Yeni Kasa Tvs Apache 150 İnceleme-Test
Reklamlar
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Merhaba;
Ülkemizde commuter kategorisinde en çok tercih edilen motosikletlerden biri olan Tvs Apache Rtr 150'nin incelemesiyle karşınızdayız.
2014 yılında ufak bir revizyona giren Tvs Apache 150,yeni kasasıyla bir önceki kasaya nazaran göre biraz daha albenili bir görüntüye sahip.
Ybr ve Cbf’ten daha güçlü,daha performanslı bir motor bloğuna ve daha sportif bir tasarıma sahip olması Tvs Apache’nin belirgin özelliklerinden.
Motosiketin teknik özellikleri şu şekilde;
İncelemeye sağ gidondan başlayalım;
Sağ gidonda;
-Marş düğmesi
-Far On-Off düğmesi
-Switch Stop (Motor Durdurma Düğmesi) yer almakta.
Sol gidonda ise;
-Korna düğmesi
-Sinyal lambası düğmesi
-Uzun-kısa far düğmesi
-Selektör düğmesi mevcut.
Ön far tasarımı.
Ön far ampulü ise Halojen HS 12V, 35/35W.
Gece sürüşlerinde orta seviyede bir aydınlatmaya sahip.
Göstege panelinde ise;
Dijital hız göstergesi
Devir göstergesi mevcut
Devir göstergesi üzerinde üç adet sembol bulunmakta.
Bunlar sırasıyla;
1- Yakıt uyarı göstergesi lambası
Yakıt düşük bir seviyeye geldiğinde yakıt uyarı lambası birkaç km boyunca sürekli olarak yanar. Bu durum sürücüye motosikletin yakıt seviyesinin düşük olduğu ve bir an önce doldurulması gerektiği konusunda uyarı verir.
2- Servis hatırlatıcı gösterge lambası
Bakım süresi geldiğinde, servis hatırlatıcı gösterge lambası kontak anahtarının On konumuna çevrilmesi ile birlikte 10 saniye yanar, bu durum motosikletin bakımı yapılana kadar devam eder
3-Akü şarj göstergesi lambası.
Akünün şarj edilmesi gerektiğinde (düşük akü) akü sembolü ile birlikte kırmızı renkte bir gösterge lambası yanar.
Dijital Hız Göstergesi ise oldukça zengin detaylara sahip;
Göstergenin hemen altında üç adet lamba bulunmakta.
Bunlar;
1. Uzun far gösterge lambası
2. Boş vites gösterge
3. Sinyal gösterge lambası
Göstergede ise ;
Dijital saat
Yakıt göstergesi.
Hız göstergesi ( Hızınızı kilometre/saat cinsinden gösterir.)
Kilometre sayacı
Mesafe göstergesi A ve B
Yüksek hız göstergesi (Top speed)
En kısa zaman göstergesi (0-60 km)
Kilometre sayacı.
Benzin Deposu;
Yakıt deposu kapasitesi : 16,0 litre (rezerv dahil)
Rezerv : 2,5 litre
Sele;
Oldukça rahat,konforlu.
*Sele yüksekliği : 790 mm
Motor Bloğu:
4 zamanlı, hava soğutmalı, tek silindirli OHC
10,4 kw(yaklaşık 14 hp) 8500 d/dk
Maksimum tork (Nm) : 12,5@6000 d/dk
Güç bakımından bu motor bloğu ybr ve cbf’e göre daha güçlü.
Tork değerleri yine ybr’den güçlü (ybr’nin 125 cc olduğunu unutmamak gerek)
Cbf ile aynı.
Motosiklet gerçekten rakiplerine nazaran oldukça seri. Hızlanma ve top speed olarak rakiplerinden daha önde. Özellike 90-105 km/h arasında giderken bile gaz açtığınızda motosikletin verdiği tepki ybr ve cbf’e göre daha güzel.
Eğimi görünce ve biraz rüzgarı arkanıza alırsanız 120 km/h’lara çıkması kolaylaşıyor. Biraz daha zorlarsanız 130’lara çıkıyor. Ben 130’a kadar çıktıktan sonra tamam bu kadar yeter dedim. Tabi ön dişli modifikasyonu ile bu hızı daha yukarı çekmek mümkün.
Ancak çok gerekli bir durum değil bu. Neticede şehir içi ve a noktasından b noktasına ekonomik yolculuklar için tasarlanmış bir commuterdan bahsediyoruz.
Stabil 90-95 km hız ile uzun yolda gayet güzel yolculuk etmek mümkün. Bu hızlarda sollama için gazı çevirdiğinizde motosikletin ben gitmiyorum,vites düşür dememesi,gaza halen tepki veriyor olması gerçekten güzel bir detay.
Motor bloğunun sağlamlığı konusunda ticari maksatla motosikleti kullanan kurye arkadaşlarımızın motor üstünde yapmış olduğu kilometreler ve motosikletin yıllardır piyasada tutunuyor olması bizim için gerekli referansı vermekte.
Gelelim titreşim konusuna. Motor bloğu dediğimiz gibi sınıfının en güçlüsü. Bu gücü sağlarken biraz titreşim söz konusu. Yüksek devirlerde elcik ve peglerde hissedilir derecede var. Hatta 110 km/h’dan sonra aynalarda biraz bulanıklık söz konusu.
Ancak bu zangır zangır ,böbrek taşı düşüren tarzda bir titreşim kesinlikle değil.
Uzun yolda mola verdiğinizde ya da yolculuğunuzu tamamladığınızda titreşimin verdiği olumsuz bir hissiyatla karşılaşmadım ben. 2 saatlik 150-160 km’lik şehirler arası yolculuğumda 90km'nin altına düşmeden,yüksek devirlerde yani titreşimin arttığı devir aralığında yapmış olduğum sürüşün sonunda beni kesinlikle titreşim rahatsız etmedi.
Tabi göreceli bir kavram bu titreşim konusu. Bizim rahatsız olmadığımız bu titreşimden bir başkası rahatsız olabilir.
Ancak motosikletin uzun yolda cbf ve ybr’ye çok daha güzel performans gösteriyor olması oldukça keyif verici bir unsur.
Ayrıca motosiklette ayak marşı da mevcut.
Karbüratör ;Mikuni BS-26
Motosiklet gerçekten yakıt olarak rakipleri gibi az yakan bir özelliğe sahip.
Kullanıma bağlı olarak 100 km/de 2.4-3.0 arası ortalama değerler söz konusu.
Egzoz.
Ön fren;
270 mm disk fren.
Arka fren.
130 mm kampana fren.
Tvs Apache'nin frenajı oldukça güzel. Lastiklerin daha iyi bir takım lastikle değiştirilmesi frenajı kusursuz hale getirebilir.
Lastikler;
Lastik ebadı Ön : 90/90 x 17 (İç lastiksiz)
Arka : 110/80x17 (İç lastiksiz)
Rakipleri gibi Tvs Apache’nin de stok lastikleri maalesef ki yol tutuşu bakımından çok güven vermiyor.
Değiştirmekte fayda var.
Ön amörtisörler;
Arka amörtisörler
Ters monotüp, gazlı, dikdörtgen salıncaklı, 5 kademede ayarlanabilir amortisörler.
Stop/fren lambası;
LED göstergeler (0,5W/3,5W)
Motosiklette orta ayak ve yan ayak mevcut.
Oturuş Pozisoyonu
Birkaç genel resim;
Son olarak;
Tvs Apahce rakipleri Cbf 150,Ybr 125,Cb 125 gibi modeller içinde en güçlüsü,en performanslısı olarak dikkat çekiyor.
Tasarımı dikkat çekici. Hatta 2011'de tasarım değişikliğine giden Yamaha Ybr 125'in,Tvs Apache'nin tasarımına benzediğini söylemek mübalağa olmayacaktır.
Oturuş pozisyonu ybr ve cbf kadar dik değil.
Yakıt konusunda oldukça ekonomik,sağlamlığı kanıtlanmış.
Gücün getirdiği bir titreşim var diyebiliriz.
Motosikletin artıları
*Kategorisinde en güçlüsü
*Kategorisinde tasarım olarak en albenilisi
*0-80 km'ye kadar hızlanması çok iyi. (Bir commutera göre)
*Dijital gösterge.
Motosikletin eksileri
*Rakiplerine nazaran titreşimli olması.
*Servis ve bayi ağının rakipleri kadar yaygın olmayışı.
Bknz: http://www.tvsturkiye.com/bayiler.asp
Nisan 2015 itibari ile fiyat:5.880 Tl
Faydalı ve fikir vermesi ümidiyle...
Reklamlar
-
Objektif ve güzel bi inceleme olmuş.. Almayı düşünen kafası karışık olan arkadaşlara fikir verecektir.. Elinize sağlık ..
TVS Apache 150 9Bin Km ..- Gilera Runner 200 33Bin Km ... - Honda Cbr 125r 36Bin Km ... TVS Apache 150 33Bin Km... Pulsar 200NS.. Dominar D400
Motor surerken O AN ORADA olun..Ne o anin onunde, ne ardinda..!
-
kendimde 3 kötü özelliğini yazayım 1.cisi ön amörtisör çok fazla yumuşak2.cisi orjinal lastikleri kötü ebatlarında lastik seçeneği fazla yok3. cüsü de malum titreşimi bazen ben rahatsız oluyom bazende aklıma bile gelmiyor ruh halime göre diğer türlü üçüncü senem hiç bir arızasını görmedim
-
İnceleme çok güzel olmuş elinize sağlık en yakışıklı 150cc tartışmasız fiyatı beni aşmasaydı kesinlikle drift yerine alacağım ilk motorum bu olurdu
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
EneS_Turker adlı üyeden alıntı
Objektif ve güzel bi inceleme olmuş.. Almayı düşünen kafası karışık olan arkadaşlara fikir verecektir.. Elinize sağlık ..
Çok teşekkür ederim,sağolun.
orh adlı üyeden alıntı
kendimde 3 kötü özelliğini yazayım 1.cisi ön amörtisör çok fazla yumuşak2.cisi orjinal lastikleri kötü ebatlarında lastik seçeneği fazla yok3. cüsü de malum titreşimi bazen ben rahatsız oluyom bazende aklıma bile gelmiyor ruh halime göre diğer türlü üçüncü senem hiç bir arızasını görmedim
Katkınız için çok teşekkürler,kazasız,belasız keyifle sürüşler dilerim size.
fatih581 adlı üyeden alıntı
İnceleme çok güzel olmuş elinize sağlık en yakışıklı 150cc tartışmasız fiyatı beni aşmasaydı kesinlikle drift yerine alacağım ilk motorum bu olurdu
Teşekkürler,her motosikletin kendine göre bir güzelliği var. Drift'te çok keyifli bir motosiklet
-
İnceleme güzel olmuş, teşekkürler. Açıkçası motora balansör koymayıp alınan 14 BG güç bir şey ifade etmiyor. Bu Hintlilerin artık herkes gibi balansörlü motor yapmaya başlamaları lazım. Titreşimi yüzünden ve o fiyatıyla bunu kesinlikle almam. Bir de şunu merak ediyorum, adı titreşimle anılan pahalı bir motosikleti hiçbir bayide test ettirmeyen distribütör neyine güveniyor acaba ?
-
Mod olarak uğraşıp böyle detaylı ve güzel bir inceleme yapmanız çok iyi olmuş,almak isteyenlere yardımcı olacaktır bu konu
-
Uğur emeğine sağlık. Güzel inceleme olmuş.
Bende bişey ekliyeyim. Apachenin oturuş pozisyonu commuterden çok racing havasında. Uzun boyluların rahat edemeyeceği kesin.
Ama hakikaten makina güzel gidiyor. Ve yakışıklı. Hakkını yemiyelim.
Titreşimi de yorucu değil. Ama var.
Genede ybr ve muadillerini tercih ederim. Hemm parçası ucuz hem yağ yakmaz.
yaş:34 evli 2 çocuklu (bajaj boxer kullanmakta.)
salcano wolf: 0 km (05.01.2013)...->....45.000km (13.01.2016) !...
bajaj boxer: 0 km (13.01.2016)...->.... ?
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Seko adlı üyeden alıntı
İnceleme güzel olmuş, teşekkürler. Açıkçası motora balansör koymayıp alınan 14 BG güç bir şey ifade etmiyor. Bu Hintlilerin artık herkes gibi balansörlü motor yapmaya başlamaları lazım. Titreşimi yüzünden ve o fiyatıyla bunu kesinlikle almam. Bir de şunu merak ediyorum, adı titreşimle anılan pahalı bir motosikleti hiçbir bayide test ettirmeyen distribütör neyine güveniyor acaba ?
Yorumunuz ve katkınız için ben teşekkür ederim.
CrosseR adlı üyeden alıntı
Mod olarak uğraşıp böyle detaylı ve güzel bir inceleme yapmanız çok iyi olmuş,almak isteyenlere yardımcı olacaktır bu konu
Teşekkür ederim,almak isteyipte kafasında acabaları olanlar için ufakta olsa bir fikir verebildiysek ne mutlu
tahsins adlı üyeden alıntı
Uğur emeğine sağlık. Güzel inceleme olmuş.
Bende bişey ekliyeyim. Apachenin oturuş pozisyonu commuterden çok racing havasında. Uzun boyluların rahat edemeyeceği kesin.
Ama hakikaten makina güzel gidiyor. Ve yakışıklı. Hakkını yemiyelim.
Titreşimi de yorucu değil. Ama var.
Genede ybr ve muadillerini tercih ederim. Hemm parçası ucuz hem yağ yakmaz.
Tahsin abi teşekkür ederim.
Gücün getirdiği bir titreşim var. Commuterlar içinde de dediğin gibi oldukça albenili.
Ben keyif aldım açıkçası tvsnin sürüşünden
-
tahsins adlı üyeden alıntı
Uğur emeğine sağlık. Güzel inceleme olmuş.
Bende bişey ekliyeyim. Apachenin oturuş pozisyonu commuterden çok racing havasında. Uzun boyluların rahat edemeyeceği kesin.
Ama hakikaten makina güzel gidiyor. Ve yakışıklı. Hakkını yemiyelim.
Titreşimi de yorucu değil. Ama var.
Genede ybr ve muadillerini tercih ederim. Hemm parçası ucuz hem yağ yakmaz.
Tvsler yağ mı yakıyormuş tahsin abi ? Cbf mi bu ?
TVS Apache 150 9Bin Km ..- Gilera Runner 200 33Bin Km ... - Honda Cbr 125r 36Bin Km ... TVS Apache 150 33Bin Km... Pulsar 200NS.. Dominar D400
Motor surerken O AN ORADA olun..Ne o anin onunde, ne ardinda..!
-
11 Temmuz 2015, 14:50
#11
Balansörsüz yada düşük ağırlıklı balansör ile cbf de 14 hp güç verir.
-
20 Haziran 2018, 00:39
#12
Merhabalar motordan anlayan abilerime gelsin soru ben ogrenciyim bu motoru almayi dusunuyorum ama bir abim dedi cok yol yapcaksan bakimi seni zorlar 2000 km de bir bakim yapmak lazimmis bilgisi olan yazabilirmi
-
20 Haziran 2018, 00:56
#13
Arif1628 adlı üyeden alıntı
Merhabalar motordan anlayan abilerime gelsin soru ben ogrenciyim bu motoru almayi dusunuyorum ama bir abim dedi cok yol yapcaksan bakimi seni zorlar 2000 km de bir bakim yapmak lazimmis bilgisi olan yazabilirmi
bakım dediği yağ zincir 2500 de bir yağını değiştirirsin arada zinciri yağlarsın standart şeyler her motorda olan
Sevmek için yaşlanmayı,frene basmak için yolun bitmesini bekleme..
-
20 Haziran 2018, 01:25
#14
ozan1991 adlı üyeden alıntı
bakım dediği yağ zincir 2500 de bir yağını değiştirirsin arada zinciri yağlarsın standart şeyler her motorda olan
Tesekkurler abi baya bilgin var senin yav
-
20 Haziran 2018, 01:34
#15
Arif1628 adlı üyeden alıntı
Tesekkurler abi baya bilgin var senin yav
hayır tam tersi çokta bilgili değilim forumu takip ediyorum bende birşeyler öğrenmek için öğrendiğim çoğu şeyide buradan öğrendim
Sevmek için yaşlanmayı,frene basmak için yolun bitmesini bekleme..
-
20 Haziran 2018, 02:29
#16
Resmi sitede 8700 lira fiyat yazıyor. Açıkçası aynı paraya activa alırım. Sonuçta iş harici kullanacağım bir vasıta. İş için alınacaksa bence şu iki nedenden dolayı ben almam ; titreşim ve rahatsız oturuş pozisyonu.
-
20 Haziran 2018, 03:01
#17
Mikuni adlı üyeden alıntı
Resmi sitede 8700 lira fiyat yazıyor. Açıkçası aynı paraya activa alırım. Sonuçta iş harici kullanacağım bir vasıta. İş için alınacaksa bence şu iki nedenden dolayı ben almam ; titreşim ve rahatsız oturuş pozisyonu.
hocam piyasası olmadığı için 6 bine 0 gibi 2. eller var bu motoru 0 almak saçma ben ne kadar yapmış olsamda bu hatayı
Sevmek için yaşlanmayı,frene basmak için yolun bitmesini bekleme..
-
20 Haziran 2018, 03:58
#18
Motorunla barışık olmayı, elde olanın kıymetini bilerek kabullen. Benim hiç motorum yok, apache de olsa razıyım valla. Ama çok param olsa bunu sıfır almam tabi.
-
20 Haziran 2018, 09:46
#19
Arif1628 adlı üyeden alıntı
Merhabalar motordan anlayan abilerime gelsin soru ben ogrenciyim bu motoru almayi dusunuyorum ama bir abim dedi cok yol yapcaksan bakimi seni zorlar 2000 km de bir bakim yapmak lazimmis bilgisi olan yazabilirmi
2 lt yağ 20 tl, yağ filtresi 15 tl 35 yapar. 20 tl ye de kendine 17mm ve 8mm anahtar alır kendin yağı boşaltır yenisini doldurursun. yapamam dersen motorcu 20 tl ni alır. 2000 km için çok değil bence. bujisi 150000km gidiyor. hava filtresi değişimi 8000km. sen düşün.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler