Mondial 150 Znx İzlenimler/İnceleme
Reklamlar
-
24 Haziran 2015, 12:36
#1
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Merhaba.
Malumunuz havaların ısınmasıyla motosiklet sektörü canlanır.
Yollarda sık sık motosikletler görmeye başlarız.
Bu güzel,cıvıl cıvıl tablo motosiklet tutkunlarını heyecanlandırdığı kadar,motosiklet almayı düşünenleri de heyecanlandırır.
Özellikle başlangıç için scooterlar kullanım kolaylığı ile hemen öne çıkar.
Bütçesi belli bir limitte olup, scooter almak isteyenler için çinli scooterlar önemli bir seçenek haline geliyor.
Sorup soruşturduğumuzda sanayiden çıkamazsın,onlar dökülür gibi onlarca olumsuz yorum okuruz,duyarız.
Peki gerçekten bu scooterlar bu kadar kötü mü?
Bu yazıda elimizden geldiğince bu konulara değinip, Mondial'ın 150 Znx modelini inceleyeceğiz.
Ülkemizdeki çin malı scooterların büyük bir kısmı 49,125,150 cc'lik.
Motor blokları Gy6 diye tanımlanan bir motor bloğu.
Teknik olarak Gy6 motor bloğuna sahip bir scooterın teknik özellikleri şu şekilde;
Kaynak:https://en.wikipedia.org/wiki/GY6_engine
Çinli motosiklet üretici Znen'in birçok modeli ülkemizde değişik distribütörler tarafından getirildi.
Ülkemizde satılan bazı Znen üretimi scooterlar;
Scooter modellerinin teknik özelliklerine bakınca motor bloğunun hepsinde aynı olduğunu,max hp,max tork gibi değerlerin 49,5,125,150 cc'lik modellerde hep aynı değerde olduğunu görebilirsiniz.
http://znen.com/products.asp?type=2
Bizim inceleyeceğimiz scooter ise Znen'in 150 cc'lik scooterlarından olan F8 modeli.
Ülkemizde bu scooter Mondial tarafından satılmakta.
Tasarım olarak Vespa Lx 150 modelinden esinlenildiğini hatta direk tasarımın kopyalandığını söyleyebiliriz.
Şimdi bu şirin scooterın detaylarından bahsetmeye çalışalım.
Teknik Özellikler
- Motor Tipi Tek Silindir, Dört zamanlı, Hava Soğutma
- Motor Hacmi 151,1 cc
- Silindir Çapı x Stork 57.40 x 58.40 mm
- Sıkıştırma Oranı 9.2 ± 0.1 : 1
- Yakıt Sistemi Karbüratör
- Maksimum Güç 6.4 kw at 8000 min-1
- Maksimum Tork 8.6 Nm at 5500 min-1
- Maksimum Hız 87 km/h
- Ateşleme Tipi CDI
- Şanzıman CVT
- Boyutlar (UxGxY) 1905 x 720 x 1165
- Tekerlekler Arası Mesafe 1300 mm
- Yakıt Tankı Kapasitesi 7.6 ± 0.2 lt
- Ağırlık 110 kg
- Maksimum Taşıma Kapasitesi 150 kg
- Frenler Ön/Arka Disk / Disk
- Tekerlek Ölçüsü Ön 120/70-12
- Tekerlek Ölçüsü Arka 120/70-12
http://www.mondialmotor.com.tr/model/scooter/150-znx
Scooterın sağ gidonundaki kumandalarda sırayla;
- Marş Butonu
- Far Açma Kapama Düğmesi
- Switch Stop Düğmesi
yer alıyor.
Sol gidonda kumandasında ise;
- Uzun-Kısa far düğmesi
- Korna
- Sinyal
- Dörtlü düğmesi
yer alıyor.
Göstergede ise;
- Benzin göstergesi
- Hız göstergesi
- Km sayacı
- Uzun far ışığı
- Sinyaller
- Telefon uyarı sembolü
bulunmakta.
Ön göğüs karenajda kask askısı ve ufak bir torpido gözü bulunuyor.
Scooterın benzin deposu 7.6 litre kapasiteli.
100 km'de ortalama 3 ile 4 litre arasında değişen yakıt tüketimine sahip bu scooter.
Artçı ayak pegleri açılıp kapabilen pratik bir yapıya sahip.
Ön far ve sinyal tasarımı.
Scooterın orjinal ön farı S2 tip:Halk arasında armut ampül olarak bilinen, traktör, eski tip ve çin malı scooterlarda yaygın olarak kullanılan far ampulü.
Ancak motorun sahibi Mert arkadaşımız xenon uygulaması yapmış farlara.
Eskiye oranla aydınlatma kalitesi çok çok başarılı.
İlgili konu için;Eski Farınızdan Kurtulun!
Frenler ön ve arkada disk.
Bu scooterda stok lastikler Michelin ile değiştirilmiş.
Kaliteli lastik + ön ve arka frenin disk olması frenaj konusunda scooterı başarılı kılıyor.
Tekerlek ölçüsü ise ön ve arkada 120/70-12.
Ön amortisörler teleskopik,arka amortisörler ise helezonik yay sistemli.
Bozuk,stabilize yollarda gerçekten çok konforsuz,sert.
Bu yapısı ile sadece asfalt yollarda keyifli bir sürüş olanağı tanıyor.
Sele altı bagajı yarım bir kask,ufak tefek eşyaları alabilecek kapasitede.
Arka stop ve sinyal tasarımı;
Birkaç genel resim;
Genel Değirlendirme;
Performans: Bu scooter şehir içi için ideal. Artçılı ya da tek kişilik sürüşlerde ivmelenme 60 km/h'a kadar gerçekten güzel. 60-80 km arası hızlanma biraz daha azalıyor. Scooterın max keyifli seyir hızı 80 km/h. Bu hızdan sonra gücü tükeniyor,gitmekte biraz zorlanıyor. Şayet rüzgara karşı sürerseniz iyice keyfi kaçıyor.
Ben ibrede max hız olarak yaklaşık 110 km hızı ölçtüm. Eğimli ve rüzgarsız bir yolda. Gps ölçümünde hız 98 km olarak ölçüldü. Göstergede 8-10 km'lik bir fazla hız ölçüm durumu var.
Açıkçası şehir dışı kullanımlarında performans olarak biraz sizi üzüyor. Zaten düz yolda 90-95 km gibi hızlarda sürekli giderseniz benzin tüketimi 150 cc bir scootera göre çok fazla bir hale geliyor. Ancak şehir içinde gayet keyifli.
Sağlamlık:
Çinli scooterlerda ne yazık ki karenaj aksamı,plastik aksam,bazı mekanik aksamlardaki malzeme kalitesi son derece düşük.
Karenajları söküp takarken çok dikkatli olmak lazım,elinizde kalabilecek kadar narin.
Egzozlar kısa süre içinde paslanıyor. Zırıltı,gürültü çalışma gibi sorunlar malesef var egzozlarda.
Motor bloğu gy6 tip. Parçası ucuz ve bol. 1000-1500 km aralıklarla yağ değiştirirseniz,sürekli sıkıştırarak kullanmazsanız bu motorların motor aksamı sık sık arıza çıkarmıyor.
Biraz agresif kullanmayı seviyorum derseniz ilerleyen kilometrelerde ufak tefek arızalar yaşanabilir.
Ancak bakımını eksik etmez,limitlerini bilirseniz uzun süre size yol arkadaşlığı yapacaktır.
Yedek parça fiyatlarının ucuz olması bakım maliyetlerini oldukça ekonomik bir hale getiriyor.
Sürüş Konforu:
Daha önce de değindiğimiz üzere scooterın 0-60 ivmelenmesi çok güzel.
Asfalt yollarda sürüş gerçekten zevkli. Titreşim minimum seviyede. Bu güzel bir detay.
Sele oldukça rahat. Uzun süre kullanımda seleden ötürü herhangi bir rahatsızlık hissetmiyorsunuz.
Ufak bir ön cam ile rüzgar konusunda daha iyi hale getirilebilir.
Yakıt Tüketimi:
Sakin sürüşlerde ortalama 3 litre,agresif sürüşlerde ise 4 litreye yakın bir tüketim var.
Çok çok sakin kullanırsanız,düz yolda 70 km hızı geçmezseniz 3 litrenin biraz daha altına inme ihtimali var.
Artıları:
-Yedek parça bol ve ucuz
-Hemen hemen her motosiklet tamircisinin tamir edeceği yapıda
-Tayvan,Japon,İtalyan scooterlarına göre fiyat uygun.
-Şehir içi kullanımlarda oldukça keyifli.
Eksileri:
-Malzeme kalitesinden ötürü sorun çıkarma ihtimalinin bilindik markalı scooterlara göre fazla olması
-İkinci elde değer kaybı
Sonuç olarak;
Elinizde nakitiniz yok. Taksitle motosiklet almak istiyorsunuz. Bütçenizde bilindik markalara yönelmenizi engelliyor. İstediğiniz motosiklet scooter. O zaman bu motosikletler tercih edilebilir.
İyi bir rodaj dönemi,zamanında bakımlarının aksatılmaması,ara ara gevşeyen,paslanan vidaların,somunların kontrolü ile bu scooterlar ile uzun süre yol arkadaşlığı yapmak mümkün.
Sert kullanmaya kesinlikle gelmediğini belirtmekte fayda var.
2000-2500 lira gibi fiyatlara sıfıra yakın 2.el bulmak mümkün.
Faydalı olması dileğiyle,kazasız sürüşler.
Reklamlar
-
24 Haziran 2015, 12:57
#2
Mukemmel anlatmissin eline koluna saglik, cin malinin karenajlari ciddi anlamda berbat eski motorum nostaljiyle 10 km/h bile yoktu hizim kamyona dokundurdum on taraftan avcum kadar parca kirildi siz motora nasil bakarsaniz oda size oyle sorun cikarmaz
-
24 Haziran 2015, 21:57
#3
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
seta34 adlı üyeden alıntı
Mukemmel anlatmissin eline koluna saglik, cin malinin karenajlari ciddi anlamda berbat eski motorum nostaljiyle 10 km/h bile yoktu hizim kamyona dokundurdum on taraftan avcum kadar parca kirildi
siz motora nasil bakarsaniz oda size oyle sorun cikarmaz
Tesekkürler
Ne yazık ki sizin de belirttiğiniz gibi karenajlar çabuk deformeye müsait bir yapıda.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:15 ----------
D-100'de sürüş;
Şehir içi,bol tırmanmalı sürüş;
Stabilize,bozuk asfaltta sürüş;
-
24 Haziran 2015, 22:57
#4
Kocaeli İl Temsilcisi
Elini sağlık uğur güzel inceleme . Z 250 sl Testinide bekliyoruz senden .
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
-
24 Haziran 2015, 23:30
#5
Keşke tüm incelemeler böyle güzel, özenli olsa.
Okumaktan keyif aldım . Elinize sağlık.
-
25 Haziran 2015, 02:25
#6
emeğine sağlık kardeşim, çok güzel bir çalışma olmuş, mondialin vitesli motorlarını da böyle incelesen güzel olurdu doğrusu..konu hakettiği ilgiyi görmemiş ve gündemden düşmüş..
-
25 Haziran 2015, 09:53
#7
Yazınızı okurken sanki ben yazmışım gibi geldi, elinize sağlık.
Bu arada sol tekerin nikelajlı grenajı kırılmış. Fiyatı 11 TL
"SALINCAK MUHAFAZA KAPAGI SOL" > http://www.mondialyp.com/parts/main_...GRS1-11004-662
-
26 Haziran 2015, 11:59
#8
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
arda4 adlı üyeden alıntı
Teşekkür ederim,siz uyardıktan sonra fark ettim
asde06 adlı üyeden alıntı
emeğine sağlık kardeşim, çok güzel bir çalışma olmuş, mondialin vitesli motorlarını da böyle incelesen güzel olurdu doğrusu..konu hakettiği ilgiyi görmemiş ve gündemden düşmüş..
Teşekkürler sağolun. Çevremde pek fazla mondialin vitesli motosikleti yok. Ama olur da imkan olursa neden olmasın
beko12345 adlı üyeden alıntı
Keşke tüm incelemeler böyle güzel, özenli olsa.
Okumaktan keyif aldım . Elinize sağlık.
Teşekkür ediyorum,sağolun.
Ezio41 adlı üyeden alıntı
Elini sağlık uğur güzel inceleme .
Z 250 sl Testinide bekliyoruz senden .
Teşekkür ederim Burak,bi z 250 sl bulursak neden olmasın
-
26 Haziran 2015, 12:05
#9
Parça işçilik plastik kalitesi yok plastikleri maşrafa plastiği gibi kıl gibi ince plastikleri gördükçe moralim bozuluyor sıfır çinli motor sizi 3-beş ay iyi kötü mutlu eder ama aslında hiç mutlu olmassınız gözünüz gibi baksanızda Chınalılar sizi mutlu etmez Kundial Hundial hepsini Afrikaya sürecen sözde şu kadar kaliteli bu kadar kaliteliyiz bunların alayını kurutup 2 el ihracatın önünü açsalar ne güzel olur devlette ordaan mucuklayacak ama en azında motora binmiş oluruz
-
26 Haziran 2015, 12:32
#10
Çinli vitesli motorlar bence japonları çok aratmıyor ama, scooterda çinli ile japon veya kore malları arasında dağlar kadar fark var. Çinli GY6 motor japon ve koreliler kadar sıkı bi sürüş hissi vermiyor. Motor 5-10 bin km sonra zırıltılar yapma başlıyor. Plastik kalitesi sıfırın altında zaten. Aşağıdaki fotoğraf herşeyi özetliyor.
-
26 Haziran 2015, 14:41
#11
yahu o yakıt tüketimi nedir öyle
-
26 Haziran 2015, 21:31
#12
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Mengu16 adlı üyeden alıntı
Çinli vitesli motorlar bence japonları çok aratmıyor ama, scooterda çinli ile japon veya kore malları arasında dağlar kadar fark var. Çinli GY6 motor japon ve koreliler kadar sıkı bi sürüş hissi vermiyor. Motor 5-10 bin km sonra zırıltılar yapma başlıyor. Plastik kalitesi sıfırın altında zaten. Aşağıdaki fotoğraf herşeyi özetliyor.
http://imagizer.imageshack.us/v2/800...673/vB6SQI.jpg
Güzel bir noktayı yakalamışsınız
Zırıltılar başladığı zaman da malesef ilk zamanlardaki o sıkı sürüş hissiyatını bir daha yakalamak zor oluyor.
Tİme_shİft42 adlı üyeden alıntı
Parça işçilik plastik kalitesi yok plastikleri maşrafa plastiği gibi
kıl gibi ince plastikleri gördükçe moralim bozuluyor sıfır çinli motor sizi 3-beş ay iyi kötü mutlu eder ama aslında hiç mutlu olmassınız gözünüz gibi baksanızda Chınalılar sizi mutlu etmez Kundial Hundial hepsini Afrikaya sürecen sözde şu kadar kaliteli bu kadar kaliteliyiz bunların alayını kurutup 2 el ihracatın önünü açsalar ne güzel olur devlette ordaan mucuklayacak ama en azında motora binmiş oluruz
Ne kadar az parça,detay olursa o kadar iyi diyelim o zaman
freewill adlı üyeden alıntı
yahu o yakıt tüketimi nedir öyle
Biraz cömertler bu konuda
-
01 Temmuz 2015, 09:41
#13
Bu aralar tamda ihtiyacım olan bir yazı olmuş. Elimde kredi kartım ve bütçeme uygun bir başlangıç motoru bakıyorum. Bulunduğum ilçede (Karamürsel) mondial servisi haricinde mevcut bir serviste yok. İşten eve evden işe arada da yalova - izmit gibi yakın çevreye gitmek için scooter arıyorum. Yazı için teşekkür ederim...
-
01 Temmuz 2015, 23:28
#14
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
xaerofarb adlı üyeden alıntı
Bu aralar tamda ihtiyacım olan bir yazı olmuş. Elimde kredi kartım ve bütçeme uygun bir başlangıç motoru bakıyorum. Bulunduğum ilçede (Karamürsel) mondial servisi haricinde mevcut bir serviste yok. İşten eve evden işe arada da yalova - izmit gibi yakın çevreye gitmek için scooter arıyorum. Yazı için teşekkür ederim...
Ufakta olsa bir fikir verebildiysek ne mutlu
Servis olayını çok takmayın,hemen hemen tüm tamirciler anlıyor bu aletlerden.
Şehir içi sürüşlerinde çok keyifli ama uzun yolda biraz nefessiz kalıyor.
-
01 Temmuz 2015, 23:37
#15
Paylaşım için teşekkürler elinize sağlık.
-
03 Temmuz 2015, 01:05
#16
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Source53 adlı üyeden alıntı
Paylaşım için teşekkürler elinize sağlık.
Teşekkürler,sağolun.
-
22 Temmuz 2015, 16:26
#17
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Evet konuyu güncelleyelim.
Yazıdaki scooter yaklaşık 1500 km'dir bende. Bu süreçte yakıt tüketimi ile performans arasında ters orantı var
Yakıyor ama gitmiyor
En son Mt'nin Çınarcık gezisinde yaklaşık 130 km'lik bir yol yaptım. Maksimum hız olarak 95'leri gördük ama titreşimden dolayı motorda bazı somun ve vidalar yerinden oynamış Sakin sakin kullan,yoksa ben karışmam diyor kısacası
Forumda özellikle birkaç gündür açılan konulara istinaden tekrar yazalım.
Bu çinli scooterların hemen hemen hepsi aynı. Motor blokları standart gy6 tipi. 50,125,150 cc.
Yani a markasının x modeli bir 150 cc çinli scooterı ile b markasının y modeli bir çinli scooterı performans,yakıt,hızlanma gibi konularda birbirinden neredeyse farksız.
Ancak bazı modellerde kasa biraz daha ağır. Manda ya da balina kasa diye tabir edilen scooterlar örnek olarak verilebilir.
Bazı modellerde ise jant çapı daha büyük.
Bu iki örnekte olduğu gibi spesifik farklar olsa da genel olarak hepsi için birbirinin kopyası desek mübalağa etmiş olmayız.
Gelelim alınır mı sorusunun cevabına.
Öncelikle şehir içi için oldukça pratik. İş görüyor yani. Bakkala,manava,pazara gidince ufak bir topcase desteği ile alışverişlerde son derece fayda sağlıyor. Ufak tefek eşyalar taşınabiliyor. Kaskı,montu elde de taşımıyorsunuz.Sele altı ve topcase kafi.
Sürüş konforu mevzusuna gelince;
Yaşadığım muhitin sokaklarında sürekli yol yapım,kanalizasyon vb çalışmalar olduğu için neredeyse 10-15 metrede bir yama,çukur mevcut. Bunların çapı ne kadar az olursa olsun yoldaki herşeyi hissediyorsunuz.
Kısacası asfalt dışında konforsuz,bozuk yola gelmiyor. Üstelik bozuk yollardan geçerken ne kadar sakin giderseniz gidin o karenajların tıkır tıkır oynaması sinir bozucu
Zorlamaya gelmiyor. İşim var,biraz hızlı gideyim derseniz,gazı sonuna kadar çevirseniz gitmesine gidiyor ama benzini lıkır lıkır içerken o yüksek devirdeki titreşim malzeme kalitesinin vasatlığı ile buluşup bir iki vidayı düşürebiliyor.
Yani efendi efendi 70-80 gitmek lazım. Bu sebepten vızır vızır hızlı akan bir trafikte güvenli gitmek zor.
Malum ülkede motosiklete saygı yok. E sizinde ufacık motorla şeridi işgal ettiğinizi (!) düşünen bir sayın ve sevgili magandalarımız sizi "hoop çekil bakalım kenara" diye sıkıştırabilir. Sıkıştırdığında da kaçacak tork olmayınca kaderinize razı olup şansınız varsa usul usul sağdan sağdan gideceksiniz. Gerçi bu mevzu küçük cc'de her motorun başına geliyor ama bunlarda biraz daha "yahu neden gitmiyorsun ki sen" dedirtiyor
Zira 70'den sonra motor gaz açınca kendini toparlamakta zorlanıyor. Ayrıca göstergedeki 70'te,60-65 arası bir hız olması kuvvetle muhtemel
Peki iyi tarafı yok mudur bunların ?
At sahibine göre kişner diye bir laf vardır. Yani altınızdaki motorun limitini,huyunu bilirseniz öyle sanayiden çıkamazsın klişeleri ile muhatap olmazsınız.
Rutin bakımını yapar,efendi efendi kullanırsanız cep telefonu fiyatına ayağınız yerden kesilir. Zira dar gelirli olupta bu motosikletleri 500-600 liraya alan,biraz masraf ile çok güzel tamir edip,işini gören çok insan var.
Onun dışında 1500-2000 liraya son derece temiz,sıkıntısız 2.elleri satın almak mümkün.
Parçaları çok ucuz.
Tamiri kolay. Anlamayan ustası yok gibi.
Velhasıl beklentiniz bu aletlerden çok yüksek olmadıkça,ufak tefek sorunları dert etmeyince ve en mühimi ehli insaf bir ustanız varsa işinizi görür. Ne kadar ekmek o kadar köfte klişesiyle noktayı koyalım Umarım ki faydalı olmuştur.
-
Bence faideli bir yazı olmuş tekrardan teşekkür ederim.
İsmen benzer olan 125znu ile farklarını da anlatalım:
*biri 125 öbürü 150cc (125znu'nun krankı 150'lik ile aynıymış yani yalnızca piston silindir değişimi ile 150cc olabiliyormuş: https://www.youtube.com/watch?v=qXG3CXB_09o sanırım diğer 125cc çinli scooterlarda da aynı durum vardır.)
*Bunda lastikler 12" 125znu'da 10"
*Bunda ön arka disk fren var, 125znu'da arka fren kampana
*Bunda ateşleme kesici, 4lü sinyal var 125znu'da yok.
*125znu'da gidon çıplak ve gayet geniş (nerdeyse chopper gibi) bunda gidon plastik grenajlı ve normal ebatta.
*125znu'da far ampulü değiştirmek far ayarı yapmak sanki daha kolay gibi.
Benim gördüğüm farklar kısaca böyle.
Dipnot: Sağ ve soldaki ön amortisörler yağ kaçırıyor gibi görünüyor. Yenisinin çifti 35TL.
Sanırım Honda Activa'nın ön amortisörleri de buna uyar. Spaccy'nin ön diski benim 125znu'ya birebir uymuştu.
-
Benim motorun kilometresi henüz çok düşük (~4000km) piston ve silindirin daha epeyce dayanacağını düşünüyorum.
150'lik epeyce yakıyor demişsiniz, açıkçası birkaç beygir güç artışı için değer mi kararsızım. Yukarıda linkini verdiğim videoda arkadaş hacim artırımı sonrasında motorun çok daha rahat hızlandığını, yüksek süratlerde (70-80 gibi) eskisi gibi aşırı derecede bağırmadığını söylüyordu.
Arkadaşdaki gibi yağ yakma sorunu olsaydı muhtemelen ben de 125znu'ya "big bore piston" ve silindir taktırırdım.
ZC değil de Salcano Nova (Mondial HS, patlakgöz vb) alıp modifiye yapmak daha kolay olabilir. Komple motoru (yağı balı her şey dahil, kargo hariç) 500TL civarına satılıyordu. Yedek parça sorunu da yok. Güzel bir renge boyatırsınız... üff
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler