Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

2014 yeni Bajaj Discover 125ST *Detaylı inceleme

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Garip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2012
    Şehir
    Pendik
    Motosikleti
    PCX 125
    Merhaba arkadaşlar..

    Yeni motorum bajaj discover anlatmaya çalışacağım biraz..

    önce resimler



















































    boyum 1.96 m kilom 105

    öncelikle motosiklet geçmişim,

    Mondial Hs150 5.000 km
    Honda cbf 150 10.000 km
    Sym Gts evo 13.000 km
    Honda CB125E 150 km


    Scooter arıyorken araştırmalarım sonucu bu motoru seçtim..Seçme nedenim, az yakması ve bajaj kalitesi. Motorun görünüşü de çok hoşume gitti.çift buji ve 4 valfi ile 13 beygirlik güç üretmesi. en önemli sebep taksit yapması..3900 e 9 taksitle alabildim..Akbank kredi kartıma..

    boxer olsun discover olsun parasını sonuna kadar hak eden , çin malı motosiklerlerden kat kat teknoloji ve kalitede olsun üstün olan bir motor. Genelde cbf e göre kıyaslama yapacak olursak,

    Kalite ve fiyat
    Fiyatına göre çok uygun bir motor. Kalitesi de öyle. süspansiyon olsun motorundaki çift buji 4 valf teknolojisi olsun on numara bir motor. böylece az yakmasının tek sebebi de budur. Böyle bir motor cbf 150 ybr esd 125 ile bile kıyaslanabiliyorsa, daha denecek birşey yok demektir. Cbf 5.500 tl. discover 3.850 tl. üstelik iş bankası kartlarına taksitli bu yönde + puan alır. tabiki honda cbf kalitesini aramamak gerekir..parasına göre kalitesi çok iyi, benim fikrim budur
    Kuralkan'ın arkasında durması
    Motorumda göstergede arıza çıktı, anında değiştirme talebim alındı ve gerekli çalışmalar başladı. bajaj pazarlama müdürü Ekrem bey bizzat konu ile ilgilendi. Bu yönü ile + puan aldı. Malının arkasında duruyorlar.

    Yakıt
    yakıt konusunda 1 lt ile 70-80 km gitmeler bize çok uygun olmaz. sinek gibi eziliriz yollarda, kamyoncular yokmu aaah onlar ah.. neyse.. bu 1 lt benzin ile 70-80 km gitme değerleri 5. vites 60km hızla sabit gittiğinizde oluyor. normalde benim bu cüsse ile yaktığım yakıt 1 lt ile 40 km.. tabi bu sakin kullanımda. rodaj yağını yeni değiştirdim.. tahminim 35 km götürür 1 lt benzin. en son 354 km gittim ve 10.1 lt benzin aldım. 2.8 lt demek 100 kmde. rodajdan sonra 2.5 lt civarına ineceğini tahmine diyorum + olarak göstergem bozuk uzun yolda km kontrol tabelalarından kontrol ettim, 5 km mesafe olan yer 4.7 km gösterdi bende. aa genel olarak ortalama rodajdan sonra 2.2-2.8 lt arası tamami ile kullanıma bağlı olarak yakar diye tahmin ediyorum.. Cbf de yakıtım 2.8-3.0 lt arasındaydı. Cb125e ile deneme fırsatım olmadı..

    servis
    bu konuda mondial olsun kanuni olsun servis konusunda berbat olduklarını hepimiz biliyoruz. tamami ile parayı hedef alan, emek sarfedilmeden kısayoldan para kazanmanın yollarına bakan servislerini herkesden duyuyordum. bu konuda da çekinmelerim oldu elbet..Tamam bajaj alıyorum kaliteli deniyor kullananlar var, 20-25 yıllık scooterları haala sokaklarda mevcut amaa servislerimiz kanuni servisleri olacak diyordum.. o önyargımı da kırmış oldum..Kanuni bu konuda servislerine çok baskı yapıyor. kimseyi tanımam, reklam yama gibi amacım da yok yanlış anlaşılmasın ama durum böyle. kırklarlindeki servisine gittiğimizde baya bir sıktıklarını, kanunnin bu işine kadar cittiye aldığını, bajaj işinde servis konusunda çok önem verdiklerini anladım.mesela ben hiçbir ilk rodaj bitim bakımında zincirin sökülüp baya batırdıklarını görmedim.. ama ülkemizin az nufuslu ilindeki servisinde bile bu oluyorsa, iş gerçekten citti anlamda benimsenmiş demektir. Ustam harika, motoru aldı, sağını solunu herşeyini kontrol etti, iş bittikt
    en sonra aldı test etti, hatta yıkadı sildi ve öyle teslim etti. hatta, ilk bakım için servise gitmek bana 120 km + 120 km ye mal olduğu için ilk bakımdan ücret alınmadı.sırf kırklarelinde bile 2 haftada 4 ad. satıldı. 4 ad. de kurulumu yapılıyordu.yani ha satıldı ha satılacak. bu gayet güzel. Ben hiçbir serviste bunları, bu kadar özeni yaşamadım. Bunun Kuralkanın bajaj ı getirmesinin etkisi büyük. .Herhangibir olumsuz durumda Ekrem bey e iletilmesi halinde çözülmeyeceğini sanmıyorum.. bir de her 5.000 km de servise gidilecek olması da çok iyi.


    Titreşim
    Evet titreşim var. Honda Cb125E gibi titriyor. ama daha fazlası yok. Çok yüksek devirde popoda ayaklarda ve ellerde rahatsız etmeyecek kadar var. ama çok uzun süre bu şekilde gidildiğinde veya uzun yol yapıldığında diyeyim, bu konu bazı kişileri rahatsız edecek gibi. ama bu çok nadir görünür, motorda titreşim var evet ama çok ama çok rahatsız edecek türden değil. motor için ideal hız 80-90 km hız. bu hızlarda tireşim varla yok arası gibi birşey. Honda cb 125 e gibi diyebiliriz.benim şahsi görüşüm titreşim biraz var ama çok rahatsız edici değil..

    hız
    hız konusunda gayet başarılı. çift buji ve 4 valf teknolojisiyle yakıtın tamamını yakması sebebiyle 13 beygir güç üretiyor. Torku biraz yüksek devirde veriyor evet ama genel anlamda hızı, hızlanması tepkimesi tatmin edici. rahatlıkla 100-105 km hızlara ulaşabiliyor düz yolda. bu da bu motordan, 125 cc bir motordan beklenenin üstünde bir seviye. ama bu seviyelerde sürekli yol alarak 1 lt ile 60-70-80 km gitmeyi beklememek gerek.


    konfor

    -öncelikle süspansiyonlar çok mükemmel. nasıl anlatsam, kaldırım taşlı yollarda kötü zeminli yollarda giderken o konforu hissedebiliyorsunuz. eğer bir gün test etme fırsatınız olursa, bunu anlarsınız. özellikle kasislerden geçerken dikkat ediyorum, çok dare emici özellikte
    -vites geçişleri mükemmel. cbf150 cb12e deki gibi tak tuk sesleri yok bu motorda. çok ama çok yumuşak. bu yönüyle bi + puan daha alıyor benden..
    -oturuş şekli çok rahat. selesi özellikle,çok rahat.. bu motordan inip cbf ye bindiğim zaman koltuğun daha rahatsız olduğunu hissedebiliyorum. ama cbf 150 nin daha bi kaslı, daha "baba" bi oturuş şekli var. daha iri makine çünkü..
    -gösterge aydınlatması çok mükemmel sade. özellikle karanlıkta yolculuk ederken çok hoş bir görüntüsü var parlak değil çok abartılı belirginsizlik de yok.Ama bajaj amblemi koyu lacivert yanıyor bu da sürekli "acaba uzunlar mı açık" diye göstergeye baktırıyor. uzun farlar açık kalmış gibi geliyor insana..
    -Farlara gelirsek..uzun farlar mükemmel. heryeri aydınlatıyor.böylece gece önünüzü görerek hızlı yolculuk yapabilirsiniz. Ancak kısa farlar için öyle söyleyemeyeceğim. kısa farlar yetersiz kalmış. ayarı yapılabilir mi bilmiyorum..
    -artçılı hiç kullanmadım..ama artçının da rahat ettiği birçok kişiden duyduğum . yüksek devirlerde ayaklarında titreşim olsa da rahatmış.
    -frenleme tatmin edici..özellikle ön fren çok iyi gibi geldi bana diğer motorlara nazaran.

    Lastikler
    Bu konuda olumsuz yorumlarım olacak.lastikleri kötü. triplex lastik değil, iç lastiği olan şambrelli lastikleri var. triblex lastikleri olmalıymış kesinlikle. ama kuralkan Ekrem beyin söylediğine göre bu sorunu bajaj ile konuşup çözeceklermiş.Sonraki gelen motorlarda triplex lastik olacakmış..Ama servisin bana verdiği bilgi, Yakın zamanlarda lastiklere köpük basılacak ve bizim sorunlar bu şekilde çözülecek..bunun için çalışma yapılıyormuş..bekliyorum, görelim nasıl olacak..


    Koruma demiri
    koruma demiri işe yarıyor. önüme aniden araç çıktı, fren yaptım kaydı, tam durdum bu sefer de dengemi kaybedip motoru sağa yatırdım. Sürüklenmedi durduğu yerde yattı. ön far grenajının sağ tarafı çizildi ama koruma demiri işe yaradığından

    Görümüm
    Görünüm olarak çok güzel dizayn edilmiş.. çok hoş bir görünümü var. buna en büyük etken arka çamurluk bölgesi. çok güzel tasarlanmış.
    yan demirleri ilk başta çok yadırgadım.ama sonradan anladım çok işe yarıyor. ufak tefek eşya çanta bağlanabiliyor. Dostum Mehmet (Permatiq59 ) dediğine göre o yan demirleri hindistanda bayanlar arkaya yan oturdukları için ayak koyması için tasarlanmış. gayet mantıklı..
    jantları çok hoş bir görüntü veriyor motora..

    Bujilerin biri sorun çıkardığında bir bujiyi söküp diğ

    bir de son olarak ben siyah rengini aldım.. ama kırmızısı çok güzel daha gösterşli duruyordu bana göre..

    olumsuz yönleri

    Elbette var.. olmaz değil..

    -Lastiklerinden dolayı yol tutuşu biraz zayıf geldi. virajlarda o güveni vermiyor. ama çok da kötü değil.Lastikleri kötü olsa da biraz yumuşak kauçuk gibi, yol tutuşu çok mükemmel değil, çok da iyi değil..
    -Deposu tam olarak nerde doluyor belirsiz. Pompa otomatik attıktan sonra doluyor da doluyor haala kuyu gibi çekiyor.. o yüzden nerede fulleniyor anlaşılmıyor. ve 170 km yaptıktan sonra düşmeye başlıyor ibre. yaklaşık 180 km sonra da düşüyor dibe.
    -CBF150 kadar kaslı ir görünümü yok.bunu üstüne oturduğunuzda anlıyorsunuz. ama selenin cbf den daha rahat olması bunu unutturuyor. en uzun mesafemi 250 km olarak yaptım 1 günde, hiç yormadı desem yeridir.
    -aynaları kötü.benim için öyle.. çok geniş oluğum için tam arkama seyreden aracı göremiyorum.kör noktada kalıyor. bonbeli ayna takmak lazım yada değiştirmek gerek..
    -gidon kilidine güvenmemek gerek. kilitleyip sağa sola zorladığım zaman kontak anahtarının oynadığını görüyorum.
    -ayak marş kolu motorun sıcaklığını ayakkabımın sol tarafına verip ayakkabımı ertmişti. bu durum sadece bende oldu sanırım çünkü herkes buna nasıl olur düşüncesiyle baktı. (resimlerde gösterdim) Diğer ulanan arkadaşlar yaptıkları yoldan sonra elle kontrol ettiklerini herhangibir ısınma olmadığını belirttiler..sanırım sadece bende sorun var..zamanla anlayacağız. ben sanıyorum ki düşük km de sürekli gitmekten bu durum oldu..



















    Şimdilik aklıma gelen bunlar..aklıma geldikçe yol yaptıkça yazarım.

    sorularınız olursa özenden sorabilrsiniz..

    herkese güvenli sürüşler.
    tahsins, HADICANIMM, remomax ve 6 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    tahsins - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2012
    Şehir
    kocaeli
    Motosikleti
    bajaj boxer 2015 + doblo safeline 1.3mjet 2012
    biraz erken olmuş inceleme için. ben 30.000km olunca kendi motorumu inceleyip bir test yazısı yazacağım inşallah
    genede eline sağlık.



    -burası eksik kalmış
    -Bujilerin biri sorun çıkardığında bir bujiyi söküp diğ
    kdiner bunu beğendi.
    yaş:34 evli 2 çocuklu (bajaj boxer kullanmakta.)
    salcano wolf: 0 km (05.01.2013)...->....45.000km (13.01.2016) !...
    bajaj boxer: 0 km (13.01.2016)...->.... ?

  3. #3
    Garip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2012
    Şehir
    Pendik
    Motosikleti
    PCX 125
    evet

    "Bujilerin biri sorun çıkardığında bir bujiyi söküp diğeri ile gidebilirsiniz. buji sorun çıkardığında yolda kalma söz konusu değil..ama yakıt tüketimi artıp ve performansdan düşeceği kesin.."

    şimdi oldu

  4. #4
    mtasdel60 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Temmuz 2012
    Şehir
    Tokat
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Rs 200 2019
    Elinize sağlık çok bilgilendirici olmuş.. Ben her şeyle tamamım bu motora Tek düşüncem titreşim...

  5. #5
    HanzoLife - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Aralık 2013
    Alıntı Garip adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    evet

    "Bujilerin biri sorun çıkardığında bir bujiyi söküp diğeri ile gidebilirsiniz. buji sorun çıkardığında yolda kalma söz konusu değil..ama yakıt tüketimi artıp ve performansdan düşeceği kesin.."

    şimdi oldu
    Olmadı hocam.
    Bujiyi söktün tamam buji yuvası boşmu kalıyor? pek anlayamadım

  6. #6
    Garip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2012
    Şehir
    Pendik
    Motosikleti
    PCX 125
    Hocam buji derken buji başını demek istedim bujiyi komple sökmekten bahsetmedim
    HanzoLife bunu beğendi.

  7. #7
    ronnytechno - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2011
    Şehir
    Süleymanpaşalı
    Motosikleti
    TVS Apache 150 2013 Yeşil-Siyah
    59 TT plaka güzelmiş. Hayırlı olsun. Kuralkan güvencesi sözünede takılmadım değil hani

  8. #8
    Garip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2012
    Şehir
    Pendik
    Motosikleti
    PCX 125
    Alıntı ronnytechno adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    59 TT plaka güzelmiş. Hayırlı olsun. Kuralkan güvencesi sözünede takılmadım değil hani
    teşekkür ederim..

    evet, beni aşırı şaşırttılar. km saati arızalı çıktı, ilgi alaka bana böyle dedirtti
    birGarip..

  9. #9
    dolphin_star - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2011
    Şehir
    antalya
    Motosikleti
    honda cg 125 kırmızı
    Alıntı Garip adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    teşekkür ederim..

    evet, beni aşırı şaşırttılar. km saati arızalı çıktı, ilgi alaka bana böyle dedirtti
    motorun hayırlı uğurlu olsun kardeş. kazasız belasız bol km ler yaparsın inşallah. umarım ayakkabı eritmek ve km arızası kronik bir sorun değildir.sıfır alınan motorda daha ilk baştan böyle sorunlar çıkınca ben motordan soğuyorum. ister japon olsun ister italyan ister hintli kardeşim bu motor kontrolleri yapılmadanmı gönderiliyor anlamıyorum
    motorun kaç beygir olduğu önemli değildir direksiyondaki eşşek olduktan sonra

  10. #10
    dogrusukru - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Temmuz 2011
    Şehir
    istanbul, yozgat, Isparta
    Motosikleti
    Sym Wolf 250cc +toyota yaris
    Yakıtı merak ediyordum doğrusu. Abarttıkları kadar yokmuş demek.

  11. #11
    94CanRR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2012
    Şehir
    İstanbul / Suadiye
    Motosikleti
    Honda cbr 250r
    Motosiklet 3.800 tl ye göre baya kaliteli görünüyor.Motoruda sizin cüssenizle 105 görüyorsa o da iyimiş.Zamanın da olsaydı hiç mondial falan almazdım.Hayırlı olsun.

  12. #12
    frosen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    çanakkale
    Motosikleti
    daelım s3 + yamaha mt 25
    Motosikleti ben de test ettim. Yanimda kendi motorum apache ve ybr vardi ybr esaaen pek guven vermedi bana ama discover uzerine oturdugumda daha rahat geldi.tvs sagolsun artik hicbir motora titresimli diyemiyorum bagisiklik gibi bisey.100 metre sonra agir slanoma soktum kaymadi on amotisor kendini kaybetmedi bir de bende tonaj fena 120 kiloyum dize kadar yatirdim makinayi gayet iyi motor biraz zor toparliyor gibi geldi cekis sanki azdi ama ybrden sanki fazla farki yoktu guc icin deviR laZim ama tabi rodaj oldugundan zorlamadim guzel motor sanirim ybr yerine esim icin dusunebilirim.
    Garip ve Adem Balkan bunu beğendiler.

  13. #13
    Garip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2012
    Şehir
    Pendik
    Motosikleti
    PCX 125
    Alıntı frosen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosikleti ben de test ettim. Yanimda kendi motorum apache ve ybr vardi ybr esaaen pek guven vermedi bana ama discover uzerine oturdugumda daha rahat geldi.tvs sagolsun artik hicbir motora titresimli diyemiyorum bagisiklik gibi bisey.100 metre sonra agir slanoma soktum kaymadi on amotisor kendini kaybetmedi bir de bende tonaj fena 120 kiloyum dize kadar yatirdim makinayi gayet iyi motor biraz zor toparliyor gibi geldi cekis sanki azdi ama ybrden sanki fazla farki yoktu guc icin deviR laZim ama tabi rodaj oldugundan zorlamadim guzel motor sanirim ybr yerine esim icin dusunebilirim.

    dize kadar yatırdım motoru demişsiniz. Ben yatırmaya cesaret edemedim..lastikler haala o güveni vermedi bana
    birGarip..

  14. #14
    imza - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2009
    Şehir
    galaksi dışı
    Motosikleti
    2011 ybr 125 & 2014 ybr 125
    50.000 km çevirdikten sonra yapılacak inceleme en doğru sonuca ulaştırır. sıfır motor en barbat marka bile mercedes gibi gelir. tabi bu dediklerim kalite değerlendirmesi açısından. Aynı sürüş karakteriyle ulaşılan 50.000 km'lerde bu sınıftaki motosikletler incelenirse ( cbf-ybr-tvs-bajaj) en sağlıklı veriye ulaşılır. gerisi göreceli ve hikayesel olur.

    Şimdi yazanlar olur ''sen de ybr var tabi ondan böyle diyorsun'' .
    dyavol-77 bunu beğendi.

  15. #15
    okan218 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Mart 2007
    Şehir
    Kastamonu
    Motosikleti
    Henüz yok
    Patron test etme imkanımız yok, video çekip koysanız fena olmaz. Devir saatinin olmayışıyla ilgili sıkıntı çeken varmı? Birde ilk başlarda lastikler ve yol tutuşu mükemmel deniliyordu şimdi hep şikayet ediliyor hayırdır inşallah.

  16. #16
    COMTAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2013
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    YBR
    hayırlı olsun kardeşim.allah kaza bela vermesin.ilerki km lerde görüşlerini almak isteriz zamanla ne gibi bir değişiklik olacak,yanlız o ayak marşına nebilim şöyle bi demir falan olması lazım değmemesi için.birde şu var rodajdaki makinayı fazla sıkıştırma hararet düşmanıdır. silindir ve piston henüz alışmamışsa ısı maximum seviyede olacaktır.rodajdaki motoru arada şöyle bir soğutup devam etmek en güzeli...
    Garip bunu beğendi.

  17. #17
    designserhat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Haziran 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha XJ6 N
    Bugün discover i test ettim.Oturuş pozisyonu ve selesini çok rahat titreşim çok değil ama var.Apache gibi kalkışlarda seri değil ama vites geçişleri süper.Bence cbf mi ybr mi Apache'mi sorununu çözecek bir model şahsen ben böyle bir şeçim yapsam discover alırım.Bu arada motorunuz hayırlı olsun
    Garip bunu beğendi.

  18. #18
    nedimkurt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Eylül 2006
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    MZ 251/YBR 125/CBR 125/GT 250R/FZ 6/Bajaj Discover
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]
    [IMG][/IMG]


    montaj ve boya konusunda epey uğraştık ama görüntü ve işlevsellik hoşumuza gitti..
    HADICANIMM bunu beğendi.

  19. #19
    mtasdel60 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Temmuz 2012
    Şehir
    Tokat
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Rs 200 2019
    Ahaa kırmızı 10 numara olmuş
    nedimkurt bunu beğendi.

  20. #20
    Garip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2012
    Şehir
    Pendik
    Motosikleti
    PCX 125
    Alıntı nedimkurt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abicim gerçekten çok güzel olmuş. Motora siyah yakışır derler ama rodaj bakımına gittiğimde kırmızı gördüm, gerçekten çok yakışmış bu motora. birde çantalı takım olarak çok şık durmuş.
    nedimkurt bunu beğendi.
    birGarip..


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler