Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Yamaha Ybr 125, 2006 & 2013 Modelleri Test-İnceleme

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Herkese selam ve sevgiler.

    10 senedir ülkemizin motosiklet piyasasında kendini ispatlamış,sağlamlığı,pratikliği,ekonomikliği,yede k parça konusundaki avantajı ile hepimizin hakkında az çok bilgi sahibi olduğu Yamaha Ybr 125'i bol fotoğraf desteğiyle incelemeye,sizlere görüşlerimizi aktarmaya çalışacağız.

    Şimdi diyebilirsiniz ki; -Kardeşim zaten motosiklet belli,10 senedir Türkiye'de neyini test edip,anlatacaksın.

    Ki böyle bir tepkide bulunmanız doğal ve haklı bir serzeniş olabilir.

    Ancak benim bu yazıdaki amacım yeni başlayacak ya da motosiklet hayatına küçük cc ile devam etmek isteyipte daha önce ybr tecrübesi olmayan,ybr almak isteyen,kafasında "acabaları" olan arkadaşlarımıza az da olsa fikir verebilmek.

    Yazıda 2006 model ve 2013 model iki Ybr 125 resimlenerek,sizlere aktarılacak.

    Umuyorum ki sizler için faydalı olur.

    Öncelikle Yamaha Ybr 125'in tarihçesinden biraz bahsedelim.

    Yamaha YBR 125, Yamaha Motor Company Ltd.'in hafif sınıf kategorisindeki motosikletidir.

    Popüler "Standart Naked" tarzına sahip YBR125; 123,7cc hacminde, tek silindir, 4 zamanlı, hava soğutmalı, 2 sübaplı yandan egzantirik zincirli, elektrik marşlı ve CDI ateşlemeye sahiptir.

    Motorun vibrasyonunu minimuma indiren, karşı krank-şaft dengeleyici mevcuttur. Motor gücü 8,000 devirde 12 beygir, torku ise 6,500 devirde 11.6 newton metredir ama avrupalı versiyonları (2005) 7600 devirde 10,3 beygir ve 6500 devirde 10 newton metre tork vermektedir. Bunun sebebi avrupalı versiyonlarında "Katalitik Konvertör" bulunmasıdır.

    Düşük ses çıkışına sahip, ekonomik ve dayanıklı bu motor Sherco motorcycle tarafından CityCorp 125 modelinde de kullanılmıştır.

    Yamaha YBR125'in 2000 yılında Brezilya'da başlayan macerası, daha sonraları Ekvator, Peru, Venezuela, Arjantin, İtalya ve Türkiye'de devam etmiştir.

    2003 yılında Çin'deki Jianshe Motorcycle Co., Ltd ile üretime geçen Yamaha YBR 125 modeli, 2003-2005 arasında 200.000 adet satmıştır. 125cc kategorisinde en iyi balansa sahip motor olan YBR125 sağlamlığıyla da kendini ispatlamıştır.

    Şasesi, MBK Sanayi tarafından Elmas-Tipi denilen Bükülmeyen-Çelik borundan üretilmiştir. Uzun ön süspansiyonlara ve ayarlanabilir arka amortisörlere sahiptir.

    Sıradışı bir tarz sahibi olan YBR125, uzun sayılabilecek bir seleye, güzel şekillendirilmiş metal benzin deposuna, şık kuyruk tasarımına, bu güzel çizgisini tamamlayan arka park/fren lambasına, sinyal ve aynalarına kadar yüksek kalitede üretilmiştir. Ayrıca Mikuni karbüratörlü yakıt sistemine ve ön disk frene sahiptir.
    Kaynak: http://tr.wikipedia.org/wiki/Yamaha_YBR_125

    İncelememize kendi motosikletim 2006 model Ybr ile başlayalım.



    Kullanmakta olduğum resimdeki Ybr 2006 model. 34070 km'de.

    Geçen yıl forumdan tanıdığım Kor@y nickli sevgili Koray Abinin vesilesiyle ve bana önermesiyle yine forumdan Cem68 nickli Sevgili Cem Abi'den 15.200 küsür kmde satın almıştım.

    2006 model bir motosikletin 15.200 küsür km'de olacağına aslında hiç inancım yoktu.

    Ama Cem Abi'ye motosikleti görmek için gittiğimde yaklaşık 1 saatlik incelemenin ardından hakikaten tertemiz bir motosiklet olduğuna kanaat getirdim ve satın aldım.

    Motoru incelemeye gittiğimde her soruma bıkmadan,usanmadan cevap veren Cem Abi'ye ve vesile olan,Uğur bu motoru kaçırma diye tavsiyelerini eksik etmeyen Koray Abi'ye tekrar buradan teşekkürler.

    2006 Yamaha Ybr 125


    Gidondan başlayalım


    Gidonun sağ tarafındaki kumandada sadece marş butonu var,oldukça sade ve basit.


    Sol tarafta ise; Uzun-Kısa Far Tuşu,Sinyal ve Korna Butonu mevcut.



    Göstergede ise;
    Km göstergesi,Km sayacı,tripmetre,devir saati,benzin göstergesi mevcut. Oldukça basit ve sade bir tasarım var. Gece aydınlatması başarılı göstergenin.

    Göstergelerin hemen altında ise sırasıyla;

    Sağ-Sol sinyal,uzun far ve boş vites ışığı mevcut. Vites göstergesi yok. Ancak yeni başlayan arkadaşlar bunu dert etmesinler. Kısa sürede öğrenmek mümkün.



    Motor bloğu ile devam edelim.

    Motor bloğumuz Tek silindir, hava soğutmalı, 4-zamanlı, SOHC motor. 124 cc.

    124 cc'lik bu motor 6000 devirde maksimum torkunu 9.5 Nm olarak veriyor.

    Maksimum gücünü ise 7800 devirde 7.3 kW (yaklaşık 9,8 hp) olarak sunuyor.



    Egzoz son derece sessiz.



    Son aktarım grubu;

    Fabrika çıkışı gelen zincirimizin markası Did. Ön dişli 14t arka dişli 45t. Eğer zamanında bakımları yapılırsa bu zincir dişli seti en kötü ihtimalle 30.000-35.000 km gider. Benim zincir dişli grubu henüz değişmedi ancak "yavaş yavaş beni değiştirmenin zamanı geliyor dikkat et" diyor..

    Ybr'de 15 ön dişli kullanımına gelince ben yaklaşık 200-250 km denedim. Pek memnun kalmadım. Zaten tork ve güç olarak oldukça zayıf olan motoru iyice güçsüz hale getiriyor,keyif vermiyor. Ancak vites araları uzuyor. Uzun yolda son hızı etkilemiyor. Sadece daha az devir çevirerek yol almanızı sağlıyor. Kısacası ön dişli modifikasyonu göreceli bir kavram. Memnun olanda var,olmayanda.



    Ybr'nin ön freni Hidrolik tek disk,220 mm. Motor için oldukça yeterli.

    Fabrika çıkışı lastikler oldukça kötü. Yeni başlıyorsanız değiştirmekte fayda var. Lastikler eski modellerde iç lastikli ancak tubeless'e çevirilebiliyor.

    Ben her iki lastiği de tubeless'e çevirdim,herhangi bir sorun olmuyor. İç lastikle piyasaya sürülen eski kasalardan sonra Yamaha Esd ile birlikte lastikleri tubeless olarak değiştirmiş.



    Arka fren ise Kampana,130 mm.



    Arka amörtisörler.
    Sert-Standart-Yumuşak olmak üzere 3 ayar kademesi var.



    Ön far açıkçası çok yeterli değil. Birkaç kez değişik ampüllerle denemelerim oldu. En son sürekli gittiğim usta 10 liraya sarı bir ampül verdi. İngiliz malıymış,adını,markasını bilmiyorum. Ama cok memnun kaldım,uzunları yakınca zifiri karanlıkta bile son derece güzel aydınlatıyor. Eğer bu fardan beklentilerimi karsılayamasaydım xenon takmayı düşünüyordum ama su an gerek duymuyorum.

    Farda film yok,ampulden kaynaklı bi sarılık



    Korna;

    Ybr'nin kornası gerçekten çok güçlü,farkındalığı arttırıyor. Gerektikçe kullanmak gerekiyor,malum trafikte ayna ve sinyal kullanma sorunu yaşayan çok sürücü var.



    Sele;
    Oldukça rahat,ancak bir saate kadar olan sürüşlerde. Uzun yolda bir saatten sonra sele adeta taş kesiliyor. Mola vermek ya da başka çözümler üretmek şart. O konforlu sele bir saat sonra nasıl bu kadar rahatsız oluyor anlamıyorum

    Artçınız eğer zayıfsa iki kişilik gezilerde de oldukça yeterli.



    Karbüratör;

    Mikuni marka karbüratör oldukça ekonomik bir sürüş sağlıyor.



    Benzin Deposu;

    Esd'ye kadar olan modeller 12 litre olan benzin deposu Esd modelinde 13 litre benzin kapasitesine sahip.

    Benim ybrde kapasite 12 litre. Bunun yaklasık 1,5 litresi yedek,10,5 litresi ana depo. Aslında kitapçıkta 9 litre ana depo 3 litre yedek desede ölçümlerimde 10,7 litre sonra yedeğe düştü ana depo. Ya kitapçıkta ya benim depoda bi sorun var sanırım.



    Ayrıca motosiklette ayak marşı mevcut,aküyle alakalı sıkıntı yaşarsanız vurun ayak marşına gitsin !



    Aynalara kör nokta aynası şart.Ben iki kere taktım,ikisde düştü.



    Birkaç genel resim;







    Şimdi de 2013 model Yamaha Ybr Esd ile ilgili birkaç resim atalım. Esasında ufak kozmetik değişiklikler dışında fark yok diyebiliriz.

    Kumandalar aynı,değişiklik yok.





    Gösterge tasarımında değişiklikler var. Eski kasaya göre daha şık bence.



    İlaveten uyarı lambalarına motor arıza lambası da eklenmiş.

    Ön fren;


    Egzoz eski kasaya göre farklı,nikelaj değil.


    Zincir dişli takımı,amörtisörler,frenler,sele,kumanda grubu gibi noktalarda fark yok. O yüzden aynı resimleri tekrarlamak istemedim.

    Karbüratör;
    Tps Donanımlı Mikuni Marka



    Lastikler;
    Naylon Değişmekte fayda var. Ön ve arka tubeless



    Motosiklet görünüm olarak biraz daha sportif hale getirilmiş.

    Depoya grenaj eklenmiş;





    Ön far tasarımı uzay kafa modellerinde olduğu gibi tasarlanmış.




    Birkaç genel resim ;







    İki motorun yan yana resimleri;








    Genel Değerlendirme;

    Performans:

    Yamaha Ybr 125 şehir içinde çok başarılı.Hafif olan motorun kontrolü,hareket kabiliyeti gerçekten çok güzel.
    Yoğun trafikte çok kolay hareket edebiliyorsunuz. Oldukça seri sayılır. İlk üç vites sonunda motoru zorlarsanız 80 km/h'a kadar çok rahat çıkıyor.

    2006 modelin uzun yolda stabil gittiği maksimum hız 100-105 km/h arası. Yolun ve havanın durumuna göre 110-115 km/h'lara da çıkabiliyor ama nefesi kesiliyor. 2013 model ise 110 km hız ile sabit gidebilirken 115-120 km/h'a çıkabiliyor şartlara göre. Şunu belirtmekte fayda görüyorum. 2013 model ybrnin rodajı oldukça dikkatli yapıldı ve kitapçığa harfiyen uyuldu.

    Öyle basmazsan sağır kalır diyen arkadaşların dikkatine

    Maksimum hız olarak ben 125 km/h gördüm 2006 model ile. 2013'te ise 5 km'lik bir top speed farkı olabilir. Ancak bu motorun en keyifli hızı 80 km/h. Yüksek süratler hem size,hem motora işkenceden başka birşey değil. Artçılı kullanımlarda aşırı bir performans kaybı olmuyor. Her şartta,her yolda ben giderim diyor motor.

    Açıkçası bu motordan yüksek performans bekleyenler biraz hayal kırıklığı yaşayabilirler.Altı üstü 124 cc bi motor.

    Uzun yolda genelde 70-80 km/h'larda kullanıyorum. Trafiğe uyum sağlamam gereken noktalarda motor kolaylıkla 90-95 km/h ulaşıyor. Acelem varsa eğer 100-105 km/hlarda birazda motoru sıkıştırarak kullandığım zamanlar çok oldu. Ne şişme,ne stabilizasyonunda sorun ne de başka bir kusuru oldu.

    +45 derece sıcaklıkta -10,-15 derece soğukta çalışması,ritimi hep aynı.

    Konfor:

    2006 model tamamen naked olduğu ve oldukça hafif olduğu için rüzgarlı havalarda çekilmez hale geliyor. Rüzgar performansı neredeyse yok edecek konuma gelipte,motor hafifliğinden ötürü bi sağa,bi sola yelkenli misali gidince nefret ediyorum ybrden.

    Sele uzun yolculuklarda bir-iki saat süreden sonra taş kesiliyor . Bol bol mola vermek şart. Ya da seleyi daha konforlu hale getirmek için başka alternatifler düşünülebilir.

    2013 modelde ise grenajların faydasını görüyorsunuz. Biraz daha az rüzgara maruz kalma ihtimali söz konusu.

    Titreşim üst devirlerde var. Ancak kesinlikle rahatsız etmiyor. Tarif etmek gerekirse Cb 125 E'den az Cbf 150'den fazla

    Sağlamlık:

    Ybr ile bir senelik 19.000 km maceramızda yaz kış,yerine göre sert,yerine göre sakin kullanımların sonucunda motor standart bakımlarının dışında masraf istemedi. 2-3 kez motoru olduğu yerde yatırdım,kılcal çizikler oldu. Bir kere 25 km/h ile giderken düştüm. Sadece manetler eğrildi,başka hiçbir sorunu olmadı.

    Motor aksamı zaten kalitesini ispatlamış. 100.000 hatta 200.000 yapan kullanıcılar var. Yağ değişimlerini aksatmayın,sürekli redline'da kullanmayın motor aksamı gercekten üzmüyor. Hatta zaman zaman canını cıkartırcasına kullanıyorum,yine de tık demedi. Bu açıdan ybryi seviyorum. Malzeme kalitesi gercekten güzel.

    Yakıt tüketimi;
    Esd ile en az 100 km'de 1.8 en fazla 3.0 litre tüketim değerlerini gördüm. Sakin sürüşte ortalama 100 km'de 2.0-2.4 lt arası değerler ortalama denebilir.

    2006 model ile de en az 100 km'de 2.1 en çok 3.3 litre tüketim değerlerini hesapladım. Ortalama vermek gerekirsede 100 km'de 2,3-2,7 arası değerler normal denebilir.

    Tabi sert kullanımlarda örneğin 9000-10000 devirde vites değişimi,sürekli 9000-10000 devirde kullanım vb. yakıt tüketiminiz 125 cc'lik bir motora göre oldukça can sıkıcı olacaktır.

    Yedek Parça;
    Ybr'nin yedek parça konusunda oldukça fazla alternatifi var.
    Örneğin 20 liraya da arka çamurluk alabiliyorsunuz 70 lirayada.
    5 liraya da fren balatası var 50 lirayada.
    Zincir dişli seti orjinal set olarak ortalama 300 lira,piyasada 50 -120 tl arası onlarca zincir dişli seti var.

    Ancak orjinal yedek parça konusunda fiyatlar biraz fazla denebilir. Örneğin benzin deposu 500 küsür liraydı en son. Ancak yan sanayi alırsanız 200-250 liraya bulmak mümkün.

    Hayati önem taşıyan parçalar için bence orjinalinden şaşmamak gerekiyor.


    Motosikletin Bana Göre Artıları;

    -Sağlamlık
    -Ekonomik Yakıt Tüketimi
    -Şehir içi kullanımının başarılı olması
    -Bol ve ucuz yedek parça seçeneği
    -Bakım maliyetlerinin düşük olması

    Motosikletin Bana Göre Eksileri;

    -Cılız yapısı sebebiyle uzun yolda ve rüzgar karşısında keyifsiz hale gelmesi
    -Performans olarak biraz daha iyi olabilirdi
    -Orjinal yedek parçalarda fahiş fiyat.(2006 model ybr yan kapak takımına 500 Tl fiyat verdiler)
    -Aksesuar kaldırmaması. Mesela bi cbf gibi geniş hacimli topcase motosikletle yakısmıyor. Hemde yüksek hızlarda rüzgardan dolayı savrulmanıza yol açıyor. Ybr için maksimum 35 litre topcase yeterli.

    Kimler Almalı;

    Az yaksın,sağlam olsun,çok gitmesede olur diyenler.
    Yeni başlayanlar.
    Motosikleti ticari amaçla kullanacak olanlar.
    Büyük cc motosikletinin yanına küçük cc bir motosiklet düşünenler.



    Kronik olarak sorunlardan bahsetmek gerekirse;

    Nadir de olsa krank bilya sorunu. 20.000-30.000 km'lerde değiştiren birkaç arkadaş var.

    Kalkıştaki titreme sorunu. Bunu tamamen çözmek mümkün ama yağ değişimi,balata değişimi,debriyaj tel ayarı ile minimize etmek de çözüm yollarından biri.

    Elimizden geldiğince kesinlikle profosyonellik iddiasından uzak bir şekilde Yamaha Ybr 125'i sizlere tanıtmaya,yeni almayı düşünen arkadaşlara anlatmaya çalıştık. Umuyorum ki faydalı olur.

    Keyifli Forumlar

    Uğur AK

    Not: "Eksik kaldığımız noktaları,"şurası şöyle olsaymış daha iyi olurmuş tarzındaki yapıcı eleştirilerinizi","bende ybr kullandım yazdıklarınla bunun alakası yok kardeşim" şeklindeki yorumlarınızı çekinmeden yazabilirsiniz.

    Yazı tamamen bilgilendirici ve faydalı olabilmesi ümidiyle yazılmıştır.
    ismeter, chefss, Mr.Yldrmdmr ve 20 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Berkay* - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2014
    Şehir
    İstanbul / Eskişehir
    Motosikleti
    Superlight / 48
    Valla ilk motor olarak eski kasa ybr yeni kasa ybr ve bajaj boxer arasında kaldım bu konu benim için ilaç sanırım ama yarın işe erken gideceğim için suan okuyamıyorum işte okuyacağım hepsini simdiden yerimi ayırtayım dedim

  3. #3

    Üyelik
    16 Nisan 2014
    Şehir
    tayvan
    Motosikleti
    Suzuki gn250
    elinize emeğinize sağlık keyifle okudum

  4. #4
    hayat2teker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Aralık 2012
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    YBR 250
    Alıntı Uğur Ak adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Karbüratör;

    Ancak yaz-kış sürekli jikle istiyor. Sabahları ilk çalıştırmada yaklaşık bir dakika ısıtmak şart.
    Öncelikle bu detaylı incelemeniz için teşekkür ederim.

    Ancak düzeltmek istediğim bir kısım var ki o da yukarda alıntı yaptığım kısım. Ben sıfırın altındaki sıcaklıklarda bile jiklesiz çok rahat çalıştırıyorum.
    Yaz-kış jikle isteyen ybr'nin; hava ve subap ayarını, hava filtresini, karbüratörünü (tüm kanallar ve emiş contası dahil) bi elden geçirmek lazım.

    Sizin ybr'lerde mi bir sıkıntı var yoksa benimkinde mi anlamadım forumda kaç kez rastladım bu ifadeye.. Bırakın şu "jiklesiz çalışmıyor" söylemini, çalıştıramayan varsa getirsin motoru bana ince ayar yapayım

  5. #5
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Alıntı Berkay* adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Valla ilk motor olarak eski kasa ybr yeni kasa ybr ve bajaj boxer arasında kaldım bu konu benim için ilaç sanırım ama yarın işe erken gideceğim için suan okuyamıyorum işte okuyacağım hepsini simdiden yerimi ayırtayım dedim
    Umuyorum ki faydalı olur

    Alıntı ismeter adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    elinize emeğinize sağlık keyifle okudum
    Teşekkür ederim,sağolun
    Alıntı hayat2teker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle bu detaylı incelemeniz için teşekkür ederim.

    Ancak düzeltmek istediğim bir kısım var ki o da yukarda alıntı yaptığım kısım. Ben sıfırın altındaki sıcaklıklarda bile jiklesiz çok rahat çalıştırıyorum.
    Yaz-kış jikle isteyen ybr'nin; hava ve subap ayarını, hava filtresini, karbüratörünü (tüm kanallar ve emiş contası dahil) bi elden geçirmek lazım.

    Sizin ybr'lerde mi bir sıkıntı var yoksa benimkinde mi anlamadım forumda kaç kez rastladım bu ifadeye.. Bırakın şu "jiklesiz çalışmıyor" söylemini, çalıştıramayan varsa getirsin motoru bana ince ayar yapayım
    Bende teşekkür ederim.

    10 ybr sahibinin 9'u bu sorundan muzdarip esasında. Sizde yaptığınız ayarları aktarabilirseniz,birçok kişinin bu sorundan kurtulmasına vesile olur,çok dua alırsınız.

  6. #6
    hayat2teker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Aralık 2012
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    YBR 250
    Alıntı Uğur Ak adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    10 ybr sahibinin 9'u bu sorundan muzdarip esasında. Sizde yaptığınız ayarları aktarabilirseniz,birçok kişinin bu sorundan kurtulmasına vesile olur,çok dua alırsınız.
    Tabi ki, elimden geldiğince...

    Hava filtresinin temiz ve karbüratör boğaz contalarında yırtık delik vs olmadığını varsayarak;

    1- Hava ayarı:
    2.5 tur 3 tur 5 tur diyenlere kulak asmamak lazım, motordan motora farklılık olabilir
    Bu kısım alıntıdır, aynen uygulayın
    Hava ayarını yaparken motor sıcak olsun.

    a. hava ayar vidasını tam sıkın
    b. motoru çalıştırın ( rolantide durmaz stop eder.)
    c. rolanti ayarını yükseltin ( normalden biraz fazla)
    d. azar azar hava ayarını gevşetin ( rolanti yükselmeye başlar)
    e. rolanti ayarını biraz düşürün
    f. hava ayarını rolantinin en yüksek olduğu konumda bırakın .
    g. rolanti yi son bi defa ayarlayın .
    Ek olarak; bu ayardan emin olmak için motorun redline'a girip girmediğini kontrol edin, giriyorsa sorun yok.
    Ve motor soğuduktan sonra bujiyi söküp rengine bakın, açık kahve-şampanya ayarında bir rengi varsa hava ayarı tamam

    2. Subap ayarı:

    El yordamıyla subap ayarı yapan ustadan uzak durun, genelde çok sıkı yaparlar. ybr sıkı subap sevmez. Milimetrenin %1'i kadar hassas bir el/parmak olabilir mi? Geçiniz.
    Kitapçığında belirtilen;
    Emme: 0.08~0.12 mm
    Egzoz: 0.10~0.14 mm değerlerinin ortasını alarak, sentil ile;

    Emme: 0.10
    Egzoz: 0.12 tatlı sıkı olacak şekilde ayarlıyoruz (0,12 lik sentil pek bulunmaz, jilet işinizi görür)

    3. Karbüratör:
    Başlı başına bela, çok dikkatli davranmak lazım. Temizliğini yaparken benzinde, mazotta, gaz yağında vs bekletmenize gerek yok, karbüratörün sağ tarafındaki emiş contasını ve hava ayar vidasını çıkardıktan sonra, tüm kanallara tek tek şırınga ile bir miktar benzin basın, hemen ardından basınçlı hava ile içerdeki benzini püskürtün, bu işlemi 2-3 kez tekrarlamakta fayda var.
    Şamandıra ayarı ile oynamayın, gerek yok.
    Emiş contasında en ufak bir delik varsa değiştirin.

    Bir de katalitik konvertörü iptal etmek lazım, egzoz çıkışından aldığı pis havayı tekrar hava filtresine gönderiyor, hiç gerek yok, bize taptaze hava lazım ;)

    Tüm bunlara rağmen hala jiklesiz çalıştıramıyorsanız, birşeyleri eksik yapmışsınız demektir. Karbüratör ile ilgili daha detaylı yazabilirim ancak davullar çalmaya başladı, sahur vakti, hayırlı sahurlar
    yuti, sgurdal, namk ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  7. #7
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Alıntı hayat2teker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tabi ki, elimden geldiğince...

    Hava filtresinin temiz ve karbüratör boğaz contalarında yırtık delik vs olmadığını varsayarak;

    1- Hava ayarı:
    2.5 tur 3 tur 5 tur diyenlere kulak asmamak lazım, motordan motora farklılık olabilir
    Bu kısım alıntıdır, aynen uygulayın


    Ek olarak; bu ayardan emin olmak için motorun redline'a girip girmediğini kontrol edin, giriyorsa sorun yok.
    Ve motor soğuduktan sonra bujiyi söküp rengine bakın, açık kahve-şampanya ayarında bir rengi varsa hava ayarı tamam

    2. Subap ayarı:

    El yordamıyla subap ayarı yapan ustadan uzak durun, genelde çok sıkı yaparlar. ybr sıkı subap sevmez. Milimetrenin %1'i kadar hassas bir el/parmak olabilir mi? Geçiniz.
    Kitapçığında belirtilen;
    Emme: 0.08~0.12 mm
    Egzoz: 0.10~0.14 mm değerlerinin ortasını alarak, sentil ile;

    Emme: 0.10
    Egzoz: 0.12 tatlı sıkı olacak şekilde ayarlıyoruz (0,12 lik sentil pek bulunmaz, jilet işinizi görür)

    3. Karbüratör:
    Başlı başına bela, çok dikkatli davranmak lazım. Temizliğini yaparken benzinde, mazotta, gaz yağında vs bekletmenize gerek yok, karbüratörün sağ tarafındaki emiş contasını ve hava ayar vidasını çıkardıktan sonra, tüm kanallara tek tek şırınga ile bir miktar benzin basın, hemen ardından basınçlı hava ile içerdeki benzini püskürtün, bu işlemi 2-3 kez tekrarlamakta fayda var.
    Şamandıra ayarı ile oynamayın, gerek yok.
    Emiş contasında en ufak bir delik varsa değiştirin.

    Bir de katalitik konvertörü iptal etmek lazım, egzoz çıkışından aldığı pis havayı tekrar hava filtresine gönderiyor, hiç gerek yok, bize taptaze hava lazım ;)

    Tüm bunlara rağmen hala jiklesiz çalıştıramıyorsanız, birşeyleri eksik yapmışsınız demektir. Karbüratör ile ilgili daha detaylı yazabilirim ancak davullar çalmaya başladı, sahur vakti, hayırlı sahurlar
    Eksik olmayın,gerçekten çok yararlı bilgiler,emeğinize sağlık.
    namk bunu beğendi.

  8. #8

    Üyelik
    24 Mayıs 2014
    Şehir
    Çorum/Osmancık
    Motosikleti
    Kondial Tarz:Touring Renk:Beyaz
    Çok detaylı güzel faydalı bi inceleme olmuş teşekkür ederim.

  9. #9
    rebel_punto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2006
    Şehir
    Osmaniye / Memleket Hatay
    Motosikleti
    Pejo.Jawa.Titan.Ybr.Cbr.Vstrom.Drift.Pulsar.Gs800
    2006 model Ybr bende de vardı. Performans olarak yeni kasadan daha iyi olduğunu söyleyebilirim. Yakıt konusunda yeni kasayı olcmedim bişey diyemem ama eski kasasında olcumleriniz birebir aynı. Uzun yolda konforsuz rüzgar dan çok etkileniyor ama 400 km lik yolculukta dahi sele beni rahatsız etmedi ( 200 km gidiş akşamına dönüş )

    Emeginize sağlık.
    namk bunu beğendi.
    Motosiklet ruhlu araba - QQ - kullanıcısı.

  10. #10
    E-TEKİN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2014
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    KTM Duke200
    Emeğinize sağlık.Ben eski kasa ve şu an 2013 model kullandım.Eski kasanın sesi daha tok ve ayrıca yeni kasa esd ler sanki biraz subap sesi yapıyor eski kasada 35000km de bile hiç subap ayarı yapılmamasına rağmen hiç ses yok mükemmel çalışıyor.Yeni kasa esd ile motoru sıkıştırınca subap sesi duyuluyor rolantide.Bence eski kasa daha kaliteli,egsoz herşeyi açıklıyor,esd lerde egsoz pek kaliteli değil.

  11. #11
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Alıntı 162 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok detaylı güzel faydalı bi inceleme olmuş teşekkür ederim.
    Faydalı olduysa ne mutlu bana

    Alıntı rebel_punto adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2006 model Ybr bende de vardı. Performans olarak yeni kasadan daha iyi olduğunu söyleyebilirim. Yakıt konusunda yeni kasayı olcmedim bişey diyemem ama eski kasasında olcumleriniz birebir aynı. Uzun yolda konforsuz rüzgar dan çok etkileniyor ama 400 km lik yolculukta dahi sele beni rahatsız etmedi ( 200 km gidiş akşamına dönüş )



    Emeginize sağlık.
    Teşekkür ederim

    Evet eski kasaların karbüratörü ile yeni kasaların karbüratörü arasındaki farktan ötürü gaza tepkilerde biraz farklılık var. Eski kasa daha güzel ivmeleniyor,ancak biraz daha az yakıyor,eski kasa güzel ivmeleniyor ama biraz daha yakıyor.

    Alıntı E-TEKİN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Emeğinize sağlık.Ben eski kasa ve şu an 2013 model kullandım.Eski kasanın sesi daha tok ve ayrıca yeni kasa esd ler sanki biraz subap sesi yapıyor eski kasada 35000km de bile hiç subap ayarı yapılmamasına rağmen hiç ses yok mükemmel çalışıyor.Yeni kasa esd ile motoru sıkıştırınca subap sesi duyuluyor rolantide.Bence eski kasa daha kaliteli,egsoz herşeyi açıklıyor,esd lerde egsoz pek kaliteli değil.

    Eski kasa çok çok ufak bi farkla daha kaliteli diyebiliriz.

  12. #12
    ronnytechno - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2011
    Şehir
    Süleymanpaşalı
    Motosikleti
    TVS Apache 150 2013 Yeşil-Siyah
    güzel motor sağlam motor da o kadar yamaha hayranıyım bi ısınamadım şu ybr ye, beni iten tipi mi yoksa herkesde olmasımı bilmiyorum :D yok yok her ikiside galiba :D

  13. #13
    Berkay* - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2014
    Şehir
    İstanbul / Eskişehir
    Motosikleti
    Superlight / 48
    Gerçekten işime yaradı emeğine sağlık saolasın.

    Ben eski kasayı daha kalıplı ve güzel buluyorum ama eski kasayı hep fotoğraflardan gördüm gerçekten yeni kasa eski kasaya göre daha mı cılız? Ayrıca bu eski kasa ybr'lerden kendime ilk motor olarak almayı düşünmüyor değilim fakat eski oldukları için bir acemi olarak temizini bulabilir miyim bulsam anlayabilir miyim bilmiyorum.

  14. #14
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Alıntı Berkay* adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gerçekten işime yaradı emeğine sağlık saolasın.

    Ben eski kasayı daha kalıplı ve güzel buluyorum ama eski kasayı hep fotoğraflardan gördüm gerçekten yeni kasa eski kasaya göre daha mı cılız? Ayrıca bu eski kasa ybr'lerden kendime ilk motor olarak almayı düşünmüyor değilim fakat eski oldukları için bir acemi olarak temizini bulabilir miyim bulsam anlayabilir miyim bilmiyorum.
    Esd
    Toplam uzunluk:
    1985 mm

    Toplam genişlik:
    745 mm
    Toplam yükseklik:
    1100 mm
    Sele yüksekliği:
    780 mm
    Dingil mesafesi:
    1290 mm
    Yerden yükseklik:
    160 mm
    Minimum dönüş yarıçapı:
    2080 mm

    Eski Kasa
    Toplam uzunluk:
    1980 mm

    Toplam genişlik:
    745 mm
    Toplam yükseklik:
    1080 mm

    Sele yüksekliği:
    780 mm
    Dingil mesafesi:
    1290 mm
    Yerden yükseklik:
    175 mm
    Minimum dönüş yarıçapı:
    1750 mm


    Boyut olarak görüldüğü gibi çok ufak farklılıklar var.

    Esd ekstra grenajı ve ön far yapısı ile daha kalıplı gözüküyor bence.

    Ayrıca ybr eğer bir apaçinin elinden çıkmamışsa gönül rahatlığı ile alınabilir,kullanılabilir. Modeli, gercekten motosiklet temizse herhangi bir anlam ifade etmiyor.

    Temiz,10 senelik ybr,piyasadaki birçok sıfır çin malı motosikletten çok çok daha iyidir.

    Ancak piyasayı iyi araştırmak lazım. Beğendiğin motosikletleri mutlaka bir tamirciye götürmekte ya da anlayan bir arkadasınla incelemekte fayda var. Eğer motosikletin ciddi masrafları varsa bir çin malı kadar da ucuza toparlanmayacağının bilinmesi gerekir.


    Alıntı ronnytechno adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    güzel motor sağlam motor da o kadar yamaha hayranıyım bi ısınamadım şu ybr ye, beni iten tipi mi yoksa herkesde olmasımı bilmiyorum :D yok yok her ikiside galiba :D
    Zevk meselesi diyelim

  15. #15
    Berkay* - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2014
    Şehir
    İstanbul / Eskişehir
    Motosikleti
    Superlight / 48
    Bir şey daha sormak istiyorum. Araştırdım fakat tam olarak anlamadım. Bu esd'ler yeni tamam ufak farklılıklar var bunları yazmışlar hep. Peki yeni kasalar mı esd oluyor yoksa yeni kasaların bazıları örneğin 2014ler mi esd oluyor? Sahibinden'de esd'lerde sadece 2014 çıkıyor fakat ybr 125'de de 2014 çıkıyor. 2014'te esd ve normal olarak mı üretiliyor onu anlayamadım. Eğer öyleyse aralarında fiyat farkı ve farklılıklar varsa neler öğrenebilir miyim? Çok zahmet verdim ama kusura bakmayın :D

  16. #16
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Alıntı Berkay* adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir şey daha sormak istiyorum. Araştırdım fakat tam olarak anlamadım. Bu esd'ler yeni tamam ufak farklılıklar var bunları yazmışlar hep. Peki yeni kasalar mı esd oluyor yoksa yeni kasaların bazıları örneğin 2014ler mi esd oluyor? Sahibinden'de esd'lerde sadece 2014 çıkıyor fakat ybr 125'de de 2014 çıkıyor. 2014'te esd ve normal olarak mı üretiliyor onu anlayamadım. Eğer öyleyse aralarında fiyat farkı ve farklılıklar varsa neler öğrenebilir miyim? Çok zahmet verdim ama kusura bakmayın :D

    Eski Kasa ;


    Esd Modeli;



    2011'den itibaren Yamaha Ybr Esd olarak piyasaya sürüldü.

    Farklar ise,grenaj,karbüratör,gösterge paneli dizaynı,egzoz. Onun dışında motor bloğu ve diğer husular aynı.

    Fiyat farkının sebebi 2.elde fiyatlandırmanın, model yılına göre şekillenmesi diyebiliriz.

  17. #17
    cx571 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Haziran 2012
    Şehir
    Karabük
    Motosikleti
    CBR 250 R & YBR 125 ESD
    Abi Ekonomiklik diyen hemen YBR alsın... Ben Aldım Vallaha iyi ki Almışım. 1 depo ile 400 km yaptım. Yedeğe düşmüştü. Yedek depo ayarını bilemedım yolda kaldım 1 depo ile 500 ü görüyor bu namussuz. Maşallah diyelim

  18. #18

    Üyelik
    08 Ağustos 2009
    Motosikleti
    2014 KIRMIZI BAJAJ BOXER BM 150
    Alıntı hayat2teker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tabi ki, elimden geldiğince...

    Hava filtresinin temiz ve karbüratör boğaz contalarında yırtık delik vs olmadığını varsayarak;

    1- Hava ayarı:
    2.5 tur 3 tur 5 tur diyenlere kulak asmamak lazım, motordan motora farklılık olabilir
    Bu kısım alıntıdır, aynen uygulayın


    Ek olarak; bu ayardan emin olmak için motorun redline'a girip girmediğini kontrol edin, giriyorsa sorun yok.
    Ve motor soğuduktan sonra bujiyi söküp rengine bakın, açık kahve-şampanya ayarında bir rengi varsa hava ayarı tamam

    2. Subap ayarı:

    El yordamıyla subap ayarı yapan ustadan uzak durun, genelde çok sıkı yaparlar. ybr sıkı subap sevmez. Milimetrenin %1'i kadar hassas bir el/parmak olabilir mi? Geçiniz.
    Kitapçığında belirtilen;
    Emme: 0.08~0.12 mm
    Egzoz: 0.10~0.14 mm değerlerinin ortasını alarak, sentil ile;

    Emme: 0.10
    Egzoz: 0.12 tatlı sıkı olacak şekilde ayarlıyoruz (0,12 lik sentil pek bulunmaz, jilet işinizi görür)

    3. Karbüratör:
    Başlı başına bela, çok dikkatli davranmak lazım. Temizliğini yaparken benzinde, mazotta, gaz yağında vs bekletmenize gerek yok, karbüratörün sağ tarafındaki emiş contasını ve hava ayar vidasını çıkardıktan sonra, tüm kanallara tek tek şırınga ile bir miktar benzin basın, hemen ardından basınçlı hava ile içerdeki benzini püskürtün, bu işlemi 2-3 kez tekrarlamakta fayda var.
    Şamandıra ayarı ile oynamayın, gerek yok.
    Emiş contasında en ufak bir delik varsa değiştirin.

    Bir de katalitik konvertörü iptal etmek lazım, egzoz çıkışından aldığı pis havayı tekrar hava filtresine gönderiyor, hiç gerek yok, bize taptaze hava lazım ;)

    Tüm bunlara rağmen hala jiklesiz çalıştıramıyorsanız, birşeyleri eksik yapmışsınız demektir. Karbüratör ile ilgili daha detaylı yazabilirim ancak davullar çalmaya başladı, sahur vakti, hayırlı sahurlar


    Jiletin genişliği tam olarak kaç mm hangi ölçüde alıcaz kaç jilet kullanıcaz

  19. #19
    hayat2teker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Aralık 2012
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    YBR 250
    Alıntı OSİMAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Jiletin genişliği tam olarak kaç mm hangi ölçüde alıcaz kaç jilet kullanıcaz
    Jiletin kalınlığı 0.12- 0.13 mm gibi bişey olması lazım, net hatırlamıyorum uzun zaman önce ölçmüştüm

  20. #20
    Blackeagletr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2010
    Şehir
    İzmir
    Güzel bir paylaşım. Ybr gerçekten güzel motor, eski kasalar esd lere nazaran bir miktar daha atik.
    Katalizör (Havayı tekrar üfleyen) ve katalitik konvertör (egzozdaki) kısımlar iptal edilip gücü 2004 modeller gibi 12 beygire yüseltilebilir diye düşünüyorum.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)

Bu Konudaki Etiketler