı gerçekten göz doldurucu, ama aynı şeyi performansı için söyleyemeyiz. 150 cc olmasına rağmen 125 cc den ayırd edilemeyen bir performansa sahip, çok sık vites değiştirme isteği bazen can sıkıcı olabiliyor.
Selesi artçı içinde sürücü içinde yeterli düzeyde büyüklüğe sahip, her hangi bir rahatsızlık verici yanı yok.
Ayna yapısını çok sevdim, saat yönünde ve tersi yönde dönebiliyor. Bu sayede ayar açısını çok iyi yapabilir ve güveli bir görüş alanına sahip olabilirsiniz.
Arka ve ön frenler disk kullanılmış, disk somunlarının tesbit sacları ve fren merkez korumaları gibi ayrıntılar kaliteyi hissettiriyor. Frenlemesi çok mükemmel, kesinlikle yeterli seviyede.
Motorda vibrasyon sıfıra yakın, hatta hiç yok diyebilirim. Ama keşke performansıda 150 cc ye yakışır olsaydı, umarım hissettiğim bu performans eksikliği rodajla ilgilidir. Rodajdan sonra çok büyük bir değişiklik olacağını sanmıyorum ama, aracın son hızını deneme imkanım olmadı rodajda olduğu için (kıyamadım ) Fakat hissetiğim ve yaptığım hesaplar neticesinde iyi bir rodajdan sonra ulaşabileceği maksimum hızı 110 km/h olacağını söyleyebilirim.
Jikle kolunun sol kumanda da olması bence büyük bir kolaylık, benzeri bir çok motorda jikle kolu karbiratör üzerindedir. Kullanmak için elinizi oraya sokup mandal ile ayar yapmalısınız ama ısıtmak için motoru jiklede çalıştırdıkdan sonra yolda giderken jikleyi kapamak çok zordur. Gazlı kullanılan amortisörlerin performanısnı virajlarda hissedebilirsiniz, araç frenlemede olduğu kadar virajlarda da başarılı.
Motorda sevmediğim hatta nefret ettiğim tek şey yan ayak ve orta sehpa. Yan ayak yaylı olması ve kendi kendine kapanmasından dolayı kullanışlı değil, heleki ayağın yatay değilde dik bir pozisyonda olması motoru düşürmek için tam bir tuzak. Ben olsam yapacağım ilk iş kendi çabalarım ile bu yan ayağı daha kullanışlı bir hale getirmektir. Orta sehpa ise cılız yapısı ve kullanışsızlığı nedeni ile kendini sevdiremedi bana, motoru sehpaya alırken çok sorun yaşamasanızda indirirken inmemek için direniyor. Motoru indirmek için ileri ittiğinizde motor sehpanın üzerinde asfalta ileri doğru kayıyor ve bu orta sehpanın hiç umurunda değil
Sonuç olarak çoğu çinliye göre kaliteli ve gösterişli bir motor, ama performans için aynı şeyi söyleyemem. Sanırım bu dişli değişimiyle giderilebilir, fakat araç parasının hakkının verir kalitede. Dayanıklılığı ne olur onu ilerleyen km lerde kullanıcılarından öğrenicez.
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
Reklamlar
-
Yaw olcay baba bitiyorum bu testlere süper oluyo testler ama test bitmeden koyma şunları yahu test tamamlanmış diye bi dalıyorum sade resim ve özellikler yazılı oluyor.
büyük para büyük araba büyük kalçalı kızlar, tek düşündüğüm yalnız bunlar(üstü açık mercedes içi kız dolu)
-
testi merakla bekliyorum, bende kırmızısından var, şu anda 450km'de....
B00_74
Önce denge, hayatınızı dengeleyin !!!
-
Bende merakla bekliyorum. Benimkide kırmızısından ve 325km de şuan
[COLOR="Red"][B]"Korkularının üzerine gidebildiğin kadar yeni birşeyler öğrenirsin."[/B][/COLOR]
-
kullanım kitapçığında , ki şu anda karşımda
8kW/8000 r/min = 10,72 BG (125cc için)
8.8kW/7500 r/min = 11,80 BG (150cc için)
9.9kW/7500 r/min = 13.28 BG (125cc için)
12kW/6500r/min = 16.09 BG (150cc için)
olarak 4 farklı güç değeri var.katalog 125cc ve 150cc için hazırlanmış. şimdi yetkililere burdan sesleniyoruz, ithal etiğiniz motor kaç BG ?
ha bi de ön tekerler resimdeki gibi değil, daha farklı bir deseni var.
B00_74
Önce denge, hayatınızı dengeleyin !!!
-
Süper Moderatör
Motoru dün akşam teslim aldım, ilk izlenimlerim harika. Beni oldukca şaşırttı, fakat test yazılarını ve resimleri pazartesinden sonra buraya koyabileceğim.
TV Makinasına yetişemsi gereken tişörtler için bugün arabayla gelmek zorunda kaldım
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
-
Bu motor 12,2 BG=8,8KW (150cc olanı )
Mondial KN150 ile aynı güce sahip !
1KW=1,377BG
-
Süper Moderatör (BBRR)
madem tarafsız olacaksın söle bakalım sen olsan kanuni motocar mı alırdın yoksa keeway speed 150 mi ve sebebinide söle ...hade bakalım tarafsız olmak zordur...
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
-
Süper Moderatör
Barış abim motorun testi bitsin söylerim tabi ki, ama bu motorun başlıında değil farklı bir başlıkta. Çünkü bu başlık speed 150 nin test başlığı
"normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"
-
01 Ağustos 2006, 04:17
#10
Merakla bekliyorum kardeşim şimdiden teşekkürler
-
01 Ağustos 2006, 12:45
#11
Süper Moderatör (BBRR)
ah olcay ah yine kaytarmışsın ...
Daniel.L. Reardon derki
kim ki doğruyu söyler motorsuz kalır...
[B][COLOR="DarkOliveGreen"]"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz"[/COLOR][/B] [B]A. Şerif İZGÖREN[/B]
-
01 Ağustos 2006, 23:27
#12
Bizde de var, 1500km oldu berbat bir motor
O motor alınırken ben ikinci el bir ybr alalım diye çok ısrar ettim ancak ikinci el parasına sıfır motor alıyoruz 2 yıl garantisi var deyip aldılar.
İlk olarak vitesi topuktanda değiştirmek için viştes koluna aparat yapmışlarki bu alışmayanlar için çok kötü, bunu kaynakla kestirip düzelttik.
İkincisi kullanılan malzemeler çok kalitesiz, sinyal düğmesi, uzun kısa ile beraber ve hiç fonksiyonel değil.
Selesi rahatsız ve aldığımızdan beri benzin göstergesi çalışmıyor, ilk bakımda söyledim çalışmadığını; yok abi siz bunu fulleyin o takılmıştır düzelir yok düzelmezse o zaman bana söyle ben hemen sipariş ederim dendi ölece kaldı.
600-700km civarında gidonu sabitleyen alyan vidalırn altındaki somunlar düşmüş ve gidon sallanıyordu, keewayı olanlar baksınlar hemen ihmale gelmez.
8 bin devirde 80km 9 bin devirde 90km yapıyor ve ne kadar zorlansada üstüne çıkmıyor.
Çabuk vites değiştirmek gerekiyor biranda 4. 5. vitese çıkıyor anlayamıyorsunuz ama motor gitmiyor, bunun içinde ön dişliyi değiştirmeyi düşünüyorum.
Benden bu kadar umarım kimseye bağlı kalmadan objektif olarak testinizi yapar buraya koyarsınız.
-
02 Ağustos 2006, 11:12
#13
İlk olarak vitesi topuktanda değiştirmek için viştes koluna aparat yapmışlarki bu alışmayanlar için çok kötü, bunu kaynakla kestirip düzelttik.
Neresi kötü anlamadım? İster düz vitesle kullan ister o aparatla ne farkeder?
İkincisi kullanılan malzemeler çok kalitesiz, sinyal düğmesi, uzun kısa ile beraber ve hiç fonksiyonel değil.
İki kez düştüm hiç bir yeri çizilmedi. Motorumu genelde gece kullanırım işim gündüz olduğu için anca gece çıkıyorum. Sinyal uzun kısa farlarda hiç sorun yaşamadım.
Selesi rahatsız ve aldığımızdan beri benzin göstergesi çalışmıyor, ilk bakımda söyledim çalışmadığını; yok abi siz bunu fulleyin o takılmıştır düzelir yok düzelmezse o zaman bana söyle ben hemen sipariş ederim dendi ölece kaldı.
105 kilo adamım hiç popom acımadı. Kaba et ondanmı acaba
İlk aldığımda benimde benzin göstergem çalışmamıştı. 20 ytl lik benzin almıştım banamısın demedi. Sonra 35ytl lik benzin aldım fullendi. Satıcı, ilk olarak yedek depo benzini aldığını sonra normal depoya geçtiğini söyledi.
8 bin devirde 80km 9 bin devirde 90km yapıyor ve ne kadar zorlansada üstüne çıkmıyor.
Çabuk vites değiştirmek gerekiyor biranda 4. 5. vitese çıkıyor anlayamıyorsunuz ama motor gitmiyor, bunun içinde ön dişliyi değiştirmeyi düşünüyorum.
2 kişi Edirne Kapıkule yolunda 8 bin devirde 100km yi gördük. Hoş max. 110 115 gibi bi rakama tekabul eder ki buda yeterli bu motor için bence. Sanırım sen kullanırken yanlış birşeyler yaptın. Rodajı iyi geçiremedin. Vites konusuda şöyle 0/20 km 1. vites 20/35 2. 35/50 3. 50/65 4. 65/... 5. vites. Sonuçta R1 değil bu vites değitirme km si uzasın. Topu topu 110 115 yapıyor alet.
Benden bu kadar umarım kimseye bağlı kalmadan objektif olarak testinizi yapar buraya koyarsınız
Sayın moderatörlerin kimseye bağlı kalacağını sanmıyorum. Objektif bir site burası.
Not: Bu başlığın amacı motoru tanıtmaksa bırakalım eyong ilk açıklamayı yapsın. Üzerine biz yaparız. Geçici arkadaşım bekleyelim görelim eyong neler dicek.
Sevgiyle kalın
[COLOR="Red"][B]"Korkularının üzerine gidebildiğin kadar yeni birşeyler öğrenirsin."[/B][/COLOR]
-
02 Ağustos 2006, 11:37
#14
vay be motorun bu rengi de varmış demek, ben sadece mavi ve kırmızı var diye biliyordum.
jazzbass'ın yorumlerına katılıyorum vitesi istediğin gibi değiştirirsin, illa topuklayacaksın diye birşey yok. ben önce kullanıyordum, şimdi kullanmıyorum arka levyeyi.
motor 5.viteste 7000 devirde 80'i görüyor. 4.viteste 7000 devirde 70 yapıyor.
bu arada Allah muhtaç etmesin ama frenleri zımba gibi, motoru çakıyor olduğu yere. hani daha kaliteli lastik kullanılsa çok daha iyi olurmuş.
Eyoung hadi be abicim, bekliyoruz yorumlarını, bi de yaptığın bu test kaç km lik- kaç günlük olacak?
B00_74
Önce denge, hayatınızı dengeleyin !!!
-
02 Ağustos 2006, 11:50
#15
Barış abi siyahı çok fena yaa
[COLOR="Red"][B]"Korkularının üzerine gidebildiğin kadar yeni birşeyler öğrenirsin."[/B][/COLOR]
-
02 Ağustos 2006, 19:32
#16
Süper Moderatör
Motorun testi yarın sona erecek, yapılan yorumlar haricinde merak ettiğiniz ve öğrenmek istediğiniz birşey var ise buradan sorun interaktif olarak test edip geleyim
-
02 Ağustos 2006, 19:44
#17
mmm soru mu dediniz, buyrüüüün :
sabah çalıştırmada jikleyi hiç kullanımıyorum, marşa basıyorum ve çalışıyor motor boştayken, test motoruda öyle mi?
bunun yanında akşam 25km lik bir yoldan eve gelince garajda boşa alıyorum, park ederken motor kendiliğinden stop ediyor, bu da garibime gitti, sıcak motor boşta niye stop eder ki?
90km/h civarı titreşim başlıyor, 105km/h nin üzerine çıkmadım, max hız ne deneyebildin mi?
bi de gidondaki elcikler biraz ince ve üzerindeki şeritler elimi acıtıyor, daha konforlu bir elcikle değişmek lazım. test aracı da öyle midir?
işçilik kalitesi hakkında düşüncelerin neler ?
B00_74
Önce denge, hayatınızı dengeleyin !!!
-
03 Ağustos 2006, 00:05
#18
Motor bir süre sonra stop ediyorsa acaba rölanti ayarı düşük olabilir mi?
-
03 Ağustos 2006, 10:42
#19
insane adlı üyeden alıntı
Motor bir süre sonra stop ediyorsa acaba rölanti ayarı düşük olabilir mi?
doğru, ilk bakımda ayarlatayım.
B00_74
Önce denge, hayatınızı dengeleyin !!!
-
03 Ağustos 2006, 10:57
#20
Boo, bakımı beklemene gerek yok ki, mutlaka verilen kullanma kavuzunda nasıl yapıldığı yazıyordur, motorun oralarda karbüratörün üzerindeki bir vidayı çeviricen birazcık o kadar ;) Motor ısındıktan sonra bu ayarı yapmak daha sağlıklı olur bu arada, yaklaşık 1500devir olsa gerek sizde de
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler