Honda Cbr 125R Şahsi Fikirlerim
Reklamlar
-
Arkadaşlar 20bin km bu motoru kullandım. Motosikleti aynı CBR'ın 2006 kasasıyla ogrendim sonra 2013 kasaya geçtim. Yakın zamanda satıyorum, yeni alacak arkadaşlara bu motorla ilgili tecrübelerimi ve şahsi fikirlerimi aktarmak istiyorum...
Artıları
* Az yakıyo : Çok az yakıyo abi, iki kişi bin bi depoyla 350 km gidiyosun. bi depo 10 lt. yani 100kmde 2.8 - 3 lt falan. sehiricinde en fazla 3.5lt
* Şekli Güzel: Bizim gibi bilen adamlar çok da pahalı bir motor olmadığını anlar ama, sokaktaki bilmeyen adamlar, kızlar, çocuklar hep bakıyo. özellikle büyük şehirde değil de küçük bi yerde yaşıyosanız dikkat çekiyo yani.zaten 250r 'dan çok farkı yok ,egsoz ,ayna ve lastik farkı var.
* Acemi için ideal: Şöyle ki bu motorda tekere gelmek çok zor, adamlar hızlanmayı limitlendirici bi güvenlik sistemi koymuş gazı açtığın anda değil azar azar geliyo. acemiysen yanlışlıkla önü kaldırıp takla atma ihtimalin çok düşük.
* Parçaları Ucuz: Bu da şu demek ,acemisiniz ve çok düşüp kalkıcaksınız sürekli parça masrafınız olucak bu açıdan avantajlı
* Titreşim: Yiğidi öldür hakkını yeme. motor az titriyo. olur mu oyle şey diyebilirsiniz ama zaten bu 125lik bi motor, bunu 125lik motorlarla karşılaştırmak ve uygun devirlerde değerlendirmek lazım. 6.viteste 9bin devir 90km/sa hızla gidersen, elinde de eldivenin varsa 6 saat git hiç bişi olmaz bu kadar net soyluom. ama sen tam gaz 120 130 km/sa hızla 10 11bin devirde gidiyosan, 1 saatten sonra inip bi dinlenmen gerekir , ellerin uyuşuyo çünkü.
* Rahat: bunu kime sorarsanız sorun cbr serisi diğer markaların racing motorlarına göre daha konforludur.
* Hafif: şehiriçinde zaptetmesi kolay, kıvrak çevik bi motor. fakat şehirlerarası için düşünüyosanız bunu eksi olarak düşünün, çünkü rüzgarlı bir yolda çok savruluyo.
Eksileri
* Lastikler: Üzerinde gelen lastikler leş, kafadan 1 lira lastik parası ayırıcaksın.
* Yüksek Devirler: zaten tek silindir 125cc bi motor, yüksek devirlerde bişey beklemeyin. ama 90a kadar sıkıntısız kıvrak kaçarsınız onu diyim.
* İşçilik kötü : az önce diğer konuya da yazdım. 3 yıllık motor grenajları acılmaya basladı, ayaklıkları gevşiyo, sehpası gevşiyo, bilmiom belki de benim beklentilerim çok yüksek
* Amortisör kötü : birazcık kasisli ,tırtıklı bi yol olsun , beliniz kopar. bi süre sonra zaten çukurlarda tümseklerde hafif poponuzu kaldırıyosunuz alışıyonuz yani refleks oluyo.
* Ses Yok: Bunu artılara da yazabiliriz aslında. Ama trafikte diğer araçların sizi duymaması açısından buraya yazdım. Orjinal eksozuyla kullandığınızda trafikte arabanın yanından geçerken bile duymuyolar sizi o kadar sessiz. açık egsoz olmasa da tiger vs. düşünülebilir. tercih meselesi.
Kimlere Uygun
Öncelikle fiziksel özellikler ; en az 1.70 boy 70 kilo olucak ki motora oturduğu zaman hakim olabilsin, rüzgarda savrulmasın. çünkü motor çok hafif bunu sizin ağırlığınızla kapatmak zorundasınız.
90 kilodan fazlaysanız tek kişiyken sorun olmaz ama örneğin arkanızda 60 kilo kız arkadaşınız var, etti 150 kilo. o zaman artık motorun yer yer çekmediğini hissedersiniz. hatta lastikler de biraz inmişse 6.vitesi göremezsiniz oyle diyim..
* 17-22 yaş arası motora yeni başlamak isteyen, hem okula ya da işe giderken şeklim olsun hem de toplu taşıma çilesinden kurtulayım, az yaksın harçlığım cebime kalsın diyen kardeşlerime öneririm. sehiriçinde kullandığınızda benzini en son ne zaman doldurduğunuzu unutuyosunuz yani.
* küçük bi yerde yaşayan cb ace tarzı bi motor işini görücek olan, ama arada da şehre giderim diyen arkadaşlara öneririm.
Kimlere Uygun Değil
mondial vs tarzı 125lik motorlarda motor kullanmayı öğrenmiş , şimdi daha iyi giden ve güzel görünen bir motor almak isteyen arkadaşlara önermem. çünkü çok çabuk sıkılırsınız. siz mondialda motoru öğrendiyseniz artık cbr250 ye geçin derim. ha her sene motor değiştirme imkanım var diyosanız o ayrı. o zaman alın cbr 125, bi sene kullanıp 250ye geçin..
Reklamlar
-
arka freninden hiç memnun değilim. lastik değişince düzelen bir şey olduğu için mi bahsetmediniz?
-
logicache adlı üyeden alıntı
arka freninden hiç memnun değilim. lastik değişince düzelen bir şey olduğu için mi bahsetmediniz?
ben motoru aldığımda balataları değiştirmiştim, orjinal balataları deneme şansım olmadı o yüzden. bi de lastikle de alakalıdır tabi. ama nolursa olsun arka frenden çok bir performans beklememek lazım, örneğin virajlar hariç asla arka freni tek kullanmam ya ikisini bi arada ya da sadece ön kullanırım. çünkü bu tip motorların zaten yavaşlaması ve durması büyük oranda ön frene bağlı. daha önce scooter veya choper tarzı bi motor sürdüyseniz bu durum sizi biraz yanıltmıs olabilir.
-
tmsn adlı üyeden alıntı
ben motoru aldığımda balataları değiştirmiştim, orjinal balataları deneme şansım olmadı o yüzden. bi de lastikle de alakalıdır tabi. ama nolursa olsun arka frenden çok bir performans beklememek lazım, örneğin virajlar hariç asla arka freni tek kullanmam ya ikisini bi arada ya da sadece ön kullanırım. çünkü bu tip motorların zaten yavaşlaması ve durması büyük oranda ön frene bağlı. daha önce scooter veya choper tarzı bi motor sürdüyseniz bu durum sizi biraz yanıltmıs olabilir.
dediğiniz gibi daha önce scooter sürdüm ve arka fren bundan çok bariz daha kullanışlı geliyordu, acemi olduğum için bazen virajlarda hesapladığım dönüş hızından, çizgisinden emin olamayarak vazgeçiyorum ve arka freni sıkıp motoru dikleştirmek istiyorum ama motosikleti ya ihtiyacım olandan çok daha az yavaşlatıyor ya da kitleyip büyük tehlikeye sokuyor. lastik satın aldım fakat henüz takmadım. bunun yanında arka freni güçlendireceğini düşündüğünüz parça önerisi vs. varsa bana yardımı dokunabilir
-
logicache adlı üyeden alıntı
dediğiniz gibi daha önce scooter sürdüm ve arka fren bundan çok bariz daha kullanışlı geliyordu, acemi olduğum için bazen virajlarda hesapladığım dönüş hızından, çizgisinden emin olamayarak vazgeçiyorum ve arka freni sıkıp motoru dikleştirmek istiyorum ama motosikleti ya ihtiyacım olandan çok daha az yavaşlatıyor ya da kitleyip büyük tehlikeye sokuyor. lastik satın aldım fakat henüz takmadım. bunun yanında arka freni güçlendireceğini düşündüğünüz parça önerisi vs. varsa bana yardımı dokunabilir
motorunuzu sıfır aldıysanız ilk 5bin kmye kadar balatalar tam performansta çalışmaz. eğer sıfır almadıysanız, kmsi çok yüksekse balataları değiştirmenin vakti gelmiş demektir. daha kaliteli bir balata düşünülebilir. size tavsiyem tecrübeli bir cbr 125r sürücüsüne verin test etsin frenleri.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)