Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

2015 Honda PCX 150 Kullanıcı İncelemesi

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Source53 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2018 Honda Forza
    Honda PCX 150 Kullanıcı İncelemesi



    Yaklaşık olarak 3 yıldır motorsiklet kullanıyorum (Ramzey 125cc T22) motorsikletin istanbul'da ki rahatlığına alışmamdan dolayı kendime daha iyi ve güçlü bir motor almaya karar verdim ve Honda PCX 150'de karar kılıp siparişimi verdim. ilk olarak motorun teknik özelliklerini sizlerle paylaşıyorum.




    Honda PCX 150 Teknik Özellikleri

    Motor

    Sıvı soğutmalı, 4 zamanlı, SOHC, tek silindirli

    Motor hacmi (cc) 153

    Silindir çapı x strok (mm) 58 x 57,9

    Sıkıştırma oranı 10.6 : 1

    Maks. Güç (kW@dev/dak) 10/8.500 (13,6 PS)

    Maks. Tork (Nm @ dev/dak) 14/5.000

    Boyutlar (UxGxY) (mm) 1.930 x 740 x 1.100

    Tekerlekler arası mesafe (mm) 1.315

    Yakıt kapasitesi 8 lt.

    Ağırlık 131 kg

    Tekerlek (Ön) 90/90-14M/C (46P)
    Tekerlek (Arka) 100/90-14M/C (57P)




    Sürüş..

    Motorun ilk olarak yol tutuşundan biraz bahsetmek istiyorum, Honda PCX 150 yol tutuşta gerçekten başarılı ve stabil bir motorsiklet konforu ve size verdiği güven gerçekten bu sınıfta mükemmel sayılabilir çukurlara girdiğinizde oluşan darbe amortisörler tarafından güzelce emiliyor tabi buna güzel dizayn edilmiş reyk açısınında etkisi büyük, bu sınıfta bu tip reyk açısı olan motorları görmek zor haliyle motorun rahatlığına büyük katkı sağladığını söyleyebilirim. Bunların haricinde ben rahatsız eden tek şey stepnenin biraz sert oluşu, keşke daha yumuşak yapsalarmış demiyor değil insan ama yinede kötü değil. Honda PCX'de tam led far sistemi kullanıyor kısa ve uzunlar, park lambaları, sinyal ve stoplarda dahil olmak üzere tüm aydınlatma sistemi led kullanıyor bu sınıf bir motorda bunu görmek gerçekten şaşırtıcı. Bu sınıf motorların en büyük sorunu ufak jantlı olmalarıdır ufak jantlı motorlarda en ufak çukur bile sorundur Honda, PCX'de 14"'lik jantlar kullanmış buda konforu bir hayli arttırmış, önde tek disk fren arkada kampana fren kullanmayı tercih etmiş Honda, bunca özellikten sonra arkada kampana olması beni biraz şaşırttı açıkçası ama frenler gayet iyi bunun en büyük nedenide komine fren sistemine sahip olması. Arka frene bastığınızda ön freni %30 güç vererek otomatik olarak sıkıyor aynı şekilde ön frenede bastığınızda bu durum geçerli.


    Park ve kısa far


    Sinyal ve uzun far

    Kalite ve donanım..

    Motorun kalitesini Honda kullananlar az çok bileceklerdir yalnız bu motorun kalitesi bu sınıfın bir tık üstünde olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim, Honda PCX kalite olarak birçok rakibinden daha iyi olduğunu düşünüyorum, göstergelerden gövdeye düğmelerden krom gidona kadar heryerinde kaliteyi hissediyorsunuz bunların haricinde gidonun sol alt tarafında bir göz var ve ufak bir su şişesi rahatlıkla buraya sığıyor yada cüzdanınızı vs. buraya koyabilirsiniz birde buraya çakmak şarjda koymuş Honda tasarımcıları isterseniz çakmak şarjı ile telefonunuzuda şarj edebilirsiniz. Ufak bir detaydan da bahsetmek gerekirse Honda PCX'de hırsızlık için ufak bir önlem alınmış anahtarı direk yuvaya sokamıyorsunuz ilk önce anahtar üzerinde bulunan bir çıkıntı ile ilk olarak anahtar yuvasının kapağını açmanız gerekiyor onu açtıktan sonra anahtarı yuvaya sokabilirsiniz ufak ama bence önemli bir detay olmuş. Yakıt kapağı ve stepneyi kaldırabilmek için anahtarı Seat/Fuel kısmına almanız gerekiyor ve anahtarın sağ tarafında kalan düğmelerden yakıt kapağını ve stepneyi açabilirsiniz. Marş yapmadan önce kontağı marş konumuna aldığınızda arabalardaki gibi bir gösterge testi izliyorsunuz ve sonrasında marşı yapıyorsunuz, gösterge panelinde digital olarak saat, toplam km saati, 100km'de kaç lt yakıt tükettiğinizi görebilirsiniz bunların dışında motor arıza ışığı, start stop lambası ve hararet gibi göstergelerde mevcut panelde.




    Motor ve özellikleri

    Honda PCX 150'de 153cc'lik bir 4 zamanlı SOHC motor bulunuyor bu motor 13.6 BG ve 14NM gücünde rakiplerinden farklı olarak su soğutmalı bir motora sahip buda sıcak havalarda motorun gücünün düşmesinin önüne geçiyor ve seriliğinden hiçbirşey kaybetmiyor. Su soğutma demişken Honda tasarımcıları radyötörü ön tarafa değilde motorun sağ alt tarafında konumlandırmışlar değişik bir detay. Bunların haricinde en çok etkileyen diğer bir özellikse motora marş düğmesine basmanızla motorun ateşleme yapması, şimdi diyeceksiniz bunda ne var diye hani marşa bastığımızda marşın sesini duyarız ya bunda öyle birşey yok bastığınız anda motor çalışıyor. Nasıl bir sistem kullanıldığını bilmiyorum ama mükemmel olmuş kesinlikle bu konuyla ilgili teknik bilgisi olan arkadaşlarımız varsada bilgilerini eksik etmesinler. Motor sınıfına göre gerçekten seri bir motor ara hızlanmalarıda gayet başarılı ve sizi tatmin ediyor maksimum hız olarakta 120km/h'ı gördüm bundan daha fazla çıkmıyor ve devir kesiciye giriyor motor buda bu sınıf için yeterli bir hız. Bu motorun bir diğer şaşırtıcı özelliği ise start/stop özelliğinin olması :D gidonun sağ kolunda "Idling" ve "Idling stop" düğmesi bulunuyor Idling'de bu özellik kapalı Idling Stop'ta ise bu özellik açılıyor. Bu özellik açıldığında durduğunuzda 4-5 saniye sonra motor kendini stop ediyor ve siz tekrar gaz verene kadar çalışmıyor bu sırada göstergede stop haldeyken lambası yanıp sönüyor motor ateşlendiğinde sönüyor buda ilginç bir özellik. Birazda tüketimden bahsedersek şuan yol bilgisayarında 100km'de 2.3lt yakıt tükettiğini gösteriyor şuan rodaj dönemimde olduğunuda (Motor 700km'de) düşünürsek gayet iyi bir değer diyebiliriz tabi start/stop açıkken bu değer biraz daha düşecektir ama ben kullanmıyorum şuan için.


    Radyatör'ün konumu


    Start/Stop Düğmesi



    ACG Marş Sistemi

    Merak edenler için bununla ilgili ufak bir konu açtım

    http://forum.donanimhaber.com/m_1062....htm#106244912

    Honda Smart Teknolojisi

    Bu teknolojiyi merak edenler içinde bir konu açtım arkadaşlar.

    http://forum.donanimhaber.com/m_1063....htm#106348626

    Hatalarım ve eksikliklerim olabilir şimdiden kusuruma bakmayın umarım beğenirsiniz, merak ettiklerinizide sorabilirsiniz herkese iyi forumlar.
    Mitoqondri, EB61, snappy x ve 6 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Mitoqondri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Haziran 2014
    Şehir
    Samsun
    Elinize sağlık güzel inceleme olmuş..

  3. #3
    Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Rutherford,Nj
    Motosikleti
    Searching.
    Herşey çok güzel ama gidon bisiklet gibi tasarımını beğenmedim, bir kapak yapılabilirmiş. Tek dezavantaj olarak bunu görüyorum Elinize sağlık. Kazasız belasiz.

  4. #4
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Motor 120'de devir kesiyosa niye 160 kadran koymuşlar çok merak ettim doğrusu

  5. #5
    s.e.c - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2011
    Şehir
    İzmir Bergama
    Motosikleti
    Duke 250, Mt25 abs, Cb250r, cbr 1000rr, Yamaha Fz8
    Elinize sağlık güzel bir inceleme olmuş.
    Hocam pcx 125 ile pcx 150 arasında kullanırken hissedilebilecek kadar ivmelenme farkı var mi ? Ben 2014 bws 125 kullaniyorum. Çok memnunum ama kısa mesafeli sehir dışı gezilerinde yetersiz geliyor. Bu yüzden dün bir tanıdığımın yeni kasa esp li pcx 125 ini denedim ama bws 125 ile arasında bir fark göremedim. Pcx 125 11.7 beygir bws 125. 9 beygir ama neden bir fark hissedemedim anlamış degilim.
    Eğer pcx 150 daha iyi hızlanıyorsa 20 haziran gibi almayı düşünüyorum. Etrafımda hic pcx 150 kullanan olmadığı icin deneyemiyorum ve denemeden de almak istemiyorum.
    Pcx 125 in daha seri olacağını düşünüyordum ama dün kullanınca hayal kırıklığına ugradım. Acaba bws 125 mi çok seri anlamadım valla.

  6. #6
    Source53 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2018 Honda Forza
    Alıntı s.e.c adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Elinize sağlık güzel bir inceleme olmuş.
    Hocam pcx 125 ile pcx 150 arasında kullanırken hissedilebilecek kadar ivmelenme farkı var mi ? Ben 2014 bws 125 kullaniyorum. Çok memnunum ama kısa mesafeli sehir dışı gezilerinde yetersiz geliyor. Bu yüzden dün bir tanıdığımın yeni kasa esp li pcx 125 ini denedim ama bws 125 ile arasında bir fark göremedim. Pcx 125 11.7 beygir bws 125. 9 beygir ama neden bir fark hissedemedim anlamış degilim.
    Eğer pcx 150 daha iyi hızlanıyorsa 20 haziran gibi almayı düşünüyorum. Etrafımda hic pcx 150 kullanan olmadığı icin deneyemiyorum ve denemeden de almak istemiyorum.
    Pcx 125 in daha seri olacağını düşünüyordum ama dün kullanınca hayal kırıklığına ugradım. Acaba bws 125 mi çok seri anlamadım valla.
    Hocam 125'lik versiyonu kullanmadığımız için yorum yapamiycam ama şöyle bir video buldum internette belki fikir verebilir size

    https://youtu.be/lCeyNK3XAhE

  7. #7

    Üyelik
    19 Mayıs 2014
    hayırlı uğurlu olsun kazasız belasız sürüşler dilerim tekerin düz bassın

  8. #8
    Source53 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2018 Honda Forza
    Yorumlariniz için teşekkürler arkadaşlar.

  9. #9

    Üyelik
    04 Kasım 2014
    PCX candır.
    Forumda cahil cahil konuşan insanlar var. Eleştiri yaparken üstüne bile oturmayıp yorum yapanlar çıkacaktır.
    Hatırlayanlar vardır kısa bir Pulsar maceram olmuştu. En sonunda pulsardan vazgeçip PCX'e dönünce dünya varmış dedim.
    Yalnız katılmadığım bir nokta var. Arka fren bence iyi değil.

  10. #10
    DKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2013
    125-150 cc de cross tercih edilmeyecekse binilecek tek motor bu. tek beğenmediğim yani arka frenin kampana oluşu, sene 2015 ?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:15 ----------

    Alıntı leopessia adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herşey çok güzel ama gidon bisiklet gibi tasarımını beğenmedim, bir kapak yapılabilirmiş. Tek dezavantaj olarak bunu görüyorum Elinize sağlık. Kazasız belasiz.
    bu şekilde isteyen gidonu 3-5 cm yükselte bilir ya da istediği gidon varsa özelleştirebilir.
    Kurt Ölümüne Yakın Yalnız Olur

  11. #11
    Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Rutherford,Nj
    Motosikleti
    Searching.
    Alıntı DKN adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    bu şekilde isteyen gidonu 3-5 cm yükselte bilir ya da istediği gidon varsa özelleştirebilir.
    Doğru ama ne kadar gerekli, ya da kaç kişi bu motosikleti alıp da gidonunu değiştirmiştir ? O konu biraz tartışılır, ben böyle şık bir tasarıma o gidonu yakışık bulmadım. Gidişi gelişi gerçekten cok iyi 125 cc olanını kullandım sanırım 2012 modeldi ve keyifli bir sukuter. Dediğim gibi gidon biraz basit kaçmış tek eksik bence bu. Ayrıca sizlerin görüşlerinin aksine arka frenin kampana olmasını seviyorum. Kimse saldırıya geçmesin ben daha konforlu buluyorum arka frenin kampana olmasını. Daha iyi eziliyor ve korkusuzca sıkılabiliyor, yüksek süratte ben disk arka freni sıkmaya korkuyorum skuterda.

  12. #12
    DKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2013
    Alıntı leopessia adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Doğru ama ne kadar gerekli, ya da kaç kişi bu motosikleti alıp da gidonunu değiştirmiştir ? O konu biraz tartışılır, ben böyle şık bir tasarıma o gidonu yakışık bulmadım. Gidişi gelişi gerçekten cok iyi 125 cc olanını kullandım sanırım 2012 modeldi ve keyifli bir sukuter. Dediğim gibi gidon biraz basit kaçmış tek eksik bence bu. Ayrıca sizlerin görüşlerinin aksine arka frenin kampana olmasını seviyorum. Kimse saldırıya geçmesin ben daha konforlu buluyorum arka frenin kampana olmasını. Daha iyi eziliyor ve korkusuzca sıkılabiliyor, yüksek süratte ben disk arka freni sıkmaya korkuyorum skuterda.
    bence gerekli ama masraf etmemek ve 2.el de oynanmamış demek için dokunmuyolar ben alsam ilk işim yükseltmek olurdu. Disk fren kullanmak tecrübe ister yoksa çabuk kitler
    Kurt Ölümüne Yakın Yalnız Olur

  13. #13
    Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Rutherford,Nj
    Motosikleti
    Searching.
    Alıntı DKN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bence gerekli ama masraf etmemek ve 2.el de oynanmamış demek için dokunmuyolar ben alsam ilk işim yükseltmek olurdu. Disk fren kullanmak tecrübe ister yoksa çabuk kitler
    Limitine göre çektiğinde kitlemiyor tabiki, ama belki de bu sadece bir hissiyat ben kampanayı daha çok seviyorum scooter için.

  14. #14
    s.e.c - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Kasım 2011
    Şehir
    İzmir Bergama
    Motosikleti
    Duke 250, Mt25 abs, Cb250r, cbr 1000rr, Yamaha Fz8
    Alıntı Source53 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam 125'lik versiyonu kullanmadığımız için yorum yapamiycam ama şöyle bir video buldum internette belki fikir verebilir size

    https://youtu.be/lCeyNK3XAhE
    Eyvallah hocam sagolun. Evet bu videoyu izlemiştim ama birde kullanmak lazım. Bakalım deniycem ilk fırsatta.

  15. #15
    ilkerabi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2007
    Motosikleti
    YOK Şimdi.. Corsa 05
    Şarj dinamosunun MARŞ motoru olarak kullanıldığını tahmin ediyordum ama tam olarak nasıl onu bilmiyordum.
    ACG miş..
    Honda'nın mühendisliğini bağıra bağıra gösteren bir model ve özellikle plastik şase kısımları ile gösterge panelini çok güzel buluyorum.

    Arka fren kampana olması daha iyi, DİSK olanlarda
    1. Arka tekerleği sökmek için egsoz vs bir sürü şey daha sökmek gerekiyor, acayip eziyetli..
    2. Disk olanlarda başarılı frenleme yapan az.. Ama bu da arkada kayma riskini arttırıyor ve ağırlık merkezi skoterlarda arkada olduğu için başka bir tehlike.
    3. Yağmurlu havalar için kampana daha iyi.. (bence, eski scoterimde yağmurlu havalarda arka disk çok az tutuyordu ve balatalar çabucak siliniyordu)

  16. #16

    Üyelik
    04 Kasım 2014
    Yalnız arka lastiği sökmekle diskin bir alakası yok. Ben lastik değiştirirken egzozu da sökmek zorunda kalmışlardı.

  17. #17
    Bthndmrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2015
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    PCX150
    Merhabalar öncelikle, ben şuan activa kullanıyorum 2005 ve motorumu değiştirmek istiyorum açıkcası 17 yaşındayım ve babam artık değiştirme vaktinin geldiğini söyledi benimde aklımda pcx 125 150 var yani marka olarak yine honda ve scooter istiyorum sizce bana olur mu 185 boy 100 kg ? Ayrıca 2012 model üstü 2. El de sıkıntı çıkar mı?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:09 ----------

    Yardımcı olabilecek yok mu ? Deneyimli abilerim?

  18. #18

    Üyelik
    22 Ağustos 2015
    Arkadaşlar bu konunun altına yazmak zorunda kaldım bende pcx 125 var grenaj modifiyesi yaptırmak istiyorum buna body mi diorlar açıkçası pek fikrim yok google da pcx modifications diye arattığımızda şahane modeller çıkıyor bu tarz modifiye yapacak bir yer var mıdır istanbulda bilginiz var mı?

  19. #19
    SAZMAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2015
    Şehir
    Fethiye
    Motosikleti
    Mondial cub 100. Modelsiz
    Merhaba Ben de haftasonuna PCX 125 ile girdim. Şükür. Fotoğraf koymayı bilmiyorum nasıl yapılır ? Değişik bir çanta buldum foto koymak isterim.

    Sevgiler.

  20. #20
    Bthndmrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2015
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    PCX150
    Alıntı SAZMAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba Ben de haftasonuna PCX 125 ile girdim. Şükür. Fotoğraf koymayı bilmiyorum nasıl yapılır ? Değişik bir çanta buldum foto koymak isterim.

    Sevgiler.
    Hocam google a hızlıresimyukle.com yada resim yükle yazarsanız çıkar orda ki yönergeleri izleyin hayırlı olsun
    SAZMAN bunu beğendi.


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)