Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Suzuki GSR 600 Naked Ayrıntılı testi (bol foto içerir) [test]

    REKLAM ALANI
  1. #1
    eralpt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Kasım 2004
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Motosiklet, kamp, bilgisayar
    Selamlar.
    Motosiklet testimiz bu ay Suzuki GSR 600 ile devam ediyor. Uzun bir bekleyişten sonra GSR 600 e kavuştuk. Motosikletin etrafında dolaştığımda, çok modern bir stili oldugunu farkettim. Sinyallerin önde depo ile birlikte olması , arkada ise motorun hatlarını takip ediyor olması çok sade ve hoş bir görünüm kazandırmış.




    Yeni model naked motosikletler ben bulldog köpeklerine benzetiyorum.. Test motorunu teslim aldıgımda 2097 km de idi. İlk gözüme takılan ayrıntı kontagın direksiyonda değil, depoda olması idi ve oldukça hoşuma gitti.



    Kontagı açtıgınızda bir turuncu zemin üstüne siyah rakamlar cümbüşü yaşıyorsunuz 2 saniye boyunca.



    . Check işlemi bittiğinde gösterge panelinde herşey yerine oturuyor. Oldukça sade okunaklı ve işlevsel bir gösterge paneli var. Ortada buyukce bir devir sati mevcut. Devir saatinin her iki yanında LCD bilgilendirme var. Sol kısımda 5 kademeli bir benzin göstergesi, odometre, iki adet tripmetre, saat, yağ basıncı uyarı ikazı ve onun hemen yanında da derece olarak sogutma sıvısı sıcaklığı bilgisi mevcut. Yağ basıncı uyarı ikazı o kadar güçlü ki, gunduz dahi yansa fark etmemek mümkün değil. Sağ kısımda ise hız, digital bir vites göstergesi uzun far ikazı, boş vites ikazı, enjeksiyon ve immobilizer ikazı mevcut. Herşey çok sade ve okunaklı. Vites göstergesi alışılmışın dışında bir olay ben pek kullanmadım. Ama kullanacak, viteste unutacak kullanıcılar veya performasnlı kullanıcılar için oldukça yararlı olabilir.



    Motosikletin gidonundaki kontrol düğmeleri bilindik motosikletlerle tamamen aynı. Sağ kolda engine run/off switchi ve marş düğmesi mevcut. Sol kolda ise sinyal, uzunkısa hüzmeli farlar, dörtlü flaşör ve korna mevcut.

    Motosikletle birlikte Bridgestone Battlax lastikler geliyor. Ön lastik ölçüsü 120/70 ZR 17 ve arka lastik ise 180/55 ZR 17 ölçülerine sahip. Lastikler kuruda ve ıslakta fazlasıyla yeterli limit virajlarda dahi ön hiç bırakmadı.



    Motosikletin 183 kilo boş ağırlığı kullanımı oldukça kolaylaştırıyor. Yani kendimi hiç 600 cc bir motosikletteymişim gibi hissetmedim. Sanki 250 lik bir naked gibi kıvrak bir motosiklet.



    Motosikletin oturuş pozisyonu tam bir naked oturuş pozisyonu. Ne race kadar yatık ne de enduro kadar dik. Uzun boylu olmama ragmen oturuş pozisyonu beni hiç rahatsız etmedi. Ne şehir içinde ne de çevreyolunda. Oturuşla ilgili rahatsız oldugum nokta ise gidon dönüş açısı çok dar. Şehir içi manevralarında kendimi supersport makinede gibi hissettim.140 üstü süratlerde rüzgar ciddi rahatsızlık veriyor. Henüz yeni bir motosiklet oldugu için 3. parti firmalar (givi, ermax vb.) daha ön cam çıkarmamış olabilirler ama mutlaka 2-3 aya bu motosiklete uygun bir cam çıkacaktır. Güzel dizaynlı bir cam motosikleti daha farklı bir görünüme sokabilir ve daha güzel olabilir.




    Fren hissiyatı ne çok iyi ne çok kötü. Dozajlama tam olması gerektiği gibi. Önde 310 mm lik çift piston kaliperli TOKICO marka iki adet disk frenleme görevini yerine getiriyor.



    Arkada ise tek piston kaliperli 240 mm lik bir disk görev yapıyor.



    Ön fren süratli ve agresif kullanımda ısınınca biraz hissizleşiyor ama çok çabuk eski haline dönüyor. Arka fren de siz istemedikçe blokaj yapma eğiimi yok. Frenler genel olarak geçer not alıyor. Ama gözüm ABS aradı dogrusu.

    Motosikletin dizaynı göreceli bir kavram fakat modern dizaynları ben çok begendiğim için dizaynı ve detayları çok hoşuma gitti. Detay işçiliğide gayet başarılı. Farın yuvarlak olmaması, arka stopların ledli olması, eksozun sele altında olması ve sinyallerin depoda olması çok güzel ve modern detaylar. Artık alışmamız lazım bir çok firma boyle yeniliklere gidecek önümüzdeki yıllarda.







    Far aydınlatması gayet yeterli. Hatta fazla bile diyebilirim. Uzun ve kısa hüzmeli farlar görevini başarıyla yerine getiriyor. Yarı oval aynalar, arakayı gayet güzel gösteriyor fakat rahatsızlık duydugum bir başka ayrıntı ise, 6000 devrin üzerinde iken aynalarda arkayı net göremiyorsunuz. Ellerde, selede veya peglerde vibrasyon hissedilmezken maalesef aynalar vibrasyonu fazlasıyla hissediyor ve arkayı net gösteremiyorlar.

    Kullanıcı da arkada oturan kişi de motosikletin selesinde oldukça rahat. Çift renkli sele çok yumuşak değil ama konfor olarak rahatsızlık vermiyor. Zaten fazla yumuşak bir sele motosikleti sportiflikten çıkartırdı.



    Amortisörler bozuk ve stabilize yol ve asfaltta da hiç sorun çıkamardı. İstanbulun derin çukurlarında dahi ön amortisör vurmadı ve sertliği hiç rahatsız etmiyor. Saportif ve konfor kullanımını bir arada rahatlıkla sunabiliyor. Gercekten optimum bir sertlik secilmiş.
    Ön amortisör 43 mm çapında ve ayarlı.





    Motosiklet boşta dahi olsa bir Suzuki klasiği olarak mutlaka debriyaja basmanız gerekiyor marşa basıp motoru çalıştırmak için. Sırası gelmişken konjektörün yerinden hiç hoşlanmadım. Her türlü dış etkene maruz kalabilecek bir yerde motor blogunun hemen önünde, ön tekerlegin attıgı tüm suları ve çamurları yiyecek bir konumda. Oysa sıcak konjektöre yoldaki çamurlu soğuk su gelince birşey olmaması lazım. Herhalde Suzuki mühendisleri düşünmüştür diye düşünmekten kendimi alıkoyamıyorum.



    Bir başka kafama takılan sorun ise enjeksiyondaki program hatası. Motosiklet ısındıktan sonra, rölantide çalışırken ani gaz verip bırakınca stop ediyor. Buyuk ihtimalle yeni versiyon program gelecektir ve servislerce yüklenince sorun ortadan kalkacaktır diye düşünüyorum.

    Motosikletin benzin sarfiyatı ortalama 5.6 litre civarı. Agresif kullanımda 7 litrelere kadar çıkabiliyor. 16.5 litrelik benzin deposunun menzili ~250 km civarında.



    Motosikletin karakteristik özelliklerine gelince, 599 cc lik 38 mm enjeksiyona sahip motorumuzun alt devirleri gayet canlı. 6. viteste 2000 devirde hiç sorunsuz alıp götürebiliyor.
    Vites gecişleri çok rahat ve vites kolu kursu oldukça kısa. Fakat ben 6. vitesi biraz kısa buldum. Yani rakiplerine oranla daha uzun olabilirdi. Performans kullanımında keyfili oluyor ama 100-120 giderken ben birkaç kere keşke 7. vites olsaydı diye düşündüm. 6. vites 6000 devirde 110 ile gidiyor.

    Motorun torku kagıt üzerinde düşük görünse de kullanınca öyle olmadıgını farkediyorsunuz. Zaten motor GSX-R 600 motorunun biraz ehlileştirilmiş hali.





    Özellikle 7500 devirden sonra ses ve güç olarak oldukça keyifli bir hale geliyor. 14.000 devirde redline a girmesine ragmen devir kesici 13800 de devreye giriyor ve hiç bir şekilde motoru redline a sokamıyorsunuz. Gaz tepkisi ise mükemmel diyebilirim. Özellikle tork egrisi çok başarılı ve kararlı, hiç bir devirde aniden koparıp götürme eğilimi veya yıgılma yapmıyor. Motorun sesi alışık oldugumuz 4 silindirli 600 cc lerden biraz daha tok. Hatta standart eksozuyla bile insanı gaza getirebiliyor. Ne peglerde, ne selede ne de gidonda en ufak bir vibrasyon belirtisi yok. Sadece aynalarda görüntü bozukluğu oluyor 6000 devirden sonra. Bir süre sonra kullanıcılardan gelen feedbackler dogrultusunda bu sorunda giderilecektir. Ne de olsa yeni bir model ve bazı aksaklıkların olması gayet normal.

    Sonuç olarak alışılmışın dışında, oldukça modern bir dizayna ve teknolojiye sahip bir naked motosiklet Suzuki GSR 600. 2006 yılında revaçta bir motosiklet olacağını tahmin ediyorum. Zira Avrupa piyasası da modeli oldukça begenmiş durumda. Türkiye'de de iyi bir satış grafigi çizeceğini umuyorum. Tabiki her aracın kendine has + ve - leri oldugu ibi bu motorunda eksileri var. Bunların başında da 6000 devriden sonraki ayna vibrasyonu geliyor. 6. vitesin kısa olması göreceli bir kavram ama beni rahatsız etti. Ön cam şart uzun yol için.


    Ayrıca Suzuki TR nin acele ile motoru istemesi sonucu kafamdaki gibi bir test yapamadım ve videoları çekemedim. Sözde gecen hafta videolar için vereceklerdi ama ses çıkmadı. Bende aramadım. Bu seferki biraz sönük bir test oldu kusura bakmayın.








    TEKNIK OZELLIKLER

    Motor: Sıralı 4 silindirli DOHC 16 supaplı, sıvı soğutmalı.
    Yakıt sistemi: 38 mm elektronik enjeksiyon
    Çap: 67.0 mm
    Strok: 42.5 mm
    Max Güç: 98 HP @ 12.000 RPM
    Max Tork: 68 NM @ 9600 RPM
    Silindir hacmi: 599.4 cc
    Kompresyon Oranı: 12,5 : 1
    Çalıştırma: Elektrikli marş
    Kavrama sistemi: Islak, çoklu disk.
    Aktarma sistemi: Zincir
    Vites kutusu: 6 ileri vites
    Ön çatal açısı: 25,5 derece
    Akü: 12V 12 Ah
    Ön lastik: 120/70 ZR 17
    Arka lastik: 180/55 ZR 17
    Ön fren: Çift piston kaliperle donatılmış 310 mm çapında çift disk.
    Arka fren: Çift piston kaliperle donatılmış 240 mm çapında tek disk.
    Uzunluk: 2,090 mm
    Genişlik: 775 mm
    Yükseklik: 1,075mm
    Aks aralığı: 1,400 mm
    Yerden yükseklik: 130 mm
    Sele yüksekliği: 785 mm
    Kuru ağırlık: 183 Kg
    Yakıt deposu: 16,5 litre
    atid, ardacik ve fatih.met bunu beğendiler.
    Eralp TEREM
    motogiyim.com
    motoregitim.com


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Çok güzel bir inceleme, çok teşekkürler.

  3. #3
    mondial110 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2006
    Şehir
    u.s.a.
    Motosikleti
    HaSaRLı..!!
    harikasın eralp senden bu beklenirdi
    :bounce: 0546465246900

  4. #4
    adalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Mondial 150
    Teşekkürler... Emeğinize sağlık...
    [COLOR="Blue"]TANRI, İNSANLAR UZUN ÖMÜRLÜ OLSUN DİYE BOZCAADA YI YARATMIŞ[/COLOR]

  5. #5
    PHAETONW12 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ocak 2005
    Şehir
    izmir/tire
    hay allah senden razı olsun eralp hocam yahu,bende bu motoru çok merak ediyordum,umarım seneye almak nasip olur

  6. #6
    sinan1983 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Nisan 2006
    güzel bi anlatım tşk.
    hayırlı olsun kazasız belasız.

  7. #7
    serkankiyak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2006
    Şehir
    Tekirdağ-Çorlu
    Motosikleti
    fz6
    Teşekkürler....
    [FONT="Georgia"][FONT="Verdana"][B][COLOR="Blue"][SIZE="2"]Biliyorsan konuş,ibret alsınlar.Bilmiyorsan sus, adam sansınlar..[FONT="Georgia"][/FONT][/SIZE][/COLOR][/B][/FONT][/FONT]

  8. #8
    FutureShock - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    Şehir
    Bodrum
    Motosikleti
    XT660Z Ténéré
    Çok güzel hazırlamışsınız ama ben şu Naked leri bi türlü sevemedim ya
    blueway2 bunu beğendi.

  9. #9

    Üyelik
    25 Eylül 2005
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    '16 Z-One S Mondial
    arkadan cok güzel duruyor...
    Uzaklarda bir güneş doğuyor!..

  10. #10
    motocycleboyreigns - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2006
    Motosikleti
    BMW R26-MZ 251-SRAD 750
    Bu ne ruhsuz,uyuz bir makine böyle...Hiç bir esprisi yok.Yine de eywallah hocam.Programlamadaki hata da garibime gitti?
    blueway2 bunu beğendi.

  11. #11
    repsolypf - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mayıs 2006
    Motosikleti
    honda beat
    tasarim cok guzel...calisma gercekten guzel....

  12. #12
    mostwanted_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ocak 2006
    Şehir
    İst./Bostancı
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 ABS
    teşekkürler

    bu arada fiyatı 16.540 ytl

  13. #13
    cimcime endurocu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2006
    Motosikleti
    gsr600-atv kymco-honda beat_burgman 400
    anlatım için teşekkürler işte bu motor benim motorun aynısı
    rüzgarla yarış

  14. #14
    burdizo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2006
    Şehir
    samsun
    Motosikleti
    bmw f 650 GS
    Çok güzel bir çalışma ellerinize emeğinize sağlık..Ben şahsen bu motoru almayı düşünsem enjeksiyon proğramlaması ile ilgili problem yüzünden vazgeçerdim. sonuçta 16.500 YTL az bir para değil. umarım Suzuki TR yetkilileri de bu forumu okurlar ve buna bir açıklama getirirler.
    Eralp bey çalışma için tekrar teşekkürler...

  15. #15
    ozkansava - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2006
    Şehir
    Nilüfer/Bursa
    Motosikleti
    JONWAY 150 T-2 YY Furnace
    Güzel bir çalışma olmuş tebrikler ve paylaşım için teşekkürler.
    Herkesin üç kişiliği vardır; Ortaya çıkardığı , sahip olduğu , sahip olduğunu sandığı. Alphonse Karr

  16. #16
    EgeKnn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Eylül 2005
    Şehir
    izmir/Karşıyaka
    Motosikleti
    YAMAHA FZR 1000 EXUP
    emeğine sağlık gerçekten çok başarılı bir çalışma olmuş konuyu Test sürüşü bölümüne taşıdım

  17. #17
    kıllıtarkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul/AVCILAR
    Motosikleti
    ALMAYACAĞIM!!!!!!!
    Hocam teşekkürler

  18. #18

    Üyelik
    14 Eylül 2006
    Şehir
    İzmir\hatay
    Motosikleti
    Bombardier ds 650 baja ve Ramzey Scooter
    Valla seneye bu moturu bende almak istiyorum ama acaba bir bilginiz varmı 2007 modelinde abs olucakmı seneye benim alıcagım model de abs olması şart çünkü

  19. #19
    cimcime endurocu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2006
    Motosikleti
    gsr600-atv kymco-honda beat_burgman 400
    Alıntı ozkansava adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Güzel bir çalışma olmuş tebrikler ve paylaşım için teşekkürler.
    benim motorumda gsr 600 ben böyle bir problemle karşılaşmadım mayrıca verdiğim her kuruşunda hakkını keyif olarak ödedi

    Alıntı burdizo adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok güzel bir çalışma ellerinize emeğinize sağlık..Ben şahsen bu motoru almayı düşünsem enjeksiyon proğramlaması ile ilgili problem yüzünden vazgeçerdim. sonuçta 16.500 YTL az bir para değil. umarım Suzuki TR yetkilileri de bu forumu okurlar ve buna bir açıklama getirirler.
    Eralp bey çalışma için tekrar teşekkürler...
    pardon alıntılarda yanlışlık olmuş
    rüzgarla yarış

  20. #20

    Üyelik
    14 Eylül 2006
    Şehir
    İzmir\hatay
    Motosikleti
    Bombardier ds 650 baja ve Ramzey Scooter
    arkadaşlar seneye bu motorda abs olup olmuyacagını bilen yokmu?


1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler