RKS Titanic 200 Uzun Yol (400km) ve Kısa Şehir içi ( Orta Segmentin Üvey Evladı ) :D
Reklamlar
-
Evet arkadaşlar 2 yıllık motorsuzluk sürecinden sonra yeniden Gölgeyele adlı Titanic 200 motoru aldım. Tabi bu motoru almadan önce epey araştırma taraştırma yaptım kimler listeye girmedi ki cbf 150, tvs apache 150, küba cr 1, platinum 150, vs vs hatta 2000tl fiyatlı 250mct bile girdi. Ama en sonunda Gölgeyele adını verdiğim yılkıların şefi titanic 200 burun farkıyla yarışı kazandı. Tabi yılkıların şefini öyle kolay alamadım zira ben ankarada o uşakta. Tabi gittim uşağa aldım ve yola çıktım. İşte bu yol boyunca yaşananlar ( Heyecan dorukta ne yaşandı acaba ) aynı zamanda bakımını benim yapmadığım sadece yağını orada bir ustaya değiştirtdiğim ( Yağın markasını bile bilmiyorum ) saf haliyle yapılan testtir.
Almayı düşünen arkadaşlara 400km boyunca gördüğüm eksileri ve artıları net olarak yazıyorum
Eksileri,
1: Titreşim var ama ayaklarda hissetmiyorsunuz 4000-5000 devir arasında el ve koltukta 6000 devir üzerinde azalıyor. 100km hızla 1 saat gidince elde hissedilen titreşim rahatsız ediyor hatta küçük serçe parmaklarım uyuşmuştu.ufak ayarlama ile titreşimin hissedilmeyeceği kesin.
2: Şehir içinde aralardan geçiş zorlayıcı olabiliyor biraz heybetlice olmasından kaynaklı
3: Maksimum hızı düşük 110km düz yol rüzgar hafif önden( Henüz bakımını yapmadım Sorun bakımsızlığından olabilir çünkü ara hızlanmaları çok iyi )
4: Motorun şekli enduro gibi duruyor ama koltuk racing gibi durmaya zorluyor uzun sürede yorucu olabiliyor koltuğun süngeri sert değişilmesi uzun vadede gerekli gibi
5: Orjinal aynaları berbat arkayı uzak gösteriyor gelen aracın mesafesini ölçmek zor.
6: Tüm yorumlar parçasının bulunmasının zor olduğu yönünde ( Burada bahsedilen parçalar arka takozlar, debriyaj teli, debriyaj, silindir piston gömlek. Diğer parçaları ankarada yibadan bulabilirsiniz yiba arkasında ışıl motorda bulabilirsiniz.
7: Oturuş pozisyonundan dolayı rüzgarı yarmanız zor oluyor özellikle Ankaraya gelirken ne hikmetse karşıdan fırtına türünde rüzgara maruz kaldım ankaraya 150km kala rüzgar ya durdu yada arkadan esti rahatladım.
Artıları
1: 200 lük olmasına rağmen 300 lük gibi güvende hissettiriyor ara kaçışları çok iyi 2. viteste 2 kişi yokuşu yavaşlasa bile zorlanmadan devam ediyor.
2: Rampalara 5. viteste 90la girdiğinizde 5km kayıp yaşatıyor ( %5 Eğimde )%7 eğimde 4. vites 75-85 arası gidebiliyor.
3: Frenler işlevi çok iyi eşit basınca hızınız kaç olursa olsun hemen duruyor özellikle motor freniyle kullanınca etkisi 2 katına çıkıyor.
4: Parçaları kaliteli oradan buradan zırıltı duymuyorsunuz
5: ışıklandırma yeterli görünürlüğü oldukça iyi. Ama benimkine far ayarı lazım :D
6: Vites aralıkları ne uzun ne kısa tam kıvamında ama isteyen uzatabilir benim kullanıma göre
1. vites 5000dd 30km
2. vites 5500dd 55km
3. vites 5500dd 70km
4. vites 6000dd 85km
5. vites 6500dd 90km ve üzeri ( 7000 devirde 110 yaptı 9000 devirde 17hp güç veriyor
7: Yağ radyatörlü hava soğutmalı ve silindirin seramik olması sebebiyle aşırı ısınma olmuyor.
Not: Bazı arkadaşlara hızlar düşük gelebilir ama bu kategoride yer alan motorların ideal hızlanmaları budur. Maksimum 140km görebilir ama 140 ile 1 saat gider anlamı taşımaz. Size tavsiyem 120-140 arası ortalama ile gidecekseniz 20 beygir üzerindeki motorlara bakın. Bu motorun ideal saat ortalaması 90-100 arası.
Benim yapacağım birkaç değişiklik bakımdan sonra yakıt tüketimini tekrar yazarım. Şuan uzun yolda 90-100 arası ortalamada 0,15 kuruş. 50tl ile 324km yol yaptım. ( 250mct ile 50 tl ile bakımlarını ben yaptıktan sonra 320-340 arası gidebilmiştim. Eminim bunda da 50tl ile bakımdan sonra 350-370km arası gidebilir )
Yakında fotolarını yüklerim
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)