Honda PCX 150 Kullanıcı İncelemesi
Yaklaşık olarak 3 yıldır motorsiklet kullanıyorum (Ramzey 125cc T22) motorsikletin istanbul'da ki rahatlığına alışmamdan dolayı kendime daha iyi ve güçlü bir motor almaya karar verdim ve Honda PCX 150'de karar kılıp siparişimi verdim.
ilk olarak motorun teknik özelliklerini sizlerle paylaşıyorum.
Honda PCX 150 Teknik Özellikleri
Motor
Sıvı soğutmalı, 4 zamanlı, SOHC, tek silindirli
Motor hacmi (cc) 153
Silindir çapı x strok (mm) 58 x 57,9
Sıkıştırma oranı 10.6 : 1
Maks. Güç (kW@dev/dak) 10/8.500 (13,6 PS)
Maks. Tork (Nm @ dev/dak) 14/5.000
Boyutlar (UxGxY) (mm) 1.930 x 740 x 1.100
Tekerlekler arası mesafe (mm) 1.315
Yakıt kapasitesi 8 lt.
Ağırlık 131 kg
Tekerlek (Ön) 90/90-14M/C (46P)
Tekerlek (Arka) 100/90-14M/C (57P)
Sürüş..
Motorun ilk olarak yol tutuşundan biraz bahsetmek istiyorum, Honda PCX 150 yol tutuşta gerçekten başarılı ve stabil bir motorsiklet konforu ve size verdiği güven gerçekten bu sınıfta mükemmel sayılabilir çukurlara girdiğinizde oluşan darbe amortisörler tarafından güzelce emiliyor tabi buna güzel dizayn edilmiş reyk açısınında etkisi büyük, bu sınıfta bu tip reyk açısı olan motorları görmek zor haliyle motorun rahatlığına büyük katkı sağladığını söyleyebilirim. Bunların haricinde ben rahatsız eden tek şey stepnenin biraz sert oluşu, keşke daha yumuşak yapsalarmış demiyor değil insan ama yinede kötü değil. Honda PCX'de tam led far sistemi kullanıyor kısa ve uzunlar, park lambaları, sinyal ve stoplarda dahil olmak üzere tüm aydınlatma sistemi led kullanıyor bu sınıf bir motorda bunu görmek gerçekten şaşırtıcı.
Bu sınıf motorların en büyük sorunu ufak jantlı olmalarıdır ufak jantlı motorlarda en ufak çukur bile sorundur Honda, PCX'de 14"'lik jantlar kullanmış buda konforu bir hayli arttırmış, önde tek disk fren arkada kampana fren kullanmayı tercih etmiş Honda, bunca özellikten sonra arkada kampana olması beni biraz şaşırttı açıkçası ama frenler gayet iyi bunun en büyük nedenide komine fren sistemine sahip olması. Arka frene bastığınızda ön freni %30 güç vererek otomatik olarak sıkıyor aynı şekilde ön frenede bastığınızda bu durum geçerli.
Park ve kısa far
Sinyal ve uzun far
Kalite ve donanım..
Motorun kalitesini Honda kullananlar az çok bileceklerdir yalnız bu motorun kalitesi bu sınıfın bir tık üstünde olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim, Honda PCX kalite olarak birçok rakibinden daha iyi olduğunu düşünüyorum, göstergelerden gövdeye düğmelerden krom gidona kadar heryerinde kaliteyi hissediyorsunuz bunların haricinde gidonun sol alt tarafında bir göz var ve ufak bir su şişesi rahatlıkla buraya sığıyor yada cüzdanınızı vs. buraya koyabilirsiniz birde buraya çakmak şarjda koymuş Honda tasarımcıları isterseniz çakmak şarjı ile telefonunuzuda şarj edebilirsiniz. Ufak bir detaydan da bahsetmek gerekirse Honda PCX'de hırsızlık için ufak bir önlem alınmış anahtarı direk yuvaya sokamıyorsunuz ilk önce anahtar üzerinde bulunan bir çıkıntı ile ilk olarak anahtar yuvasının kapağını açmanız gerekiyor onu açtıktan sonra anahtarı yuvaya sokabilirsiniz ufak ama bence önemli bir detay olmuş. Yakıt kapağı ve stepneyi kaldırabilmek için anahtarı Seat/Fuel kısmına almanız gerekiyor ve anahtarın sağ tarafında kalan düğmelerden yakıt kapağını ve stepneyi açabilirsiniz. Marş yapmadan önce kontağı marş konumuna aldığınızda arabalardaki gibi bir gösterge testi izliyorsunuz ve sonrasında marşı yapıyorsunuz, gösterge panelinde digital olarak saat, toplam km saati, 100km'de kaç lt yakıt tükettiğinizi görebilirsiniz bunların dışında motor arıza ışığı, start stop lambası ve hararet gibi göstergelerde mevcut panelde.
Motor ve özellikleri
Honda PCX 150'de 153cc'lik bir 4 zamanlı SOHC motor bulunuyor bu motor 13.6 BG ve 14NM gücünde rakiplerinden farklı olarak su soğutmalı bir motora sahip buda sıcak havalarda motorun gücünün düşmesinin önüne geçiyor ve seriliğinden hiçbirşey kaybetmiyor. Su soğutma demişken Honda tasarımcıları radyötörü ön tarafa değilde motorun sağ alt tarafında konumlandırmışlar değişik bir detay. Bunların haricinde en çok etkileyen diğer bir özellikse motora marş düğmesine basmanızla motorun ateşleme yapması, şimdi diyeceksiniz bunda ne var diye
hani marşa bastığımızda marşın sesini duyarız ya bunda öyle birşey yok bastığınız anda motor çalışıyor.
Nasıl bir sistem kullanıldığını bilmiyorum ama mükemmel olmuş kesinlikle bu konuyla ilgili teknik bilgisi olan arkadaşlarımız varsada bilgilerini eksik etmesinler.
Motor sınıfına göre gerçekten seri bir motor ara hızlanmalarıda gayet başarılı ve sizi tatmin ediyor maksimum hız olarakta 120km/h'ı gördüm bundan daha fazla çıkmıyor ve devir kesiciye giriyor motor buda bu sınıf için yeterli bir hız. Bu motorun bir diğer şaşırtıcı özelliği ise start/stop özelliğinin olması :D gidonun sağ kolunda "Idling" ve "Idling stop" düğmesi bulunuyor Idling'de bu özellik kapalı Idling Stop'ta ise bu özellik açılıyor. Bu özellik açıldığında durduğunuzda 4-5 saniye sonra motor kendini stop ediyor ve siz tekrar gaz verene kadar çalışmıyor bu sırada göstergede stop haldeyken lambası yanıp sönüyor motor ateşlendiğinde sönüyor buda ilginç bir özellik.
Birazda tüketimden bahsedersek şuan yol bilgisayarında 100km'de 2.3lt yakıt tükettiğini gösteriyor şuan rodaj dönemimde olduğunuda (Motor 700km'de) düşünürsek gayet iyi bir değer diyebiliriz tabi start/stop açıkken bu değer biraz daha düşecektir ama ben kullanmıyorum şuan için.
Radyatör'ün konumu
Start/Stop Düğmesi
ACG Marş Sistemi
Merak edenler için bununla ilgili ufak bir konu açtım
http://forum.donanimhaber.com/m_1062....htm#106244912
Honda Smart Teknolojisi
Bu teknolojiyi merak edenler içinde bir konu açtım arkadaşlar.
http://forum.donanimhaber.com/m_1063....htm#106348626
Hatalarım ve eksikliklerim olabilir şimdiden kusuruma bakmayın umarım beğenirsiniz, merak ettiklerinizide sorabilirsiniz herkese iyi forumlar.